Triumfem posádky Pech/Topolánek skončil jubilejní, patnáctý ročník Pražského rallysprintu. Pro plzeňského pilota je to už šestá výhra na této akci.
Letošní ročník se po smolném loňsku nesl ve znamení zvýšení bezpečnosti diváků a jedním z mnoha novinek bylo zrušení "osudné" rychlostní zkoušky Cementárna - Řeporyje. Všechny letošní RZ měly okruhový charakter a tradičně velké množství diváků tak zůstalo v bezpečné vzdálenosti na tribunách. Velkou novinkou byl test Hatatitlá uvnitř dostihového závodiště v Chuchli, kde pořadatelé vytvořili přehledný a zajímavý okruh.První RZ se odehrála už v pátek večer a stadion na Strahově, kde se první test uskutečnil, viděl první dílčí úspěch Václava Pecha s modrožlutou Fabií WRC. Dobrý dojem za sebou zanechal i mistr Evropy v kategorii dvoukolek Antonín Tlusťák, který na Pražském rallysprintu poprvé naostro odstartoval se svou novou zbraní, Škodou Fabia S2000.Ostatní testy už čekaly na posádky v sobotu dopoledne, kdy posádky ještě jednou okusili atmosféru stadionu Strahov, dvakrát Strahov obkroužili na okruhu za zdmi stadionu a jednou zavítali na již zmíněnou RZ do Chuchle.
Pech nakonec nenechal nikoho na pochybách, že si s Fabií WRC rozumí více než dobře a po rychlé a efektní show si zaslouženě dojel do vítězství. Druhým místem se v Praze prezentoval mistr republiky Kresta a na třetím místě uzavřel přehlídku letošních mistrů slovenský šampion Jozef Béreš. Velmi dobré čtvrté místo pak při své premiéře za volantem čtyřkolky obsadil Antonín Tlusťák.
1 Pech Václav / Topolánek Mirek Škoda Fabia WRC 00:27:55.8 2 Kresta Roman / Kašpárek Tomáš Peugeot 207 S2000 +21.6 3 Béreš Jozef / Müller Róbert Škoda Fabia S2000 +35.4 4 Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +38.2 5 Valoušek Pavel / Krčmář Tomáš Škoda Octavia WRC +49.3 6 Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +49.6 7 Drotár Igor / Bánoci Vladimír Škoda Fabia WRC +52.1 8 Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 +55.5 9 Štajf Vojtěch / Čtvrtníček Petr Subaru Impreza STi +1:00.410 Skula Jiří / Svoboda Prokop Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17.2
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?