Kdyby byla letošní Bohemia Rally Mladá Boleslav o několik kilometrů kratší, pravděpodobně by se teď v dealerském Laureta Auto Škoda Teamu ještě slavilo. Ne nadarmo se ale říká, že kdyby na soutěže nejezdí. Technická závada bohužel posádce Filip Mareš – Radovan Bucha vystavila stop doslova na dosah špičkového výsledku.
Domácí prostředí, podpora místních fanoušků a stále ještě čerstvá radost z vyrovnaného trojboje na hustopečské rally. To byly faktory, které měly Filipa Mareše s Radovanem Buchou hnát za dalšími body do SONAX Mistrovství ČR v rally. Filip však k domácí soutěži vzhlížel s pokorou a už na cílové rampě předešlého závodu připomněl, že se mu na Bohemii mnohokrát nedařilo podle představ. S o to větším nasazením přistupoval celý Laureta Auto Škoda Team k přípravě soutěžní techniky a celého zázemí. „Před soutěží prošlo celé auto důkladnou kontrolou a měli jsme krátký test v okolí Mladé Boleslavi. Samozřejmě jsme nevynechali ani oficiální shakedown,“ upřesnil Filip. Čtyři průjezdy shakedownu stačily k dosažení času, který nikdo ze soupeřů nedokázal překonat. To však nehrálo podstatnou roli. První opravdová „erzeta“ čekala na soutěžní posádky až před tribunami sosnovského autodromu.
Filip Mareš s Radovanem Buchou v Sosnové potěšili diváky rozevlátou jízdou a v minimálních rozestupech začínali z pátého místa. V sobotu, už na klasických tratích v okolí Železného Brodu či Turnova, ale figurovali tam, kam patří, tedy v první trojce. Snad jen nasbíraný odstup 20,6 sekundy od vedoucího pilota příliš neodpovídal představám, se kterými Filip a Radovan do sobotního dne vstupovali. „V první sekci se na mém výkonu trochu podepsala přemíra snahy, a i když jsme jeli rychle, občas nás nějaký čas stály mé chyby. V odpoledních průjezdech už to bylo o poznání lepší a na čelo jsme ztráceli jen minimálně,“ zhodnotil první etapu průběžně třetí pilot výsledkové listiny.
S dosavadním vývojem závodu pořádně zacvičilo nedělní ráno. Zatímco na straně Filipa s Radovanem zasvítily tři nejrychlejší časy, vedoucího Václava Pecha zastavila technika a po sobotě druhý Jan Kopecký ztratil hodně času špatnou volbou pneumatik. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu tedy vstupovala do závěrečné sekce v roli lídra s náskokem 8,6 sekundy. Když Jan Kopecký během dvou testů stáhl svoji ztrátu o 6,1 sekundy, schylovalo se k infarktovému finiši. Mezičasy vypadaly pro vedoucí posádku nadějně, o to větší zklamání však způsobilo, když se týmová Škoda Fabia Rally2 Evo zastavila kousek před cílem závěrečného úseku s technickou závadou.
„Od první rychlostní zkoušky se nám podařilo chytit dobré tempo, a i díky třem vyhraným RZ jsme se propracovali až do čela. Bylo mi ale jasné, že nás čeká tvrdý souboj až do poslední RZ. Do ní jsme šli s malým náskokem a odhodláním se před Honzou Kopeckým udržet. Proti byla ale bohužel převodovka, ve které nám praskla hřídel stálého převodu a bylo po nadějích nejen na vítězství, ale i na jakýkoliv jiný výsledek,“ objasnil příčiny odstoupení Filip a jedním dechem pak dodal: „I tak jsme s naším výkonem spokojení. Bojovali jsme o čelo závodu, což byl náš cíl. Pomohla nám v tom také parádní divácká kulisa a skvělá podpora od našich fanoušků i partnerů.“
Další díl SONAX Mistrovství ČR v rally, ve kterém si navzdory odstoupení udrželi průběžné druhé místo, čeká na Filipa Mareše s Radovanem Buchou v závěru srpna, kdy se uskuteční vrchol domácí sezony – Barum Czech Rally Zlín. Ještě předtím však středočeskou posádku čeká souboj o body do evropského šampionátu, který v termínu 22. - 24. července obstará italská Rally di Roma Capitale.
PR
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?