V pondělí 20. března o půlnoci se uzavřela možnost přihlášení na KOWAX Valašskou rally ValMez 2023. Úvodní podnik European Rally Trophy a českého šampionátu proběhne ve dnech 31. března – 2. dubna 2023.
Stalo se tradicí, že před úvodním závodem sezóny si řada posádek dává s přihláškou na čas. I když se zřejmě dá očekávat celkový pokles počtu účastníků vzhledem k odřeknutí zařazení našeho závodu do slovenského šampionátu, stále věříme, že se v počtu domácích přihlášek přiblížíme loňským statistikám: 52 soudobých + 13 historiků.
Už nyní víme, že se soutěže s centrem ve Valašském Meziříčí, která probíhá na silnicích Zlínského a Moravskoslezského kraje, účastní tři nejrychlejší posádky loňského ročníku. Právě díky této trojici přinesla loňská Valaška po sportovní stránce jednu z největších bitev sezóny 2022. Vedoucí trojici dělilo v cíli jen necelých 10 sekund, o všem rozhodovala až závěrečná zkouška v okolí Bystřičky. Absolutně vyhráli Václav Pech s Petrem Uhlem (nadále pokračují s Fordem Focus WRC), druzí, ale vítězně v rámci MČR, závod dokončili Filip Mareš s Radovanem Buchou. Těmi třetími nakonec byli, pro mnohé překvapivě, Jan Kopecký s Janem Hlouškem. Právě tato dvojice letos na Valašsku a Lašsku představí v české premiéře vůz Škoda Fabia RS Rally2.
Mezi přihlášenými nechybí ani druhý vicemistr ČR 2022 Dominik Stříteský či další rychlí jezdci s vozy specifikace Rally2 (Jan Černý překvapivě s hyundaiem, Aleš Jirásek, Martin Vlček, Ondřej Šimek, Karel Trněný). Organizátoři obdrželi i přihlášky od nejrychlejších dvou jezdců Poháru 55+ Petra Zedníka a Marka Vlčka, stejně jako od juniorského šampióna Kryštofa Zpěváka. Právě kategorie dvoukolek zatím na očekávaná jména čeká, snad se jich dočkáme. Černým koněm by mohl být bývalý slovenský šampión dvoukolek Ján Kundlák (Renault Clio Rally4).
Dva jezdci jsou přihlášeni se speciály R-GT (Jakub Jirovec / Alpine a Martin Rada / Abarth), po dvouleté pauze se opět představí domácím fanouškům Jaroslav Pešl (Ford Fiesta Proto).
Zápočet do FIA European Rally Trophy (ERT) a šampionátu CEZ, stejně jako možnost rozjet se před startem polského šampionátu v druhé polovině dubna, přilákal na start polské jezdce Lukasze Kotarbu a Michala Tochowicze. Oba na našich tratích představí minimálně nasazovaný Citroën C3 Rally2. Hyundaie za Škodu Fabia Rally2 evo vyměnil v zimní pauze Slovák Vladimír Hanuš.
Konkurenci dvoukolek bude jistě chtít potrápit Polák Marek Nowak (Opel Corsa Rally4), další zahraniční účastnicí bude Rumunka Catherine Radulescu (Renault Clio Rally5).
Jak jsme uvedli už v úvodu, uzávěrka přihlášek v rámci licenčního systému Autoklubu ČR končí v pondělí 20. března o půlnoci. Na webových stránkách a v aplikaci Sportity jsou zveřejněna Zvláštní ustanovení 41. KOWAX Valašské rally ValMez.
Informačním kanálem 41. KOWAX Valašské rally ValMez 2023 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?