Nedokončená Barum Rally

Pondělíček, Lukáš
Pondělíček, Lukáš, foto: www.rallyzone.cz | Palásek, Michal
Josef Janoušek 27. srpna 2009 09:42
Sdílej:

Téměř rok trvající sérii závodů dokončených nejhůře do pátého místa přetrhla až tolik očekávaná Barum rally.

Po pátečním prologu v ulicích Zlína byl Ponďa nejrychlejším MAXem. Díky obrácenému startovnímu pořadí dokonce po dojetí několik minut vedl celkové pořadí MMČR i IRC :-) . Sobota začala několika „neobvyklými“ okamžiky – nejprve velká krizovka na 3.RZ, kde se MAX vezl asi 100 metrů po poli bokem, naštěstí bez následků, chvíli potom Ponďa s Pavlem asistovali u dohašení havarovaného auta L.Votavy. Pak přišla změna počasí z krásného slunečného dne na průtrže mračen, udržet auto na cestě s tím množstvím vody a s obutými medii byl očistec. Ponďa celou sobotu komentoval: "Nějak se mi nedařilo dostat se do toho správného tempa. Nepřidalo mi ani to, že jsme na Pindule jezdili kolem Luďkova pamatníčku. Barumku jsem vlastně jel poprvé. I přes velká očekávání musím říct, že tratě rychlostních zkoušek se mi moc nelíbily. Ale co jsem nechápal vůbec, to byly dlouhé přejezdy přes totálně ucpaný Zlín, kdy je potřeba nejen stihnout následující časovou kontrolu, ale i asi stokrát zastavit, zařadit, popojet a znovu. To určitě autu nesvědčí. Snad bude o něco lepší neděle,".

Ani výsledkově to nebylo to pravé. I když Ponďa avizoval, že od začátku nechystá nějaké bezhlavé útočení, deváté místo ve třídě po sobotě určitě nenaplňovalo očekávání. Na neděli Ponďa plánoval, že zkusí zatáhnout a zlikvidovat alespoň ztrátu na týmového kolegu Toníčka Matyse. Ráno ještě před startem první nedělní RZ se plány radikálně změnily, protože displej ukazoval, že není vše v pořádku s alternátorem. "Nedokázal jsem se na 100% soustředit na jízdu, celou cestu jsem kontroloval displej a díky tomu jsme byli na Trojáku dvakrát venku. Alternátor nakonec vydržel až do třetí nedělní RZ, ale 100 m před letmým cílem auto zastavilo a my jsme skončili. Nakonec jsem byl i docela rád, že nemusím znovu na Troják, zkoušky Barum rally mě opravdu nenadchly,".

I přes tento výpadek Ponďa stále drží v celkovém hodnocení MMČR průběžně místo na pomyslných stupních vítězů. I když z průběžného prvního místa ale spadl na třetí, stále je mezi smečkou vozů S1600 jediný, kdo nedisponuje tímto vozem. V Příbrami a na Bohemii si Ponďa bude určitě chtít spravit chuť a také získat nějaké peníze pro děti.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.