Třetí místo ve skupině, takový je konečný výsledek soutěžního jezdce Tomáše Růžičky na PSG - Partr Rally Vsetín 2012, závěrečném podniku rallysprintového šampionátu
Výsledek je o to cennější, že se vedle Tomáše posadil nový spolujezdec Štěpán Chludil. Poprvé spolu usedli do auta až při sobotním tréninku. "Samozřejmě jsem se chtěl jet v týdnu před soutěží někam projet a zkusit si napsat rozpis na některé z cest kolem Zlína. Oba máme odjeto hodně soutěží, každý jezdec má ale rozpis jiný. Má některé své výrazy, vyžaduje rozpis opakovat, nebo to naopak rezolutně odmítá. Nepodařilo se nám však najít společnou volnou chvíli, tak jsme to ladili až při sobotním tréninku,“ popisoval Chludil. "Nejdříve jsme trénovali Vesník a Jabloňovou. Museli jsme párkrát zastavit a některé věci si ujasnit. Při tréninku Santova už nám to klapalo. V závodě pak bylo už vše jak má být,“ doplnil Růžička.
Že jim to spolu klape, potvrdili už před prvním servisem. Hned v prvním Santově zajeli ve třídě třetí čas, v následující rychlostní zkoušce Vesník je pozlobilo jejich Subaru a zajeli sedmý čas. "Nevím, co se stalo. Auto naráz jakoby plavalo po cestě, cestovalo z jedné strany na druhou. Tom myslel, že je to defekt, tak ubral. Ve sjezdu do Vsetína to vyzkoušel, ale autu očividně nic nebylo. Za levým odbočením u točny už jsme mohli jet zase naplno. Bohužel nás to stálo několik vteřin, RZ jsme v rámci třídy mohli i vyhrát,“ vysvětlil v servise spolujezdec propad posádky. Že jsou rychlí, ukázali na dalších rychlostních zkouškách. Druhý průjezd Santovem opanovali, druhému Březíkovi nadělili přes dvě vteřiny a vyhoupli se na třetí, respektive druhé místo. Koči totiž v českém mistráku neboduje. Druhé místo udrželi až do poslední erzety, kterou byl Santov. Růžička s Chludilem v předchozích dvou průjezdech ukázali, že zde umí být pekelně rychlí. Jejich asi největším soupeřem se před tímto testem stal Hudec, který byl jen 2,2 vteřiny za nimi. Zajel čas 6:18 minuty, což bylo právě o dvě vteřiny rychlejší než Růžičkův čas z předchozího průjezdu. Růžička se však k cíli "přiřítil" o dobrých patnáct vteřin dříve, než jeho soupeř. Do cíle zbývalo posledních zhruba dvě stě metrů. Jedna levá zatáčka, retardér a cíl. Když však vjel do "katovací" levé, jeho subaru se svezlo na nečistotě, která byla z předchozích průjedů vytahaná do vozovky, vůz dostal smyk a do retardéru vzdáleného cca sto dvacet metrů přijel pozadu. Než se jezdci podařilo opět nastartovat, uběhlo podle stopek přihlížejících diváků dlouhých dvanáct vteřin. Retardér naštěstí netrefil. Kolem prvního balíku proklouzal a před druhým se vozidlo zastavilo. Konečná ztráta však tvořila minimálně patnáct vteřin. To ve finálním součtu znamenalo posun Martina Hudce na druhé místo o necelých pět vteřin před Růžičku s Chludilem. Nebýt této chyby, mohla se nová posádka postarat o největší překvapení vsetínské rally. Na Kočiho, který sice nakonec pohár nebral, ale ve třídě 3 byl nejrychlejší, ztratili 13,1 vteřiny. Dále na Březíka, který třídu vyhrál, posádce Subaru Impreza STi chybělo 10,9 vteřin. Bohužel, taková rally dokáže být. Nejdůležitější však je, že se nikomu nic nestalo a posádka přijela ve zdraví a s nepoškozeným vozem do cíle. „Nevěděli jsme, že Koči jede mimo hodnocení českého rallysprintového šampionátu. Mysleli jsme, že jsme čtvrtí. Byli jsme samozřejmě zklamaní, naštvaní, a chtěli jet domů. Uvědomili jsme si ale, že i tak je to pěkný výsledek a vyrazili na rampu. Tam jsme byli velmi překvapeni, když jsme dostali pohár za třetí místo. Nečekali jsme to. Určitě je to životní výsledek,“ vylíčil své pocity po průjezdu rampou spolujezdec Chludil.
A co se vlastně stalo v poslední zatáčce? "Dala se jet naplno, jel jsem ji tak i v minulém průjezdu. Najetou jsem ji měl také dobře, ale nedal jsem levé kolo až do trávy, jak jsem potřeboval. Auto zůstalo na cestě, kde už bylo hodně nečistot a zadek se na tom utrhl. Pokusil jsem se přidat a auto srovnat. Když jsem však viděl blížící se retardér, došlo mi, že by se auto srovnalo až těsně před ním a my jím proletěli rovně. Zašlápl jsem to, auto se přetočilo a zastavilo se až v retardéru těsně před páskou. Viděl jsem, jak lidi utíkají a doufal, že to dobře dopadne,“ líčil situaci jezdec.
I tak se jedná o životní výsledek obou členů posádky. Když navíc uvážíme, že vedle sebe seděli teprve druhý den, je to obrovský úspěch. Závěrem se vzhledem k tak dobrému výsledku nabízí otázka dalšího společného startu. "Na příští sezonu jsem již domluvený s Jardou Novákem, tohle byla výjimka, protože Jarda jede malý mistrák s Milanem Pantálkem,“ uzavřel Tomáš Růžička.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.