Po dlouhé pauze, zaviněné zraněním ruky se v Jeseníkách vrátil za volant Škody Fabia Luboš Picek a nebýt „lhostejného“ přístupu startéra, mohl se společně s neteří Martinou radovat z bronzu ve své třídě v předposledním podniku AutoCont MČR ve sprintrally.
Pro oba a zejména pro Martinu jsou Jeseníky srdeční záležitostí. Martina si zde odbyla svou soutěžní premiéru a tak bylo o motivaci postaráno. Na start se však společně Luboš s Martinou postavili trochu obezřetněji, cíl byl jasný, opět si po dlouhé pauze na sebe zvyknout a hlavně neudělat chybu a neublížit autu před „domácí“ rally Bohemia. Přeci jen, oslabená ruka po zranění a absence ostrých kilometrů se musela někde projevit.
V jejich opětovném seznamování jim ani nepomohly první dvě vložky soutěže, které vypadaly jak „letecký den“ uprostřed lesa. "První dvě vložky byly opravdu strašně rychlé, ale myslím, že jsme se s tím oba popasovali velmi dobře, byla to pro nás oba výzva," řekla Martina Picková.
Po zdárném absolvování prvních „leteckých“ měřených úseků přišly další trable, které vlastně rozhodly o čtvrtém místě ve třídě A5. "Měli jsme před sebou asi 15 minutovou díru. Na dvou startech jsme čekali podle předpisů. Ale na třetí RZ nás “laxní” přístup startéra připravil o třetí místo. Startér nám neukázal, že máme jen minutu do startu a neukázal nám ani kartičku s 30s do startu," hořekovali Luboš s Martinou v cíli.
Nic naplat, přesto, že si posádka z kraje loupežníka Rumcajse přivezla domů bramboru, pozitivem bylo zdárné dokončení soutěže a auto bez vážnější újmy.
Dalším podnikem, na kterém se Luboš Picek s Fabií objeví, bude mladoboleslavská rally Bohemia, kde Martinu na místě spolujezdce vystřídá Radek Koťátko.
AZ Pneu Rally Jeseníky třída A5
1. Kopáček Václav jun. / Picka Petr Škoda Fabia A 00:47:22.62. Čonka Robert / Venclík Jakub Škoda Felicia Kit Car A +1:45,73. Lošťák Martin / Wimmer Jiří Škoda Felicia A 2:26,14. Picek Luboš / Picková Martina Škoda Fabia A 2:29,4
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?