Valašská rally + FOTO: Vítězem prvního podniku letošní sezony MMČR Bonver Valašské rally 2011 se stal tovární jezdec Škody Jan Kopecký.
Fotogalerie Tomáše Urbana z první etapy ZDE
Výsledky po RZ10 - Cíl:Jan Kopecký s Petrem Starým se stali vítězi prvního podniku Mezinárodního Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích - Bonver Valašské rally 2011. Dvojice továrního týmu Škoda motorsport vedla v soutěži od první do poslední rychlostní zkoušky. Druhé místo po neskutečně těsném souboji vybojoval Roman Kresta s Petrem Grosem na voze Škoda Fabia S2000. Třetí příčku obsadil Pavel Valoušek, když na Krestu ztratil po sto padesáti ostrých kilometrech jednu desetinu vteřiny!!!Kopec smůly si vybrala posádka Tarabus - Norek, která se na Valašce starala o premieru vozu Škoda Fabia R2. Po neuvěřitelných výkonech během celé soutěže, nakonec musela dvojice odstopupit na poslední rychlostní zkoušky pro poruchu motoru.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 1:16:40,4 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +32,2 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +32,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:34,8 5. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:43,4 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +3:49,4 7. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +3:58,4 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +4:38,9 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +5:14,7 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +5:15,4Výsledky po RZ8: Druhá sekce sobotní etapy Valašské rally vystavila stopku Jarku Orsákovi. Tomu sice po RZ6 patřila osmá pozice, ale v prvním testu druhé sekce Orsák havaroval a ze soutěže odstoupil. V čele závodu je s už více než půlminutovým náskokem Jan Kopecký. Na druhé místo se po RZ8 posunul Roman Kresta. Pavel Valoušek je třetí. Václav Pech je stále nejrychlejším jezdcem skupiny 3.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 50:28,8 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +32,1 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +33,1 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:06,6 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:43,1 6. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:49,7 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:50,9 8. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +3:09,7 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +3:23,6 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +3:41,0Výsledky po RZ6: Jan kopecký s Petrem Starým si stále drží mírný náskok v čele Bonver Valašské Rally 2011. Po šesti odjetých testech mají na druhého Valouška s Peugeotem náskok 23,3 vteřiny. Roman Kresta je i nadále třetí. Jeho ztráta na druhou příčku je minimální. Na valašsku je pod mrakem, zatím však neprší a podle informací přímo z místa závodu to na déšť nevypadá ani pro následující dvě rychlostní zkoušky.Skvěle zatím jede mladý Martin Bujáček, který v silné konkurenci skupiny 3 drží medailové pozice.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 38:08,8 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +23,3 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +26,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +53,7 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +2:04,4 6. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:18,9 7. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:19,5 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +2:20,5 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:31,3 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +2:39,9Výsledky po RZ4 - I. etapa:Druhá sekce první etapy Bonver Valašské rally 2011 potvrdila Jana Kopeckého jako nejžhavějšího kandidáta na vítězství v soutěži. Během večerní sekce si na své soupeře najel více než deset vteřin náskoku. Pavel Valoušek musel kvůli stávkující technice mírně zvolnit, ale ani porouchaná převodovka ho nepřipravila a průběžné druhé místo. Roman Kresta si stále drží třetí příčku. Podle informací ze servisu i Kresta měnil v závěrečném servisu po první etapě převodovku a diferenciál. Čtvrtý v pořadí je stále Václav Pech, který je zároveň nejrychljeím mužem skupiny 3. Aktuality ze servisu: Kresta měnil převodovku a zadní diferenciál. Pech měnil přední diferenciál a Valoušek převodovku z důvodů vadní druhé rychlosti. Všichni se shodují, že Kopecký bude hodně nedostižitelný a také mají obavy z počasí v sobotu. Pavel Urban měl lehkou krizovku na třetí RZ, když dělal hodiny, a lehce pošramotil pravý zadní světlomet a nárazník o svodidlo, a aby toho nebylo málo, Fabia zůstala napříč cestou ve velmi úzkém prostoru, a chvíli trvalo, než se povedlo opět vozidlo uvést do správného směru.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 25:43,6 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +16,5 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +19,1 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +37,3 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:25,8 6. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:35,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +1:36,6 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +1:37,4 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +1:42,2 10. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:44,4Výsledky po RZ2:
O tom že letošní sezona ve velkém mistrovství bude napínavá od začátku do konce nebylo pochyb. Start tovární posádky Kopecký - Starý se Škodou Fabia S2000, tovární podpora Peugeotu pro Pavla Valouška, nová zbraň v týmu Romana Kresty, nebo nová mladoboleslavská zbraň Škoda Fabia R2 v rukou skvělého Míry Tarabuse. To byl jen malý výčet toho, na co jsme se mohli těšit. Předstartovní nervozita však již opadla a v sezoně 2011 jsou odjety první dvě rychlostní zkoušky. Souboje jsou už na začátku sezony velmi tvrdé. Svědčí o tom jedna vyhraná erzeta pro Kopeckého a jedna pro Valouška. Tomu všemu z nevelké vzdálenosti zatím přihlíží Roman Kresta a za ním smečka jezdců, čekajících na jakékoliv zaváhání přední čtyřky. Výsledky po RZ 2 jsou velmi, velmi vyrovnané.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 12:56,0 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +3,2 3. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +8,4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +18,9 5. Sołowow Michal / Baran Maciej Ford Fiesta S2000 +38,2 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +38,3 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +40,5 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +44,9 9. Habaj Lukasz / Spentany Jacek Mitsubishi Lancer Evo IX +45,3 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +47,2Ilustrační foto: Škoda auto
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.