Adam Eliáš v rally teprve začíná, jako navigátor odjel pouze pár sprintů na horkém sedadle vedle Michala Křemena. V Jeseníkách startoval s Jiřím Vantuchem v rámci Poháru ČR. K Poháru také směřovaly otázky našeho rozhovoru. Mladý navigátor se zkusil zamyslet nad možnostmi tohoto podniku.
Proč start v rámci PČR?V K4 poháru ČR jsem zatím závodil pouze jednou. V poháru vidím možnost závodění za přijatelnější peníze na stejných tratích jako sprintrally, což přináší určitě mnoho zkušeností k případnému přestupu do MČR.Jak se cítí navigátor startující v PČR na konci pole? Klady? Zápory?Měl by se cítit tak, jako by byl na začátku startovního pole. Odvádí tam úplně stejnou práci, stejně jako pilot. Samozřejmě, čím více vzadu, tím více vytahaného bordelu. Nicméně posádky startující v Poháru ty podmínky mají stejné. Záporem je určitě úbytek diváků, kteří odchází v průběhu RZ. Nemám jim to za zlé, každý má svého favorita. Nakonec u trati vždy zůstanou nějací ti fanoušci, kteří fandí a mávají, a to nás žene dopředu.Proč by měli diváci zůstávat podél trati až do průjezdů poháristů?Kluci v Poháru předvádějí stejný, ne-li lepší sport jako ti "větší" kluci. Nejeden mistr vzešel právě z poháru a dnes za nimi stojí početně fanouškovské základny. Kdo ví, jestli v poháru právě nejede budoucí mistr nějaké třídy v národních šampionátech...Jaká je konkurence v PČR?Mohlo by to být určitě lepší. Ale dokud v poháru budou jezdit kluci jako Král, Sitný, Ševeček nebo Janíček, tak se bude pořád s kým "tahat".Vidíš nějakou budoucnost či naději v PČR?Opravdu nevím, jestli dokážu plně posoudit PČR jako celek ve výchově mladých talentů, což by měl být, dle mého názoru, účel. V dnešní době, kdy media prahnou pouze po prvních patnácti posádkách absolutního pořadí a najít v sestřizích z rally nějakou dvoukolku je skoro zázrak, je pohár na chvostu zájmu. Je to škoda, protože jak jsem už řekl, nikdo z těch kluků neriskuje méně nebo nepředvádí menší nasazení. Jak bys přilákal diváky k Poháru?Přilákat diváky k Poháru? No, to by asi bylo na delší povídání. Některé soutěže tomu napomáhají svým konceptem a rozvržením. Na druhou stranu je na každém, jestli zůstane u vložky o něco déle a dá si o klobásu navíc, aby posoudil jak to ve skutečnosti je. Pohled do absolutní výsledkové listiny by měl napovědět, kde se pohybují účastníci poháru a jak asi jedou.Díky za rozhovor a hodně štěstí do dalších závodů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.