Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem.
Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem. Nebyli svázáni bojem o mistrovské body a jediné, o co v jižních Čechách usilovali, byly tréninkové kilometry. Pracovní cíl se nakonec posádce podařilo ještě o pořádný kus překročit, za což vděčí nejen vlastnímu výkonu, ale i neopakovatelné atmosféře, kterou místní pořadatelé dokázali vytvořit. Českokrumlovská rally se stala příjemným vybočením ze šedi, do níž se náš rallysport v posledním období ponořil. Snad jen počasí by při dovolené mohlo vypadat trochu jinak…
Posádka týmu Svarmetal Motorsport si zakládá na tradicích a jednou z nich je, že se kromě sprintů objevuje i na vybraných „velkých“ podnicích. Po loňské trojkombinaci Valaška – Hustopeče – Barum letos padla volba na Český Krumlov a Barumku. A jak první letošní měření sil s „velkými kluky“ dopadlo? Kdo se v Krumlově těšil na jarní počasí, odjížděl zklamán. Společným jmenovatelem rychlostních zkoušek byl i tentokrát kluzký povrch, který už tak zrádné tratě českokrumlovské soutěže dokonale ztížil. V těchto podmínkách se Martin s Richardem od startu drželi na druhém místě ve třídě 6 a pohybovali se na hranici elitní pětice kategorie „předokolek“. Bez větších potíží si poradili i s náročnou noční sekcí, která pro vyznavače kratších soutěží nebývá zrovna šálkem čaje.
Druhý den se počasí vylepšilo a tratě začaly osychat. Martin s Richardem pokračovali v nastoleném tempu a bez nervové zátěže si užívali nádherných tratí. Jejich bezchybná sobotní jízda nakonec vyústila v posun na pátou pozici v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy, doplněnou o solidní čtrnácté místo celkově. O druhé příčce ve třídě pak kvůli velkým rozestupům vůbec nemohlo být pochyb.
Posádka si úspěchu z Českého Krumlova velice cení. Mimo jiné proto, že ho bylo dosaženo na trati, která měřila jednou tolik, co běžný rallysprint. Koneckonců, dejme slovo jednotlivým členům posádky: „Co dodat? Je úterý a já jsem se ještě nerestartoval. Tak fyzicky náročný závod jsem nikdy nejel, ta naše malá pojízdná tělocvična mě vyřídila. Přesto všechno to byl jeden z nejkrásnějších závodů, a to v úplně nejkrásnějším prostředí. Krumlov je kraj rally zaslíbený, a jelikož na kole nejezdím, tak je jasné, že se do tak krásné přírody zase tak brzo nedostanu. Naprosto mě šokovala vstřícnost místních obyvatel při seznamovacích jízdách, kdy babičky zahazovaly berle, aby mohly mávat a traktoristi jezdili po škarpách, jenom aby nás neomezili v tréninku. To jsem nikdy nikde nezažil, bude to asi tou dlouhou tradicí, ale taky hlavně mentalitou místních, žijících převážně z turismu. Jsem přesvědčen, že na takovou rally by se měl náš pan president podívat, ale pouze tehdy, když nebude mít virózu,“ neskrývá své nadšení „Vlčák“.
„Do Krumlova jsem se moc těšil, přinejmenším na jiné počasí. Po odjetí celé rally musím konstatovat, že to už není ani vtipné a na hotelu jsem se musel podívat, zdali nemám plovací blány a na zádech hřbetní ploutev. :-)Jinak soutěž nádherná a považuji ji za perlu v našem mistráku, o nic nám nešlo, a tak jsme si ji užívali a kochali se. Auto celkem bez problémů, organizace šlapala na výbornou, rampu jsme viděli i z druhé strany, u mne vládne naprostá spokojenost,“ doplnil hodnocení soutěže Richard.
Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nyní čeká volný víkend, aby se už o tom nadcházejícím postavili na start Rally Krkonoše, kde svedou boj o další zisk bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.