Po dlouhé pauze, zaviněné zraněním ruky se v Jeseníkách vrátil za volant Škody Fabia Luboš Picek a nebýt „lhostejného“ přístupu startéra, mohl se společně s neteří Martinou radovat z bronzu ve své třídě v předposledním podniku AutoCont MČR ve sprintrally.
Pro oba a zejména pro Martinu jsou Jeseníky srdeční záležitostí. Martina si zde odbyla svou soutěžní premiéru a tak bylo o motivaci postaráno. Na start se však společně Luboš s Martinou postavili trochu obezřetněji, cíl byl jasný, opět si po dlouhé pauze na sebe zvyknout a hlavně neudělat chybu a neublížit autu před „domácí“ rally Bohemia. Přeci jen, oslabená ruka po zranění a absence ostrých kilometrů se musela někde projevit.
V jejich opětovném seznamování jim ani nepomohly první dvě vložky soutěže, které vypadaly jak „letecký den“ uprostřed lesa. "První dvě vložky byly opravdu strašně rychlé, ale myslím, že jsme se s tím oba popasovali velmi dobře, byla to pro nás oba výzva," řekla Martina Picková.
Po zdárném absolvování prvních „leteckých“ měřených úseků přišly další trable, které vlastně rozhodly o čtvrtém místě ve třídě A5. "Měli jsme před sebou asi 15 minutovou díru. Na dvou startech jsme čekali podle předpisů. Ale na třetí RZ nás “laxní” přístup startéra připravil o třetí místo. Startér nám neukázal, že máme jen minutu do startu a neukázal nám ani kartičku s 30s do startu," hořekovali Luboš s Martinou v cíli.
Nic naplat, přesto, že si posádka z kraje loupežníka Rumcajse přivezla domů bramboru, pozitivem bylo zdárné dokončení soutěže a auto bez vážnější újmy.
Dalším podnikem, na kterém se Luboš Picek s Fabií objeví, bude mladoboleslavská rally Bohemia, kde Martinu na místě spolujezdce vystřídá Radek Koťátko.
AZ Pneu Rally Jeseníky třída A5
1. Kopáček Václav jun. / Picka Petr Škoda Fabia A 00:47:22.62. Čonka Robert / Venclík Jakub Škoda Felicia Kit Car A +1:45,73. Lošťák Martin / Wimmer Jiří Škoda Felicia A 2:26,14. Picek Luboš / Picková Martina Škoda Fabia A 2:29,4
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?