VÍTĚZSTVÍ BYLO NA DOHLED

Bohemia Rally (CZE)
Bohemia Rally (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 17. července 2022 19:55
Sdílej:

Kdyby byla letošní Bohemia Rally Mladá Boleslav o několik kilometrů kratší, pravděpodobně by se teď v dealerském Laureta Auto Škoda Teamu ještě slavilo. Ne nadarmo se ale říká, že kdyby na soutěže nejezdí. Technická závada bohužel posádce Filip Mareš – Radovan Bucha vystavila stop doslova na dosah špičkového výsledku.

Domácí prostředí, podpora místních fanoušků a stále ještě čerstvá radost z vyrovnaného trojboje na hustopečské rally. To byly faktory, které měly Filipa Mareše s Radovanem Buchou hnát za dalšími body do SONAX Mistrovství ČR v rally. Filip však k domácí soutěži vzhlížel s pokorou a už na cílové rampě předešlého závodu připomněl, že se mu na Bohemii mnohokrát nedařilo podle představ. S o to větším nasazením přistupoval celý Laureta Auto Škoda Team k přípravě soutěžní techniky a celého zázemí. „Před soutěží prošlo celé auto důkladnou kontrolou a měli jsme krátký test v okolí Mladé Boleslavi. Samozřejmě jsme nevynechali ani oficiální shakedown,“ upřesnil Filip. Čtyři průjezdy shakedownu stačily k dosažení času, který nikdo ze soupeřů nedokázal překonat. To však nehrálo podstatnou roli. První opravdová „erzeta“ čekala na soutěžní posádky až před tribunami sosnovského autodromu.

Filip Mareš s Radovanem Buchou v Sosnové potěšili diváky rozevlátou jízdou a v minimálních rozestupech začínali z pátého místa. V sobotu, už na klasických tratích v okolí Železného Brodu či Turnova, ale figurovali tam, kam patří, tedy v první trojce. Snad jen nasbíraný odstup 20,6 sekundy od vedoucího pilota příliš neodpovídal představám, se kterými Filip a Radovan do sobotního dne vstupovali. „V první sekci se na mém výkonu trochu podepsala přemíra snahy, a i když jsme jeli rychle, občas nás nějaký čas stály mé chyby. V odpoledních průjezdech už to bylo o poznání lepší a na čelo jsme ztráceli jen minimálně,“ zhodnotil první etapu průběžně třetí pilot výsledkové listiny. 

S dosavadním vývojem závodu pořádně zacvičilo nedělní ráno. Zatímco na straně Filipa s Radovanem zasvítily tři nejrychlejší časy, vedoucího Václava Pecha zastavila technika a po sobotě druhý Jan Kopecký ztratil hodně času špatnou volbou pneumatik. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu tedy vstupovala do závěrečné sekce v roli lídra s náskokem 8,6 sekundy. Když Jan Kopecký během dvou testů stáhl svoji ztrátu o 6,1 sekundy, schylovalo se k infarktovému finiši. Mezičasy vypadaly pro vedoucí posádku nadějně, o to větší zklamání však způsobilo, když se týmová Škoda Fabia Rally2 Evo zastavila kousek před cílem závěrečného úseku s technickou závadou. 

„Od první rychlostní zkoušky se nám podařilo chytit dobré tempo, a i díky třem vyhraným RZ jsme se propracovali až do čela. Bylo mi ale jasné, že nás čeká tvrdý souboj až do poslední RZ. Do ní jsme šli s malým náskokem a odhodláním se před Honzou Kopeckým udržet. Proti byla ale bohužel převodovka, ve které nám praskla hřídel stálého převodu a bylo po nadějích nejen na vítězství, ale i na jakýkoliv jiný výsledek,“ objasnil příčiny odstoupení Filip a jedním dechem pak dodal: „I tak jsme s naším výkonem spokojení. Bojovali jsme o čelo závodu, což byl náš cíl. Pomohla nám v tom také parádní divácká kulisa a skvělá podpora od našich fanoušků i partnerů.“

Další díl SONAX Mistrovství ČR v rally, ve kterém si navzdory odstoupení udrželi průběžné druhé místo, čeká na Filipa Mareše s Radovanem Buchou v závěru srpna, kdy se uskuteční vrchol domácí sezony – Barum Czech Rally Zlín. Ještě předtím však středočeskou posádku čeká souboj o body do evropského šampionátu, který v termínu 22. - 24. července obstará italská Rally di Roma Capitale.

PR

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?