Posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča čeká vrchol sezóny. Domácí Barum Czech rally Zlín nelze jinak charakterizovat. Nejen kvůli domácímu prostředí, ale také sídlu hlavního partnera společnosti Samohýl Motor. Zlínský závod zároveň okoření účast špičky seriálu ERC, z čehož plyne očekávání zajímavé konfrontace.
Posádku Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča čeká vrchol sezóny. Domácí Barum Czech rally Zlín nelze jinak charakterizovat. Nejen kvůli domácímu prostředí, ale také sídlu hlavního partnera společnosti Samohýl Motor. Zlínský závod zároveň okoření účast špičky seriálu ERC, z čehož plyne očekávání zajímavé konfrontace.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou se loni v úvodu Barumky pohybovali na rozhraní desítky, než je z výsledkové listiny vyřadila technická závada. Letos je čekají ve větší míře známé tratě, částečnou novinkou bude nedělní průjezd RZ Bunč. O obtížnosti a zrádnosti RZ Držková, Semetín či Pindula nemá smysl polemizovat, zásadní pro vývoj závodu se však mohou stát i divácké testy ve Slušovicích a hlavně rychlostní zkouška v centru Zlína. Ta soutěž otevře v pátečním večeru, kdy posádky čekají ostré kilometry v bývalém baťovském areálu, za použití světelných ramp. Na shodné trati se odehraje i předstartovní show Bugatti Grand Prix, za kterou stojí pánové Ladislav Samohýl a Miloslav Regner. Zásadní pro vývoj závodu může být i startovní pořadí, o kterém bude rozhodovat kvalifikační zkouška Žlutava (v pátek ráno). Na základě dosažených časů si bude první patnáctka volit startovní pořadí do sobotní etapy.
„Sobotní část závodu nás zavede na valašskou stranu, v podstatě kousek od míst, kde jsem vyrůstal. Proto většinu tratí dobře znám, i třeba ze startů na místních sprintech. Prostě víme, do čeho půjdeme. Za této situace se určitě těším na RZ Držková (i s pro mě méně známou pasáží přes Májovou) a Semetín, ve Slušovicích budeme rovněž relativně doma a nemělo by nás nic překvapit.
Naopak nedělní část závodu nabídne řadu nových pasáží, ať už test Bunč. Jeho začátek znám z testování, ale následnou pasáž do Košíků jsem v tomto směru nikdy nejel. To samé platí i pro začátek RZ Maják. RZ Pindula pak je klasikou a legendou, kde se může v závěru ještě rozhodovat, případně je tam řada zrádných míst, které mohou promluvit do výsledků.
Co se týká počasí, předpovědi se aktuálně mění každou hodinou. Asi až o víkendu budeme moudřejší, jak nakonec bude. Ale osobně bych si přál závodit co nejvíce na suchých asfaltech, na tvrdých gumách. Nerad bych laboroval s pneumatikami, navíc při faktu, že jednotlivé erzety jsou mnohdy hodně daleko od sebe. V případě přeháněk tak mohou být podmínky na jednotlivých zkouškách docela rozdílné,“ těší se na domácí start lukovský jezdec.
Do sekretariátu soutěže dorazily přihlášky celkem 115 soutěžících z 21 států. Ve Zlíně se bude prezentovat téměř kompletní špička letošního evropského šampionátu, z prvních sedmi jezdců v průběžném hodnocení schází pouze Španěl Nil Solans. Z české špičky se mezi evropská jména bude chtít prosadit Jan Kopecký, Filip Mareš (Škoda Fabia Rally2 Evo), s prioritou ERC1 pojedou i Adam Březík s Ondou Krajčou (Škoda Fabia R5).
„Pro nás je jasná priorita dojet do cíle a co nejvýše se umístit v českém šampionátu. Samozřejmě Top 5 by byl pro nás super výsledek. Ale na porovnání s evropskou konkurencí si počkejme do první klasické sekce v sobotu dopoledne,“ naznačuje šestadvacetiletý závodník.
„Barumka je pro náš tým domácí závod. Budeme chtít odčinit loňský rok, který se nám příliš nepovedl. Snad se konečně umoudří i počasí a nebude to loterie s pneumatikami. Jako vždy to ale bude velmi těžká soutěž. Každopádně jsme hodně natěšení, jelikož je to doma, očekáváme podporu rodiny a kamarádů, atmosféra bude určitě vynikající. Věřím, že jsme výborně připraveni a rozhodně se budeme chtít poprat o co nejlepší výsledek,“ přidává své předstartovní pocity navigátor Ondřej Krajča.
Na účastníky zlínské Barum Czech Rally Zlín 2022 čeká 13 měřených testů o celkové délce 202,57 km. Soutěž oficiálně zahájí slavnostní start v pátek 26. srpna v 16 hodin, do cíle se posádky dostanou v neděli 28. srpna kolem 17. hodiny. Všechny fanoušky zveme i k návštěvě servisního zázemí v Otrokovicích, v těsné blízkosti společnosti Barum Continental.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.