Jakub Jirovec odstartuje na začátku dubna druhou sezonu za volantem krásné „Alpinky“. Rok 2022 se nesl hlavně v získávání zkušeností, letos už má mladý jezdec i odvážnější cíle. První letošní start proběhne na začátku dubna při 41. Kowax Valašská rally ValMez.
Čtyřiadvacetiletý Jakub Jirovec si při loňském ročníku Valašské rally odbyl premiéru ve velkém mistráku za volantem francouzského dravce Alpiny A110 RGT. V průběhu roku hrál v jeho neprospěch jakýsi „kolotoč“ spolujezdců, kdy slyšel rozpis od pěti „mitfárů“. Premiérová sezona dopadla dobře a až na jedno odstoupení Kuba závody dokončil. Při slavnostním vyhlášení sezony 2022 si Jakub Jirovec došel pro pohár za vítězství ve třídě RGT. To byl rok zkušební, kdy se sbíraly zkušenosti, a nyní je před plzeňským jezdcem nová sezona, tudíž i nová výzva. „Už aby to bylo, už se nemohu dočkat, až se kolečka konečně roztočí. Do Valašského Meziříčí se velmi těším, neboť ta pauza mezi sezonami se mi místy zdála až nekonečná. V letošním roce plánuji starty ve velkém mistráku společně s Petrem Jindrou juniorem. Do toho bychom rádi zařadili i dva starty na některých francouzských soutěžích. Sezona to bude tedy pestrá. Vloni jsem sbíral s Alpinkou zkušenosti, které bych rád letos využíval. Nemám do sezony pevně stanovený cíl, chci jet rychle a hlavně závody dojíždět. Uvidíme, jaká bude konkurence, ale pokud bychom byli okolo desátého místa absolutně, budu spokojený. Bohužel, naše třída RGT se letos moc nerozroste, a tak se chci poohlížet po potencionálních soupeřích i mimo naši třídu,“ nastínil plány do letošního roku Jakub Jirovec.
Novou sezonu odstartuje stejně jako vloni Valašská rally. Na loňský ročník bude Kuba určitě dlouho vzpomínat. Podmínky na rychlostních zkouškách byly hodně těžké, kdy se střídalo počasí od slunečních paprsků až po sněhové vločky. Pro mnohé posádky to byl doslova a do písmene křest ohněm. Kuba měl pochopitelně při prvním velkém startu z těchto podmínek respekt, ale těžkou soutěž zvládl. „Vloni to byl opravdu očistec. Ne, že by se mi taková soutěž nelíbila, ale pokud bude stálejší počasí, budu rád. Vloni to bylo z mé strany hodně o poznávání a získávání potřebné jistoty. Například z vody jsem měl na rychlostních zkouškách velký respekt, neboť kdyžse testovalo, tak jsem jezdil pouze na suchu. Hodně mi tady pomohl radami Václav Pech, kterému patří mé velké díky. Jeho rady jsem pak zkoušel přenášet do jízdy, a tím jsem získával jistotu a následně i rychlost,“ prozradil Kuba.
Harmonogram letošní Valašky je opět rozdělený do dvou etap. Pro posádky je připraveno 16 rychlostních zkoušek. Kuba s Petrem povezou startovní číslo 23 a ve třídě RGT budou mít za soupeře Petra Nešetřila s Porsche a Martina Radu s Fiatem Abarth. Pořadatelům zaslalo přihlášku 64 posádek z pěti zemí. „Vloni se mi podařilo Martina Radu na Valašce porazit, ale na Petra Nešetřila jsem neměl. Nastal čas odvety – jsem soutěživý typ jezdce a chci vyhrát. Zároveň chci pozvat příznivce rally na první letošní závod. Věřím, že se budete dobře bavit a rád se s mnohými po zimní pauze setkám,“ uvedl Jakub Jirovec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.