Třetí místo ve skupině, takový je konečný výsledek soutěžního jezdce Tomáše Růžičky na PSG - Partr Rally Vsetín 2012, závěrečném podniku rallysprintového šampionátu
Výsledek je o to cennější, že se vedle Tomáše posadil nový spolujezdec Štěpán Chludil. Poprvé spolu usedli do auta až při sobotním tréninku. "Samozřejmě jsem se chtěl jet v týdnu před soutěží někam projet a zkusit si napsat rozpis na některé z cest kolem Zlína. Oba máme odjeto hodně soutěží, každý jezdec má ale rozpis jiný. Má některé své výrazy, vyžaduje rozpis opakovat, nebo to naopak rezolutně odmítá. Nepodařilo se nám však najít společnou volnou chvíli, tak jsme to ladili až při sobotním tréninku,“ popisoval Chludil. "Nejdříve jsme trénovali Vesník a Jabloňovou. Museli jsme párkrát zastavit a některé věci si ujasnit. Při tréninku Santova už nám to klapalo. V závodě pak bylo už vše jak má být,“ doplnil Růžička.
Že jim to spolu klape, potvrdili už před prvním servisem. Hned v prvním Santově zajeli ve třídě třetí čas, v následující rychlostní zkoušce Vesník je pozlobilo jejich Subaru a zajeli sedmý čas. "Nevím, co se stalo. Auto naráz jakoby plavalo po cestě, cestovalo z jedné strany na druhou. Tom myslel, že je to defekt, tak ubral. Ve sjezdu do Vsetína to vyzkoušel, ale autu očividně nic nebylo. Za levým odbočením u točny už jsme mohli jet zase naplno. Bohužel nás to stálo několik vteřin, RZ jsme v rámci třídy mohli i vyhrát,“ vysvětlil v servise spolujezdec propad posádky. Že jsou rychlí, ukázali na dalších rychlostních zkouškách. Druhý průjezd Santovem opanovali, druhému Březíkovi nadělili přes dvě vteřiny a vyhoupli se na třetí, respektive druhé místo. Koči totiž v českém mistráku neboduje. Druhé místo udrželi až do poslední erzety, kterou byl Santov. Růžička s Chludilem v předchozích dvou průjezdech ukázali, že zde umí být pekelně rychlí. Jejich asi největším soupeřem se před tímto testem stal Hudec, který byl jen 2,2 vteřiny za nimi. Zajel čas 6:18 minuty, což bylo právě o dvě vteřiny rychlejší než Růžičkův čas z předchozího průjezdu. Růžička se však k cíli "přiřítil" o dobrých patnáct vteřin dříve, než jeho soupeř. Do cíle zbývalo posledních zhruba dvě stě metrů. Jedna levá zatáčka, retardér a cíl. Když však vjel do "katovací" levé, jeho subaru se svezlo na nečistotě, která byla z předchozích průjedů vytahaná do vozovky, vůz dostal smyk a do retardéru vzdáleného cca sto dvacet metrů přijel pozadu. Než se jezdci podařilo opět nastartovat, uběhlo podle stopek přihlížejících diváků dlouhých dvanáct vteřin. Retardér naštěstí netrefil. Kolem prvního balíku proklouzal a před druhým se vozidlo zastavilo. Konečná ztráta však tvořila minimálně patnáct vteřin. To ve finálním součtu znamenalo posun Martina Hudce na druhé místo o necelých pět vteřin před Růžičku s Chludilem. Nebýt této chyby, mohla se nová posádka postarat o největší překvapení vsetínské rally. Na Kočiho, který sice nakonec pohár nebral, ale ve třídě 3 byl nejrychlejší, ztratili 13,1 vteřiny. Dále na Březíka, který třídu vyhrál, posádce Subaru Impreza STi chybělo 10,9 vteřin. Bohužel, taková rally dokáže být. Nejdůležitější však je, že se nikomu nic nestalo a posádka přijela ve zdraví a s nepoškozeným vozem do cíle. „Nevěděli jsme, že Koči jede mimo hodnocení českého rallysprintového šampionátu. Mysleli jsme, že jsme čtvrtí. Byli jsme samozřejmě zklamaní, naštvaní, a chtěli jet domů. Uvědomili jsme si ale, že i tak je to pěkný výsledek a vyrazili na rampu. Tam jsme byli velmi překvapeni, když jsme dostali pohár za třetí místo. Nečekali jsme to. Určitě je to životní výsledek,“ vylíčil své pocity po průjezdu rampou spolujezdec Chludil.
A co se vlastně stalo v poslední zatáčce? "Dala se jet naplno, jel jsem ji tak i v minulém průjezdu. Najetou jsem ji měl také dobře, ale nedal jsem levé kolo až do trávy, jak jsem potřeboval. Auto zůstalo na cestě, kde už bylo hodně nečistot a zadek se na tom utrhl. Pokusil jsem se přidat a auto srovnat. Když jsem však viděl blížící se retardér, došlo mi, že by se auto srovnalo až těsně před ním a my jím proletěli rovně. Zašlápl jsem to, auto se přetočilo a zastavilo se až v retardéru těsně před páskou. Viděl jsem, jak lidi utíkají a doufal, že to dobře dopadne,“ líčil situaci jezdec.
I tak se jedná o životní výsledek obou členů posádky. Když navíc uvážíme, že vedle sebe seděli teprve druhý den, je to obrovský úspěch. Závěrem se vzhledem k tak dobrému výsledku nabízí otázka dalšího společného startu. "Na příští sezonu jsem již domluvený s Jardou Novákem, tohle byla výjimka, protože Jarda jede malý mistrák s Milanem Pantálkem,“ uzavřel Tomáš Růžička.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.