Filip Mareš a Radovan Bucha měli před startem pačejovské Invelt Rally své jisté. O druhou příčku v tabulce Mistrovství ČR v rally je už nikdo nemohl připravit, a tak si po dlouhé době přijeli užít závod, na kterém jim nesvazovala ruce taktika. O uvolněném výkonu ale nemohla být řeč. Když si Filip s Radkem nasadili přilby, opět je zajímala jediná věc – jak přerušit sérii vítězných soutěží letošního mistra Jana Kopeckého.
„Při jistotě titulu letošních vicemistrů již po Barumce jsme náš start v Pačejově zvažovali. Nakonec u nás ale zvítězila, mimo jiné, i touha se letos naposledy utkat především s posádkami Jan Kopecký – Jan Hloušek a Václav Pech – Petr Uhel," vysvětlil svou motivaci reprezentant LAURETA AUTO Škoda Teamu. Výzvou byla i samotná trať pačejovské soutěže a podmínky, ve kterých se závodilo. Podobně jako na zlínském vrcholu sezony se seznam odstoupených posádek začal rychle plnit a celá řada posádek ukončila svoje snažení mimo trať. „Pro mě to byl čtvrtý start na Rally Pačejov a z mého pohledu byl tento ročník zatím nejtěžší. Po celou dobu závodu panovalo proměnlivé počasí a volba pneumatik byla zase loterií. Po této stránce se nám v sobotu docela dařilo a první etapu jsme absolvovali bez problémů. Snad jen se svým tempem na předposlední rychlostní zkoušce jsem nebyl úplně spokojený," vrátil se k první etapě západočeské soutěže Filip, který odevzdával svoji Fabii Rally2 Evo do uzavřeného parkoviště ze druhého místa. Vítězství v polovině sobotních rychlostních zkoušek podpořilo optimistickou náladu v týmovém zázemí a ztráta 8,4 sekundy na vedoucího Jana Kopeckého rozhodně nevypadala nepřekonatelně.
První kilometry nedělní etapy však posádce nevyšly podle představ. Ztráta 9,5 sekundy na Jana Kopeckého ze 7. RZ de facto rozhodla souboj o vítězství. V další části druhého dne jeli Filip s Radkem naplno a posbírali porci čtyř nejrychlejších časů. K prvnímu místu se však přibližovali jen po vteřinách a v cíli jim ještě dvanáct dalších chybělo. Letošní vicemistři republiky tak pačejovskou Invelt Rally dokončili stylově na druhém místě v celkové klasifikaci. „Zatímco v sobotu se nám volba pneumatik dařila, v neděli ráno jsem byl moc velkým optimistou. Déšť jsem čekal až v odpolední sekci a vyrazil jsem, na rozdíl od našich soupeřů, se třemi slicky a dvěma pneumatikami do mokra. Mokro bylo ale v celé první sekci a bohužel jsem od startu první ranní rychlostky nechytil to správné tempo. Od další RZ jsme se vrátili zpět do sedla, ale stáhnout nabranou ztrátu už nebylo v našich silách. Druhé místo nechutná sice tak dobře jako vítězství, ale v těžkých podmínkách se nám během závodu podařilo vyhrát 7 rychlostních zkoušek z 12 odjetých a s tím rozhodně můžeme být spokojení," zhodnotil svůj poslední letošní start v českém mistrovství Filip Mareš, který nešetřil chválou na adresu výkonu členů svého týmu. „Celý náš tým odvedl od začátku sezóny neuvěřitelný kus práce a je skvělé vidět, že se to vyplácí. Závod jsme si od startu do cíle perfektně užili a věříme, že naše jízda i výsledek potěšily nejen fanoušky u tratí, ale i naše partnery," dodal 31letý pilot.
Pačejovská rally uzavřela hlavní letošní misi Filipa Mareše a Radovana Buchy, kterým byl souboj o medaile v Mistrovství ČR v rally. Týmovou Škodu Fabia Rally2 Evo však mechanici prozatím ještě k zímnímu spánku neukládají. „Závěrečného podniku mistrovství ČR, kterým je 3-Städte Rallye, se bohužel nezúčastníme. Náš rozpočet už je v závěru sezóny dost napjatý a při rozhodování o posledním startu u nás zvítězila šotolinová Lausitz Rallye začátkem listopadu, která je současně i finálovým podnikem FIA ERT," doplnil Filip.
PR
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.