„Vlčák“ po dovolené

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Jiří Dokulil 3. června 2013 11:19
Sdílej:

Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem.

Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem. Nebyli svázáni bojem o mistrovské body a jediné, o co v jižních Čechách usilovali, byly tréninkové kilometry. Pracovní cíl se nakonec posádce podařilo ještě o pořádný kus překročit, za což vděčí nejen vlastnímu výkonu, ale i neopakovatelné atmosféře, kterou místní pořadatelé dokázali vytvořit. Českokrumlovská rally se stala příjemným vybočením ze šedi, do níž se náš rallysport v posledním období ponořil. Snad jen počasí by při dovolené mohlo vypadat trochu jinak…

Posádka týmu Svarmetal Motorsport si zakládá na tradicích a jednou z nich je, že se kromě sprintů objevuje i na vybraných „velkých“ podnicích. Po loňské trojkombinaci Valaška – Hustopeče – Barum letos padla volba na Český Krumlov a Barumku. A jak první letošní měření sil s „velkými kluky“ dopadlo? Kdo se v Krumlově těšil na jarní počasí, odjížděl zklamán. Společným jmenovatelem rychlostních zkoušek byl i tentokrát kluzký povrch, který už tak zrádné tratě českokrumlovské soutěže dokonale ztížil. V těchto podmínkách se Martin s Richardem od startu drželi na druhém místě ve třídě 6 a pohybovali se na hranici elitní pětice kategorie „předokolek“. Bez větších potíží si poradili i s náročnou noční sekcí, která pro vyznavače kratších soutěží nebývá zrovna šálkem čaje.

Druhý den se počasí vylepšilo a tratě začaly osychat. Martin s Richardem pokračovali v nastoleném tempu a bez nervové zátěže si užívali nádherných tratí. Jejich bezchybná sobotní jízda nakonec vyústila v posun na pátou pozici v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy, doplněnou o solidní čtrnácté místo celkově. O druhé příčce ve třídě pak kvůli velkým rozestupům vůbec nemohlo být pochyb. 

Posádka si úspěchu z Českého Krumlova velice cení. Mimo jiné proto, že ho bylo dosaženo na trati, která měřila jednou tolik, co běžný rallysprint. Koneckonců, dejme slovo jednotlivým členům posádky: „Co dodat? Je úterý a já jsem se ještě nerestartoval. Tak fyzicky náročný závod jsem nikdy nejel, ta naše malá pojízdná tělocvična mě vyřídila. Přesto všechno to byl jeden z nejkrásnějších závodů, a to v úplně nejkrásnějším prostředí. Krumlov je kraj rally zaslíbený, a jelikož na kole nejezdím, tak je jasné, že se do tak krásné přírody zase tak brzo nedostanu. Naprosto mě šokovala vstřícnost místních obyvatel při seznamovacích jízdách, kdy babičky zahazovaly berle, aby mohly mávat a traktoristi jezdili po škarpách, jenom aby nás neomezili v tréninku. To jsem nikdy nikde nezažil, bude to asi tou dlouhou tradicí, ale taky hlavně mentalitou místních, žijících převážně z turismu.  Jsem přesvědčen, že na takovou rally by se měl náš pan president podívat, ale pouze tehdy, když nebude mít virózu,“ neskrývá své nadšení „Vlčák“.

„Do Krumlova jsem se moc těšil, přinejmenším na jiné počasí. Po odjetí celé rally musím konstatovat, že to už není ani vtipné a na hotelu jsem se musel podívat, zdali nemám plovací blány a na zádech hřbetní ploutev. :-)Jinak soutěž nádherná a považuji ji za perlu v našem mistráku, o nic nám nešlo, a tak jsme si ji užívali a kochali se. Auto celkem bez problémů, organizace šlapala na výbornou, rampu jsme viděli i z druhé strany, u mne vládne naprostá spokojenost,“ doplnil hodnocení soutěže Richard.

Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nyní čeká volný víkend, aby se už o tom nadcházejícím postavili na start Rally Krkonoše, kde svedou boj o další zisk bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally.

 

 

 

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?