Posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča čeká vrchol sezóny. Domácí Barum Czech rally Zlín nelze jinak charakterizovat. Nejen kvůli domácímu prostředí, ale také sídlu hlavního partnera společnosti Samohýl Motor. Zlínský závod zároveň okoření účast špičky seriálu ERC, z čehož plyne očekávání zajímavé konfrontace.
Posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča čeká vrchol sezóny. Domácí Barum Czech rally Zlín nelze jinak charakterizovat. Nejen kvůli domácímu prostředí, ale také sídlu hlavního partnera společnosti Samohýl Motor. Zlínský závod zároveň okoření účast špičky seriálu ERC, z čehož plyne očekávání zajímavé konfrontace.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou se loni v úvodu Barumky pohybovali na rozhraní desítky, než je z výsledkové listiny vyřadila technická závada. Letos je čekají ve větší míře známé tratě, částečnou novinkou bude nedělní průjezd RZ Bunč. O obtížnosti a zrádnosti RZ Držková, Semetín či Pindula nemá smysl polemizovat, zásadní pro vývoj závodu se však mohou stát i divácké testy ve Slušovicích a hlavně rychlostní zkouška v centru Zlína. Ta soutěž otevře v pátečním večeru, kdy posádky čekají ostré kilometry v bývalém baťovském areálu, za použití světelných ramp. Na shodné trati se odehraje i předstartovní show Bugatti Grand Prix, za kterou stojí pánové Ladislav Samohýl a Miloslav Regner. Zásadní pro vývoj závodu může být i startovní pořadí, o kterém bude rozhodovat kvalifikační zkouška Žlutava (v pátek ráno). Na základě dosažených časů si bude první patnáctka volit startovní pořadí do sobotní etapy.
„Sobotní část závodu nás zavede na valašskou stranu, v podstatě kousek od míst, kde jsem vyrůstal. Proto většinu tratí dobře znám, i třeba ze startů na místních sprintech. Prostě víme, do čeho půjdeme. Za této situace se určitě těším na RZ Držková (i s pro mě méně známou pasáží přes Májovou) a Semetín, ve Slušovicích budeme rovněž relativně doma a nemělo by nás nic překvapit.
Naopak nedělní část závodu nabídne řadu nových pasáží, ať už test Bunč. Jeho začátek znám z testování, ale následnou pasáž do Košíků jsem v tomto směru nikdy nejel. To samé platí i pro začátek RZ Maják. RZ Pindula pak je klasikou a legendou, kde se může v závěru ještě rozhodovat, případně je tam řada zrádných míst, které mohou promluvit do výsledků.
Co se týká počasí, předpovědi se aktuálně mění každou hodinou. Asi až o víkendu budeme moudřejší, jak nakonec bude. Ale osobně bych si přál závodit co nejvíce na suchých asfaltech, na tvrdých gumách. Nerad bych laboroval s pneumatikami, navíc při faktu, že jednotlivé erzety jsou mnohdy hodně daleko od sebe. V případě přeháněk tak mohou být podmínky na jednotlivých zkouškách docela rozdílné,“ těší se na domácí start lukovský jezdec.
Do sekretariátu soutěže dorazily přihlášky celkem 115 soutěžících z 21 států. Ve Zlíně se bude prezentovat téměř kompletní špička letošního evropského šampionátu, z prvních sedmi jezdců v průběžném hodnocení schází pouze Španěl Nil Solans. Z české špičky se mezi evropská jména bude chtít prosadit Jan Kopecký, Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo), s prioritou ERC1 pojedou i Adam Březík s Ondou Krajčou (Škoda Fabia R5).
„Pro nás je jasná priorita dojet do cíle a co nejvýše se umístit v českém šampionátu. Samozřejmě Top 5 by byl pro nás super výsledek. Ale na porovnání s evropskou konkurencí si počkejme do první klasické sekce v sobotu dopoledne,“ naznačuje šestadvacetiletý závodník.
„Barumka je pro náš tým domácí závod. Budeme chtít odčinit loňský rok, který se nám příliš nepovedl. Snad se konečně umoudří i počasí a nebude to loterie s pneumatikami. Jako vždy to ale bude velmi těžká soutěž. Každopádně jsme hodně natěšení, jelikož je to doma, očekáváme podporu rodiny a kamarádů, atmosféra bude určitě vynikající. Věřím, že jsme výborně připraveni a rozhodně se budeme chtít poprat o co nejlepší výsledek,“ přidává své předstartovní pocity navigátor Ondřej Krajča.
Na účastníky zlínské Barum Czech Rally Zlín 2022 čeká 13 měřených testů o celkové délce 202,57 km. Soutěž oficiálně zahájí slavnostní start v pátek 26. srpna v 16 hodin, do cíle se posádky dostanou v neděli 28. srpna kolem 17. hodiny. Všechny fanoušky zveme i k návštěvě servisního zázemí v Otrokovicích, v těsné blízkosti společnosti Barum Continental.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.