Filip Mareš a Radovan Bucha měli před startem pačejovské Invelt Rally své jisté. O druhou příčku v tabulce Mistrovství ČR v rally je už nikdo nemohl připravit, a tak si po dlouhé době přijeli užít závod, na kterém jim nesvazovala ruce taktika. O uvolněném výkonu ale nemohla být řeč. Když si Filip s Radkem nasadili přilby, opět je zajímala jediná věc – jak přerušit sérii vítězných soutěží letošního mistra Jana Kopeckého.
„Při jistotě titulu letošních vicemistrů již po Barumce jsme náš start v Pačejově zvažovali. Nakonec u nás ale zvítězila, mimo jiné, i touha se letos naposledy utkat především s posádkami Jan Kopecký – Jan Hloušek a Václav Pech – Petr Uhel," vysvětlil svou motivaci reprezentant LAURETA AUTO Škoda Teamu. Výzvou byla i samotná trať pačejovské soutěže a podmínky, ve kterých se závodilo. Podobně jako na zlínském vrcholu sezony se seznam odstoupených posádek začal rychle plnit a celá řada posádek ukončila svoje snažení mimo trať. „Pro mě to byl čtvrtý start na Rally Pačejov a z mého pohledu byl tento ročník zatím nejtěžší. Po celou dobu závodu panovalo proměnlivé počasí a volba pneumatik byla zase loterií. Po této stránce se nám v sobotu docela dařilo a první etapu jsme absolvovali bez problémů. Snad jen se svým tempem na předposlední rychlostní zkoušce jsem nebyl úplně spokojený," vrátil se k první etapě západočeské soutěže Filip, který odevzdával svoji Fabii Rally2 Evo do uzavřeného parkoviště ze druhého místa. Vítězství v polovině sobotních rychlostních zkoušek podpořilo optimistickou náladu v týmovém zázemí a ztráta 8,4 sekundy na vedoucího Jana Kopeckého rozhodně nevypadala nepřekonatelně.
První kilometry nedělní etapy však posádce nevyšly podle představ. Ztráta 9,5 sekundy na Jana Kopeckého ze 7. RZ de facto rozhodla souboj o vítězství. V další části druhého dne jeli Filip s Radkem naplno a posbírali porci čtyř nejrychlejších časů. K prvnímu místu se však přibližovali jen po vteřinách a v cíli jim ještě dvanáct dalších chybělo. Letošní vicemistři republiky tak pačejovskou Invelt Rally dokončili stylově na druhém místě v celkové klasifikaci. „Zatímco v sobotu se nám volba pneumatik dařila, v neděli ráno jsem byl moc velkým optimistou. Déšť jsem čekal až v odpolední sekci a vyrazil jsem, na rozdíl od našich soupeřů, se třemi slicky a dvěma pneumatikami do mokra. Mokro bylo ale v celé první sekci a bohužel jsem od startu první ranní rychlostky nechytil to správné tempo. Od další RZ jsme se vrátili zpět do sedla, ale stáhnout nabranou ztrátu už nebylo v našich silách. Druhé místo nechutná sice tak dobře jako vítězství, ale v těžkých podmínkách se nám během závodu podařilo vyhrát 7 rychlostních zkoušek z 12 odjetých a s tím rozhodně můžeme být spokojení," zhodnotil svůj poslední letošní start v českém mistrovství Filip Mareš, který nešetřil chválou na adresu výkonu členů svého týmu. „Celý náš tým odvedl od začátku sezóny neuvěřitelný kus práce a je skvělé vidět, že se to vyplácí. Závod jsme si od startu do cíle perfektně užili a věříme, že naše jízda i výsledek potěšily nejen fanoušky u tratí, ale i naše partnery," dodal 31letý pilot.
Pačejovská rally uzavřela hlavní letošní misi Filipa Mareše a Radovana Buchy, kterým byl souboj o medaile v Mistrovství ČR v rally. Týmovou Škodu Fabia Rally2 Evo však mechanici prozatím ještě k zímnímu spánku neukládají. „Závěrečného podniku mistrovství ČR, kterým je 3-Städte Rallye, se bohužel nezúčastníme. Náš rozpočet už je v závěru sezóny dost napjatý a při rozhodování o posledním startu u nás zvítězila šotolinová Lausitz Rallye začátkem listopadu, která je současně i finálovým podnikem FIA ERT," doplnil Filip.
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.