Adam Eliáš v rally teprve začíná, jako navigátor odjel pouze pár sprintů na horkém sedadle vedle Michala Křemena. V Jeseníkách startoval s Jiřím Vantuchem v rámci Poháru ČR. K Poháru také směřovaly otázky našeho rozhovoru. Mladý navigátor se zkusil zamyslet nad možnostmi tohoto podniku.
Proč start v rámci PČR?V K4 poháru ČR jsem zatím závodil pouze jednou. V poháru vidím možnost závodění za přijatelnější peníze na stejných tratích jako sprintrally, což přináší určitě mnoho zkušeností k případnému přestupu do MČR.Jak se cítí navigátor startující v PČR na konci pole? Klady? Zápory?Měl by se cítit tak, jako by byl na začátku startovního pole. Odvádí tam úplně stejnou práci, stejně jako pilot. Samozřejmě, čím více vzadu, tím více vytahaného bordelu. Nicméně posádky startující v Poháru ty podmínky mají stejné. Záporem je určitě úbytek diváků, kteří odchází v průběhu RZ. Nemám jim to za zlé, každý má svého favorita. Nakonec u trati vždy zůstanou nějací ti fanoušci, kteří fandí a mávají, a to nás žene dopředu.Proč by měli diváci zůstávat podél trati až do průjezdů poháristů?Kluci v Poháru předvádějí stejný, ne-li lepší sport jako ti "větší" kluci. Nejeden mistr vzešel právě z poháru a dnes za nimi stojí početně fanouškovské základny. Kdo ví, jestli v poháru právě nejede budoucí mistr nějaké třídy v národních šampionátech...Jaká je konkurence v PČR?Mohlo by to být určitě lepší. Ale dokud v poháru budou jezdit kluci jako Král, Sitný, Ševeček nebo Janíček, tak se bude pořád s kým "tahat".Vidíš nějakou budoucnost či naději v PČR?Opravdu nevím, jestli dokážu plně posoudit PČR jako celek ve výchově mladých talentů, což by měl být, dle mého názoru, účel. V dnešní době, kdy media prahnou pouze po prvních patnácti posádkách absolutního pořadí a najít v sestřizích z rally nějakou dvoukolku je skoro zázrak, je pohár na chvostu zájmu. Je to škoda, protože jak jsem už řekl, nikdo z těch kluků neriskuje méně nebo nepředvádí menší nasazení. Jak bys přilákal diváky k Poháru?Přilákat diváky k Poháru? No, to by asi bylo na delší povídání. Některé soutěže tomu napomáhají svým konceptem a rozvržením. Na druhou stranu je na každém, jestli zůstane u vložky o něco déle a dá si o klobásu navíc, aby posoudil jak to ve skutečnosti je. Pohled do absolutní výsledkové listiny by měl napovědět, kde se pohybují účastníci poháru a jak asi jedou.Díky za rozhovor a hodně štěstí do dalších závodů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.