Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem.
Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem. Nebyli svázáni bojem o mistrovské body a jediné, o co v jižních Čechách usilovali, byly tréninkové kilometry. Pracovní cíl se nakonec posádce podařilo ještě o pořádný kus překročit, za což vděčí nejen vlastnímu výkonu, ale i neopakovatelné atmosféře, kterou místní pořadatelé dokázali vytvořit. Českokrumlovská rally se stala příjemným vybočením ze šedi, do níž se náš rallysport v posledním období ponořil. Snad jen počasí by při dovolené mohlo vypadat trochu jinak…
Posádka týmu Svarmetal Motorsport si zakládá na tradicích a jednou z nich je, že se kromě sprintů objevuje i na vybraných „velkých“ podnicích. Po loňské trojkombinaci Valaška – Hustopeče – Barum letos padla volba na Český Krumlov a Barumku. A jak první letošní měření sil s „velkými kluky“ dopadlo? Kdo se v Krumlově těšil na jarní počasí, odjížděl zklamán. Společným jmenovatelem rychlostních zkoušek byl i tentokrát kluzký povrch, který už tak zrádné tratě českokrumlovské soutěže dokonale ztížil. V těchto podmínkách se Martin s Richardem od startu drželi na druhém místě ve třídě 6 a pohybovali se na hranici elitní pětice kategorie „předokolek“. Bez větších potíží si poradili i s náročnou noční sekcí, která pro vyznavače kratších soutěží nebývá zrovna šálkem čaje.
Druhý den se počasí vylepšilo a tratě začaly osychat. Martin s Richardem pokračovali v nastoleném tempu a bez nervové zátěže si užívali nádherných tratí. Jejich bezchybná sobotní jízda nakonec vyústila v posun na pátou pozici v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy, doplněnou o solidní čtrnácté místo celkově. O druhé příčce ve třídě pak kvůli velkým rozestupům vůbec nemohlo být pochyb.
Posádka si úspěchu z Českého Krumlova velice cení. Mimo jiné proto, že ho bylo dosaženo na trati, která měřila jednou tolik, co běžný rallysprint. Koneckonců, dejme slovo jednotlivým členům posádky: „Co dodat? Je úterý a já jsem se ještě nerestartoval. Tak fyzicky náročný závod jsem nikdy nejel, ta naše malá pojízdná tělocvična mě vyřídila. Přesto všechno to byl jeden z nejkrásnějších závodů, a to v úplně nejkrásnějším prostředí. Krumlov je kraj rally zaslíbený, a jelikož na kole nejezdím, tak je jasné, že se do tak krásné přírody zase tak brzo nedostanu. Naprosto mě šokovala vstřícnost místních obyvatel při seznamovacích jízdách, kdy babičky zahazovaly berle, aby mohly mávat a traktoristi jezdili po škarpách, jenom aby nás neomezili v tréninku. To jsem nikdy nikde nezažil, bude to asi tou dlouhou tradicí, ale taky hlavně mentalitou místních, žijících převážně z turismu. Jsem přesvědčen, že na takovou rally by se měl náš pan president podívat, ale pouze tehdy, když nebude mít virózu,“ neskrývá své nadšení „Vlčák“.
„Do Krumlova jsem se moc těšil, přinejmenším na jiné počasí. Po odjetí celé rally musím konstatovat, že to už není ani vtipné a na hotelu jsem se musel podívat, zdali nemám plovací blány a na zádech hřbetní ploutev. :-)Jinak soutěž nádherná a považuji ji za perlu v našem mistráku, o nic nám nešlo, a tak jsme si ji užívali a kochali se. Auto celkem bez problémů, organizace šlapala na výbornou, rampu jsme viděli i z druhé strany, u mne vládne naprostá spokojenost,“ doplnil hodnocení soutěže Richard.
Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nyní čeká volný víkend, aby se už o tom nadcházejícím postavili na start Rally Krkonoše, kde svedou boj o další zisk bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?