CÍL: Roman Kresta se stal vítězem 37 ročníku Rally Český Krumlov, která byla součástí Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky a stal se také s pěti vítězstvími rekordmanem této soutěže.
Kresta od začátku nenechal nikoho na pochybách o svém vítězství, zvítězil v deseti z dvanácti RZ a s náskokem téměř minuty suverénně zvítězil. Václav Pech si po celou soutěž bez větších problémů držel druhé místo a tak mu také po právu náleží. Letos nejlepší výkon předvedl Jaromír Tarabus a obsadil třetí místo, nechal za sebou i Pavla Valouška, který se snažil jeho náskok smazat, ale tentokrát to nestačilo. Ve vyrovnaném boji o páté místo nakonec uspěl Roman Odložilík před Vladimírem Barvíkem. Třetí, který s nimi bojoval Jarek Orsák odstoupil na poslední RZ ze soutěže a tím také umožnil posun do elitní desítky nestárnoucímu Emilu Trinerovi.
Info
Sobota: 13:55 hodin
V servisní zóně bylo po první polovině RZ velmi živo. Jaromír Tarabus musel po nárazu do obrubníku měnit náboj a poloosu. Pavel Valoušek měl zase problémy z brzdami, ale vše je do další sekce opraveno.
Jaromír Tarabus: "Trefili jsme obrubník ani nevím kde."
Pavel Valoušek: "Jdeme do boje o bednu, je to půl vteřiny na kilometr, není to nereálné, jsme přeci na závodech."
Sobota 9:45 hodin
Ještě včera večer v posledním servisu první etapy jsme se zeptali na pocity několika jezdců. Tady jsou.Václav Pech: "Měníme nápravnici a řízení. Jinak vše v pohodě a jsme spokojení. Zítra to bude ještě velký boj.Roman Kresta: "Na poslední noční zkoušce jsme dělali polohodiny, proto ta naše ztráta. Ale samozřejmě do cíle ještě daleko a my chceme vyhrát.Míra Tarabus: "Jede se nám výborně. Držíme krok se špicí a nechceme dát nic zadarmo. Myslím si ale, že Roman zítra zatáhne. Uvidíme."Pavel Valoušek: "Je to pěkná jízda. V prvním kole jsme ladili podvozek a brzdy.. Druhá runda už je v pohodě. Jede se až nezdravě rychle. Až moc si myslim. Uvidíme zítra, ale zrychlit už asi není kde."Lukáš Pondělíček: "Teď budeme měnit převodovku. Až do teď to bylo pěkné svezení."Pátek 16:00 hodin:Zatím to vypadá, že počasí alespoň v Českých Budějovicích zlobit nebude. Na výstavišti je vedro a dusno. I podle předpovědí se však očekávaí k večeru ubouřky.Těsně před startem jsme se ještě zeptali na názory a cíle některých jezdců:Pavel Valoušek: "Moc se těšíme. Po seznamovačkách víme že trať je krásná, ale i hodně náročná. Bude to těžké"Emil Triner: "Chceme začít opatrně a pak se uvidí. Trať je jako vždycky tady moc pěkná. Uvidíme co přinese počasí"Lukáš Pondělíček: "Řešili jsme ještě tlumiče a nastavení podvozku. Soutěž bude určitě pořádně těžká"
Po RZ 12 Slavkov 2
Poslední zkouška nemohla již změnit vítěze letošního ročníku ani postavení na stupních vítězů, ale rozhodla o tom, kdo si odveze páté místo. To se nakonec podařilo Romanu Odložilíkovi i zásluhou odstoupení Jarka Orsáka. V poslední zkoušce ještě havaroval Radek Mifka, posádka zůstala nezraněna.
