V pondělí 20. března o půlnoci se uzavřela možnost přihlášení na KOWAX Valašskou rally ValMez 2023. Úvodní podnik European Rally Trophy a českého šampionátu proběhne ve dnech 31. března – 2. dubna 2023.
Stalo se tradicí, že před úvodním závodem sezóny si řada posádek dává s přihláškou na čas. I když se zřejmě dá očekávat celkový pokles počtu účastníků vzhledem k odřeknutí zařazení našeho závodu do slovenského šampionátu, stále věříme, že se v počtu domácích přihlášek přiblížíme loňským statistikám: 52 soudobých + 13 historiků.
Už nyní víme, že se soutěže s centrem ve Valašském Meziříčí, která probíhá na silnicích Zlínského a Moravskoslezského kraje, účastní tři nejrychlejší posádky loňského ročníku. Právě díky této trojici přinesla loňská Valaška po sportovní stránce jednu z největších bitev sezóny 2022. Vedoucí trojici dělilo v cíli jen necelých 10 sekund, o všem rozhodovala až závěrečná zkouška v okolí Bystřičky. Absolutně vyhráli Václav Pech s Petrem Uhlem (nadále pokračují s Fordem Focus WRC), druzí, ale vítězně v rámci MČR, závod dokončili Filip Mareš s Radovanem Buchou. Těmi třetími nakonec byli, pro mnohé překvapivě, Jan Kopecký s Janem Hlouškem. Právě tato dvojice letos na Valašsku a Lašsku představí v české premiéře vůz Škoda Fabia RS Rally2.
Mezi přihlášenými nechybí ani druhý vicemistr ČR 2022 Dominik Stříteský či další rychlí jezdci s vozy specifikace Rally2 (Jan Černý překvapivě s hyundaiem, Aleš Jirásek, Martin Vlček, Ondřej Šimek, Karel Trněný). Organizátoři obdrželi i přihlášky od nejrychlejších dvou jezdců Poháru 55+ Petra Zedníka a Marka Vlčka, stejně jako od juniorského šampióna Kryštofa Zpěváka. Právě kategorie dvoukolek zatím na očekávaná jména čeká, snad se jich dočkáme. Černým koněm by mohl být bývalý slovenský šampión dvoukolek Ján Kundlák (Renault Clio Rally4).
Dva jezdci jsou přihlášeni se speciály R-GT (Jakub Jirovec / Alpine a Martin Rada / Abarth), po dvouleté pauze se opět představí domácím fanouškům Jaroslav Pešl (Ford Fiesta Proto).
Zápočet do FIA European Rally Trophy (ERT) a šampionátu CEZ, stejně jako možnost rozjet se před startem polského šampionátu v druhé polovině dubna, přilákal na start polské jezdce Lukasze Kotarbu a Michala Tochowicze. Oba na našich tratích představí minimálně nasazovaný Citroën C3 Rally2. Hyundaie za Škodu Fabia Rally2 evo vyměnil v zimní pauze Slovák Vladimír Hanuš.
Konkurenci dvoukolek bude jistě chtít potrápit Polák Marek Nowak (Opel Corsa Rally4), další zahraniční účastnicí bude Rumunka Catherine Radulescu (Renault Clio Rally5).
Jak jsme uvedli už v úvodu, uzávěrka přihlášek v rámci licenčního systému Autoklubu ČR končí v pondělí 20. března o půlnoci. Na webových stránkách a v aplikaci Sportity jsou zveřejněna Zvláštní ustanovení 41. KOWAX Valašské rally ValMez.
Informačním kanálem 41. KOWAX Valašské rally ValMez 2023 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?