Za necelý týden startuje ve Slušovicích závěrečný motoristický podnik zapsaný v kalendáři Autoklubu České republiky – Síť21 Mikuláš Rally 2022. Podívejme se na průběh loňského jedenáctého ročníku, který přinesl dramatický souboj o vítěze. Tím se nakonec stala posádka Ondřej Bisaha, Jakub Navrátil na voze Hyundai i20 R5, na druhém místě skončila s odstupem pouhých 2,7 vteřiny smíšená dvojice Martin Vlček, Karolína Jugasová s vozem Hyundai i20 N Rally2 a třetí dojeli Antonín Tlusťák, Michal Večerka na voze Škoda Fabia Rally2 Evo.
V okolí Slušovic a Podkopné Lhoty panovalo před rokem po předchozím sněžení chladné počasí. Trať byla na řadě místech mokrá, hodně kluzká, ztížená i vytahaným blátem a velmi důležitou roli hrála správná volba pneumatik. Ze startu se omluvil pětinásobný vítěz slušovické show Tomáš Kostka, nepřijeli ani slovenští hosté Jaroslav Melichárek (oba Škoda Fabia Rally2 Evo) a Vladimír Hanuš (Hyundai i20 R5). Diváci však nebyli ochuzeni o řadu kvalitních jezdců ve startovním poli a rozhodně se bylo nejen kolem slušovické dostihové dráhy na co dívat se.
Velmi rychle začali loňskou slušovickou show mladé pušky. Při dopoledním rozjezdu na okruzích kolem dostihovky byl nejrychlejší Dominik Stříteský (Škoda Fabia R5), ale hned na druhé rychlostní zkoušce měl defekt a ztratil více než půl minuty. Do vedení se dostal další dravý mladík Adam Březík (Škoda Fabia R5), který zajel dva nejrychlejší časy a vybojoval si v polovině soutěže více čtyřvteřinový náskok před Martinem Vlčkem. Technická závada však vyřadila lídra soutěže po čtvrté erzetě, kde přišla ztráta téměř třiadvaceti vteřin. Před závěrečnou rundou erzet byli ve vedení Martin Vlček a Ondřej Bisaha, oba jezdce dělilo od sebe pouhých 0,5 vteřiny! Kroměřížský Bisaha se prodral do čela o pouhých 0,2 vteřiny a vše rozhodl třetí průjezd úsekem na Kopné, který se jel zároveň jako Power Stage. Zde byl Bisaha o 1,5 vteřiny rychlejší než Vlček, navíc si vyjel ještě bonusovou vteřinu. „Výsledek skvělý, i přesto že jsme neodhodlali k čisté jízdě a jeli hlavně atraktivně pro fanoušky podél rychlostních zkoušek. První erzetu na okruhu jsme jeli bokem pro diváky. Snažil jsem se držet smyk, proto jsem byl překvapen velmi dobrými časy. V závěrečném servisu jsme dali nové gumy a vybojovali první příčku,“ pověděl devětatřicetiletý Ondřej Bisaha. Z předních jezdců odstoupil na 3. RZ Tomáš Ondrej ze Slovenska (Škoda Fabia Rally2 Evo), který havaroval ze čtvrtého místa, zatímco dodatečně přihlášený Jan Dohnal (Ford Fiesta RS WRC) odstoupil ze zdravotních důvodů hned na začátku soutěže.
Početní fanoušci rallysportu viděli ve Slušovicích hezké průjezdy i mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou. Zde byl nejrychlejší Daniel Polášek (Ford Fiesta Rally4), s odstupem 5,7 vteřin skončil druhý Peter Surovič (Peugeot 208 R2), třetí dojel Martin Narovec (Ford Fiesta Rally4). V hodnocení historických automobilů neodstartoval do soutěže největší favorit Vlastimil Neumann s vozem Ford Escort RS Cosworth. Rally suverénně ovládl mezi historiky Vratislav Hýbner (Ford Sierra Cosworth).
Loňská mikulášská show měřila celkem 90,15 km a obsahovala 6 rychlostních zkoušek v celkové délce 24,93 ostrých kilometrů na úsecích Dostihovka okruh, Bernardýnská a Mikulášská. Závěrečná erzeta Bernardýnská z Trnavy do Kašavy se jela jako Power Stage, posádkám byly uděleny bonusové vteřiny za umístění na 1. až 5. místě absolutního pořadí. Celkem bylo převzato po technické přejímce 56 vozů z původně 66 přihlášených. Na startu se objevilo 54 posádek, v cíli bylo klasifikováno 45 soutěžících.
Letos proběhne Mikuláš Rally pod křídly Rallyklubu východní Morava v AČR v sobotu 3. prosince. V seznamu přihlášených najdeme přes 60 posádek, fanoušci se mohou těšit na 12 speciálů kategorie Rally2/R5, jeden vůz specifikace WRC, řadu dvoukolek, ale i pět historických automobilů. Přihlášeni jsou Adam Březík, Miroslav Jakeš, Ondřej Bisaha, Martin Vlček, ale i pětinásobný mistr Slovenska Jozef Béreš jr.
Konečné pořadí 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice 2021:
Ondřej Bisaha, Jakub Navrátil (Hyundai i20 R5) 18:51,2 min Martin Vlček, Karolína Jugasová (Hyundai i20 N Rally2) + 2,7 s Antonín Tlusťák, Michal Večerka (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 33,1 s Dominik Stříteský, Jiří Hovorka (Škoda Fabia R5) + 40,6 s Robert Kořístka, Michal Drozd (Ford Fiesta R5 MkII) + 1:15,1 min Vlastimil Dědic jr., Štěpán Zabloudil (Škoda Fabia R5) + 1:31,1 min Martin Šikl, Ivo Vybíral (Škoda Fabia Rally 2 Evo) + 1:42,0 min Martin Bujáček, Zdeněk Omelka (Hyundai i20 R5) + 1:48,7 min Petr Kačírek, Petra Řiháková (Škoda Fabia R5) + 1:49,7 min L. Lapdavský, J. Lapdavský (SVK, Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:17,9 minDalší zpravodajský servis v rámci Síť21 Mikuláš Rally 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a sledujte slušovickou soutěž i na sociálních sítích facebook a instagram.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?