Letošní mistr dvoukolek a třídy 5 z rallysprintů Robert Kořístka se zapsal příznivcům rally do podvědomí ve spojení s Suzuki Ignis S1600. V Uherském Brodě usedne šestadvacetiletý jezdec do zcela jiného vozu a na jinou stranu, než je zvyklý.
Karlovický Robert Kořístka si zřejmě řekl, že v naší republice je nedostatek kvalitních navigátorů. Proto čerstvý mistr dvoukolek a třídy 5 z sprintů, usedne na horké sedadlo spolujezdce. V žádném případě nejde o opožděný aprílový žertík, ale krutou realitu. Premiéru si „Karel“ odbude při RallyShow Uherský Brod, která startuje v sobotu 10.listopadu 2012. Ten, kdo uslyší Kořístkův hlas v interkomu bude poloviční šílenec Zdeněk Zdráhala :-). Každý si jistě spočítá, co vzejde z toho, když se dají dohromady dva pološílenci :-). „Se Zdeňou jsme se tak dlouho hecovali, až padl návrh, abych s ním odjel nějaký volný podnik. A právě v Uherském Brodě k tomu bude ideální příležitost. Je pravdou, že nejraději držím volant v rukou, ale věřím, že se bát nebudu. Počítám s tím, že Zdráhala mne nebude v autě nijak šetřit. Určitě to však bude v klidu a spíše to budu já, kdo bude hecovat k rychlejší jízdě. Hlavně se chceme v Brodě bavit,“ prozradil k blížícímu startu Robert „Karel“ Kořístka.
Věříme, že Robertovi půjde počítání minut dobře a posádka nechytí penalizaci za pozdní nebo brzké příjezdy do časových kontrol. Obavy jsou spíše z toho, aby si Kořístka podvědomě neusedl za volant Subaru. V tom má Zdeněk Zdráhala jasno. „Pro jistotu usednu rychle do auta já, abych Karla předběhl :-). Věřím, že si užijeme v sobotu spoustu zábavy. Určitě nepojedeme na čas. Karel chce mít nadrobené v gatích, proto jede se mnou. Všechno to vyplynulo z hecu. Prý chce vidět, jak funguje auto. Je fakt, že je pro mne Markéta bez nadsázky nenahraditelná a mohl jsem se na ni spolehnout. Pevně však věřím, že Karel ví, která je pravá a levá zatáčka, a že se nezakoktá. Bát se v autě určitě nebude, ale bude tam sedět, jako buřt a na přejezdech připalovat jednu tyč za druhou,“ slibuje adrenalinový zážitek svému kamarádovi Zdeněk Zdráhala.
Tímto žádáme posádky startující v sobotu v Uherském Brodě, aby zbytečně nezastavovaly u dvojice Zdeněk Zdráhala – Robert „Karel“ Kořístka, neboť dým vycházející z auta není od ohně, nýbrž od cigaret zapálených spolujezdcem - novicem. Valašská posádka zve všechny přátelé a kamarády, aby je přišla povzbudit do Uherského Brodu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?