Spojení značky Rockstar s hatchbackem Subaru Impreza WRX STI posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha zaznamenalo hned při premiéře velký úspěch. Bílé hvězdy Subaru spolu s těmi žlutými Rockstar na cílové rampě českokrumlovské soutěže zazářily dokonce na první příčce mezi produkčními vozy, v absolutním pořadí to znamenalo výtečnou šestou pozici.
Už třetí vítězství ve své třídě v řadě zaznamenala při svém třetím společném startu posádka Subaru Czech Duck Racing Teamu ve složení Vojtěch Štajf – František Rajnoha, která navíc dovezla do cíle nejlepší vůz značky Subaru a vyhrála i Pirelli Cup. Pražský pilot tak v cíli nemohl být nespokojen: „Udělali jsme další důležitý krok za naším cílem, kterým je titul v naší kategorii produkčních vozů. Nezačalo to přitom úplně nejlépe, podobně jako v Klatovech jsem v úvodu soutěže špatně zvolil pneumatiky. Asi už podvědomě toužím po letním počasí a deštivé počasí a kluzké tratě mi s českokrumlovskou květnovou soutěží nějak nejdou dohromady. Na sliku samozřejmě moc se soupeři závodit nešlo, hned na druhém testu jsem přetočil auto a i když jsme se snažili, ve výsledku se to všechno samozřejmě odrazilo – ztráceli jsme cenné vteřiny a s víc jak půlminutovou ztrátou na největší soupeře jsme byli ve třídě třetí. Nehodili jsme ale flintu do žita a po přezutí na správné pneumatiky se karta začala rychle obracet. Všechny noční testy jsme ve třídě vyhráli a spát šli už na druhé příčce se ztrátou pouhých pěti vteřin na lídra.
Příjemné bylo i to, že jsme dokázali jet časy jen těsně za některými jezdci s vozy kategorie S2000, to ale nebyl náš hlavní cíl. My si všímáme zejména soupeřů v naší třídě, kterých je sice letos bohužel méně než dřív, ale i tak je pokaždé s kým závodit. Musím pochválit zejména Radka Mifku, který zejména na rychlostní zkoušce Kohout trápil i dražší speciály, no a my se samozřejmě snažili jeho tempo držet. Bitvu o vteřinky rozhodl až závěr soutěže. Opět jsme zvolili jiné obutí než soupeř, tentokrát to ale vyšlo lépe nám. Malontská zkouška nám dobře vyšla už při ranním průjezdu, no a napodruhé jsme se právě na tomto kultovním testu posunuli před naše soupeře. Mokré gumy se pak osvědčily zejména na lipenské erzetě, kde jsem tušil, že mokré asfalty budou v lesních úsecích pořádně klouzat. Vybudovali jsme si malý náskok, na poslední zkoušce už jsme jej dokázali udržet a mohli slavit další prvenství. Musím říct, že to bylo opravdu těžký závod a o to víc si vítězství vážíme. S Františkem Rajnohou si už výborně rozumíme, a také naše Subaru jelo naprosto bezproblémově, za což patří velký dík týmu mechaniků a i Honzovi Kubíčkovi, který se stará o naladění našeho podvozku.
Zjevně nám svědčila i podpora nového partnera, asi nám drinky firmy Rockstar dodaly i v mizerném počasí onu potřebnou energii. Jsme rádi, že jsme je mohli nabídnout též fanouškům, kteří přišli navštívit naše zázemí. Od těch jsme se navíc slyšeli většinou pochvalná slova na náš nový dravý design, to bylo pro nás samozřejmě další velké povzbuzení. Na Šumavě jsme startovali premiérově s jedněmi barvami vozu, teď opět poprvé s jinými, v obou případech z toho bylo vítězství. Asi bychom měli popřemýšlet, zda nemáme před každou soutěží takhle kompletně změnit vzhled auta, zjevně nám to nosí štěstí,“ směje se Štajf.
Další týmové vozy už tolik štěstí neměly a cíl neviděly. Auto Petra Kačírka (de facto nové) se potýkalo s dětskými nemocemi a třeba i s takovou smůlou, jakou byla ulomená řadicí páka, posádka Milana Sameše se také v těžkých podmínkách trochu trápila. Oba piloti se však už teď těší, že si spraví chuť na nejbližším rallysprintu v Krkonoších. Extrémně těžké podmínky českokrumlovské soutěže pozlobily i mnohé zkušenější závodníky, právě v nich se v plné nahotě ukázaly i nevydařenost některých nových předpisů, u kterých se pozastavil Vojtěch Štajf: „Docela bych přál těm lidem, kteří tvrdí, že nové ´evropské´ pneumatiky jsou krokem k vyšší bezpečnosti, aby se na nich svezli v podmínkách, v jakých se v pátek závodilo v Krumlově. Jejich horší vlastnosti tu napomohly i jedné havárii. Navíc byli diváci zmateni startovním pořadím s předřazením slabších vozů bodujících do EP před Pecha, Krestu a celou špičku domácího mistrovství včetně nás, tohle také ke zvýšení popularity našeho sportu moc nepomůže…“
V týmu ale panuje optimismus a přibývající úspěchy Subaru Czech Duck Racing Teamu přitahují čtenáře také na týmový facebook, kde se navíc ve spojení se Subaru a Rockstar Energy Drink chystají i nové soutěže pro fanoušky. Na stránkách společnosti Mediasport pak lze shlédnout on-boardy z RZ 4 a RZ 14 českokrumlovské soutěže.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?