Za necelý týden startuje ve Slušovicích závěrečný motoristický podnik zapsaný v kalendáři Autoklubu České republiky – Síť21 Mikuláš Rally 2022. Podívejme se na průběh loňského jedenáctého ročníku, který přinesl dramatický souboj o vítěze. Tím se nakonec stala posádka Ondřej Bisaha, Jakub Navrátil na voze Hyundai i20 R5, na druhém místě skončila s odstupem pouhých 2,7 vteřiny smíšená dvojice Martin Vlček, Karolína Jugasová s vozem Hyundai i20 N Rally2 a třetí dojeli Antonín Tlusťák, Michal Večerka na voze Škoda Fabia Rally2 Evo.
V okolí Slušovic a Podkopné Lhoty panovalo před rokem po předchozím sněžení chladné počasí. Trať byla na řadě místech mokrá, hodně kluzká, ztížená i vytahaným blátem a velmi důležitou roli hrála správná volba pneumatik. Ze startu se omluvil pětinásobný vítěz slušovické show Tomáš Kostka, nepřijeli ani slovenští hosté Jaroslav Melichárek (oba Škoda Fabia Rally2 Evo) a Vladimír Hanuš (Hyundai i20 R5). Diváci však nebyli ochuzeni o řadu kvalitních jezdců ve startovním poli a rozhodně se bylo nejen kolem slušovické dostihové dráhy na co dívat se.
Velmi rychle začali loňskou slušovickou show mladé pušky. Při dopoledním rozjezdu na okruzích kolem dostihovky byl nejrychlejší Dominik Stříteský (Škoda Fabia R5), ale hned na druhé rychlostní zkoušce měl defekt a ztratil více než půl minuty. Do vedení se dostal další dravý mladík Adam Březík (Škoda Fabia R5), který zajel dva nejrychlejší časy a vybojoval si v polovině soutěže více čtyřvteřinový náskok před Martinem Vlčkem. Technická závada však vyřadila lídra soutěže po čtvrté erzetě, kde přišla ztráta téměř třiadvaceti vteřin. Před závěrečnou rundou erzet byli ve vedení Martin Vlček a Ondřej Bisaha, oba jezdce dělilo od sebe pouhých 0,5 vteřiny! Kroměřížský Bisaha se prodral do čela o pouhých 0,2 vteřiny a vše rozhodl třetí průjezd úsekem na Kopné, který se jel zároveň jako Power Stage. Zde byl Bisaha o 1,5 vteřiny rychlejší než Vlček, navíc si vyjel ještě bonusovou vteřinu. „Výsledek skvělý, i přesto že jsme neodhodlali k čisté jízdě a jeli hlavně atraktivně pro fanoušky podél rychlostních zkoušek. První erzetu na okruhu jsme jeli bokem pro diváky. Snažil jsem se držet smyk, proto jsem byl překvapen velmi dobrými časy. V závěrečném servisu jsme dali nové gumy a vybojovali první příčku,“ pověděl devětatřicetiletý Ondřej Bisaha. Z předních jezdců odstoupil na 3. RZ Tomáš Ondrej ze Slovenska (Škoda Fabia Rally2 Evo), který havaroval ze čtvrtého místa, zatímco dodatečně přihlášený Jan Dohnal (Ford Fiesta RS WRC) odstoupil ze zdravotních důvodů hned na začátku soutěže.
Početní fanoušci rallysportu viděli ve Slušovicích hezké průjezdy i mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou. Zde byl nejrychlejší Daniel Polášek (Ford Fiesta Rally4), s odstupem 5,7 vteřin skončil druhý Peter Surovič (Peugeot 208 R2), třetí dojel Martin Narovec (Ford Fiesta Rally4). V hodnocení historických automobilů neodstartoval do soutěže největší favorit Vlastimil Neumann s vozem Ford Escort RS Cosworth. Rally suverénně ovládl mezi historiky Vratislav Hýbner (Ford Sierra Cosworth).
Loňská mikulášská show měřila celkem 90,15 km a obsahovala 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 24,93 ostrých kilometrů na úsecích Dostihovka okruh, Bernardýnská a Mikulášská. Závěrečná erzeta Bernardýnská z Trnavy do Kašavy se jela jako Power Stage, posádkám byly uděleny bonusové vteřiny za umístění na 1. až 5. místě absolutního pořadí. Celkem bylo převzato po technické přejímce 56 vozů z původně 66 přihlášených. Na startu se objevilo 54 posádek, v cíli bylo klasifikováno 45 soutěžících.
Letos proběhne Mikuláš Rally pod křídly Rallyklubu východní Morava v AČR v sobotu 3. prosince. V seznamu přihlášených najdeme přes 60 posádek, fanoušci se mohou těšit na 12 speciálů kategorie Rally2/R5, jeden vůz specifikace WRC, řadu dvoukolek, ale i pět historických automobilů. Přihlášeni jsou Adam Březík, Miroslav Jakeš, Ondřej Bisaha, Martin Vlček, ale i pětinásobný mistr Slovenska Jozef Béreš jr.
Konečné pořadí 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice 2021:
Ondřej Bisaha, Jakub Navrátil (Hyundai i20 R5) 18:51,2 min Martin Vlček, Karolína Jugasová (Hyundai i20 N Rally2) + 2,7 s Antonín Tlusťák, Michal Večerka (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 33,1 s Dominik Stříteský, Jiří Hovorka (Škoda Fabia R5) + 40,6 s Robert Kořístka, Michal Drozd (Ford Fiesta R5 MkII) + 1:15,1 min Vlastimil Dědic jr., Štěpán Zabloudil (Škoda Fabia R5) + 1:31,1 min Martin Šikl, Ivo Vybíral (Škoda Fabia Rally 2 Evo) + 1:42,0 min Martin Bujáček, Zdeněk Omelka (Hyundai i20 R5) + 1:48,7 min Petr Kačírek, Petra Řiháková (Škoda Fabia R5) + 1:49,7 min L. Lapdavský, J. Lapdavský (SVK, Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:17,9 minDalší zpravodajský servis v rámci Síť21 Mikuláš Rally 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a sledujte slušovickou soutěž i na sociálních sítích facebook a instagram.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?