TVRDÁ PRÁCE SE VYPLÁCÍ

Rally Pačejov (CZE)
Rally Pačejov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 9. října 2022 12:06
Sdílej:

Filip Mareš a Radovan Bucha měli před startem pačejovské Invelt Rally své jisté. O druhou příčku v tabulce Mistrovství ČR v rally je už nikdo nemohl připravit, a tak si po dlouhé době přijeli užít závod, na kterém jim nesvazovala ruce taktika. O uvolněném výkonu ale nemohla být řeč. Když si Filip s Radkem nasadili přilby, opět je zajímala jediná věc – jak přerušit sérii vítězných soutěží letošního mistra Jana Kopeckého.

„Při jistotě titulu letošních vicemistrů již po Barumce jsme náš start v Pačejově zvažovali. Nakonec u nás ale zvítězila, mimo jiné, i touha se letos naposledy utkat především s posádkami Jan Kopecký – Jan Hloušek a Václav Pech – Petr Uhel," vysvětlil svou motivaci reprezentant LAURETA AUTO Škoda Teamu. Výzvou byla i samotná trať pačejovské soutěže a podmínky, ve kterých se závodilo. Podobně jako na zlínském vrcholu sezony se seznam odstoupených posádek začal rychle plnit a celá řada posádek ukončila svoje snažení mimo trať. „Pro mě to byl čtvrtý start na Rally Pačejov a z mého pohledu byl tento ročník zatím nejtěžší. Po celou dobu závodu panovalo proměnlivé počasí a volba pneumatik byla zase loterií. Po této stránce se nám v sobotu docela dařilo a první etapu jsme absolvovali bez problémů. Snad jen se svým tempem na předposlední rychlostní zkoušce jsem nebyl úplně spokojený," vrátil se k první etapě západočeské soutěže Filip, který odevzdával svoji Fabii Rally2 Evo do uzavřeného parkoviště ze druhého místa. Vítězství v polovině sobotních rychlostních zkoušek podpořilo optimistickou náladu v týmovém zázemí a ztráta 8,4 sekundy na vedoucího Jana Kopeckého rozhodně nevypadala nepřekonatelně.

První kilometry nedělní etapy však posádce nevyšly podle představ. Ztráta 9,5 sekundy na Jana Kopeckého ze 7. RZ de facto rozhodla souboj o vítězství. V další části druhého dne jeli Filip s Radkem naplno a posbírali porci čtyř nejrychlejších časů. K prvnímu místu se však přibližovali jen po vteřinách a v cíli jim ještě dvanáct dalších chybělo. Letošní vicemistři republiky tak pačejovskou Invelt Rally dokončili stylově na druhém místě v celkové klasifikaci. „Zatímco v sobotu se nám volba pneumatik dařila, v neděli ráno jsem byl moc velkým optimistou. Déšť jsem čekal až v odpolední sekci a vyrazil jsem, na rozdíl od našich soupeřů, se třemi slicky a dvěma pneumatikami do mokra. Mokro bylo ale v celé první sekci a bohužel jsem od startu první ranní rychlostky nechytil to správné tempo. Od další RZ jsme se vrátili zpět do sedla, ale stáhnout nabranou ztrátu už nebylo v našich silách. Druhé místo nechutná sice tak dobře jako vítězství, ale v těžkých podmínkách se nám během závodu podařilo vyhrát 7 rychlostních zkoušek z 12 odjetých a s tím rozhodně můžeme být spokojení," zhodnotil svůj poslední letošní start v českém mistrovství Filip Mareš, který nešetřil chválou na adresu výkonu členů svého týmu. „Celý náš tým odvedl od začátku sezóny neuvěřitelný kus práce a je skvělé vidět, že se to vyplácí. Závod jsme si od startu do cíle perfektně užili a věříme, že naše jízda i výsledek potěšily nejen fanoušky u tratí, ale i naše partnery," dodal 31letý pilot. 

Pačejovská rally uzavřela hlavní letošní misi Filipa Mareše a Radovana Buchy, kterým byl souboj o medaile v Mistrovství ČR v rally. Týmovou Škodu Fabia Rally2 Evo však mechanici prozatím ještě k zímnímu spánku neukládají. „Závěrečného podniku mistrovství ČR, kterým je 3-Städte Rallye, se bohužel nezúčastníme. Náš rozpočet už je v závěru sezóny dost napjatý a při rozhodování o posledním startu u nás zvítězila šotolinová Lausitz Rallye začátkem listopadu, která je současně i finálovým podnikem FIA ERT," doplnil Filip.

PR

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.