Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 4. dubna 2024 14:53
Sdílej:

Rallysprintový závod KOWAX Valašská rally ValMez sice odstartuje až v neděli 7. dubna v 9:15 hodin ze servisního areálu DEZY, ale pro fanoušky rallysportu bude připraven program už na sobotní odpoledne 6. dubna.

Ve Valašském Meziříčí budou moci v rámci 42. ročníku navštívit technickou přejímku (Autocentrum Lukáš), projít se už zmíněným servisním areálem valašskomeziříčské společnosti DEZA.

Sobotní program následně vyvrcholí testovacím shakedownem a představením vybraných posádek na valašskomeziříčském náměstí. To doprovodí i hudební program, od 15 hodin zahraje valašskomeziříčská kapela Docuku.

„Obě akce se částečně budou prolínat, shakedown bude probíhat už od 16:30 hodin, představení posádek je naplánováno od 17 hodin,“ naznačuje předseda organizačního týmu KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík. „Návštěva představení vybraných posádek je zdarma, na shakedown jsme přistoupili k výběru vstupného. Přece jen zajištění této rychlostní zkoušky v prostředí sportovních areálů si vyžaduje hodně nákladů. Částečnou kompenzací při koupi víkendové permanentky bude voucher na kávu zdarma v diváckém místě u kruhového objezdu, u plaveckého stadiónu.“

Program shakedownu je pro všechny registrované účastníky naplánován v časovém rozmezí 16:30 – 19:30. Od 18 hodin pak bude testovací zkouška vyčleněna jen pro posádky se startovními čísly 1 až 30. Na shakedown se aktuálně registrovala téměř padesátka závodních vozů, samozřejmě převažují jezdci s nejnižšími startovními čísly (Jan Kopecký, Dominik Stříteský, Adam Březík, Erik Cais, Jaroslav Melichárek a mnoho dalších) a speciály kategorií RC2 a RC4. A třeba i letošní účastník juniorského světového šampionátu Polák Jakub Matulka, který osedlá vůz Škoda Fabia Rally2 evo. Své závodní vozy si plánuje vyzkoušet i několik jezdců kategorie historiků (Martin Černý, Martin Klepáč, Jan Šrámek).

Od 17 hodin odstartuje na náměstí ve Valašském Meziříčí představení vybraných posádek s komentářem Jiřího Dokulila. Místní obyvatelé i fanoušci se mohou těšit na posádky se startovními čísly 1 až 18, dále na řadu regionálních jezdců (Jaroslav Pešl, Dominik Jakeš, Radim Orava, Jan Španěl) a špičku historiků.

Kdo se bude chtít do centra ValMezu vrátit i na nedělní vyhlášení vítězů (od 15:15 h), „rozjezd“ obstará od 14 hodin hudební skupina Scorpions revival se vsetínským zpěvákem Martinem Filákem.

Informačním kanálem 42. KOWAX Valašské rally ValMez bude tradiční internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity s heslem Valaska2024.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?