Kdyby byla letošní Bohemia Rally Mladá Boleslav o několik kilometrů kratší, pravděpodobně by se teď v dealerském Laureta Auto Škoda Teamu ještě slavilo. Ne nadarmo se ale říká, že kdyby na soutěže nejezdí. Technická závada bohužel posádce Filip Mareš – Radovan Bucha vystavila stop doslova na dosah špičkového výsledku.
Domácí prostředí, podpora místních fanoušků a stále ještě čerstvá radost z vyrovnaného trojboje na hustopečské rally. To byly faktory, které měly Filipa Mareše s Radovanem Buchou hnát za dalšími body do SONAX Mistrovství ČR v rally. Filip však k domácí soutěži vzhlížel s pokorou a už na cílové rampě předešlého závodu připomněl, že se mu na Bohemii mnohokrát nedařilo podle představ. S o to větším nasazením přistupoval celý Laureta Auto Škoda Team k přípravě soutěžní techniky a celého zázemí. „Před soutěží prošlo celé auto důkladnou kontrolou a měli jsme krátký test v okolí Mladé Boleslavi. Samozřejmě jsme nevynechali ani oficiální shakedown,“ upřesnil Filip. Čtyři průjezdy shakedownu stačily k dosažení času, který nikdo ze soupeřů nedokázal překonat. To však nehrálo podstatnou roli. První opravdová „erzeta“ čekala na soutěžní posádky až před tribunami sosnovského autodromu.
Filip Mareš s Radovanem Buchou v Sosnové potěšili diváky rozevlátou jízdou a v minimálních rozestupech začínali z pátého místa. V sobotu, už na klasických tratích v okolí Železného Brodu či Turnova, ale figurovali tam, kam patří, tedy v první trojce. Snad jen nasbíraný odstup 20,6 sekundy od vedoucího pilota příliš neodpovídal představám, se kterými Filip a Radovan do sobotního dne vstupovali. „V první sekci se na mém výkonu trochu podepsala přemíra snahy, a i když jsme jeli rychle, občas nás nějaký čas stály mé chyby. V odpoledních průjezdech už to bylo o poznání lepší a na čelo jsme ztráceli jen minimálně,“ zhodnotil první etapu průběžně třetí pilot výsledkové listiny.
S dosavadním vývojem závodu pořádně zacvičilo nedělní ráno. Zatímco na straně Filipa s Radovanem zasvítily tři nejrychlejší časy, vedoucího Václava Pecha zastavila technika a po sobotě druhý Jan Kopecký ztratil hodně času špatnou volbou pneumatik. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu tedy vstupovala do závěrečné sekce v roli lídra s náskokem 8,6 sekundy. Když Jan Kopecký během dvou testů stáhl svoji ztrátu o 6,1 sekundy, schylovalo se k infarktovému finiši. Mezičasy vypadaly pro vedoucí posádku nadějně, o to větší zklamání však způsobilo, když se týmová Škoda Fabia Rally2 Evo zastavila kousek před cílem závěrečného úseku s technickou závadou.
„Od první rychlostní zkoušky se nám podařilo chytit dobré tempo, a i díky třem vyhraným RZ jsme se propracovali až do čela. Bylo mi ale jasné, že nás čeká tvrdý souboj až do poslední RZ. Do ní jsme šli s malým náskokem a odhodláním se před Honzou Kopeckým udržet. Proti byla ale bohužel převodovka, ve které nám praskla hřídel stálého převodu a bylo po nadějích nejen na vítězství, ale i na jakýkoliv jiný výsledek,“ objasnil příčiny odstoupení Filip a jedním dechem pak dodal: „I tak jsme s naším výkonem spokojení. Bojovali jsme o čelo závodu, což byl náš cíl. Pomohla nám v tom také parádní divácká kulisa a skvělá podpora od našich fanoušků i partnerů.“
Další díl SONAX Mistrovství ČR v rally, ve kterém si navzdory odstoupení udrželi průběžné druhé místo, čeká na Filipa Mareše s Radovanem Buchou v závěru srpna, kdy se uskuteční vrchol domácí sezony – Barum Czech Rally Zlín. Ještě předtím však středočeskou posádku čeká souboj o body do evropského šampionátu, který v termínu 22. - 24. července obstará italská Rally di Roma Capitale.
PR
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.