Na 56. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo šesté pokračování Peugeot Rally Cupu. Celkem osm posádek vyrazilo v pátek do šumavských hvozdů a od prvního kilometru potvrdila roli favoritů zkušená dvojice Tarabus - Trunkát. Nicméně velkým překvapením bylo vystoupení domácího Jakuba Talaše, který dovezl rodinnou dvěstěosmičku na druhé místo v cupu. Třetí pozice v cíli patřila posádce Brož – Navrátil.
Jaromír Tarabus se do průběžného vedení v cupu dostal už na prvním testu a brzy vedl i v hodnocení dvoukolek. V této kategorii nadělil druhému Fránovi bezmála tři minuty. Velké a vyrovnané souboje sváděl i s Honzou Dohnalem. V absolutním pořadí dokončila posádka Tarabus – Trunkát na skvělém 14. místě. „Myslel jsem si, že budeme ze začátku trochu tápat, protože jsme na Šumavě několik let nestartovali a většina tratí pro nás byla nová. Pochopitelně jsem ale v hloubi duše doufal, že budeme rychlí. To jsme nakonec i byli, i když mě překvapila obtížnost šumavských erzet, především úzké pasáže a šotolina. Většinu testů jsme neznali, takže to pro nás byla velmi náročná soutěž. Náročná, ale krásná,“ prozradil v cíli Jaromír Tarabus. „V cupu se nám líbí, Šumava pro nás dopadla skvěle a už se těšíme do Krumlova,“ doplnil krátce Daniel Trunkát.
Velmi rychlé časy zajížděl se starším Peugeotem 208 R2 mladý Jakub Talaš. Bratr Jana Talaše startoval s tímto vozem teprve počtvrté, ale nechal za sebou hodně zkušenějších jezdců. Zúročil tak nejen své dovednosti z motokárových závodů, ale také cenné rady svého bratra. Posádka Talaš – Kalkus dojela v cupu na druhém místě, ve dvoukolkách skončili třetí. „Mně se splnil velký sen. Díky moc bráchovi, že mi půjčil auto a mohl jsem se porovnat s ostatními. Je to skvělý pocit a nová motivace v mé kariéře. V motokárách se už nějakou dobu držíme poměrně vysoko, takže rallye je další výzva, kterou si fakt užívám. Zatím jsem toho moc neodjel, takže o to cennější náš výsledek na domácím podniku je. A je to ještě umocněné pátým místem Honzy v absolutním pořadí. A co mě fakt chytlo u srdíčka, byla gratulace od Míry Tarabuse. Toho si nesmírně vážím,“ poznamenal Jakub Talaš.
Třetí místo v cupu obsadil Dominik Brož s Jakubem Navrátilem v roli navigátora. „Šumavu jsme si jeli hlavně užít, protože ještě nevíme, co všechno letos pojedeme. Těšil jsem se hlavně na šotolinové úseky, na kterých jsme se vyřádili, ale bavili jsme se na všech erzetách. Jinak musím pogratulovat oběma bratrům Talašům, Šumavu zajeli parádně,“ komentoval průběh soutěže Dominik Brož.
Marco Venturini – ředitel značky Peugeot v ČR: „Na Šumavě je vždy skvělá atmosféra. Už jsme se všichni těšili na začátek cupové sezóny a z mého pohledu to byl začátek velmi vydařený. Gratuluji našim posádkám, které skončily velmi vysoko i v hodnocení dvoukolek. A velké uznání patří pochopitelně pořadatelům za skvěle připravený podnik.“
Už za necelých 14 dní pokračuje seriál Peugeot Rally Cup druhým závodem, který se pojede v rámci 49. Rallye Český Krumlov.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.