RZ12 Slavkov 2 - 19,61 km. Start: 15:48 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 10:50,5 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 10:58,8(+8,3) 3. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 10:59,7(+9,2) 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 / N4 10:59,8(+9,3) 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:01,4(+13,6) 6. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:07,5(+17,0) 7. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:15,2(+24,7) 8. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 11:17,7(+27,2) 9. Ducháček Sláva / Dufek Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:19,0(281,5) 10. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:20,4(+29,9)
Výsledky po RZ12 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 01:41:35.2 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:42:33.6 +58,4 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 01:43:19.2 +1:44,0(+45,6) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:43:29.8 +1:54,6(+10,6) 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 01:45:42.2 +4:07,0(+2:12,4) 6. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:45:58.9 +4:23,7(+16,7) 7. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:46:27.9 +4:52,7(+29,0) 8. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 01:46:35.3 +5:00,1(+7,4) 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:47:17.7 +5:42,5(+42,4) 10. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti / N4 01:47:44.1 +6:08,9(+26,4)
Po RZ 11 Rožmitál 2
Předposlední rychlostní zkouška rozehrála opravdu velmi zajímavý souboj o páté místo. Bojují o něj Barvík, Orsák a Odložilík, všichni tři se pohybují v rozmezí čtyř vteřin. Na vedoucí pozici je stále suverénní Kresta, druhý Pech a třetí Tarabus odrazil útok Valouška.
RZ11 Rožmitál 2 - 9,94 km. Start: 15:25 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 5:24,1 2. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 / N4 5:24,6(+0,5) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:26,9(+2,8) 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:27,0(+2,9) 5. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:29,8(+5,7) 6. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 5:30,9(+6,8) 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:33,4(+9,3) 8. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 5:34,1(+10,0) 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:36,0(+11,9) 10. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza Sti / N4 5:36,3(+12,2)
Výsledky po RZ11 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 01:30:36.4 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:31:29.5 +53,1 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 01:32:19.4 +1:43,0(+49,9) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:32:39.3 +2:02,9(+19,9) 5. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:34:38.5 +4:02,1(+1:59,2) 6. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:34:40.8 +4:04,4(+2,3) 7. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 01:34:42.5 +4:06,1(+1,7) 8. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:35:12.7 +4:36,3(+30,2) 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 01:35:17.6 +4:41,2(+52,6) 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:36:10.2 +4:03,0(+24,8)
Po RZ 10 Malonty 2
Druhý dnešní průjezd RZ Malonty dopadl nejlépe pro Krestu. Druhý dojel Pech a třetí Valoušek, který opět o trochu ztenčil ztrátu na Tarabuse a boj o třetí místo opravdu nevzdává. Smutný po této vložce je Daniel Běhálek, který musel odstoupit pro poruchu převodovky.
RZ10 Malonty - 24,35 km. Start: 14:32 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 12:13,9 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:23,1(+9,2) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 12:30,3(+16,4) 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 / N4 12:36,0(+22,1) 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:43,9(+30,0) 6. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:44,7(+30,8) 7. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:45,0(+31,1) 8. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 12:45,3(+31,4) 9. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza Sti / N4 12:54,2(+40,3) 10. Jelínek Jan / KOtěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:54,7(+40,8)Výsledky po RZ10 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 01:25:12.3 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:26:02.5 +50,2 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 01:26:54.8 +1:42,5(+52,3) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:27:12.4 +2:00,1(+17,6) 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:29:07.4 +3:55,1(+1:55,0) 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 01:29:08.4 +3:56,1(+1,0) 7. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:29:08.7 +3:56,4(+0,3) 8. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:29:31.3 +4:19,0(+22,6) 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 01:29:46.7 +4:34,4(+15,4) 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:30:34.2 +4:03,0(+24,8)
Po RZ 9 Č. Budějovice
Rozdílem 1,1s vyhrál diváckou speciálku Roman Kresta před Václavem Pechem. Problémy měli Jarek Orsák, kterého postihl pomalý defekt a Jaromír Tarabus. Tomu se dokonce o jeden z obrubníků podařilo urazit kolo, naštěstí pro něj ihned v areálu výstaviště následuje servis a jeho pokračování v soutěži by nemělo být ohroženo.
