LAURETA: CÍLEM JE PÓDIUM

Bohemia Rally (CZE)
Bohemia Rally (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 25. srpna 2022 07:38
Sdílej:

Přestože závěrečné kilometry Bohemia Rally Mladá Boleslav přesunuly naděje Filipa Mareše a Radovana Buchy na letošní titul mistrů ČR do oblasti teorie, o svoji poslední zbylou šanci hodlají bojovat naplno. Na nadcházející Barum Czech Rally, která se uskuteční v termínu 26. – 28. srpna ve Zlíně a jeho okolí, změří síly nejen s domácí elitou, ale i s účastníky mistrovství Evropy.

„Bude to zcela o něčem jiném než v Římě. Tam hrály důležitou roli volba pneumatik a přesná stopa. Ve Zlíně se pojede na jiném typu asfaltu a trať bude mnohem rychlejší,“ říká na adresu porovnání zlínské soutěže s nedávnou Rally di Roma Capitale čerstvě 31letý pilot. Navzdory těmto odlišnostem by posádka stáje Entry Engineering - ATT Investments ráda navázala na tři nejrychlejší časy, které se jí v Římě mezi evropskou elitou podařilo zajet. „Barumka je i pro nás vrcholem sezóny. Věříme, že se nám na ní podaří prolomit smůlu z posledních dvou závodů a navážeme na pódiová umístění z přechozích let. V přípravě techniky jsme pro to udělali maximum a stejně tak jsme nic nepodcenili ani ve směru fyzické přípravy. V pauze od Říma jsem do tréninku zařadil více kolo nebo třeba motokáry. Pracovali jsme s Radkem ale i na rozpisu,“ upřesňuje průběžně druhý pilot tabulky SONAX Mistrovství ČR v rally.

Kontinuální práce na vylepšování rozpisu zavedla Filipa s Radkem doslova zpátky ke kořenům. O uplynulém víkendu se totiž vydali cvičně seznámit s tratí Rally Železné hory. Samotného závodu se však neúčastnili. „Vyzkoušeli jsme drobné změny v rozpise, které byly po Římě zapotřebí. V Rally cupu a ve Volném poháru jsem před několika lety začínal a tenhle závod patřil vždy k mým nejoblíbenějším. A musím říct, že i tentokrát byla hlavně nejdelší RZ závodu opravdu perla,“ pochválil pořadatele Filip. K zajímavým zážitkům, které od poslední odjeté rally nasbíral, patří i svezení s legendárním vozem Škoda Fabia WRC na závodě automobilů do vrchu - Trofeo Slovakia Nová Bystrica, čemuž se detailně věnovaly Filipovy sociální sítě.  

Nyní už ale myšlenky Filipa Mareše, Radovana Buchy i všech členů týmu patří výhradně zlínské barumce a týmové Škodě Fabia Rally2 Evo. „Věřím, že se nám dobrou přípravu podaří přetavit v kvalitní výkon a budeme v průběhu barumky vidět. Tratě na Zlínsku se nám tradičně líbí a těšíme se na to, co si pro nás pořadatelé nachystali tentokrát,“ dodal Filip, který se v pátek odpoledne vydá na trať se startovním číslem 12. 

PR

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.