Spojení značky Rockstar s hatchbackem Subaru Impreza WRX STI posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha zaznamenalo hned při premiéře velký úspěch. Bílé hvězdy Subaru spolu s těmi žlutými Rockstar na cílové rampě českokrumlovské soutěže zazářily dokonce na první příčce mezi produkčními vozy, v absolutním pořadí to znamenalo výtečnou šestou pozici.
Už třetí vítězství ve své třídě v řadě zaznamenala při svém třetím společném startu posádka Subaru Czech Duck Racing Teamu ve složení Vojtěch Štajf – František Rajnoha, která navíc dovezla do cíle nejlepší vůz značky Subaru a vyhrála i Pirelli Cup. Pražský pilot tak v cíli nemohl být nespokojen: „Udělali jsme další důležitý krok za naším cílem, kterým je titul v naší kategorii produkčních vozů. Nezačalo to přitom úplně nejlépe, podobně jako v Klatovech jsem v úvodu soutěže špatně zvolil pneumatiky. Asi už podvědomě toužím po letním počasí a deštivé počasí a kluzké tratě mi s českokrumlovskou květnovou soutěží nějak nejdou dohromady. Na sliku samozřejmě moc se soupeři závodit nešlo, hned na druhém testu jsem přetočil auto a i když jsme se snažili, ve výsledku se to všechno samozřejmě odrazilo – ztráceli jsme cenné vteřiny a s víc jak půlminutovou ztrátou na největší soupeře jsme byli ve třídě třetí. Nehodili jsme ale flintu do žita a po přezutí na správné pneumatiky se karta začala rychle obracet. Všechny noční testy jsme ve třídě vyhráli a spát šli už na druhé příčce se ztrátou pouhých pěti vteřin na lídra.
Příjemné bylo i to, že jsme dokázali jet časy jen těsně za některými jezdci s vozy kategorie S2000, to ale nebyl náš hlavní cíl. My si všímáme zejména soupeřů v naší třídě, kterých je sice letos bohužel méně než dřív, ale i tak je pokaždé s kým závodit. Musím pochválit zejména Radka Mifku, který zejména na rychlostní zkoušce Kohout trápil i dražší speciály, no a my se samozřejmě snažili jeho tempo držet. Bitvu o vteřinky rozhodl až závěr soutěže. Opět jsme zvolili jiné obutí než soupeř, tentokrát to ale vyšlo lépe nám. Malontská zkouška nám dobře vyšla už při ranním průjezdu, no a napodruhé jsme se právě na tomto kultovním testu posunuli před naše soupeře. Mokré gumy se pak osvědčily zejména na lipenské erzetě, kde jsem tušil, že mokré asfalty budou v lesních úsecích pořádně klouzat. Vybudovali jsme si malý náskok, na poslední zkoušce už jsme jej dokázali udržet a mohli slavit další prvenství. Musím říct, že to bylo opravdu těžký závod a o to víc si vítězství vážíme. S Františkem Rajnohou si už výborně rozumíme, a také naše Subaru jelo naprosto bezproblémově, za což patří velký dík týmu mechaniků a i Honzovi Kubíčkovi, který se stará o naladění našeho podvozku.
Zjevně nám svědčila i podpora nového partnera, asi nám drinky firmy Rockstar dodaly i v mizerném počasí onu potřebnou energii. Jsme rádi, že jsme je mohli nabídnout též fanouškům, kteří přišli navštívit naše zázemí. Od těch jsme se navíc slyšeli většinou pochvalná slova na náš nový dravý design, to bylo pro nás samozřejmě další velké povzbuzení. Na Šumavě jsme startovali premiérově s jedněmi barvami vozu, teď opět poprvé s jinými, v obou případech z toho bylo vítězství. Asi bychom měli popřemýšlet, zda nemáme před každou soutěží takhle kompletně změnit vzhled auta, zjevně nám to nosí štěstí,“ směje se Štajf.
Další týmové vozy už tolik štěstí neměly a cíl neviděly. Auto Petra Kačírka (de facto nové) se potýkalo s dětskými nemocemi a třeba i s takovou smůlou, jakou byla ulomená řadicí páka, posádka Milana Sameše se také v těžkých podmínkách trochu trápila. Oba piloti se však už teď těší, že si spraví chuť na nejbližším rallysprintu v Krkonoších. Extrémně těžké podmínky českokrumlovské soutěže pozlobily i mnohé zkušenější závodníky, právě v nich se v plné nahotě ukázaly i nevydařenost některých nových předpisů, u kterých se pozastavil Vojtěch Štajf: „Docela bych přál těm lidem, kteří tvrdí, že nové ´evropské´ pneumatiky jsou krokem k vyšší bezpečnosti, aby se na nich svezli v podmínkách, v jakých se v pátek závodilo v Krumlově. Jejich horší vlastnosti tu napomohly i jedné havárii. Navíc byli diváci zmateni startovním pořadím s předřazením slabších vozů bodujících do EP před Pecha, Krestu a celou špičku domácího mistrovství včetně nás, tohle také ke zvýšení popularity našeho sportu moc nepomůže…“
V týmu ale panuje optimismus a přibývající úspěchy Subaru Czech Duck Racing Teamu přitahují čtenáře také na týmový facebook, kde se navíc ve spojení se Subaru a Rockstar Energy Drink chystají i nové soutěže pro fanoušky. Na stránkách společnosti Mediasport pak lze shlédnout on-boardy z RZ 4 a RZ 14 českokrumlovské soutěže.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.