RZ 9 Č. Budějovice - 3,08 km. Start: 12:27 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 2:39,8 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:40,9(+1,1) 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 2:41,3(+1,5) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 2:42,3(+2,5) 5. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza Sti / N4 2:42,5(+2,7) 6. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:42,6(+2,8) 7. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 / N4 2:44,0(+4,2) 8. Jelínek Jan / KOtěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:44,2(+4,4) 9. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:45,2(+5,4) 10. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 2:45,2(+5,4)Výsledky po RZ9 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 01:12:58.4 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:13:39.4 +41,0 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 01:14:18.8 +1:20,4(+39,4) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:14:42.1 +1:43,7(+23,3) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 01:16:06.7 +3:08,3(+1:24,6) 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 01:16:13.3 +3:14,9(+6,6) 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:16:23.5 +3:25,1(+10,2) 8. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:16:23.7 +3:25,3(+0,2) 9. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:16:36.6 +3:38,2(+12,9) 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 01:17:01.4 +4:03,0(+24,8)
Po RZ 8 Slavkov 1
Roman Kresta vyhrál i třetí RZ dnešního dne, druhý byl tentokrát Pavel Valoušek, který zřejmě odstranil problém z brzdami z minulé vložky. Až třetí místo patřilo Václavu Pechovi. Velmi zajimavý souboj se odehrává na 6 – 8 místě mezi Odložilíkem, Barvíkem a Orsákem, kteří si mezi sebou neustále mění pořadí.
RZ8 Slavkov 1 - 19,61 km. Start: 11:23 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 10:52,8 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 10:59,3(+6,5) 3. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:00,6(+7,8) 4. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 11:03,3(+10,5) 5. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:08,4(+15,6) 6. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 / N4 11:10,2(+17,4) 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:14,6(+21,8) 8. Jelínek Jan / KOtěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:14,9(+22,1) 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 11:15,7(+22,9) 10. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 11:18,9(+26,1)Výsledky po RZ8 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 01:10:18.6 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:10:58.5 +39,9 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 01:11:34.8 +1:16,2(+36,3) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:11:59.8 +1:41,2(+25,0) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 01:13:17.7 +2:59,1(+1:17,9) 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 01:13:28.1 +3:09,5(+10,4) 7. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:13:38.5 +3:19,9(+10,4) 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:13:40.9 +3:22,3(+2,4) 9. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:13:52.4 +3:33,8(+11,5) 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 01:14:20.1 +4:01,5(+27,7)
Po RZ 7 Rožmitál 1
Druhou dnešní rychlostní zkoušku vyhrál opět Roman Kresta před Václavem Pechem a Jaromírem Tarabusem, který se tak vzdaluje svému pronásledovateli Pavlu Valouškovi. V této RZ byl na devátém místě klasifikován Vojtěch Štajf, který neustále bojuje s elektronikou svého vozu.
RZ7 Rožmitál 1 - 9,94 km. Start: 11:00 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 5:24,4 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:29,9(+5,5) 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 / N4 5:33,5(+10,9) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:35,3(+10,9) 5. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 5:36,9(+12,5) 6. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:38,1(+13,7) 7. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 5:38,4(+14,0) 8. Jelínek Jan / KOtěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:38,6(+14,2) 9. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza Sti / N4 5:39,7(+15,3) 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:40,8(+164)Výsledky po RZ7 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 59:25.8 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:59:57.9 +32,1 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 01:00:24.6 +58,8(+26,7) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:01:00.5 +1:34,7(+35,9) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 01:02:02.0 +2:36,2(+1:01,5) 6. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi lancer EVO IX / N4 01:02:19.6 +2:53,8(+17,6) 7. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 01:02:24.8 +2:59,0(+5,2) 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:02:26.3 +3:00,5(+1,5) 9. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 01:02:37.5 +3:11,7(+11,2) 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 01:02:59.8 +3:34,0(+22,3)
Po RZ 6 Malonty I.
Nejrychleji „letěl“ po jedné z nejdelších RZ soutěže opět Roman Kresta, který jak se zdá si začíná jet svůj vlastní závod. Druhý Václav Pech ztratil více jak sedmnáct vteřin. Pod ztrátu menší než půl minuty se dostal už jen Pavel Valoušek, který říká, že se jede strašné tempo a, že už nemá kam zrychlit.
