Posádka Dalibor Slivka – Martina Picková, jedoucí s vozem Škoda Fabia tříd A5, bojovala na Vyškovské Admiral rally od začátku o čelní pozice ve své třídě. Bohužel jim tento úspěch nebyl souzen a z boje o medailové umístění je vyřadila technika vozu.
Na začátku soutěže bylo jasné co je cílem posádky, hlavně dovézt auto do cíle a nasbírat další cenné zkušenosti. Soutěž začal Dalibor s Martinou třetím časem v úvodní vložce, což bylo velké povzbuzení, které vyústilo k dalšímu zlepšení. Na dalších dvou vložkách obsadili druhá místa za suverénním Březíkem s kitovou felicií.
Skvělý začátek, z kterého pramenil boj o druhé místo s Jirkou Šutrem, dostal trhlinu na páté vložce. Došlo ke ztrátě více jak minuty, kterou zapříčinila porucha palivového čerpadla. "Asi 1,5 kilometru před cílem páté vložky došlo k poruše palivového čerpadla, které jsme před šestou vložkou provizorně opravili," řekla Martina Picková. Zdálo se, že se oprava zdařila, což naznačoval druhý čas v šesté vložce a tak následný servis probíhal v poklidu. Bohužel to byl velký omyl. "V servisní zóně jsme mysleli, že závada je odstraněna a do sedmé vložky jsme odstartovali s tím, že budeme bojovat o třetí místo," naznačila Martina Picková. Těsně před cílem však přišla pohroma. "Před cílem se závada projevila opět tím, že došlo k poruše motoru. Snažili jsme se to opravit, ale závada byla vážnější a tak jsme se rozhodli odstoupit, aby nedošlo k většímu poškození motoru," doplnila Martina Picková.
"S odstraněním závady se nám také snažila pomoci posádka Jakub Urban – Jirka Švec, za což bychom jim chtěli poděkovat. Jinak soutěž se nám oběma líbila a myslím, že nám tratě sedly. Bohužel jsme cíl vinou techniky neviděli, ale i o tom je rally…." uzavřela Martina Picková.
Další soutěží, na které se Škoda Fabia objeví, by měl být další podnik AutoCont MČR ve sprintrally, kterým bude 2. - 3. října AZ Pneu rally Jeseníky. Za volantem s již uzdraveným Lubošem Pickem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.