Je v Poháru ČR budoucnost?

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Matěj Skalník
Zuzana Eliášová 13. října 2010 22:33
Sdílej:

Adam Eliáš v rally teprve začíná, jako navigátor odjel pouze pár sprintů na horkém sedadle vedle Michala Křemena. V Jeseníkách startoval s Jiřím Vantuchem v rámci Poháru ČR. K Poháru také směřovaly otázky našeho rozhovoru. Mladý navigátor se zkusil zamyslet nad možnostmi tohoto podniku.

Proč start v rámci PČR?V K4 poháru ČR jsem zatím závodil pouze jednou. V poháru vidím možnost závodění za přijatelnější peníze na stejných tratích jako sprintrally, což přináší určitě mnoho zkušeností k případnému přestupu do MČR.Jak se cítí navigátor startující v PČR na konci pole? Klady? Zápory?Měl by se cítit tak, jako by byl na začátku startovního pole. Odvádí tam úplně stejnou práci, stejně jako pilot. Samozřejmě, čím více vzadu, tím více vytahaného bordelu. Nicméně posádky startující v Poháru ty podmínky mají stejné. Záporem je určitě úbytek diváků, kteří odchází v průběhu RZ. Nemám jim to za zlé, každý má svého favorita. Nakonec u trati vždy zůstanou nějací ti fanoušci, kteří fandí a mávají, a to nás žene dopředu.Proč by měli diváci zůstávat podél trati až do průjezdů poháristů?Kluci v Poháru předvádějí stejný, ne-li lepší sport jako ti "větší" kluci. Nejeden mistr vzešel právě z poháru a dnes za nimi stojí početně fanouškovské základny. Kdo ví, jestli v poháru právě nejede budoucí mistr nějaké třídy v národních šampionátech...Jaká je konkurence v PČR?Mohlo by to být určitě lepší. Ale dokud v poháru budou jezdit kluci jako Král, Sitný, Ševeček nebo Janíček, tak se bude pořád s kým "tahat".Vidíš nějakou budoucnost či naději v PČR?Opravdu nevím, jestli dokážu plně posoudit PČR jako celek ve výchově mladých talentů, což by měl být, dle mého názoru, účel. V dnešní době, kdy media prahnou pouze po prvních patnácti posádkách absolutního pořadí a najít v sestřizích z rally nějakou dvoukolku je skoro zázrak, je pohár na chvostu zájmu. Je to škoda, protože jak jsem už řekl, nikdo z těch kluků neriskuje méně nebo nepředvádí menší nasazení. Jak bys přilákal diváky k Poháru?Přilákat diváky k Poháru? No, to by asi bylo na delší povídání. Některé soutěže tomu napomáhají svým konceptem a rozvržením. Na druhou stranu je na každém, jestli zůstane u vložky o něco déle a dá si o klobásu navíc, aby posoudil jak to ve skutečnosti je. Pohled do absolutní výsledkové listiny by měl napovědět, kde se pohybují účastníci poháru a jak asi jedou.Díky za rozhovor a hodně štěstí do dalších závodů.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.