Valašská rally + FOTO: Vítězem prvního podniku letošní sezony MMČR Bonver Valašské rally 2011 se stal tovární jezdec Škody Jan Kopecký.
Fotogalerie Tomáše Urbana z první etapy ZDE
Výsledky po RZ10 - Cíl:Jan Kopecký s Petrem Starým se stali vítězi prvního podniku Mezinárodního Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích - Bonver Valašské rally 2011. Dvojice továrního týmu Škoda motorsport vedla v soutěži od první do poslední rychlostní zkoušky. Druhé místo po neskutečně těsném souboji vybojoval Roman Kresta s Petrem Grosem na voze Škoda Fabia S2000. Třetí příčku obsadil Pavel Valoušek, když na Krestu ztratil po sto padesáti ostrých kilometrech jednu desetinu vteřiny!!!Kopec smůly si vybrala posádka Tarabus - Norek, která se na Valašce starala o premieru vozu Škoda Fabia R2. Po neuvěřitelných výkonech během celé soutěže, nakonec musela dvojice odstopupit na poslední rychlostní zkoušky pro poruchu motoru.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 1:16:40,4 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +32,2 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +32,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:34,8 5. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:43,4 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +3:49,4 7. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +3:58,4 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +4:38,9 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +5:14,7 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +5:15,4Výsledky po RZ8: Druhá sekce sobotní etapy Valašské rally vystavila stopku Jarku Orsákovi. Tomu sice po RZ6 patřila osmá pozice, ale v prvním testu druhé sekce Orsák havaroval a ze soutěže odstoupil. V čele závodu je s už více než půlminutovým náskokem Jan Kopecký. Na druhé místo se po RZ8 posunul Roman Kresta. Pavel Valoušek je třetí. Václav Pech je stále nejrychlejším jezdcem skupiny 3.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 50:28,8 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +32,1 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +33,1 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:06,6 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:43,1 6. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,7 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:50,9 8. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +3:09,7 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +3:23,6 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +3:41,0Výsledky po RZ6: Jan kopecký s Petrem Starým si stále drží mírný náskok v čele Bonver Valašské Rally 2011. Po šesti odjetých testech mají na druhého Valouška s Peugeotem náskok 23,3 vteřiny. Roman Kresta je i nadále třetí. Jeho ztráta na druhou příčku je minimální. Na valašsku je pod mrakem, zatím však neprší a podle informací přímo z místa závodu to na déšť nevypadá ani pro následující dvě rychlostní zkoušky.Skvěle zatím jede mladý Martin Bujáček, který v silné konkurenci skupiny 3 drží medailové pozice.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 38:08,8 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +23,3 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +26,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +53,7 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:04,4 6. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:18,9 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:19,5 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +2:20,5 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:31,3 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +2:39,9Výsledky po RZ4 - I. etapa:Druhá sekce první etapy Bonver Valašské rally 2011 potvrdila Jana Kopeckého jako nejžhavějšího kandidáta na vítězství v soutěži. Během večerní sekce si na své soupeře najel více než deset vteřin náskoku. Pavel Valoušek musel kvůli stávkující technice mírně zvolnit, ale ani porouchaná převodovka ho nepřipravila a průběžné druhé místo. Roman Kresta si stále drží třetí příčku. Podle informací ze servisu i Kresta měnil v závěrečném servisu po první etapě převodovku a diferenciál. Čtvrtý v pořadí je stále Václav Pech, který je zároveň nejrychljeím mužem skupiny 3. Aktuality ze servisu: Kresta měnil převodovku a zadní diferenciál. Pech měnil přední diferenciál a Valoušek převodovku z důvodů vadní druhé rychlosti. Všichni se shodují, že Kopecký bude hodně nedostižitelný a také mají obavy z počasí v sobotu. Pavel Urban měl lehkou krizovku na třetí RZ, když dělal hodiny, a lehce pošramotil pravý zadní světlomet a nárazník o svodidlo, a aby toho nebylo málo, Fabia zůstala napříč cestou ve velmi úzkém prostoru, a chvíli trvalo, než se povedlo opět vozidlo uvést do správného směru.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 25:43,6 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +16,5 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +19,1 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +37,3 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:25,8 6. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:35,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +1:36,6 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +1:37,4 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +1:42,2 10. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:44,4Výsledky po RZ2:
O tom že letošní sezona ve velkém mistrovství bude napínavá od začátku do konce nebylo pochyb. Start tovární posádky Kopecký - Starý se Škodou Fabia S2000, tovární podpora Peugeotu pro Pavla Valouška, nová zbraň v týmu Romana Kresty, nebo nová mladoboleslavská zbraň Škoda Fabia R2 v rukou skvělého Míry Tarabuse. To byl jen malý výčet toho, na co jsme se mohli těšit. Předstartovní nervozita však již opadla a v sezoně 2011 jsou odjety první dvě rychlostní zkoušky. Souboje jsou už na začátku sezony velmi tvrdé. Svědčí o tom jedna vyhraná erzeta pro Kopeckého a jedna pro Valouška. Tomu všemu z nevelké vzdálenosti zatím přihlíží Roman Kresta a za ním smečka jezdců, čekajících na jakékoliv zaváhání přední čtyřky. Výsledky po RZ 2 jsou velmi, velmi vyrovnané.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 12:56,0 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +3,2 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +8,4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +18,9 5. Sołowow Michal / Baran Maciej Ford Fiesta S2000 +38,2 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +38,3 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +40,5 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +44,9 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +45,3 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +47,2Ilustrační foto: Škoda auto
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.