Jakub Jirovec odstartuje na začátku dubna druhou sezonu za volantem krásné „Alpinky“. Rok 2022 se nesl hlavně v získávání zkušeností, letos už má mladý jezdec i odvážnější cíle. První letošní start proběhne na začátku dubna při 41. Kowax Valašská rally ValMez.
Čtyřiadvacetiletý Jakub Jirovec si při loňském ročníku Valašské rally odbyl premiéru ve velkém mistráku za volantem francouzského dravce Alpiny A110 RGT. V průběhu roku hrál v jeho neprospěch jakýsi „kolotoč“ spolujezdců, kdy slyšel rozpis od pěti „mitfárů“. Premiérová sezona dopadla dobře a až na jedno odstoupení Kuba závody dokončil. Při slavnostním vyhlášení sezony 2022 si Jakub Jirovec došel pro pohár za vítězství ve třídě RGT. To byl rok zkušební, kdy se sbíraly zkušenosti, a nyní je před plzeňským jezdcem nová sezona, tudíž i nová výzva. „Už aby to bylo, už se nemohu dočkat, až se kolečka konečně roztočí. Do Valašského Meziříčí se velmi těším, neboť ta pauza mezi sezonami se mi místy zdála až nekonečná. V letošním roce plánuji starty ve velkém mistráku společně s Petrem Jindrou juniorem. Do toho bychom rádi zařadili i dva starty na některých francouzských soutěžích. Sezona to bude tedy pestrá. Vloni jsem sbíral s Alpinkou zkušenosti, které bych rád letos využíval. Nemám do sezony pevně stanovený cíl, chci jet rychle a hlavně závody dojíždět. Uvidíme, jaká bude konkurence, ale pokud bychom byli okolo desátého místa absolutně, budu spokojený. Bohužel, naše třída RGT se letos moc nerozroste, a tak se chci poohlížet po potencionálních soupeřích i mimo naši třídu,“ nastínil plány do letošního roku Jakub Jirovec.
Novou sezonu odstartuje stejně jako vloni Valašská rally. Na loňský ročník bude Kuba určitě dlouho vzpomínat. Podmínky na rychlostních zkouškách byly hodně těžké, kdy se střídalo počasí od slunečních paprsků až po sněhové vločky. Pro mnohé posádky to byl doslova a do písmene křest ohněm. Kuba měl pochopitelně při prvním velkém startu z těchto podmínek respekt, ale těžkou soutěž zvládl. „Vloni to byl opravdu očistec. Ne, že by se mi taková soutěž nelíbila, ale pokud bude stálejší počasí, budu rád. Vloni to bylo z mé strany hodně o poznávání a získávání potřebné jistoty. Například z vody jsem měl na rychlostních zkouškách velký respekt, neboť kdyžse testovalo, tak jsem jezdil pouze na suchu. Hodně mi tady pomohl radami Václav Pech, kterému patří mé velké díky. Jeho rady jsem pak zkoušel přenášet do jízdy, a tím jsem získával jistotu a následně i rychlost,“ prozradil Kuba.
Harmonogram letošní Valašky je opět rozdělený do dvou etap. Pro posádky je připraveno 16 rychlostních zkoušek. Kuba s Petrem povezou startovní číslo 23 a ve třídě RGT budou mít za soupeře Petra Nešetřila s Porsche a Martina Radu s Fiatem Abarth. Pořadatelům zaslalo přihlášku 64 posádek z pěti zemí. „Vloni se mi podařilo Martina Radu na Valašce porazit, ale na Petra Nešetřila jsem neměl. Nastal čas odvety – jsem soutěživý typ jezdce a chci vyhrát. Zároveň chci pozvat příznivce rally na první letošní závod. Věřím, že se budete dobře bavit a rád se s mnohými po zimní pauze setkám,“ uvedl Jakub Jirovec.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.