Filip Mareš a Radovan Bucha měli před startem pačejovské Invelt Rally své jisté. O druhou příčku v tabulce Mistrovství ČR v rally je už nikdo nemohl připravit, a tak si po dlouhé době přijeli užít závod, na kterém jim nesvazovala ruce taktika. O uvolněném výkonu ale nemohla být řeč. Když si Filip s Radkem nasadili přilby, opět je zajímala jediná věc – jak přerušit sérii vítězných soutěží letošního mistra Jana Kopeckého.
„Při jistotě titulu letošních vicemistrů již po Barumce jsme náš start v Pačejově zvažovali. Nakonec u nás ale zvítězila, mimo jiné, i touha se letos naposledy utkat především s posádkami Jan Kopecký – Jan Hloušek a Václav Pech – Petr Uhel," vysvětlil svou motivaci reprezentant LAURETA AUTO Škoda Teamu. Výzvou byla i samotná trať pačejovské soutěže a podmínky, ve kterých se závodilo. Podobně jako na zlínském vrcholu sezony se seznam odstoupených posádek začal rychle plnit a celá řada posádek ukončila svoje snažení mimo trať. „Pro mě to byl čtvrtý start na Rally Pačejov a z mého pohledu byl tento ročník zatím nejtěžší. Po celou dobu závodu panovalo proměnlivé počasí a volba pneumatik byla zase loterií. Po této stránce se nám v sobotu docela dařilo a první etapu jsme absolvovali bez problémů. Snad jen se svým tempem na předposlední rychlostní zkoušce jsem nebyl úplně spokojený," vrátil se k první etapě západočeské soutěže Filip, který odevzdával svoji Fabii Rally2 Evo do uzavřeného parkoviště ze druhého místa. Vítězství v polovině sobotních rychlostních zkoušek podpořilo optimistickou náladu v týmovém zázemí a ztráta 8,4 sekundy na vedoucího Jana Kopeckého rozhodně nevypadala nepřekonatelně.
První kilometry nedělní etapy však posádce nevyšly podle představ. Ztráta 9,5 sekundy na Jana Kopeckého ze 7. RZ de facto rozhodla souboj o vítězství. V další části druhého dne jeli Filip s Radkem naplno a posbírali porci čtyř nejrychlejších časů. K prvnímu místu se však přibližovali jen po vteřinách a v cíli jim ještě dvanáct dalších chybělo. Letošní vicemistři republiky tak pačejovskou Invelt Rally dokončili stylově na druhém místě v celkové klasifikaci. „Zatímco v sobotu se nám volba pneumatik dařila, v neděli ráno jsem byl moc velkým optimistou. Déšť jsem čekal až v odpolední sekci a vyrazil jsem, na rozdíl od našich soupeřů, se třemi slicky a dvěma pneumatikami do mokra. Mokro bylo ale v celé první sekci a bohužel jsem od startu první ranní rychlostky nechytil to správné tempo. Od další RZ jsme se vrátili zpět do sedla, ale stáhnout nabranou ztrátu už nebylo v našich silách. Druhé místo nechutná sice tak dobře jako vítězství, ale v těžkých podmínkách se nám během závodu podařilo vyhrát 7 rychlostních zkoušek z 12 odjetých a s tím rozhodně můžeme být spokojení," zhodnotil svůj poslední letošní start v českém mistrovství Filip Mareš, který nešetřil chválou na adresu výkonu členů svého týmu. „Celý náš tým odvedl od začátku sezóny neuvěřitelný kus práce a je skvělé vidět, že se to vyplácí. Závod jsme si od startu do cíle perfektně užili a věříme, že naše jízda i výsledek potěšily nejen fanoušky u tratí, ale i naše partnery," dodal 31letý pilot.
Pačejovská rally uzavřela hlavní letošní misi Filipa Mareše a Radovana Buchy, kterým byl souboj o medaile v Mistrovství ČR v rally. Týmovou Škodu Fabia Rally2 Evo však mechanici prozatím ještě k zímnímu spánku neukládají. „Závěrečného podniku mistrovství ČR, kterým je 3-Städte Rallye, se bohužel nezúčastníme. Náš rozpočet už je v závěru sezóny dost napjatý a při rozhodování o posledním startu u nás zvítězila šotolinová Lausitz Rallye začátkem listopadu, která je současně i finálovým podnikem FIA ERT," doplnil Filip.
PR
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.