Posádka Dalibor Slivka – Martina Picková, jedoucí s vozem Škoda Fabia tříd A5, bojovala na Vyškovské Admiral rally od začátku o čelní pozice ve své třídě. Bohužel jim tento úspěch nebyl souzen a z boje o medailové umístění je vyřadila technika vozu.
Na začátku soutěže bylo jasné co je cílem posádky, hlavně dovézt auto do cíle a nasbírat další cenné zkušenosti. Soutěž začal Dalibor s Martinou třetím časem v úvodní vložce, což bylo velké povzbuzení, které vyústilo k dalšímu zlepšení. Na dalších dvou vložkách obsadili druhá místa za suverénním Březíkem s kitovou felicií.
Skvělý začátek, z kterého pramenil boj o druhé místo s Jirkou Šutrem, dostal trhlinu na páté vložce. Došlo ke ztrátě více jak minuty, kterou zapříčinila porucha palivového čerpadla. "Asi 1,5 kilometru před cílem páté vložky došlo k poruše palivového čerpadla, které jsme před šestou vložkou provizorně opravili," řekla Martina Picková. Zdálo se, že se oprava zdařila, což naznačoval druhý čas v šesté vložce a tak následný servis probíhal v poklidu. Bohužel to byl velký omyl. "V servisní zóně jsme mysleli, že závada je odstraněna a do sedmé vložky jsme odstartovali s tím, že budeme bojovat o třetí místo," naznačila Martina Picková. Těsně před cílem však přišla pohroma. "Před cílem se závada projevila opět tím, že došlo k poruše motoru. Snažili jsme se to opravit, ale závada byla vážnější a tak jsme se rozhodli odstoupit, aby nedošlo k většímu poškození motoru," doplnila Martina Picková.
"S odstraněním závady se nám také snažila pomoci posádka Jakub Urban – Jirka Švec, za což bychom jim chtěli poděkovat. Jinak soutěž se nám oběma líbila a myslím, že nám tratě sedly. Bohužel jsme cíl vinou techniky neviděli, ale i o tom je rally…." uzavřela Martina Picková.
Další soutěží, na které se Škoda Fabia objeví, by měl být další podnik AutoCont MČR ve sprintrally, kterým bude 2. - 3. října AZ Pneu rally Jeseníky. Za volantem s již uzdraveným Lubošem Pickem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.