LAURETA: CÍLEM JE PÓDIUM

Bohemia Rally (CZE)
Bohemia Rally (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 25. srpna 2022 07:38
Sdílej:

Přestože závěrečné kilometry Bohemia Rally Mladá Boleslav přesunuly naděje Filipa Mareše a Radovana Buchy na letošní titul mistrů ČR do oblasti teorie, o svoji poslední zbylou šanci hodlají bojovat naplno. Na nadcházející Barum Czech Rally, která se uskuteční v termínu 26. – 28. srpna ve Zlíně a jeho okolí, změří síly nejen s domácí elitou, ale i s účastníky mistrovství Evropy.

„Bude to zcela o něčem jiném než v Římě. Tam hrály důležitou roli volba pneumatik a přesná stopa. Ve Zlíně se pojede na jiném typu asfaltu a trať bude mnohem rychlejší,“ říká na adresu porovnání zlínské soutěže s nedávnou Rally di Roma Capitale čerstvě 31letý pilot. Navzdory těmto odlišnostem by posádka stáje Entry Engineering - ATT Investments ráda navázala na tři nejrychlejší časy, které se jí v Římě mezi evropskou elitou podařilo zajet. „Barumka je i pro nás vrcholem sezóny. Věříme, že se nám na ní podaří prolomit smůlu z posledních dvou závodů a navážeme na pódiová umístění z přechozích let. V přípravě techniky jsme pro to udělali maximum a stejně tak jsme nic nepodcenili ani ve směru fyzické přípravy. V pauze od Říma jsem do tréninku zařadil více kolo nebo třeba motokáry. Pracovali jsme s Radkem ale i na rozpisu,“ upřesňuje průběžně druhý pilot tabulky SONAX Mistrovství ČR v rally.

Kontinuální práce na vylepšování rozpisu zavedla Filipa s Radkem doslova zpátky ke kořenům. O uplynulém víkendu se totiž vydali cvičně seznámit s tratí Rally Železné hory. Samotného závodu se však neúčastnili. „Vyzkoušeli jsme drobné změny v rozpise, které byly po Římě zapotřebí. V Rally cupu a ve Volném poháru jsem před několika lety začínal a tenhle závod patřil vždy k mým nejoblíbenějším. A musím říct, že i tentokrát byla hlavně nejdelší RZ závodu opravdu perla,“ pochválil pořadatele Filip. K zajímavým zážitkům, které od poslední odjeté rally nasbíral, patří i svezení s legendárním vozem Škoda Fabia WRC na závodě automobilů do vrchu - Trofeo Slovakia Nová Bystrica, čemuž se detailně věnovaly Filipovy sociální sítě.  

Nyní už ale myšlenky Filipa Mareše, Radovana Buchy i všech členů týmu patří výhradně zlínské barumce a týmové Škodě Fabia Rally2 Evo. „Věřím, že se nám dobrou přípravu podaří přetavit v kvalitní výkon a budeme v průběhu barumky vidět. Tratě na Zlínsku se nám tradičně líbí a těšíme se na to, co si pro nás pořadatelé nachystali tentokrát,“ dodal Filip, který se v pátek odpoledne vydá na trať se startovním číslem 12. 

PR

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.