Spojení značky Rockstar s hatchbackem Subaru Impreza WRX STI posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha zaznamenalo hned při premiéře velký úspěch. Bílé hvězdy Subaru spolu s těmi žlutými Rockstar na cílové rampě českokrumlovské soutěže zazářily dokonce na první příčce mezi produkčními vozy, v absolutním pořadí to znamenalo výtečnou šestou pozici.
Už třetí vítězství ve své třídě v řadě zaznamenala při svém třetím společném startu posádka Subaru Czech Duck Racing Teamu ve složení Vojtěch Štajf – František Rajnoha, která navíc dovezla do cíle nejlepší vůz značky Subaru a vyhrála i Pirelli Cup. Pražský pilot tak v cíli nemohl být nespokojen: „Udělali jsme další důležitý krok za naším cílem, kterým je titul v naší kategorii produkčních vozů. Nezačalo to přitom úplně nejlépe, podobně jako v Klatovech jsem v úvodu soutěže špatně zvolil pneumatiky. Asi už podvědomě toužím po letním počasí a deštivé počasí a kluzké tratě mi s českokrumlovskou květnovou soutěží nějak nejdou dohromady. Na sliku samozřejmě moc se soupeři závodit nešlo, hned na druhém testu jsem přetočil auto a i když jsme se snažili, ve výsledku se to všechno samozřejmě odrazilo – ztráceli jsme cenné vteřiny a s víc jak půlminutovou ztrátou na největší soupeře jsme byli ve třídě třetí. Nehodili jsme ale flintu do žita a po přezutí na správné pneumatiky se karta začala rychle obracet. Všechny noční testy jsme ve třídě vyhráli a spát šli už na druhé příčce se ztrátou pouhých pěti vteřin na lídra.
Příjemné bylo i to, že jsme dokázali jet časy jen těsně za některými jezdci s vozy kategorie S2000, to ale nebyl náš hlavní cíl. My si všímáme zejména soupeřů v naší třídě, kterých je sice letos bohužel méně než dřív, ale i tak je pokaždé s kým závodit. Musím pochválit zejména Radka Mifku, který zejména na rychlostní zkoušce Kohout trápil i dražší speciály, no a my se samozřejmě snažili jeho tempo držet. Bitvu o vteřinky rozhodl až závěr soutěže. Opět jsme zvolili jiné obutí než soupeř, tentokrát to ale vyšlo lépe nám. Malontská zkouška nám dobře vyšla už při ranním průjezdu, no a napodruhé jsme se právě na tomto kultovním testu posunuli před naše soupeře. Mokré gumy se pak osvědčily zejména na lipenské erzetě, kde jsem tušil, že mokré asfalty budou v lesních úsecích pořádně klouzat. Vybudovali jsme si malý náskok, na poslední zkoušce už jsme jej dokázali udržet a mohli slavit další prvenství. Musím říct, že to bylo opravdu těžký závod a o to víc si vítězství vážíme. S Františkem Rajnohou si už výborně rozumíme, a také naše Subaru jelo naprosto bezproblémově, za což patří velký dík týmu mechaniků a i Honzovi Kubíčkovi, který se stará o naladění našeho podvozku.
Zjevně nám svědčila i podpora nového partnera, asi nám drinky firmy Rockstar dodaly i v mizerném počasí onu potřebnou energii. Jsme rádi, že jsme je mohli nabídnout též fanouškům, kteří přišli navštívit naše zázemí. Od těch jsme se navíc slyšeli většinou pochvalná slova na náš nový dravý design, to bylo pro nás samozřejmě další velké povzbuzení. Na Šumavě jsme startovali premiérově s jedněmi barvami vozu, teď opět poprvé s jinými, v obou případech z toho bylo vítězství. Asi bychom měli popřemýšlet, zda nemáme před každou soutěží takhle kompletně změnit vzhled auta, zjevně nám to nosí štěstí,“ směje se Štajf.
Další týmové vozy už tolik štěstí neměly a cíl neviděly. Auto Petra Kačírka (de facto nové) se potýkalo s dětskými nemocemi a třeba i s takovou smůlou, jakou byla ulomená řadicí páka, posádka Milana Sameše se také v těžkých podmínkách trochu trápila. Oba piloti se však už teď těší, že si spraví chuť na nejbližším rallysprintu v Krkonoších. Extrémně těžké podmínky českokrumlovské soutěže pozlobily i mnohé zkušenější závodníky, právě v nich se v plné nahotě ukázaly i nevydařenost některých nových předpisů, u kterých se pozastavil Vojtěch Štajf: „Docela bych přál těm lidem, kteří tvrdí, že nové ´evropské´ pneumatiky jsou krokem k vyšší bezpečnosti, aby se na nich svezli v podmínkách, v jakých se v pátek závodilo v Krumlově. Jejich horší vlastnosti tu napomohly i jedné havárii. Navíc byli diváci zmateni startovním pořadím s předřazením slabších vozů bodujících do EP před Pecha, Krestu a celou špičku domácího mistrovství včetně nás, tohle také ke zvýšení popularity našeho sportu moc nepomůže…“
V týmu ale panuje optimismus a přibývající úspěchy Subaru Czech Duck Racing Teamu přitahují čtenáře také na týmový facebook, kde se navíc ve spojení se Subaru a Rockstar Energy Drink chystají i nové soutěže pro fanoušky. Na stránkách společnosti Mediasport pak lze shlédnout on-boardy z RZ 4 a RZ 14 českokrumlovské soutěže.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.