Třetí místo ve skupině, takový je konečný výsledek soutěžního jezdce Tomáše Růžičky na PSG - Partr Rally Vsetín 2012, závěrečném podniku rallysprintového šampionátu
Výsledek je o to cennější, že se vedle Tomáše posadil nový spolujezdec Štěpán Chludil. Poprvé spolu usedli do auta až při sobotním tréninku. "Samozřejmě jsem se chtěl jet v týdnu před soutěží někam projet a zkusit si napsat rozpis na některé z cest kolem Zlína. Oba máme odjeto hodně soutěží, každý jezdec má ale rozpis jiný. Má některé své výrazy, vyžaduje rozpis opakovat, nebo to naopak rezolutně odmítá. Nepodařilo se nám však najít společnou volnou chvíli, tak jsme to ladili až při sobotním tréninku,“ popisoval Chludil. "Nejdříve jsme trénovali Vesník a Jabloňovou. Museli jsme párkrát zastavit a některé věci si ujasnit. Při tréninku Santova už nám to klapalo. V závodě pak bylo už vše jak má být,“ doplnil Růžička.
Že jim to spolu klape, potvrdili už před prvním servisem. Hned v prvním Santově zajeli ve třídě třetí čas, v následující rychlostní zkoušce Vesník je pozlobilo jejich Subaru a zajeli sedmý čas. "Nevím, co se stalo. Auto naráz jakoby plavalo po cestě, cestovalo z jedné strany na druhou. Tom myslel, že je to defekt, tak ubral. Ve sjezdu do Vsetína to vyzkoušel, ale autu očividně nic nebylo. Za levým odbočením u točny už jsme mohli jet zase naplno. Bohužel nás to stálo několik vteřin, RZ jsme v rámci třídy mohli i vyhrát,“ vysvětlil v servise spolujezdec propad posádky. Že jsou rychlí, ukázali na dalších rychlostních zkouškách. Druhý průjezd Santovem opanovali, druhému Březíkovi nadělili přes dvě vteřiny a vyhoupli se na třetí, respektive druhé místo. Koči totiž v českém mistráku neboduje. Druhé místo udrželi až do poslední erzety, kterou byl Santov. Růžička s Chludilem v předchozích dvou průjezdech ukázali, že zde umí být pekelně rychlí. Jejich asi největším soupeřem se před tímto testem stal Hudec, který byl jen 2,2 vteřiny za nimi. Zajel čas 6:18 minuty, což bylo právě o dvě vteřiny rychlejší než Růžičkův čas z předchozího průjezdu. Růžička se však k cíli "přiřítil" o dobrých patnáct vteřin dříve, než jeho soupeř. Do cíle zbývalo posledních zhruba dvě stě metrů. Jedna levá zatáčka, retardér a cíl. Když však vjel do "katovací" levé, jeho subaru se svezlo na nečistotě, která byla z předchozích průjedů vytahaná do vozovky, vůz dostal smyk a do retardéru vzdáleného cca sto dvacet metrů přijel pozadu. Než se jezdci podařilo opět nastartovat, uběhlo podle stopek přihlížejících diváků dlouhých dvanáct vteřin. Retardér naštěstí netrefil. Kolem prvního balíku proklouzal a před druhým se vozidlo zastavilo. Konečná ztráta však tvořila minimálně patnáct vteřin. To ve finálním součtu znamenalo posun Martina Hudce na druhé místo o necelých pět vteřin před Růžičku s Chludilem. Nebýt této chyby, mohla se nová posádka postarat o největší překvapení vsetínské rally. Na Kočiho, který sice nakonec pohár nebral, ale ve třídě 3 byl nejrychlejší, ztratili 13,1 vteřiny. Dále na Březíka, který třídu vyhrál, posádce Subaru Impreza STi chybělo 10,9 vteřin. Bohužel, taková rally dokáže být. Nejdůležitější však je, že se nikomu nic nestalo a posádka přijela ve zdraví a s nepoškozeným vozem do cíle. „Nevěděli jsme, že Koči jede mimo hodnocení českého rallysprintového šampionátu. Mysleli jsme, že jsme čtvrtí. Byli jsme samozřejmě zklamaní, naštvaní, a chtěli jet domů. Uvědomili jsme si ale, že i tak je to pěkný výsledek a vyrazili na rampu. Tam jsme byli velmi překvapeni, když jsme dostali pohár za třetí místo. Nečekali jsme to. Určitě je to životní výsledek,“ vylíčil své pocity po průjezdu rampou spolujezdec Chludil.
A co se vlastně stalo v poslední zatáčce? "Dala se jet naplno, jel jsem ji tak i v minulém průjezdu. Najetou jsem ji měl také dobře, ale nedal jsem levé kolo až do trávy, jak jsem potřeboval. Auto zůstalo na cestě, kde už bylo hodně nečistot a zadek se na tom utrhl. Pokusil jsem se přidat a auto srovnat. Když jsem však viděl blížící se retardér, došlo mi, že by se auto srovnalo až těsně před ním a my jím proletěli rovně. Zašlápl jsem to, auto se přetočilo a zastavilo se až v retardéru těsně před páskou. Viděl jsem, jak lidi utíkají a doufal, že to dobře dopadne,“ líčil situaci jezdec.
I tak se jedná o životní výsledek obou členů posádky. Když navíc uvážíme, že vedle sebe seděli teprve druhý den, je to obrovský úspěch. Závěrem se vzhledem k tak dobrému výsledku nabízí otázka dalšího společného startu. "Na příští sezonu jsem již domluvený s Jardou Novákem, tohle byla výjimka, protože Jarda jede malý mistrák s Milanem Pantálkem,“ uzavřel Tomáš Růžička.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?