BARUM RALLY - OFICIÁLNÍ REVIEW; Vítězem zlínské soutěže se stal při rekordním zájmu diváků a médií Francout Nicolas Vouilloz, který těžil z problémů hlavních soupeřů. Druhý skončil jeho týmový kolega Ojeda, třetí nejlepší z našich Pech. Krestovi patřil závěr rally, na stupně to ale nestačilo.
Barum rally Zlín 2007 zná svého krále. Stal se jím francouzský jezdec Nicolas Vouilloz ze španělské stáje Peugeot Sport Espaňa, který si po vítězství na šotolině v květnové turecké Fiat rally připsal triumf i na asfaltovém povrchu. Druhý skončil jeho stájový kolega Enrique García Ojeda a potvrdil tak úspěšné představení vozu Peugeot 207 S2000. Příjemným překvapením je dobré umístění domácích jezdců. Václav Pech po vyrovnané a kvalitní jízdě skončil na bronzovém stupínku, který mu vynesl titul v českém šampionátu, Roman Kresta byl čtvrtý a na šesté příčce figuroval Václav Arazim. Všichni tři závodníci se představili ve voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Mezi český trojlístek se vklínil pouze Belgičan Bernd Casier, jenž skončil pátý. V elitní desítce má zastoupení i Itálie – sedmá pozice patřila lídrovi šampionátu IRC Andrea Navarrovi a osmý dojel Renato Travaglia, jenž sbíral zkušenosti s vozem specifikace Super 2000. Devátý skončil mohutně finišující Grzegorz Grzyb a udržel tak vedení ve skupině A. Desítku nejlepších jezdců uzavřel Simon Jean-Joseph.
Start letošního ročníku Barum rally Zlín obstarala divácky atraktivní městská erzeta, v níž před zraky téměř čtyřiceti tisíců diváků triumfoval Nicolas Vouilloz. Pozdější vítěz závodu předvedl vítězný start i v úvodní sobotní rychlostní zkoušce ve Slušovicích. Ta se stala osudovou pro Romana Krestu, kterého potkal defekt a do cíle dojel se ztrátou dvou a půl minuty na vedoucího Vouilloze. Následná stíhací jízda, při níž se čtyřikrát stal nejrychlejším mužem erzety, jej vynesla až na konečnou čtvrtou příčku. Po třetí rychlostní zkoušce se do čela závodu prodral Enrique García Ojeda, který na Pindule o třicet sekund vylepšil rekordní čas úseku. Vedl až do osmé erzety, ve které jej předstihl Freddy Loix a posunul se před Ojedu na první místo, které udržel i po závěrečné sobotní rychlostní zkoušce v Kudlovicích.
Svůj náskok na druhého Ojedu Loix zvýšil ve dvou úvodních nedělních erzetách o čtyři sekundy. Během rychlostní zkoušky na Trojáku ovšem přišla klíčová pasáž závodu. Čtyři kilometry před cílem úseku Loix urazil kolo a Ojeda dorazil do cíle bez zadního náhonu. Cesta ke konečnému vítězství se otevřela pro průběžně třetího jezdce Nicolase Vouilloze. První průjezd přes Troják znamenal problémy pro celou řadu jezdců: italské duo Travaglia, Navarra, slovenského jezdce Petera Gavláka či Poláka Michala Solowowa postihl defekt, ani výměna kola nezachránila od předčasného konce domácího Karl Trojana. V posledních třech erzetách dominoval Roman Kresta, který si třemi triumfy v řadě zajistil solidní čtvrtou příčku. Na samotné čelo závodu však kvůli výrazné ztrátě ze soboty nedosáhl. Vouilloz pohodlně udržel první místo, druhý skončil Ojeda. Prestižní double španělského týmu Peugeot Sport Espaňa byl završen.
Konečné pořadí jezdců: 1. Voulloiz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) 2:28:10.8 2. Ojeda – Barrabes (E, Peugeot 207 S2000) +16.3 3. Pech – Uhel (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:56.3 4. Kresta – Gross (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:28.8 5. Casier – Miclotte (B, Peugeot 207 S2000) +4:10.8 6. Arazim – Gál (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:16.9 7. Navarra – D’Esposito (I, Fiat Grande Punto S2000) + 4:47.7 8. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) +5:44.0 9. Grzyb – Hundla (P, Suzuki Swift S1600) +6:32.9 10. Jean-Joseph – Boyere (F, Citroën C2 S1600) + 7:10.1
Počet vítězství v rychlostních zkouškách: 6 – Vouilloz Nicolas 4 – Kresta Roman 3 – Loix Freddy 2 – García Ojeda Enrique
Tisková zpráva Barum rally ZlínSháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?