Jakub Jirovec odstartuje na začátku dubna druhou sezonu za volantem krásné „Alpinky“. Rok 2022 se nesl hlavně v získávání zkušeností, letos už má mladý jezdec i odvážnější cíle. První letošní start proběhne na začátku dubna při 41. Kowax Valašská rally ValMez.
Čtyřiadvacetiletý Jakub Jirovec si při loňském ročníku Valašské rally odbyl premiéru ve velkém mistráku za volantem francouzského dravce Alpiny A110 RGT. V průběhu roku hrál v jeho neprospěch jakýsi „kolotoč“ spolujezdců, kdy slyšel rozpis od pěti „mitfárů“. Premiérová sezona dopadla dobře a až na jedno odstoupení Kuba závody dokončil. Při slavnostním vyhlášení sezony 2022 si Jakub Jirovec došel pro pohár za vítězství ve třídě RGT. To byl rok zkušební, kdy se sbíraly zkušenosti, a nyní je před plzeňským jezdcem nová sezona, tudíž i nová výzva. „Už aby to bylo, už se nemohu dočkat, až se kolečka konečně roztočí. Do Valašského Meziříčí se velmi těším, neboť ta pauza mezi sezonami se mi místy zdála až nekonečná. V letošním roce plánuji starty ve velkém mistráku společně s Petrem Jindrou juniorem. Do toho bychom rádi zařadili i dva starty na některých francouzských soutěžích. Sezona to bude tedy pestrá. Vloni jsem sbíral s Alpinkou zkušenosti, které bych rád letos využíval. Nemám do sezony pevně stanovený cíl, chci jet rychle a hlavně závody dojíždět. Uvidíme, jaká bude konkurence, ale pokud bychom byli okolo desátého místa absolutně, budu spokojený. Bohužel, naše třída RGT se letos moc nerozroste, a tak se chci poohlížet po potencionálních soupeřích i mimo naši třídu,“ nastínil plány do letošního roku Jakub Jirovec.
Novou sezonu odstartuje stejně jako vloni Valašská rally. Na loňský ročník bude Kuba určitě dlouho vzpomínat. Podmínky na rychlostních zkouškách byly hodně těžké, kdy se střídalo počasí od slunečních paprsků až po sněhové vločky. Pro mnohé posádky to byl doslova a do písmene křest ohněm. Kuba měl pochopitelně při prvním velkém startu z těchto podmínek respekt, ale těžkou soutěž zvládl. „Vloni to byl opravdu očistec. Ne, že by se mi taková soutěž nelíbila, ale pokud bude stálejší počasí, budu rád. Vloni to bylo z mé strany hodně o poznávání a získávání potřebné jistoty. Například z vody jsem měl na rychlostních zkouškách velký respekt, neboť kdyžse testovalo, tak jsem jezdil pouze na suchu. Hodně mi tady pomohl radami Václav Pech, kterému patří mé velké díky. Jeho rady jsem pak zkoušel přenášet do jízdy, a tím jsem získával jistotu a následně i rychlost,“ prozradil Kuba.
Harmonogram letošní Valašky je opět rozdělený do dvou etap. Pro posádky je připraveno 16 rychlostních zkoušek. Kuba s Petrem povezou startovní číslo 23 a ve třídě RGT budou mít za soupeře Petra Nešetřila s Porsche a Martina Radu s Fiatem Abarth. Pořadatelům zaslalo přihlášku 64 posádek z pěti zemí. „Vloni se mi podařilo Martina Radu na Valašce porazit, ale na Petra Nešetřila jsem neměl. Nastal čas odvety – jsem soutěživý typ jezdce a chci vyhrát. Zároveň chci pozvat příznivce rally na první letošní závod. Věřím, že se budete dobře bavit a rád se s mnohými po zimní pauze setkám,“ uvedl Jakub Jirovec.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.