Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem.
Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem. Nebyli svázáni bojem o mistrovské body a jediné, o co v jižních Čechách usilovali, byly tréninkové kilometry. Pracovní cíl se nakonec posádce podařilo ještě o pořádný kus překročit, za což vděčí nejen vlastnímu výkonu, ale i neopakovatelné atmosféře, kterou místní pořadatelé dokázali vytvořit. Českokrumlovská rally se stala příjemným vybočením ze šedi, do níž se náš rallysport v posledním období ponořil. Snad jen počasí by při dovolené mohlo vypadat trochu jinak…
Posádka týmu Svarmetal Motorsport si zakládá na tradicích a jednou z nich je, že se kromě sprintů objevuje i na vybraných „velkých“ podnicích. Po loňské trojkombinaci Valaška – Hustopeče – Barum letos padla volba na Český Krumlov a Barumku. A jak první letošní měření sil s „velkými kluky“ dopadlo? Kdo se v Krumlově těšil na jarní počasí, odjížděl zklamán. Společným jmenovatelem rychlostních zkoušek byl i tentokrát kluzký povrch, který už tak zrádné tratě českokrumlovské soutěže dokonale ztížil. V těchto podmínkách se Martin s Richardem od startu drželi na druhém místě ve třídě 6 a pohybovali se na hranici elitní pětice kategorie „předokolek“. Bez větších potíží si poradili i s náročnou noční sekcí, která pro vyznavače kratších soutěží nebývá zrovna šálkem čaje.
Druhý den se počasí vylepšilo a tratě začaly osychat. Martin s Richardem pokračovali v nastoleném tempu a bez nervové zátěže si užívali nádherných tratí. Jejich bezchybná sobotní jízda nakonec vyústila v posun na pátou pozici v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy, doplněnou o solidní čtrnácté místo celkově. O druhé příčce ve třídě pak kvůli velkým rozestupům vůbec nemohlo být pochyb.
Posádka si úspěchu z Českého Krumlova velice cení. Mimo jiné proto, že ho bylo dosaženo na trati, která měřila jednou tolik, co běžný rallysprint. Koneckonců, dejme slovo jednotlivým členům posádky: „Co dodat? Je úterý a já jsem se ještě nerestartoval. Tak fyzicky náročný závod jsem nikdy nejel, ta naše malá pojízdná tělocvična mě vyřídila. Přesto všechno to byl jeden z nejkrásnějších závodů, a to v úplně nejkrásnějším prostředí. Krumlov je kraj rally zaslíbený, a jelikož na kole nejezdím, tak je jasné, že se do tak krásné přírody zase tak brzo nedostanu. Naprosto mě šokovala vstřícnost místních obyvatel při seznamovacích jízdách, kdy babičky zahazovaly berle, aby mohly mávat a traktoristi jezdili po škarpách, jenom aby nás neomezili v tréninku. To jsem nikdy nikde nezažil, bude to asi tou dlouhou tradicí, ale taky hlavně mentalitou místních, žijících převážně z turismu. Jsem přesvědčen, že na takovou rally by se měl náš pan president podívat, ale pouze tehdy, když nebude mít virózu,“ neskrývá své nadšení „Vlčák“.
„Do Krumlova jsem se moc těšil, přinejmenším na jiné počasí. Po odjetí celé rally musím konstatovat, že to už není ani vtipné a na hotelu jsem se musel podívat, zdali nemám plovací blány a na zádech hřbetní ploutev. :-)Jinak soutěž nádherná a považuji ji za perlu v našem mistráku, o nic nám nešlo, a tak jsme si ji užívali a kochali se. Auto celkem bez problémů, organizace šlapala na výbornou, rampu jsme viděli i z druhé strany, u mne vládne naprostá spokojenost,“ doplnil hodnocení soutěže Richard.
Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nyní čeká volný víkend, aby se už o tom nadcházejícím postavili na start Rally Krkonoše, kde svedou boj o další zisk bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?