Posádka Dalibor Slivka – Martina Picková, jedoucí s vozem Škoda Fabia tříd A5, bojovala na Vyškovské Admiral rally od začátku o čelní pozice ve své třídě. Bohužel jim tento úspěch nebyl souzen a z boje o medailové umístění je vyřadila technika vozu.
Na začátku soutěže bylo jasné co je cílem posádky, hlavně dovézt auto do cíle a nasbírat další cenné zkušenosti. Soutěž začal Dalibor s Martinou třetím časem v úvodní vložce, což bylo velké povzbuzení, které vyústilo k dalšímu zlepšení. Na dalších dvou vložkách obsadili druhá místa za suverénním Březíkem s kitovou felicií.
Skvělý začátek, z kterého pramenil boj o druhé místo s Jirkou Šutrem, dostal trhlinu na páté vložce. Došlo ke ztrátě více jak minuty, kterou zapříčinila porucha palivového čerpadla. "Asi 1,5 kilometru před cílem páté vložky došlo k poruše palivového čerpadla, které jsme před šestou vložkou provizorně opravili," řekla Martina Picková. Zdálo se, že se oprava zdařila, což naznačoval druhý čas v šesté vložce a tak následný servis probíhal v poklidu. Bohužel to byl velký omyl. "V servisní zóně jsme mysleli, že závada je odstraněna a do sedmé vložky jsme odstartovali s tím, že budeme bojovat o třetí místo," naznačila Martina Picková. Těsně před cílem však přišla pohroma. "Před cílem se závada projevila opět tím, že došlo k poruše motoru. Snažili jsme se to opravit, ale závada byla vážnější a tak jsme se rozhodli odstoupit, aby nedošlo k většímu poškození motoru," doplnila Martina Picková.
"S odstraněním závady se nám také snažila pomoci posádka Jakub Urban – Jirka Švec, za což bychom jim chtěli poděkovat. Jinak soutěž se nám oběma líbila a myslím, že nám tratě sedly. Bohužel jsme cíl vinou techniky neviděli, ale i o tom je rally…." uzavřela Martina Picková.
Další soutěží, na které se Škoda Fabia objeví, by měl být další podnik AutoCont MČR ve sprintrally, kterým bude 2. - 3. října AZ Pneu rally Jeseníky. Za volantem s již uzdraveným Lubošem Pickem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?