Spojení značky Rockstar s hatchbackem Subaru Impreza WRX STI posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha zaznamenalo hned při premiéře velký úspěch. Bílé hvězdy Subaru spolu s těmi žlutými Rockstar na cílové rampě českokrumlovské soutěže zazářily dokonce na první příčce mezi produkčními vozy, v absolutním pořadí to znamenalo výtečnou šestou pozici.
Už třetí vítězství ve své třídě v řadě zaznamenala při svém třetím společném startu posádka Subaru Czech Duck Racing Teamu ve složení Vojtěch Štajf – František Rajnoha, která navíc dovezla do cíle nejlepší vůz značky Subaru a vyhrála i Pirelli Cup. Pražský pilot tak v cíli nemohl být nespokojen: „Udělali jsme další důležitý krok za naším cílem, kterým je titul v naší kategorii produkčních vozů. Nezačalo to přitom úplně nejlépe, podobně jako v Klatovech jsem v úvodu soutěže špatně zvolil pneumatiky. Asi už podvědomě toužím po letním počasí a deštivé počasí a kluzké tratě mi s českokrumlovskou květnovou soutěží nějak nejdou dohromady. Na sliku samozřejmě moc se soupeři závodit nešlo, hned na druhém testu jsem přetočil auto a i když jsme se snažili, ve výsledku se to všechno samozřejmě odrazilo – ztráceli jsme cenné vteřiny a s víc jak půlminutovou ztrátou na největší soupeře jsme byli ve třídě třetí. Nehodili jsme ale flintu do žita a po přezutí na správné pneumatiky se karta začala rychle obracet. Všechny noční testy jsme ve třídě vyhráli a spát šli už na druhé příčce se ztrátou pouhých pěti vteřin na lídra.
Příjemné bylo i to, že jsme dokázali jet časy jen těsně za některými jezdci s vozy kategorie S2000, to ale nebyl náš hlavní cíl. My si všímáme zejména soupeřů v naší třídě, kterých je sice letos bohužel méně než dřív, ale i tak je pokaždé s kým závodit. Musím pochválit zejména Radka Mifku, který zejména na rychlostní zkoušce Kohout trápil i dražší speciály, no a my se samozřejmě snažili jeho tempo držet. Bitvu o vteřinky rozhodl až závěr soutěže. Opět jsme zvolili jiné obutí než soupeř, tentokrát to ale vyšlo lépe nám. Malontská zkouška nám dobře vyšla už při ranním průjezdu, no a napodruhé jsme se právě na tomto kultovním testu posunuli před naše soupeře. Mokré gumy se pak osvědčily zejména na lipenské erzetě, kde jsem tušil, že mokré asfalty budou v lesních úsecích pořádně klouzat. Vybudovali jsme si malý náskok, na poslední zkoušce už jsme jej dokázali udržet a mohli slavit další prvenství. Musím říct, že to bylo opravdu těžký závod a o to víc si vítězství vážíme. S Františkem Rajnohou si už výborně rozumíme, a také naše Subaru jelo naprosto bezproblémově, za což patří velký dík týmu mechaniků a i Honzovi Kubíčkovi, který se stará o naladění našeho podvozku.
Zjevně nám svědčila i podpora nového partnera, asi nám drinky firmy Rockstar dodaly i v mizerném počasí onu potřebnou energii. Jsme rádi, že jsme je mohli nabídnout též fanouškům, kteří přišli navštívit naše zázemí. Od těch jsme se navíc slyšeli většinou pochvalná slova na náš nový dravý design, to bylo pro nás samozřejmě další velké povzbuzení. Na Šumavě jsme startovali premiérově s jedněmi barvami vozu, teď opět poprvé s jinými, v obou případech z toho bylo vítězství. Asi bychom měli popřemýšlet, zda nemáme před každou soutěží takhle kompletně změnit vzhled auta, zjevně nám to nosí štěstí,“ směje se Štajf.
Další týmové vozy už tolik štěstí neměly a cíl neviděly. Auto Petra Kačírka (de facto nové) se potýkalo s dětskými nemocemi a třeba i s takovou smůlou, jakou byla ulomená řadicí páka, posádka Milana Sameše se také v těžkých podmínkách trochu trápila. Oba piloti se však už teď těší, že si spraví chuť na nejbližším rallysprintu v Krkonoších. Extrémně těžké podmínky českokrumlovské soutěže pozlobily i mnohé zkušenější závodníky, právě v nich se v plné nahotě ukázaly i nevydařenost některých nových předpisů, u kterých se pozastavil Vojtěch Štajf: „Docela bych přál těm lidem, kteří tvrdí, že nové ´evropské´ pneumatiky jsou krokem k vyšší bezpečnosti, aby se na nich svezli v podmínkách, v jakých se v pátek závodilo v Krumlově. Jejich horší vlastnosti tu napomohly i jedné havárii. Navíc byli diváci zmateni startovním pořadím s předřazením slabších vozů bodujících do EP před Pecha, Krestu a celou špičku domácího mistrovství včetně nás, tohle také ke zvýšení popularity našeho sportu moc nepomůže…“
V týmu ale panuje optimismus a přibývající úspěchy Subaru Czech Duck Racing Teamu přitahují čtenáře také na týmový facebook, kde se navíc ve spojení se Subaru a Rockstar Energy Drink chystají i nové soutěže pro fanoušky. Na stránkách společnosti Mediasport pak lze shlédnout on-boardy z RZ 4 a RZ 14 českokrumlovské soutěže.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?