Když se řekne „Bohemka“, většině fanoušků se vybaví především současné vozy a posádky seriálu mistrovství České republiky. Bohemia Rally Mladá Boleslav má ale několik dalších tváří, které jsou nedílnou součástí tohoto populárního podniku.
Bohemia Rally Mladá Boleslav. Mistrovství ČR v automobilových soutěžích současných vozidel je pochopitelně prioritní částí celotýdenního programu. „Tím to všechno před mnoha lety začalo, sekundární aktivity přišly později a snažíme se je nadále rozšiřovat. Ale mistrovství republiky v automobilových soutěžích bude vždy pilířem našich aktivit. Nadcházející ročník je rozdělen do dvou etap s celkovou délkou rychlostních zkoušek 158 kilometrů,“ říká ředitel soutěže Petr Pavlát.
Bohemia Historic Mladá Boleslav. Součást mistrovství ČR v rally historických vozidel. „Skupina historiků je už řadu let nedílnou součástí Bohemky a zájem o ni stále stoupá. Je skvělé, že mohou diváci vidět v závodním tempu vozy, které psaly historii tohoto krásného sportu. Navíc jejich projev na trati je velmi atraktivní, nejsou tak sofistikované jako dnešní speciály.“
Bohemia Group B Mladá Boleslav. Demonstrační jízdy historických soutěžních vozidel bez měření času. „Tato skupina zahrnuje vozy, které se z nějakých důvodů nedají zařadit do mistrovství republiky historických vozidel. Účelem je možnost ukázat tyto speciály široké divácké veřejnosti. Z bezpečnostních důvodů se u těchto demonstračních jízd neměří čas.“
Bohemia Eco Energy Regularity. Mezinárodní pohár pořadatele s oficiálním názvem ČeskoSlovenská trofej elektromobility. „Někdo je miluje, někdo je nenávidí, ale elektroauta jsou nedílnou součástí této doby. Nejsou to typické závody, ale jízda pravidelnosti po krásných silničkách kraje Bohemia Rally. Posádky absolvují celkem 478 kilometrů ve čtyřech sekcích.“
Bohemia E-sport Virtual Rally. Jak už název napovídá, tato součást Bohemky je virtuální a přihlásit se do ní může každý. „Virtuální závody prodělaly obrovský vzestup během pandemického období a jsou velmi populární. E-Bohemka se jede na oblíbené platformě RBR a doma u obrazovky se můžete utkat se svými virtuálními soupeři například na rychlostní zkoušce v Sosnové, Hrádku, Šumburku nebo Krásné.“
Bohemia Veteran Mladá Boleslav. Závod veteránů, kde nerozhoduje čas, ale správné projetí trasy podle šipkového itineráře. „Vyhrává posádka s nejnižším počtem trestných bodů, které jsou přidělovány z rozdílu kilometráže mezi ideálně projetou tratí a skutečným nájezdem. Posádky veteránů zavede itinerář na legendární tratě Rally Bohemia a Rally Škoda.“
RC Rally Mladá Boleslav. Předposlední částí letošního nabitého programu je společný závod RC šampionátů Czech Rally Championship, Safari Cup a Cirus Cup. „Příznivci RC aut se mohou přihlásit nebo jen podívat na závody těchto modelů, a to v sobotu na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi. Závodit se bude celý den v několika kategoriích.“
Dětský den Bohemia Rally Mladá Boleslav. Pořadatelé myslí také na děti z Mladé Boleslavi a okolí. Pro ně je přichystán dětský den. „Ten bude probíhat v neděli 3. července od 14:00 do 18:00 hodin na Staroměstském náměstí,“ popisuje krátce všechny plánované akce Petr Pavlát.
Doprovodné akce začínají už 1. července, hlavní program 49. ročníku Bohemia Rally Mladá Boleslav je situován od 8. do 10. července.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.