BARUM RALLY - OFICIÁLNÍ REVIEW; Vítězem zlínské soutěže se stal při rekordním zájmu diváků a médií Francout Nicolas Vouilloz, který těžil z problémů hlavních soupeřů. Druhý skončil jeho týmový kolega Ojeda, třetí nejlepší z našich Pech. Krestovi patřil závěr rally, na stupně to ale nestačilo.
Barum rally Zlín 2007 zná svého krále. Stal se jím francouzský jezdec Nicolas Vouilloz ze španělské stáje Peugeot Sport Espaňa, který si po vítězství na šotolině v květnové turecké Fiat rally připsal triumf i na asfaltovém povrchu. Druhý skončil jeho stájový kolega Enrique García Ojeda a potvrdil tak úspěšné představení vozu Peugeot 207 S2000. Příjemným překvapením je dobré umístění domácích jezdců. Václav Pech po vyrovnané a kvalitní jízdě skončil na bronzovém stupínku, který mu vynesl titul v českém šampionátu, Roman Kresta byl čtvrtý a na šesté příčce figuroval Václav Arazim. Všichni tři závodníci se představili ve voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Mezi český trojlístek se vklínil pouze Belgičan Bernd Casier, jenž skončil pátý. V elitní desítce má zastoupení i Itálie – sedmá pozice patřila lídrovi šampionátu IRC Andrea Navarrovi a osmý dojel Renato Travaglia, jenž sbíral zkušenosti s vozem specifikace Super 2000. Devátý skončil mohutně finišující Grzegorz Grzyb a udržel tak vedení ve skupině A. Desítku nejlepších jezdců uzavřel Simon Jean-Joseph.
Start letošního ročníku Barum rally Zlín obstarala divácky atraktivní městská erzeta, v níž před zraky téměř čtyřiceti tisíců diváků triumfoval Nicolas Vouilloz. Pozdější vítěz závodu předvedl vítězný start i v úvodní sobotní rychlostní zkoušce ve Slušovicích. Ta se stala osudovou pro Romana Krestu, kterého potkal defekt a do cíle dojel se ztrátou dvou a půl minuty na vedoucího Vouilloze. Následná stíhací jízda, při níž se čtyřikrát stal nejrychlejším mužem erzety, jej vynesla až na konečnou čtvrtou příčku. Po třetí rychlostní zkoušce se do čela závodu prodral Enrique García Ojeda, který na Pindule o třicet sekund vylepšil rekordní čas úseku. Vedl až do osmé erzety, ve které jej předstihl Freddy Loix a posunul se před Ojedu na první místo, které udržel i po závěrečné sobotní rychlostní zkoušce v Kudlovicích.
Svůj náskok na druhého Ojedu Loix zvýšil ve dvou úvodních nedělních erzetách o čtyři sekundy. Během rychlostní zkoušky na Trojáku ovšem přišla klíčová pasáž závodu. Čtyři kilometry před cílem úseku Loix urazil kolo a Ojeda dorazil do cíle bez zadního náhonu. Cesta ke konečnému vítězství se otevřela pro průběžně třetího jezdce Nicolase Vouilloze. První průjezd přes Troják znamenal problémy pro celou řadu jezdců: italské duo Travaglia, Navarra, slovenského jezdce Petera Gavláka či Poláka Michala Solowowa postihl defekt, ani výměna kola nezachránila od předčasného konce domácího Karl Trojana. V posledních třech erzetách dominoval Roman Kresta, který si třemi triumfy v řadě zajistil solidní čtvrtou příčku. Na samotné čelo závodu však kvůli výrazné ztrátě ze soboty nedosáhl. Vouilloz pohodlně udržel první místo, druhý skončil Ojeda. Prestižní double španělského týmu Peugeot Sport Espaňa byl završen.
Konečné pořadí jezdců: 1. Voulloiz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) 2:28:10.8 2. Ojeda – Barrabes (E, Peugeot 207 S2000) +16.3 3. Pech – Uhel (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:56.3 4. Kresta – Gross (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:28.8 5. Casier – Miclotte (B, Peugeot 207 S2000) +4:10.8 6. Arazim – Gál (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:16.9 7. Navarra – D’Esposito (I, Fiat Grande Punto S2000) + 4:47.7 8. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) +5:44.0 9. Grzyb – Hundla (P, Suzuki Swift S1600) +6:32.9 10. Jean-Joseph – Boyere (F, Citroën C2 S1600) + 7:10.1
Počet vítězství v rychlostních zkouškách: 6 – Vouilloz Nicolas 4 – Kresta Roman 3 – Loix Freddy 2 – García Ojeda Enrique
Tisková zpráva Barum rally ZlínŠéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.