Vítězem závěrečného podniku zapsaného v kalendáři FAS Autoklubu České republiky Síť21 Mikuláš Rally 2022 se stala česko-slovenská posádka ve složení Ondřej Bisaha, Imrich Ferencz na voze Hyundai i20 R5. Čtyřicetiletý pilot vyhrál ve Slušovicích a v okolí Podkopné Lhoty tři ze šesti rychlostních zkoušek a obhájil loňské prvenství na mikulášské show. Na druhém místě s odstupem 11,2 vteřiny skončila posádka ve složení Martin Vlček, Jakub Kunst na voze Hyundai i20 N Rally2 (Kowax 2BRally). Třetí místo obsadili v rozlučkovém závodě se sezonou Miroslav Jakeš, Ivo Vybíral na voze Škodě Fabia Rally2 Evo, kteří na stříbrnou příčku ztratili pouhou vteřinu.
Novým pořadatelem mikulášské show se stal Rallyklub východní Morava v AČR pod vedením předsedy organizačního výboru Antonína Tlusťáka. Zatímco organizační tým doznal určitých změn, skladba tratě a časový harmonogram zůstaly ve stejné podobě jako v loňském roce. A rovněž umístění na prvních dvou příčkách kopírovalo pořadí z loňského roku. Bisaha vedl od první rychlostní zkoušky až do poslední erzety, zatímco o pořadí za ním rozhodl až poslední měřený test. Vlček v něm porazil Jakeše o pět vteřin a v konečném pořadí byl o pouhou jednu vteřinu rychlejší. „Mokré podmínky mně vyhovují, bylo hodně mokra, bláta a zásluhou uklouzané trati to bylo velmi náročné. Na časy jsme se dívali jen orientačně. Nejdříve jsem chtěl jet pro diváky, ale nakonec nám to nedalo, přece jen jsme závodníci. Jsme velmi rádi, že jsme zde mohli startovat a užít si parádní závěr sezony," řekl v cíli spokojený Bisaha.
Jako opravdovou show pojal Mikuláše vítěz Autoklub Pohár 2+ v rámci Rallysprint série Adam Březík na voze Škoda Fabia R5. Předem avizoval, že závěrečný podnik sezony pojme jako show a hodlá především bavit diváky, což beze zbytku splnil. Jeho dlouhé krásné smyky přiváděly diváky do pořádného varu. „Na časy se vůbec nedíváme, bavíme diváky. Na šotolinovém podvozku a pneumatikách je to nádherné svezení. Trať je hodně zablácená jako každý rok. Jsem hlavně rád, kolik diváků se přišlo podívat k trati,“ pověděl šestadvacetiletý Adam Březík během kontroly přeskupení.
V nabité kategorii dvoukolek (2WD) byla nejrychlejší „pořadatelská“ posádka Peter Surovič, Jiří Růžička (Opel Corsa Rally4), stříbrnou příčku obsadil navrátilec na soutěžní tratě René Dohnal (Peugeot 208 Rally4) s odstupem 15,7 vteřin, třetí skončil Zdeněk Němec na voze Škoda Fabia Kit Car. Hodnocení historických automobilů ovládl Martin Kučera s vozem BMW 318 iS, druhý byl Vít Hrášek a třetí místo obsadil při premiéře se Škodou 130 LR Petr Vraj junior.
Síť21 Mikuláš Rally 2022 měřila při svém dvanáctém ročníku 90,29 km a obsahovala celkem 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 24,93 km. Z původně 63 přihlášených posádek prošlo administrativními a technickými přejímkami celkem 59 posádek. Do cílové mety dorazilo celkem 51 vozů.
Konečné pořadí Síť Mikuláš Rally 2022:
1. Ondřej Bisaha, Imrich Ferencz (CZE/SVK, Hyundai i20 R5) 19:35,4 min
2. Martin Vlček, Jakub Kunst (Hyundai i20 N Rally2) + 11,2 s
3. Miroslav Jakeš, Ivo Vybíral (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 12,2 s
4. Petr Kačírek, Petra Řiháková (Škoda Fabia R5) + 41,8 s
5. Jozef Béreš jr., Radovan Plichta (SVK, Mitsub. Lancer Evo IX) + 54,5 s
6. Dominik Jakeš, Vítězslav Baďura (Hyundai i20 R5) + 56,5 s
7. Štěpán Zabloudil, Petr Stoklas (Škoda Fabia R5) + 57,8 s
8. Karel Trněný, Christian Doerr (CZE/DEU, Škoda F. WRC) + 1:03,0 min
9. Robert Kořístka, Michal Drozd (Škoda Fabia R5) + 1:32,0 min
10. Marek Vlček, Tomáš Plachý (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 1:34,7 min
Pořadí v hodnocení dvoukolek (2WD):
1./12. Peter Surovič, Jiří Růžička (Opel Corsa Rally4) 21:45,9 min
2./14. René Dohnal, Roman Švec (Peugeot 208 Rally4) + 15,7 s
3./15. Zdeněk Němec, Michal Petrželka (Škoda Fabia Kit Car) + 16,6 s
Pořadí v kategorii historických automobilů (HA):
1./45. Martin Kučera, Martin Samsonek (BMW 318 iS) 27:09,7 min
2./48. Vít Hráček/Filip Hromas (Lada 2105) + 1:08,1 min
3./51. Petr Vraj/Eliška Vrajová (Škoda 130 LR) + 8:48,2 min
Vyhrané RZ:
3 – Bisaha, 2 – Jakeš 1 – M. Vlček.
Další zpravodajský servis v rámci Síť21 Mikuláš Rally 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a sledujte slušovickou soutěž i na sociálních sítích facebook a instagram.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?