O minulém víkendu se jela poslední rally v ČR - ve Slušovicích. Čtěte krátký komentář.
Termín i místo nezměněno, stejně tak rychlostní zkoušky. Osvědčená dostihovka a klasický úsek z Trnavy do Podkopné Lhoty známý z Rallyspritu Kopná. Realizační tým okolo Josefa Minaříka připravil ještě jeden zásadní krok. Získal povolení použít pro trať RZ pneu s hroty.¨
Už týden před startem byla trať pod sněhem a leden. Dva dny před soutěží sice došlo k oblevě, ale v den soutěže to v okolí Slušovic vypadalo na pravé „švédské podmínky“. Tedy sníh a led.
První trochu trhlinu dostala soutěž hned po tréninku, kdy pořadatelé museli kvůli nesjízdnosti zrušit část rychlostní zkoušky vedoucí chatovou kolonií v Podkopné Lhotě.
Další problémek se řešil na ředitelství, kdy nebyly zřízeny přezouvací zóny mezi jednotlivými zkouškami a to z toho důvodu, že použití pneumatik s hroty na veřejných komunikacích je v ČR zakázáno. Problém se vyřešil tak, že na hrotech se jela jen dostihovka.
Než se začalo soutěžit tak bylo jasné, že do soutěže neodstartuje Milan Pantálek ( Fabia WRC) - který hřebíky nemá a tak nepojede. Rozbít Octavii WRC nechtěl ani Petr Trnovec.
Na první rychlostní zkoušce už nasněžilo takových deset centimetrů sněhu. V místě vracáku u Březové se děly věci. Valda statečně bez hřebíku krotil Fabii, za ním Kresta s Mitsubishi na hřebech málem trefil strom a do druhého kola urazil o balík vytyčující trať levé zadní světlo.
Stalo se, že Orsák dojel před ním startujícího Tlusťáka a bylo o zábavu postaráno, místo aby vykroužil vytyčený vracák, tak se pustil rovně do svahu do trávy a na výjezdu na asfalt Tlusťáka za každou cenu poměrně nebezpečně předjel. Velmi rozvážně jel se španělskou Xsarou Odložilík, bohužel jen Rz 1, protože pak kvůli pneu odstoupil, stejně jako Béreš s Fabií S2000.
Divácké místo tak projetím koleje v trávě získalo na atraktivitě, což potvrdí mnoho diváků. Soutěž také bavila Silvestra Mikuláštíka s Octavií WRC, který jel na tři průjezdy plánovaný okruh asi osmkrát a protože nechtěl s Octavií někde praštit, tak také kvůli pneu po Rz1 odstoupil, ale diváky pobavil několikrát vykrouženými piruetami.
V polovině soutěže tedy vedl Orsák, druhé místo patřilo Březíkovi a třetí Bujáčkovi, všichni Lancer EVO IX. Čtvrtý byl Tomáš Kostka s Fabií S200. Všechny čtyři se vešli do deseti vteřin. Velké překvapení způsobil Robert Nešpor s Felicií Kit Car 1600, který byl sedmý celkově. Mezitím ubyly startovnímu poli další posádky a to konkrétně Řeháček a Kouřil, kteří byli vyloučeni za použití hřebíků na RZ 2 a Kašíkovi na Cliu nevydržela poloosa.
Servisní pauza dodala energii Kostkovi, který obvykle jezdí okruhy. Fabie S 2000 ze stáje JM Engineering dostala pravý sněhový podvozek už ráno, ale až ve druhé etapě bylo vidět, že se jede naplno. Je to vidět v rychlých zatáčkách před cílem, kde bylo možno nafotit snímky jako ve Švédsku.
Ale pojďme do cíle. Kostka vyhrál RZ3 a dostal se do vedení. Změny nastaly i dále kdy Bujáček se dostal před Březíka, Kresta před Melichárka. Poslední Rz, kdy trať už nebyla tak ledová vyhrál Valda.
Kostkovi se ale poslední zkouška vůbec nepovedla. Ztratil sedmnáct vteřin. Celkové vítězství tedy získal Orsák. Druhý byl Kostka, kterého bych zvolil hvězdou této rally. Třetí byl Martin Bujáček, čtvrtý Březík a pátý Kresta. Šesté místo patřilo manželům Tlusťákovým s Fabií s2000. Pěkné sedmé místo získal Milan Liška s desítkovým Lancerem, když na RZ1 ulomil pravé zadní kolo. Osmý byl Melichárek, tentokrát se svým Lancerem deváté Evoluce. Devátý byl Tomaštík se Subaru WRC Erika Kordy a desátý Gregorz Grzyb s Fabií S200 a jedenáctý dojel Pavel Valoušek s Fabií WRC. 12. Místo absolutně vybojoval Lumír Galia s Felicií Kit Car.
Pojdme se podívat na výsledky nižších tříd. A5 suverénně Galia, Felicia Kit Car. A6 vedl Nešpor s Felicií Kit Car, ale přestal fungovat motor. Pak vedl Tomeček s Citroenem S1600, ale odstoupil po RZ4. Vyhrál tedy Dunovský se Suzuki Ignis S1600.
A7 vedl Kašík s Cliem, ale odešla mu poloosa, třídu vyhrál Luboš Minařík. Třídu historiků HA2 vyhrál Daněk s Favoritem, když rozbil pravé přední dveře při hodinách v RZ3. HA3 vyhrál maďarský host Markovics s žigulíkem. Zajímavostí je, že i když to nebylo silné VFTS tak byl dvacátý absolutně.
Nejslabší enka vyhrál Zdeněk Zdráhala, silnější šestnáctistovky přišly hned před startem o několik jmen kvůli pneu a tak vyhrál Radim Strnad. Tříd N3 vyhrál velmi rozvážně jedoucí Jan Havel s novým Renaultem Clio Sport. Uznání také zaslouží výkon Dominika Laurenta s Peugeotem.
Ve třídě S2 zvítězil Tomaštík se Subaru WRC. SA1 vyhrál Martin Kouřil s Felicií SA2 Šopík.
Do soutěže odstartovalo 53 posádek, dokončilo 40. Realizační tým pod vedením Josefa Minaříka připravil velmi pěknou soutěž, kterou potrápilo počasí, ale o tom je právě rally.
Kompletní fotogalerii najdete ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?