Triumfem posádky Pech/Topolánek skončil jubilejní, patnáctý ročník Pražského rallysprintu. Pro plzeňského pilota je to už šestá výhra na této akci.
Letošní ročník se po smolném loňsku nesl ve znamení zvýšení bezpečnosti diváků a jedním z mnoha novinek bylo zrušení "osudné" rychlostní zkoušky Cementárna - Řeporyje. Všechny letošní RZ měly okruhový charakter a tradičně velké množství diváků tak zůstalo v bezpečné vzdálenosti na tribunách. Velkou novinkou byl test Hatatitlá uvnitř dostihového závodiště v Chuchli, kde pořadatelé vytvořili přehledný a zajímavý okruh.První RZ se odehrála už v pátek večer a stadion na Strahově, kde se první test uskutečnil, viděl první dílčí úspěch Václava Pecha s modrožlutou Fabií WRC. Dobrý dojem za sebou zanechal i mistr Evropy v kategorii dvoukolek Antonín Tlusťák, který na Pražském rallysprintu poprvé naostro odstartoval se svou novou zbraní, Škodou Fabia S2000.Ostatní testy už čekaly na posádky v sobotu dopoledne, kdy posádky ještě jednou okusili atmosféru stadionu Strahov, dvakrát Strahov obkroužili na okruhu za zdmi stadionu a jednou zavítali na již zmíněnou RZ do Chuchle.
Pech nakonec nenechal nikoho na pochybách, že si s Fabií WRC rozumí více než dobře a po rychlé a efektní show si zaslouženě dojel do vítězství. Druhým místem se v Praze prezentoval mistr republiky Kresta a na třetím místě uzavřel přehlídku letošních mistrů slovenský šampion Jozef Béreš. Velmi dobré čtvrté místo pak při své premiéře za volantem čtyřkolky obsadil Antonín Tlusťák.
1 Pech Václav / Topolánek Mirek Škoda Fabia WRC 00:27:55.8 2 Kresta Roman / Kašpárek Tomáš Peugeot 207 S2000 +21.6 3 Béreš Jozef / Müller Róbert Škoda Fabia S2000 +35.4 4 Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +38.2 5 Valoušek Pavel / Krčmář Tomáš Škoda Octavia WRC +49.3 6 Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +49.6 7 Drotár Igor / Bánoci Vladimír Škoda Fabia WRC +52.1 8 Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 +55.5 9 Štajf Vojtěch / Čtvrtníček Petr Subaru Impreza STi +1:00.410 Skula Jiří / Svoboda Prokop Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17.2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.