Rallysprintový závod KOWAX Valašská rally ValMez sice odstartuje až v neděli 7. dubna v 9:15 hodin ze servisního areálu DEZY, ale pro fanoušky rallysportu bude připraven program už na sobotní odpoledne 6. dubna.
Ve Valašském Meziříčí budou moci v rámci 42. ročníku navštívit technickou přejímku (Autocentrum Lukáš), projít se už zmíněným servisním areálem valašskomeziříčské společnosti DEZA.
Sobotní program následně vyvrcholí testovacím shakedownem a představením vybraných posádek na valašskomeziříčském náměstí. To doprovodí i hudební program, od 15 hodin zahraje valašskomeziříčská kapela Docuku.
„Obě akce se částečně budou prolínat, shakedown bude probíhat už od 16:30 hodin, představení posádek je naplánováno od 17 hodin,“ naznačuje předseda organizačního týmu KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík. „Návštěva představení vybraných posádek je zdarma, na shakedown jsme přistoupili k výběru vstupného. Přece jen zajištění této rychlostní zkoušky v prostředí sportovních areálů si vyžaduje hodně nákladů. Částečnou kompenzací při koupi víkendové permanentky bude voucher na kávu zdarma v diváckém místě u kruhového objezdu, u plaveckého stadiónu.“
Program shakedownu je pro všechny registrované účastníky naplánován v časovém rozmezí 16:30 – 19:30. Od 18 hodin pak bude testovací zkouška vyčleněna jen pro posádky se startovními čísly 1 až 30. Na shakedown se aktuálně registrovala téměř padesátka závodních vozů, samozřejmě převažují jezdci s nejnižšími startovními čísly (Jan Kopecký, Dominik Stříteský, Adam Březík, Erik Cais, Jaroslav Melichárek a mnoho dalších) a speciály kategorií RC2 a RC4. A třeba i letošní účastník juniorského světového šampionátu Polák Jakub Matulka, který osedlá vůz Škoda Fabia Rally2 evo. Své závodní vozy si plánuje vyzkoušet i několik jezdců kategorie historiků (Martin Černý, Martin Klepáč, Jan Šrámek).
Od 17 hodin odstartuje na náměstí ve Valašském Meziříčí představení vybraných posádek s komentářem Jiřího Dokulila. Místní obyvatelé i fanoušci se mohou těšit na posádky se startovními čísly 1 až 18, dále na řadu regionálních jezdců (Jaroslav Pešl, Dominik Jakeš, Radim Orava, Jan Španěl) a špičku historiků.
Kdo se bude chtít do centra ValMezu vrátit i na nedělní vyhlášení vítězů (od 15:15 h), „rozjezd“ obstará od 14 hodin hudební skupina Scorpions revival se vsetínským zpěvákem Martinem Filákem.
Informačním kanálem 42. KOWAX Valašské rally ValMez bude tradiční internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity s heslem Valaska2024.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.