Po dlouhé pauze, zaviněné zraněním ruky se v Jeseníkách vrátil za volant Škody Fabia Luboš Picek a nebýt „lhostejného“ přístupu startéra, mohl se společně s neteří Martinou radovat z bronzu ve své třídě v předposledním podniku AutoCont MČR ve sprintrally.
Pro oba a zejména pro Martinu jsou Jeseníky srdeční záležitostí. Martina si zde odbyla svou soutěžní premiéru a tak bylo o motivaci postaráno. Na start se však společně Luboš s Martinou postavili trochu obezřetněji, cíl byl jasný, opět si po dlouhé pauze na sebe zvyknout a hlavně neudělat chybu a neublížit autu před „domácí“ rally Bohemia. Přeci jen, oslabená ruka po zranění a absence ostrých kilometrů se musela někde projevit.
V jejich opětovném seznamování jim ani nepomohly první dvě vložky soutěže, které vypadaly jak „letecký den“ uprostřed lesa. "První dvě vložky byly opravdu strašně rychlé, ale myslím, že jsme se s tím oba popasovali velmi dobře, byla to pro nás oba výzva," řekla Martina Picková.
Po zdárném absolvování prvních „leteckých“ měřených úseků přišly další trable, které vlastně rozhodly o čtvrtém místě ve třídě A5. "Měli jsme před sebou asi 15 minutovou díru. Na dvou startech jsme čekali podle předpisů. Ale na třetí RZ nás “laxní” přístup startéra připravil o třetí místo. Startér nám neukázal, že máme jen minutu do startu a neukázal nám ani kartičku s 30s do startu," hořekovali Luboš s Martinou v cíli.
Nic naplat, přesto, že si posádka z kraje loupežníka Rumcajse přivezla domů bramboru, pozitivem bylo zdárné dokončení soutěže a auto bez vážnější újmy.
Dalším podnikem, na kterém se Luboš Picek s Fabií objeví, bude mladoboleslavská rally Bohemia, kde Martinu na místě spolujezdce vystřídá Radek Koťátko.
AZ Pneu Rally Jeseníky třída A5
1. Kopáček Václav jun. / Picka Petr Škoda Fabia A 00:47:22.62. Čonka Robert / Venclík Jakub Škoda Felicia Kit Car A +1:45,73. Lošťák Martin / Wimmer Jiří Škoda Felicia A 2:26,14. Picek Luboš / Picková Martina Škoda Fabia A 2:29,4
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?