Valašská rally + FOTO: Vítězem prvního podniku letošní sezony MMČR Bonver Valašské rally 2011 se stal tovární jezdec Škody Jan Kopecký.
Fotogalerie Tomáše Urbana z první etapy ZDE
Výsledky po RZ10 - Cíl:Jan Kopecký s Petrem Starým se stali vítězi prvního podniku Mezinárodního Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích - Bonver Valašské rally 2011. Dvojice továrního týmu Škoda motorsport vedla v soutěži od první do poslední rychlostní zkoušky. Druhé místo po neskutečně těsném souboji vybojoval Roman Kresta s Petrem Grosem na voze Škoda Fabia S2000. Třetí příčku obsadil Pavel Valoušek, když na Krestu ztratil po sto padesáti ostrých kilometrech jednu desetinu vteřiny!!!Kopec smůly si vybrala posádka Tarabus - Norek, která se na Valašce starala o premieru vozu Škoda Fabia R2. Po neuvěřitelných výkonech během celé soutěže, nakonec musela dvojice odstopupit na poslední rychlostní zkoušky pro poruchu motoru.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 1:16:40,4 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +32,2 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +32,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:34,8 5. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:43,4 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +3:49,4 7. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +3:58,4 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +4:38,9 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +5:14,7 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +5:15,4Výsledky po RZ8: Druhá sekce sobotní etapy Valašské rally vystavila stopku Jarku Orsákovi. Tomu sice po RZ6 patřila osmá pozice, ale v prvním testu druhé sekce Orsák havaroval a ze soutěže odstoupil. V čele závodu je s už více než půlminutovým náskokem Jan Kopecký. Na druhé místo se po RZ8 posunul Roman Kresta. Pavel Valoušek je třetí. Václav Pech je stále nejrychlejším jezdcem skupiny 3.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 50:28,8 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +32,1 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +33,1 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:06,6 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:43,1 6. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,7 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:50,9 8. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +3:09,7 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +3:23,6 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +3:41,0Výsledky po RZ6: Jan kopecký s Petrem Starým si stále drží mírný náskok v čele Bonver Valašské Rally 2011. Po šesti odjetých testech mají na druhého Valouška s Peugeotem náskok 23,3 vteřiny. Roman Kresta je i nadále třetí. Jeho ztráta na druhou příčku je minimální. Na valašsku je pod mrakem, zatím však neprší a podle informací přímo z místa závodu to na déšť nevypadá ani pro následující dvě rychlostní zkoušky.Skvěle zatím jede mladý Martin Bujáček, který v silné konkurenci skupiny 3 drží medailové pozice.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 38:08,8 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +23,3 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +26,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +53,7 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:04,4 6. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:18,9 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:19,5 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +2:20,5 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:31,3 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +2:39,9Výsledky po RZ4 - I. etapa:Druhá sekce první etapy Bonver Valašské rally 2011 potvrdila Jana Kopeckého jako nejžhavějšího kandidáta na vítězství v soutěži. Během večerní sekce si na své soupeře najel více než deset vteřin náskoku. Pavel Valoušek musel kvůli stávkující technice mírně zvolnit, ale ani porouchaná převodovka ho nepřipravila a průběžné druhé místo. Roman Kresta si stále drží třetí příčku. Podle informací ze servisu i Kresta měnil v závěrečném servisu po první etapě převodovku a diferenciál. Čtvrtý v pořadí je stále Václav Pech, který je zároveň nejrychljeím mužem skupiny 3. Aktuality ze servisu: Kresta měnil převodovku a zadní diferenciál. Pech měnil přední diferenciál a Valoušek převodovku z důvodů vadní druhé rychlosti. Všichni se shodují, že Kopecký bude hodně nedostižitelný a také mají obavy z počasí v sobotu. Pavel Urban měl lehkou krizovku na třetí RZ, když dělal hodiny, a lehce pošramotil pravý zadní světlomet a nárazník o svodidlo, a aby toho nebylo málo, Fabia zůstala napříč cestou ve velmi úzkém prostoru, a chvíli trvalo, než se povedlo opět vozidlo uvést do správného směru.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 25:43,6 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +16,5 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +19,1 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +37,3 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:25,8 6. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:35,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +1:36,6 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +1:37,4 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +1:42,2 10. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:44,4Výsledky po RZ2:
O tom že letošní sezona ve velkém mistrovství bude napínavá od začátku do konce nebylo pochyb. Start tovární posádky Kopecký - Starý se Škodou Fabia S2000, tovární podpora Peugeotu pro Pavla Valouška, nová zbraň v týmu Romana Kresty, nebo nová mladoboleslavská zbraň Škoda Fabia R2 v rukou skvělého Míry Tarabuse. To byl jen malý výčet toho, na co jsme se mohli těšit. Předstartovní nervozita však již opadla a v sezoně 2011 jsou odjety první dvě rychlostní zkoušky. Souboje jsou už na začátku sezony velmi tvrdé. Svědčí o tom jedna vyhraná erzeta pro Kopeckého a jedna pro Valouška. Tomu všemu z nevelké vzdálenosti zatím přihlíží Roman Kresta a za ním smečka jezdců, čekajících na jakékoliv zaváhání přední čtyřky. Výsledky po RZ 2 jsou velmi, velmi vyrovnané.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 12:56,0 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +3,2 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +8,4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +18,9 5. Sołowow Michal / Baran Maciej Ford Fiesta S2000 +38,2 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +38,3 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +40,5 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +44,9 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +45,3 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +47,2Ilustrační foto: Škoda auto
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.