Téměř rok trvající sérii závodů dokončených nejhůře do pátého místa přetrhla až tolik očekávaná Barum rally.
Po pátečním prologu v ulicích Zlína byl Ponďa nejrychlejším MAXem. Díky obrácenému startovnímu pořadí dokonce po dojetí několik minut vedl celkové pořadí MMČR i IRC :-) . Sobota začala několika „neobvyklými“ okamžiky – nejprve velká krizovka na 3.RZ, kde se MAX vezl asi 100 metrů po poli bokem, naštěstí bez následků, chvíli potom Ponďa s Pavlem asistovali u dohašení havarovaného auta L.Votavy. Pak přišla změna počasí z krásného slunečného dne na průtrže mračen, udržet auto na cestě s tím množstvím vody a s obutými medii byl očistec. Ponďa celou sobotu komentoval: "Nějak se mi nedařilo dostat se do toho správného tempa. Nepřidalo mi ani to, že jsme na Pindule jezdili kolem Luďkova pamatníčku. Barumku jsem vlastně jel poprvé. I přes velká očekávání musím říct, že tratě rychlostních zkoušek se mi moc nelíbily. Ale co jsem nechápal vůbec, to byly dlouhé přejezdy přes totálně ucpaný Zlín, kdy je potřeba nejen stihnout následující časovou kontrolu, ale i asi stokrát zastavit, zařadit, popojet a znovu. To určitě autu nesvědčí. Snad bude o něco lepší neděle,".
Ani výsledkově to nebylo to pravé. I když Ponďa avizoval, že od začátku nechystá nějaké bezhlavé útočení, deváté místo ve třídě po sobotě určitě nenaplňovalo očekávání. Na neděli Ponďa plánoval, že zkusí zatáhnout a zlikvidovat alespoň ztrátu na týmového kolegu Toníčka Matyse. Ráno ještě před startem první nedělní RZ se plány radikálně změnily, protože displej ukazoval, že není vše v pořádku s alternátorem. "Nedokázal jsem se na 100% soustředit na jízdu, celou cestu jsem kontroloval displej a díky tomu jsme byli na Trojáku dvakrát venku. Alternátor nakonec vydržel až do třetí nedělní RZ, ale 100 m před letmým cílem auto zastavilo a my jsme skončili. Nakonec jsem byl i docela rád, že nemusím znovu na Troják, zkoušky Barum rally mě opravdu nenadchly,".
I přes tento výpadek Ponďa stále drží v celkovém hodnocení MMČR průběžně místo na pomyslných stupních vítězů. I když z průběžného prvního místa ale spadl na třetí, stále je mezi smečkou vozů S1600 jediný, kdo nedisponuje tímto vozem. V Příbrami a na Bohemii si Ponďa bude určitě chtít spravit chuť a také získat nějaké peníze pro děti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?