Podruhé v letošním roce se za volantem závodního Peugeotu 208 R2 objevil Radek Jatel. Tentokrát to bylo při závěrečném podniku – Mikuláš Rally ve Slušovicích. Stejně jako v předchozím ročníku, tak i letos vedle Radka usedla jeho přítelkyně Kateřina Plšková.
„Po Rally Vyškov jsem byl rozhodnutý, že se letos za volantem závodního vozu již neukáži, ale když v tom není čert, tak v tom musí být obvykle ženská. Přišla má milá Kačenka, že by jsme spolu mohli po roce opět zajet Mikuláš rally Slušovice. Chvilku jsem váhal, ale pak jsem se do toho pustil,. Podařilo se nám zajistit rozpočet a už zbývalo se jen těšit,“ popsal předstartovní rozpoložení Radek Jatel. Loni Radek s Katkou trénovali rozpis při onboardech, protože to pro Katku byl první start. Letos se přípravě tolik nevěnovali, jelikož Katka měla zkoušky ve škole a na trénování nezbýval čas. Navíc se Mikulášská rally jela ve stejném konceptu jako loni, tak posádka měla již nějaké zkušenosti.
„Od seznamovacích jízd byl docela zajímavý den, před startem mi přeběhla černá kočka přes cestu, což nevěstí nic dobrého. Trošku jsem se lekl, zda nás nečeká něco nepěkného. Příjezd na první RZ byl krátký, snažil jsem se co nejvíce zahřát pneumatiky, a to se mi málem vymstilo. Dvě sta metrů od servisu jsem si ustlal v příkopu a chvilku to vypadalo, že se z něj nevyhrabeme. Naštěstí nám bylo přáno a na poslední chvilku jsme stihli časovku,“ podělil se o krušné momenty ještě před samotným závodem jezdec z Vysokého Pole. Jelikož má Radek již něco odjeto, mohl si dát vyšší cíle. Před závodem se netajil, že by byl spokojený, kdyby se umístil jako vítěz mezi dvoukolkami. „První kolo dostihové dráhy nám vyšlo, získal jsem rychle jistotu a do druhého kola jsem přidal. Jak už to bývá, nebyl by to Jatlík, kdyby něco nevymastil. Zašlápl jsem brzdy na kluzkém povrchu víc než bylo zdrávo a vůz nám chcípl, nějaký čas jsme zde ztratili a věděl jsem, že to bude rozhodující moment v celém závodě. Mělo to i své pozitivní chvilky. Než jsem nastartoval, stihl jsem celý ohňostroj, který naši kamarádi pro nás odpálili. Za to bych jim chtěl velmi poděkovat a vážím si jejich přístupu, protože dělají to co k rally patří - RALLY ATMOSFÉRE.“
Druhá rychlostní zkouška – Bernardýnská byla podle posádky velmi uklouzaná i na mokrých pneumatikách. Radek s Katkou si jízdu užili a zažili občas krušné momenty, které však mohli pobavit diváky, kterých se kolem trati sešlo hodně. „V servisu jsem přemýšlel nad volbou pneu, nakonec jsem nechal mokré a vyrazili jsme na třetí RZ. Po příjezdu na start jsem zjistil, že to byla velká chyba. Cesta byla až na nějaké místa suchá. Začal boj s přehřívajícími se pneumatikami, avšak výsledný pátý čas a ztráta 5,6 sekundy nebyla zase tak špatná. Čtvrtá RZ znamenala čtvrtý čas se ztrátou 3,6 sekundy na vítězného Suroviče. Na poslední dvě erzety jsem zvolil do předu měkký slick a hned byla jízda přesnější. Důkazem byla vyhraná pátá rychlostní zkouška. Do RZ 6 jsem vstupoval s tím, že zabojujeme a pokusíme se závod proměnit v náš prospěch. Věřím, že jsem nasadil dobré tempo. Bohužel po 1,5 km nás zabrzdila červená vlajka z důvodu nehody posádky startující před námi,“ popsal průběh závodu Radek Jatel. Smíšená dvojice závod dokončila na 18. místě absolutního pořadí a mezi dvoukolkami dojela pátá. S výsledkem posádka v cíli nebyla úplně spokojena, protože chyba z první erzety je stála lepší umístění. Radek však ukázal, že dokáže jet rychle a to je do budoucna pozitivní. „Chtěl bych poděkovat jezdcům 2WD za pěkné souboje. Vážně jsem si je užíval a souboj s týmovým kolegou Jirkou Gerychem byl skvělý, gratuluju mu k výsledku.Velké poděkování patří našim sponzorům - ŠEVČÍK GROUP a.s, MEDIFEMMA s.r.o, MICHAL MOTL Investment services, TVD, COMPLETCAR.cz, SPARROW Racing teamu. Nesmím zapomenout poděkovat Kačence, že skvěle diktovala. Je vidět, že to co jsme se loni naučili nezapomněla.“
A jak svůj druhý start hodnotí samotná spolujezdkyně Kateřina Plšková? „Letošního Mikuláše jsem si velmi užila, je to takový dárek na konci roku. Jela jsem jako spolujezdkyně podruhé, tudíž ta nervozita nebyla až tak velká. Člověk už ví do čeho jde. Snad nejhorší věc je neustálé hlídání času, abychom někam nepřijeli pozdě, to je neuvěřitelně stresující. Musím říct, že jsem si neuvěřitelně vydechla, když byl konec závodu. Nicméně si myslím, že máme oba hezký společný zážitek a snad to někdy ještě zopakujeme.“
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.