Jakub Jirovec odstartuje na začátku dubna druhou sezonu za volantem krásné „Alpinky“. Rok 2022 se nesl hlavně v získávání zkušeností, letos už má mladý jezdec i odvážnější cíle. První letošní start proběhne na začátku dubna při 41. Kowax Valašská rally ValMez.
Čtyřiadvacetiletý Jakub Jirovec si při loňském ročníku Valašské rally odbyl premiéru ve velkém mistráku za volantem francouzského dravce Alpiny A110 RGT. V průběhu roku hrál v jeho neprospěch jakýsi „kolotoč“ spolujezdců, kdy slyšel rozpis od pěti „mitfárů“. Premiérová sezona dopadla dobře a až na jedno odstoupení Kuba závody dokončil. Při slavnostním vyhlášení sezony 2022 si Jakub Jirovec došel pro pohár za vítězství ve třídě RGT. To byl rok zkušební, kdy se sbíraly zkušenosti, a nyní je před plzeňským jezdcem nová sezona, tudíž i nová výzva. „Už aby to bylo, už se nemohu dočkat, až se kolečka konečně roztočí. Do Valašského Meziříčí se velmi těším, neboť ta pauza mezi sezonami se mi místy zdála až nekonečná. V letošním roce plánuji starty ve velkém mistráku společně s Petrem Jindrou juniorem. Do toho bychom rádi zařadili i dva starty na některých francouzských soutěžích. Sezona to bude tedy pestrá. Vloni jsem sbíral s Alpinkou zkušenosti, které bych rád letos využíval. Nemám do sezony pevně stanovený cíl, chci jet rychle a hlavně závody dojíždět. Uvidíme, jaká bude konkurence, ale pokud bychom byli okolo desátého místa absolutně, budu spokojený. Bohužel, naše třída RGT se letos moc nerozroste, a tak se chci poohlížet po potencionálních soupeřích i mimo naši třídu,“ nastínil plány do letošního roku Jakub Jirovec.
Novou sezonu odstartuje stejně jako vloni Valašská rally. Na loňský ročník bude Kuba určitě dlouho vzpomínat. Podmínky na rychlostních zkouškách byly hodně těžké, kdy se střídalo počasí od slunečních paprsků až po sněhové vločky. Pro mnohé posádky to byl doslova a do písmene křest ohněm. Kuba měl pochopitelně při prvním velkém startu z těchto podmínek respekt, ale těžkou soutěž zvládl. „Vloni to byl opravdu očistec. Ne, že by se mi taková soutěž nelíbila, ale pokud bude stálejší počasí, budu rád. Vloni to bylo z mé strany hodně o poznávání a získávání potřebné jistoty. Například z vody jsem měl na rychlostních zkouškách velký respekt, neboť kdyžse testovalo, tak jsem jezdil pouze na suchu. Hodně mi tady pomohl radami Václav Pech, kterému patří mé velké díky. Jeho rady jsem pak zkoušel přenášet do jízdy, a tím jsem získával jistotu a následně i rychlost,“ prozradil Kuba.
Harmonogram letošní Valašky je opět rozdělený do dvou etap. Pro posádky je připraveno 16 rychlostních zkoušek. Kuba s Petrem povezou startovní číslo 23 a ve třídě RGT budou mít za soupeře Petra Nešetřila s Porsche a Martina Radu s Fiatem Abarth. Pořadatelům zaslalo přihlášku 64 posádek z pěti zemí. „Vloni se mi podařilo Martina Radu na Valašce porazit, ale na Petra Nešetřila jsem neměl. Nastal čas odvety – jsem soutěživý typ jezdce a chci vyhrát. Zároveň chci pozvat příznivce rally na první letošní závod. Věřím, že se budete dobře bavit a rád se s mnohými po zimní pauze setkám,“ uvedl Jakub Jirovec.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?