RZ6 Malonty 1 - 24,35 km. Start: 10:07 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 12:11,3 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:28,9(+17,6) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 12:40,6(+29,3) 4. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 / N4 12:42,6(+31,3) 5. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:53,1(+41,8) 6. Jelínek Jan / KOtěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:54,6(+43,3) 7. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 12:52,2(+43,9) 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 12:55,8(+44,5) 9. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 13:00,3(+49,0) 10. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 13:00,4(+48,3)
Výsledky po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 54:01.4 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:54:28.0 +26,6 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 00:54:51.1 +49,7(+23,1) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:55:25.2 +1:23,8(+34,1) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 00:56:23.6 +2:22,2(+58,4) 6. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi lancer EVO IX / N4 00:56:41.5 +2:40,1(+17,9) 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:56:45.1 +2:43,7(+3,6) 8. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 00:56:47.9 +2:46,5(+2,8) 9. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:56:58.9 +2:57,5(+11,0) 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:57:18.7 +3:17,3(+19,8)
První etapu Rally Český Krumlov, třetího podniku Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky ovládl Roman Kresta. Kresta spolu se svým navigátorem Petrem Grossem vyhrál čtyři z pěti rychlostních zkoušek první etapy. Jeho náskok na druhého Pecha činí devět sekund. Rozhodovat se bude zítra.
RZ 5 Kohout - Ján II:Že na nočních rychlostních zkouškách umí, potvrdil Václav Pech na poslední měřeném úseku první etapy Rally Český Krumlov. Na RZ Kohout - Ján II vyhrál s náskokem 7,1 vteřiny právě před Krestou. Přesto však jako lídr průběžného pořadí půjde spát roman Kresta právě před Pechem. Třetí pozici si drží skvěle jedoucí Míra Tarabus.
RZ5 Kohout - Ján 2 25,51 km. Start: 22:16 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 14:46,9 2. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 14:54,0(+7,1) 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 14:54,9(+8,0) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:07,5(+20,6) 5. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:26,5(+39,6) 6. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:28,8(+41,9) 7. Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 / N4 15:31,5(+44,6) 8. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 15:34,6(+47,7) 9. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza Sti / N4 15:38,1(+51,2) 10. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:46,8(+59,9) Výsledky po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 00:41:50.1 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:41:59.1 +9,0 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 00:42:08.5 +18,4(+9,4) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:42:44.6 +54,5(+36,1) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 00:43:29.0 +1:39,8(+44,4) 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 / N4 00:43:38.3 +1:48,2(+9,3) 7. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX 00:43:41.9 +1:51,8(+3,6) 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:43:49.3 +1:59,2(+7,4) 9. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:44:05.8 +2:15,7(+16,5) 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:44:21.6 +2:31,5(+15,8) RZ 4 Přídolí II:Jezdci se po servisu vydali vstříc Českokrumlovské tmě. Nejlépe si i nadále vede Roman Kresta, který vteřinku po vteřince zvyšuje svůj náskok v čele soutěže. Největším překvapením soutěže je zatím výkon posádky Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát. Posádka Fiatu Grance Punto S2000 si stále drží druhou příčku průběžného pořadí.Na pořadí první desítky se moc nezměnilo. rozdíli jsou však minimální. RZ4 Přídolí 2, 9,12 km. Start: 21:37 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 4:49,8 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:52,1(+2,3) 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 4:52,9(+3,1) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:55,2(+5,4) 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 5:00,7(+10,9) 6. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:01,9(+12,1) 7. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 5:04,0(+14,2) - Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:04,0(+14,2) 9. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:04,5(+14,7) 10. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:05,1(+15,3) Výsledky po RZ4 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 00:26:56.1 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:27:12.2 +16,1 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 00:27:13.6 +17,5(+1,4) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:27:37.1 +41,0(+23,5) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 00:27:54.4 +58,3(+17,3) 6. