Hvězdný Krumlov pro Štajfa

Štajf, Vojtěch
Štajf, Vojtěch, foto: Archiv RallyZone.cz
Karel Špaček 27. května 2013 22:48
Sdílej:

Spojení značky Rockstar s hatchbackem Subaru Impreza WRX STI posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha zaznamenalo hned při premiéře velký úspěch. Bílé hvězdy Subaru spolu s těmi žlutými Rockstar na cílové rampě českokrumlovské soutěže zazářily dokonce na první příčce mezi produkčními vozy, v absolutním pořadí to znamenalo výtečnou šestou pozici.

Už třetí vítězství ve své třídě v řadě zaznamenala při svém třetím společném startu posádka Subaru Czech Duck Racing Teamu ve složení Vojtěch Štajf – František Rajnoha, která navíc dovezla do cíle nejlepší vůz značky Subaru a vyhrála i Pirelli Cup. Pražský pilot tak v cíli nemohl být nespokojen: „Udělali jsme další důležitý krok za naším cílem, kterým je titul v naší kategorii produkčních vozů. Nezačalo to přitom úplně nejlépe, podobně jako v Klatovech jsem v úvodu soutěže špatně zvolil pneumatiky. Asi už podvědomě toužím po letním počasí a deštivé počasí a kluzké tratě mi s českokrumlovskou květnovou soutěží nějak nejdou dohromady. Na sliku samozřejmě moc se soupeři závodit nešlo, hned na druhém testu jsem přetočil auto a i když jsme se snažili, ve výsledku se to všechno samozřejmě odrazilo – ztráceli jsme cenné vteřiny a s víc jak půlminutovou ztrátou na největší soupeře jsme byli ve třídě třetí. Nehodili jsme ale flintu do žita a po přezutí na správné pneumatiky se karta začala rychle obracet. Všechny noční testy jsme ve třídě vyhráli a spát šli už na druhé příčce se ztrátou pouhých pěti vteřin na lídra.

Příjemné bylo i to, že jsme dokázali jet časy jen těsně za některými jezdci s vozy kategorie S2000, to ale nebyl náš hlavní cíl. My si všímáme zejména soupeřů v naší třídě, kterých je sice letos bohužel méně než dřív, ale i tak je pokaždé s kým závodit. Musím pochválit zejména Radka Mifku, který zejména na rychlostní zkoušce Kohout trápil i dražší speciály, no a my se samozřejmě snažili jeho tempo držet. Bitvu o vteřinky rozhodl až závěr soutěže. Opět jsme zvolili jiné obutí než soupeř, tentokrát to ale vyšlo lépe nám. Malontská zkouška nám dobře vyšla už při ranním průjezdu, no a napodruhé jsme se právě na tomto kultovním testu posunuli před naše soupeře. Mokré gumy se pak osvědčily zejména na lipenské erzetě, kde jsem tušil, že mokré asfalty budou v lesních úsecích pořádně klouzat. Vybudovali jsme si malý náskok, na poslední zkoušce už jsme jej dokázali udržet a mohli slavit další prvenství. Musím říct, že to bylo opravdu těžký závod a o to víc si vítězství vážíme. S Františkem Rajnohou si už výborně rozumíme, a také naše Subaru jelo naprosto bezproblémově, za což patří velký dík týmu mechaniků a i Honzovi Kubíčkovi, který se stará o naladění našeho podvozku.

Zjevně nám svědčila i podpora nového partnera, asi nám drinky firmy Rockstar dodaly i v mizerném počasí onu potřebnou energii. Jsme rádi, že jsme je mohli nabídnout též fanouškům, kteří přišli navštívit naše zázemí. Od těch jsme se navíc slyšeli většinou pochvalná slova na náš nový dravý design, to bylo pro nás samozřejmě další velké povzbuzení. Na Šumavě jsme startovali premiérově s jedněmi barvami vozu, teď opět poprvé s jinými, v obou případech z toho bylo vítězství. Asi bychom měli popřemýšlet, zda nemáme před každou soutěží takhle kompletně změnit vzhled auta, zjevně nám to nosí štěstí,“ směje se Štajf.

Další týmové vozy už tolik štěstí neměly a cíl neviděly. Auto Petra Kačírka (de facto nové) se potýkalo s dětskými nemocemi a třeba i s takovou smůlou, jakou byla ulomená řadicí páka, posádka Milana Sameše se také v těžkých podmínkách trochu trápila. Oba piloti se však už teď těší, že si spraví chuť na nejbližším rallysprintu v Krkonoších. Extrémně těžké podmínky českokrumlovské soutěže pozlobily i mnohé zkušenější závodníky, právě v nich se v plné nahotě ukázaly i nevydařenost některých nových předpisů, u kterých se pozastavil Vojtěch Štajf: „Docela bych přál těm lidem, kteří tvrdí, že nové ´evropské´ pneumatiky jsou krokem k vyšší bezpečnosti, aby se na nich svezli v podmínkách, v jakých se v pátek závodilo v Krumlově. Jejich horší vlastnosti tu napomohly i jedné havárii. Navíc byli diváci zmateni startovním pořadím s předřazením slabších vozů bodujících do EP před Pecha, Krestu a celou špičku domácího mistrovství včetně nás, tohle také ke zvýšení popularity našeho sportu moc nepomůže…“

V týmu ale panuje optimismus a přibývající úspěchy Subaru Czech Duck Racing Teamu přitahují čtenáře také na týmový facebook, kde se navíc ve spojení se Subaru a Rockstar Energy Drink chystají i nové soutěže pro fanoušky. Na stránkách společnosti Mediasport pak lze shlédnout on-boardy z RZ 4 a RZ 14 českokrumlovské soutěže.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.