Třetí místo ve skupině, takový je konečný výsledek soutěžního jezdce Tomáše Růžičky na PSG - Partr Rally Vsetín 2012, závěrečném podniku rallysprintového šampionátu
Výsledek je o to cennější, že se vedle Tomáše posadil nový spolujezdec Štěpán Chludil. Poprvé spolu usedli do auta až při sobotním tréninku. "Samozřejmě jsem se chtěl jet v týdnu před soutěží někam projet a zkusit si napsat rozpis na některé z cest kolem Zlína. Oba máme odjeto hodně soutěží, každý jezdec má ale rozpis jiný. Má některé své výrazy, vyžaduje rozpis opakovat, nebo to naopak rezolutně odmítá. Nepodařilo se nám však najít společnou volnou chvíli, tak jsme to ladili až při sobotním tréninku,“ popisoval Chludil. "Nejdříve jsme trénovali Vesník a Jabloňovou. Museli jsme párkrát zastavit a některé věci si ujasnit. Při tréninku Santova už nám to klapalo. V závodě pak bylo už vše jak má být,“ doplnil Růžička.
Že jim to spolu klape, potvrdili už před prvním servisem. Hned v prvním Santově zajeli ve třídě třetí čas, v následující rychlostní zkoušce Vesník je pozlobilo jejich Subaru a zajeli sedmý čas. "Nevím, co se stalo. Auto naráz jakoby plavalo po cestě, cestovalo z jedné strany na druhou. Tom myslel, že je to defekt, tak ubral. Ve sjezdu do Vsetína to vyzkoušel, ale autu očividně nic nebylo. Za levým odbočením u točny už jsme mohli jet zase naplno. Bohužel nás to stálo několik vteřin, RZ jsme v rámci třídy mohli i vyhrát,“ vysvětlil v servise spolujezdec propad posádky. Že jsou rychlí, ukázali na dalších rychlostních zkouškách. Druhý průjezd Santovem opanovali, druhému Březíkovi nadělili přes dvě vteřiny a vyhoupli se na třetí, respektive druhé místo. Koči totiž v českém mistráku neboduje. Druhé místo udrželi až do poslední erzety, kterou byl Santov. Růžička s Chludilem v předchozích dvou průjezdech ukázali, že zde umí být pekelně rychlí. Jejich asi největším soupeřem se před tímto testem stal Hudec, který byl jen 2,2 vteřiny za nimi. Zajel čas 6:18 minuty, což bylo právě o dvě vteřiny rychlejší než Růžičkův čas z předchozího průjezdu. Růžička se však k cíli "přiřítil" o dobrých patnáct vteřin dříve, než jeho soupeř. Do cíle zbývalo posledních zhruba dvě stě metrů. Jedna levá zatáčka, retardér a cíl. Když však vjel do "katovací" levé, jeho subaru se svezlo na nečistotě, která byla z předchozích průjedů vytahaná do vozovky, vůz dostal smyk a do retardéru vzdáleného cca sto dvacet metrů přijel pozadu. Než se jezdci podařilo opět nastartovat, uběhlo podle stopek přihlížejících diváků dlouhých dvanáct vteřin. Retardér naštěstí netrefil. Kolem prvního balíku proklouzal a před druhým se vozidlo zastavilo. Konečná ztráta však tvořila minimálně patnáct vteřin. To ve finálním součtu znamenalo posun Martina Hudce na druhé místo o necelých pět vteřin před Růžičku s Chludilem. Nebýt této chyby, mohla se nová posádka postarat o největší překvapení vsetínské rally. Na Kočiho, který sice nakonec pohár nebral, ale ve třídě 3 byl nejrychlejší, ztratili 13,1 vteřiny. Dále na Březíka, který třídu vyhrál, posádce Subaru Impreza STi chybělo 10,9 vteřin. Bohužel, taková rally dokáže být. Nejdůležitější však je, že se nikomu nic nestalo a posádka přijela ve zdraví a s nepoškozeným vozem do cíle. „Nevěděli jsme, že Koči jede mimo hodnocení českého rallysprintového šampionátu. Mysleli jsme, že jsme čtvrtí. Byli jsme samozřejmě zklamaní, naštvaní, a chtěli jet domů. Uvědomili jsme si ale, že i tak je to pěkný výsledek a vyrazili na rampu. Tam jsme byli velmi překvapeni, když jsme dostali pohár za třetí místo. Nečekali jsme to. Určitě je to životní výsledek,“ vylíčil své pocity po průjezdu rampou spolujezdec Chludil.
A co se vlastně stalo v poslední zatáčce? "Dala se jet naplno, jel jsem ji tak i v minulém průjezdu. Najetou jsem ji měl také dobře, ale nedal jsem levé kolo až do trávy, jak jsem potřeboval. Auto zůstalo na cestě, kde už bylo hodně nečistot a zadek se na tom utrhl. Pokusil jsem se přidat a auto srovnat. Když jsem však viděl blížící se retardér, došlo mi, že by se auto srovnalo až těsně před ním a my jím proletěli rovně. Zašlápl jsem to, auto se přetočilo a zastavilo se až v retardéru těsně před páskou. Viděl jsem, jak lidi utíkají a doufal, že to dobře dopadne,“ líčil situaci jezdec.
I tak se jedná o životní výsledek obou členů posádky. Když navíc uvážíme, že vedle sebe seděli teprve druhý den, je to obrovský úspěch. Závěrem se vzhledem k tak dobrému výsledku nabízí otázka dalšího společného startu. "Na příští sezonu jsem již domluvený s Jardou Novákem, tohle byla výjimka, protože Jarda jede malý mistrák s Milanem Pantálkem,“ uzavřel Tomáš Růžička.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.