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 00:28:02.5 +1:04,6(+8,1) 7. Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 / N4 00:28:06.8 +1:10,7(+4,3) 8. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:28:07.5 +1:11,4(+0,7) 9. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX 00:28:13.1 +1:17,0(+5,6) 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:28:20.6 +1:24,5(+7,5) RZ 3 Kouhout - Ján I:Třetí rychlostní zkouškou letošního Krumlova je populární Kohout. Pětadvacetikilometrová zkouška by dneska mohla pořádně míchat pořadím.Karel Trojan dělal krátce po startu defekt. Vzhledem k délce rychlostní zkoušky se rozhodl měnit kolo přímo na vložce. Časová ztráta ho nemine.Defekty postihly více jezdců: Šlehofer, Tuček, Jiří Trojan, Červenka, Sýkora. RZ3 Kohout - Ján I, 25,51 km. Start: 19:15 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 14:36,9 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 14:45,4(+8,5) 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 14:48,2(+11,3) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:03,2(+26,3) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 15:04,3(+27,4) 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 / N4 15:09,0(+32,1) 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:15,0(+38,1) 8. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:15,1(+38,2) 9. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 15:15,7(+38,8) 10. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti / N4 15:30,4(+53,5) Výsledky po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 00:22:06.3 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:22:20.1 +13,8 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 00:22:20.9 +14,6(+0,8) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:22:41.9 +35,6(+21,0) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 00:22:50.4 +44,1(+8,5) 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 / N4 00:22:57.5 +51,2(+7,1) 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 00:23:00.6 +54,3(+3,1) 8. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:23:01.9 +55,6(+1,3) 9. Barvík Vladimír / Bartončík Josef Mitsubishi Lancer EVO IX 00:23:08.6 +1:02,3(+6,7) 10. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:23:19.9 +1:13,6(+11,3) RZ 2 Přídolí I:První klasickou zkouškou Rally Český Krumlov je test s názvem Přídolí. Necelých deset kilometrů dlouhý test je na rozehřátí před další, tentokrát už pětadvacetikilometrovou zkouškou Kouhout - Ján.Na RZ2 se naplno rozhořeli boje. Kromě souboje o první místo je zřejmě nejzajímavější o šestou až desátou pozici. Na těchto příčkách je to našlapané doslova nárazník na nírazníku. RZ2 Přídolí 1, 9,12 km. Start: 18:36 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 4:47,8 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:48,9(+1,1) 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 4:50,8(+3,0) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:54,5(+6,7) 5. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 4:54,0(+9,2) 6. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:588(+11,0) 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 4:59,2(+11,4) 8. Votava Jan / Synáč Franta Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:59,5(+11,7) 9. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:00,3(+12,5) 10. Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 / N4 5:00,5(+12,7) Výsledky po RZ2 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 00:07:29.4 - - - 2. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 00:07:32.7 +3,3 3. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:07:34.7 +5,3(+2,0) 4. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:07:38.7 +9,3(+4,0) 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:07:45.6 +16,2(+6,9) 6. Běhálek Dan / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 00:07:46.1 +16,7(+0,5) 7. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 00:07:46.2 +16,8(+0,1) 8. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:07:46.8 +17,4(+0,6) 9. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:07:47.9 +18,5(+1,1) 10. Odložilík Roman / Tureček Martin Peugeot 207 S2000 / N4 00:07:48.5 +19,1(+1,6) RZ 1 České Budějovice:Diváckou speciálku nejlépe zajel Roman Kresta. Na to že měla speciálka jen tři kilometry jsou i některé rozestupy poměrně velké. Uvidíme co bude na další zkoušce. Ta odstartuje v 18:36 hodin. RZ1 České Budějovice, 3,08 km. Start: 16:30 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 2:41,6 2. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 2:41,9(+0,3) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:44,2(+2,6) 4. Štajf Vojtěch / Ernst Michal Subaru Impreza Sti / N4 2:44,3(+2,7) 5. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:45,7(+4,1) 6. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:45,8(+4,2) 7. Gavlák Peter / Hůlka Miloš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:46,6(+5,0) 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:46,8(+5,2) 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 2:47,0(+5,4) 10. Trojan Karel / Dolečková Marcela Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 2:47,6(+6,0)
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.