Je v Poháru ČR budoucnost?

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Matěj Skalník
Zuzana Eliášová 13. října 2010 22:33
Sdílej:

Adam Eliáš v rally teprve začíná, jako navigátor odjel pouze pár sprintů na horkém sedadle vedle Michala Křemena. V Jeseníkách startoval s Jiřím Vantuchem v rámci Poháru ČR. K Poháru také směřovaly otázky našeho rozhovoru. Mladý navigátor se zkusil zamyslet nad možnostmi tohoto podniku.

Proč start v rámci PČR?V K4 poháru ČR jsem zatím závodil pouze jednou. V poháru vidím možnost závodění za přijatelnější peníze na stejných tratích jako sprintrally, což přináší určitě mnoho zkušeností k případnému přestupu do MČR.Jak se cítí navigátor startující v PČR na konci pole? Klady? Zápory?Měl by se cítit tak, jako by byl na začátku startovního pole. Odvádí tam úplně stejnou práci, stejně jako pilot. Samozřejmě, čím více vzadu, tím více vytahaného bordelu. Nicméně posádky startující v Poháru ty podmínky mají stejné. Záporem je určitě úbytek diváků, kteří odchází v průběhu RZ. Nemám jim to za zlé, každý má svého favorita. Nakonec u trati vždy zůstanou nějací ti fanoušci, kteří fandí a mávají, a to nás žene dopředu.Proč by měli diváci zůstávat podél trati až do průjezdů poháristů?Kluci v Poháru předvádějí stejný, ne-li lepší sport jako ti "větší" kluci. Nejeden mistr vzešel právě z poháru a dnes za nimi stojí početně fanouškovské základny. Kdo ví, jestli v poháru právě nejede budoucí mistr nějaké třídy v národních šampionátech...Jaká je konkurence v PČR?Mohlo by to být určitě lepší. Ale dokud v poháru budou jezdit kluci jako Král, Sitný, Ševeček nebo Janíček, tak se bude pořád s kým "tahat".Vidíš nějakou budoucnost či naději v PČR?Opravdu nevím, jestli dokážu plně posoudit PČR jako celek ve výchově mladých talentů, což by měl být, dle mého názoru, účel. V dnešní době, kdy media prahnou pouze po prvních patnácti posádkách absolutního pořadí a najít v sestřizích z rally nějakou dvoukolku je skoro zázrak, je pohár na chvostu zájmu. Je to škoda, protože jak jsem už řekl, nikdo z těch kluků neriskuje méně nebo nepředvádí menší nasazení. Jak bys přilákal diváky k Poháru?Přilákat diváky k Poháru? No, to by asi bylo na delší povídání. Některé soutěže tomu napomáhají svým konceptem a rozvržením. Na druhou stranu je na každém, jestli zůstane u vložky o něco déle a dá si o klobásu navíc, aby posoudil jak to ve skutečnosti je. Pohled do absolutní výsledkové listiny by měl napovědět, kde se pohybují účastníci poháru a jak asi jedou.Díky za rozhovor a hodně štěstí do dalších závodů.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?