VÍTĚZSTVÍ BYLO NA DOHLED

Bohemia Rally (CZE)
Bohemia Rally (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 17. července 2022 19:55
Sdílej:

Kdyby byla letošní Bohemia Rally Mladá Boleslav o několik kilometrů kratší, pravděpodobně by se teď v dealerském Laureta Auto Škoda Teamu ještě slavilo. Ne nadarmo se ale říká, že kdyby na soutěže nejezdí. Technická závada bohužel posádce Filip Mareš – Radovan Bucha vystavila stop doslova na dosah špičkového výsledku.

Domácí prostředí, podpora místních fanoušků a stále ještě čerstvá radost z vyrovnaného trojboje na hustopečské rally. To byly faktory, které měly Filipa Mareše s Radovanem Buchou hnát za dalšími body do SONAX Mistrovství ČR v rally. Filip však k domácí soutěži vzhlížel s pokorou a už na cílové rampě předešlého závodu připomněl, že se mu na Bohemii mnohokrát nedařilo podle představ. S o to větším nasazením přistupoval celý Laureta Auto Škoda Team k přípravě soutěžní techniky a celého zázemí. „Před soutěží prošlo celé auto důkladnou kontrolou a měli jsme krátký test v okolí Mladé Boleslavi. Samozřejmě jsme nevynechali ani oficiální shakedown,“ upřesnil Filip. Čtyři průjezdy shakedownu stačily k dosažení času, který nikdo ze soupeřů nedokázal překonat. To však nehrálo podstatnou roli. První opravdová „erzeta“ čekala na soutěžní posádky až před tribunami sosnovského autodromu.

Filip Mareš s Radovanem Buchou v Sosnové potěšili diváky rozevlátou jízdou a v minimálních rozestupech začínali z pátého místa. V sobotu, už na klasických tratích v okolí Železného Brodu či Turnova, ale figurovali tam, kam patří, tedy v první trojce. Snad jen nasbíraný odstup 20,6 sekundy od vedoucího pilota příliš neodpovídal představám, se kterými Filip a Radovan do sobotního dne vstupovali. „V první sekci se na mém výkonu trochu podepsala přemíra snahy, a i když jsme jeli rychle, občas nás nějaký čas stály mé chyby. V odpoledních průjezdech už to bylo o poznání lepší a na čelo jsme ztráceli jen minimálně,“ zhodnotil první etapu průběžně třetí pilot výsledkové listiny. 

S dosavadním vývojem závodu pořádně zacvičilo nedělní ráno. Zatímco na straně Filipa s Radovanem zasvítily tři nejrychlejší časy, vedoucího Václava Pecha zastavila technika a po sobotě druhý Jan Kopecký ztratil hodně času špatnou volbou pneumatik. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu tedy vstupovala do závěrečné sekce v roli lídra s náskokem 8,6 sekundy. Když Jan Kopecký během dvou testů stáhl svoji ztrátu o 6,1 sekundy, schylovalo se k infarktovému finiši. Mezičasy vypadaly pro vedoucí posádku nadějně, o to větší zklamání však způsobilo, když se týmová Škoda Fabia Rally2 Evo zastavila kousek před cílem závěrečného úseku s technickou závadou. 

„Od první rychlostní zkoušky se nám podařilo chytit dobré tempo, a i díky třem vyhraným RZ jsme se propracovali až do čela. Bylo mi ale jasné, že nás čeká tvrdý souboj až do poslední RZ. Do ní jsme šli s malým náskokem a odhodláním se před Honzou Kopeckým udržet. Proti byla ale bohužel převodovka, ve které nám praskla hřídel stálého převodu a bylo po nadějích nejen na vítězství, ale i na jakýkoliv jiný výsledek,“ objasnil příčiny odstoupení Filip a jedním dechem pak dodal: „I tak jsme s naším výkonem spokojení. Bojovali jsme o čelo závodu, což byl náš cíl. Pomohla nám v tom také parádní divácká kulisa a skvělá podpora od našich fanoušků i partnerů.“

Další díl SONAX Mistrovství ČR v rally, ve kterém si navzdory odstoupení udrželi průběžné druhé místo, čeká na Filipa Mareše s Radovanem Buchou v závěru srpna, kdy se uskuteční vrchol domácí sezony – Barum Czech Rally Zlín. Ještě předtím však středočeskou posádku čeká souboj o body do evropského šampionátu, který v termínu 22. - 24. července obstará italská Rally di Roma Capitale.

PR

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.