Adam Eliáš v rally teprve začíná, jako navigátor odjel pouze pár sprintů na horkém sedadle vedle Michala Křemena. V Jeseníkách startoval s Jiřím Vantuchem v rámci Poháru ČR. K Poháru také směřovaly otázky našeho rozhovoru. Mladý navigátor se zkusil zamyslet nad možnostmi tohoto podniku.
Proč start v rámci PČR?V K4 poháru ČR jsem zatím závodil pouze jednou. V poháru vidím možnost závodění za přijatelnější peníze na stejných tratích jako sprintrally, což přináší určitě mnoho zkušeností k případnému přestupu do MČR.Jak se cítí navigátor startující v PČR na konci pole? Klady? Zápory?Měl by se cítit tak, jako by byl na začátku startovního pole. Odvádí tam úplně stejnou práci, stejně jako pilot. Samozřejmě, čím více vzadu, tím více vytahaného bordelu. Nicméně posádky startující v Poháru ty podmínky mají stejné. Záporem je určitě úbytek diváků, kteří odchází v průběhu RZ. Nemám jim to za zlé, každý má svého favorita. Nakonec u trati vždy zůstanou nějací ti fanoušci, kteří fandí a mávají, a to nás žene dopředu.Proč by měli diváci zůstávat podél trati až do průjezdů poháristů?Kluci v Poháru předvádějí stejný, ne-li lepší sport jako ti "větší" kluci. Nejeden mistr vzešel právě z poháru a dnes za nimi stojí početně fanouškovské základny. Kdo ví, jestli v poháru právě nejede budoucí mistr nějaké třídy v národních šampionátech...Jaká je konkurence v PČR?Mohlo by to být určitě lepší. Ale dokud v poháru budou jezdit kluci jako Král, Sitný, Ševeček nebo Janíček, tak se bude pořád s kým "tahat".Vidíš nějakou budoucnost či naději v PČR?Opravdu nevím, jestli dokážu plně posoudit PČR jako celek ve výchově mladých talentů, což by měl být, dle mého názoru, účel. V dnešní době, kdy media prahnou pouze po prvních patnácti posádkách absolutního pořadí a najít v sestřizích z rally nějakou dvoukolku je skoro zázrak, je pohár na chvostu zájmu. Je to škoda, protože jak jsem už řekl, nikdo z těch kluků neriskuje méně nebo nepředvádí menší nasazení. Jak bys přilákal diváky k Poháru?Přilákat diváky k Poháru? No, to by asi bylo na delší povídání. Některé soutěže tomu napomáhají svým konceptem a rozvržením. Na druhou stranu je na každém, jestli zůstane u vložky o něco déle a dá si o klobásu navíc, aby posoudil jak to ve skutečnosti je. Pohled do absolutní výsledkové listiny by měl napovědět, kde se pohybují účastníci poháru a jak asi jedou.Díky za rozhovor a hodně štěstí do dalších závodů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?