Triumfem posádky Pech/Topolánek skončil jubilejní, patnáctý ročník Pražského rallysprintu. Pro plzeňského pilota je to už šestá výhra na této akci.
Letošní ročník se po smolném loňsku nesl ve znamení zvýšení bezpečnosti diváků a jedním z mnoha novinek bylo zrušení "osudné" rychlostní zkoušky Cementárna - Řeporyje. Všechny letošní RZ měly okruhový charakter a tradičně velké množství diváků tak zůstalo v bezpečné vzdálenosti na tribunách. Velkou novinkou byl test Hatatitlá uvnitř dostihového závodiště v Chuchli, kde pořadatelé vytvořili přehledný a zajímavý okruh.První RZ se odehrála už v pátek večer a stadion na Strahově, kde se první test uskutečnil, viděl první dílčí úspěch Václava Pecha s modrožlutou Fabií WRC. Dobrý dojem za sebou zanechal i mistr Evropy v kategorii dvoukolek Antonín Tlusťák, který na Pražském rallysprintu poprvé naostro odstartoval se svou novou zbraní, Škodou Fabia S2000.Ostatní testy už čekaly na posádky v sobotu dopoledne, kdy posádky ještě jednou okusili atmosféru stadionu Strahov, dvakrát Strahov obkroužili na okruhu za zdmi stadionu a jednou zavítali na již zmíněnou RZ do Chuchle.
Pech nakonec nenechal nikoho na pochybách, že si s Fabií WRC rozumí více než dobře a po rychlé a efektní show si zaslouženě dojel do vítězství. Druhým místem se v Praze prezentoval mistr republiky Kresta a na třetím místě uzavřel přehlídku letošních mistrů slovenský šampion Jozef Béreš. Velmi dobré čtvrté místo pak při své premiéře za volantem čtyřkolky obsadil Antonín Tlusťák.
1 Pech Václav / Topolánek Mirek Škoda Fabia WRC 00:27:55.8 2 Kresta Roman / Kašpárek Tomáš Peugeot 207 S2000 +21.6 3 Béreš Jozef / Müller Róbert Škoda Fabia S2000 +35.4 4 Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +38.2 5 Valoušek Pavel / Krčmář Tomáš Škoda Octavia WRC +49.3 6 Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +49.6 7 Drotár Igor / Bánoci Vladimír Škoda Fabia WRC +52.1 8 Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 +55.5 9 Štajf Vojtěch / Čtvrtníček Petr Subaru Impreza STi +1:00.410 Skula Jiří / Svoboda Prokop Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17.2
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.