Přestože závěrečné kilometry Bohemia Rally Mladá Boleslav přesunuly naděje Filipa Mareše a Radovana Buchy na letošní titul mistrů ČR do oblasti teorie, o svoji poslední zbylou šanci hodlají bojovat naplno. Na nadcházející Barum Czech Rally, která se uskuteční v termínu 26. – 28. srpna ve Zlíně a jeho okolí, změří síly nejen s domácí elitou, ale i s účastníky mistrovství Evropy.
„Bude to zcela o něčem jiném než v Římě. Tam hrály důležitou roli volba pneumatik a přesná stopa. Ve Zlíně se pojede na jiném typu asfaltu a trať bude mnohem rychlejší,“ říká na adresu porovnání zlínské soutěže s nedávnou Rally di Roma Capitale čerstvě 31letý pilot. Navzdory těmto odlišnostem by posádka stáje Entry Engineering - ATT Investments ráda navázala na tři nejrychlejší časy, které se jí v Římě mezi evropskou elitou podařilo zajet. „Barumka je i pro nás vrcholem sezóny. Věříme, že se nám na ní podaří prolomit smůlu z posledních dvou závodů a navážeme na pódiová umístění z přechozích let. V přípravě techniky jsme pro to udělali maximum a stejně tak jsme nic nepodcenili ani ve směru fyzické přípravy. V pauze od Říma jsem do tréninku zařadil více kolo nebo třeba motokáry. Pracovali jsme s Radkem ale i na rozpisu,“ upřesňuje průběžně druhý pilot tabulky SONAX Mistrovství ČR v rally.
Kontinuální práce na vylepšování rozpisu zavedla Filipa s Radkem doslova zpátky ke kořenům. O uplynulém víkendu se totiž vydali cvičně seznámit s tratí Rally Železné hory. Samotného závodu se však neúčastnili. „Vyzkoušeli jsme drobné změny v rozpise, které byly po Římě zapotřebí. V Rally cupu a ve Volném poháru jsem před několika lety začínal a tenhle závod patřil vždy k mým nejoblíbenějším. A musím říct, že i tentokrát byla hlavně nejdelší RZ závodu opravdu perla,“ pochválil pořadatele Filip. K zajímavým zážitkům, které od poslední odjeté rally nasbíral, patří i svezení s legendárním vozem Škoda Fabia WRC na závodě automobilů do vrchu - Trofeo Slovakia Nová Bystrica, čemuž se detailně věnovaly Filipovy sociální sítě.
Nyní už ale myšlenky Filipa Mareše, Radovana Buchy i všech členů týmu patří výhradně zlínské barumce a týmové Škodě Fabia Rally2 Evo. „Věřím, že se nám dobrou přípravu podaří přetavit v kvalitní výkon a budeme v průběhu barumky vidět. Tratě na Zlínsku se nám tradičně líbí a těšíme se na to, co si pro nás pořadatelé nachystali tentokrát,“ dodal Filip, který se v pátek odpoledne vydá na trať se startovním číslem 12.
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.