Jaromír Tarabus dominoval na Šumavě

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Radka Matthey 12. května 2022 11:58
Sdílej:

Na 56. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo šesté pokračování Peugeot Rally Cupu. Celkem osm posádek vyrazilo v pátek do šumavských hvozdů a od prvního kilometru potvrdila roli favoritů zkušená dvojice Tarabus - Trunkát. Nicméně velkým překvapením bylo vystoupení domácího Jakuba Talaše, který dovezl rodinnou dvěstěosmičku na druhé místo v cupu. Třetí pozice v cíli patřila posádce Brož – Navrátil.

Jaromír Tarabus se do průběžného vedení v cupu dostal už na prvním testu a brzy vedl i v hodnocení dvoukolek. V této kategorii nadělil druhému Fránovi bezmála tři minuty. Velké a vyrovnané souboje sváděl i s Honzou Dohnalem. V absolutním pořadí dokončila posádka Tarabus – Trunkát na skvělém 14. místě. „Myslel jsem si, že budeme ze začátku trochu tápat, protože jsme na Šumavě několik let nestartovali a většina tratí pro nás byla nová. Pochopitelně jsem ale v hloubi duše doufal, že budeme rychlí. To jsme nakonec i byli, i když mě překvapila obtížnost šumavských erzet, především úzké pasáže a šotolina. Většinu testů jsme neznali, takže to pro nás byla velmi náročná soutěž. Náročná, ale krásná,“ prozradil v cíli Jaromír Tarabus. „V cupu se nám líbí, Šumava pro nás dopadla skvěle a už se těšíme do Krumlova,“ doplnil krátce Daniel Trunkát.

Velmi rychlé časy zajížděl se starším Peugeotem 208 R2 mladý Jakub Talaš. Bratr Jana Talaše startoval s tímto vozem teprve počtvrté, ale nechal za sebou hodně zkušenějších jezdců. Zúročil tak nejen své dovednosti z motokárových závodů, ale také cenné rady svého bratra. Posádka Talaš – Kalkus dojela v cupu na druhém místě, ve dvoukolkách skončili třetí. „Mně se splnil velký sen. Díky moc bráchovi, že mi půjčil auto a mohl jsem se porovnat s ostatními. Je to skvělý pocit a nová motivace v mé kariéře. V motokárách se už nějakou dobu držíme poměrně vysoko, takže rallye je další výzva, kterou si fakt užívám. Zatím jsem toho moc neodjel, takže o to cennější náš výsledek na domácím podniku je. A je to ještě umocněné pátým místem Honzy v absolutním pořadí. A co mě fakt chytlo u srdíčka, byla gratulace od Míry Tarabuse. Toho si nesmírně vážím,“ poznamenal Jakub Talaš.

Třetí místo v cupu obsadil Dominik Brož s Jakubem Navrátilem v roli navigátora. „Šumavu jsme si jeli hlavně užít, protože ještě nevíme, co všechno letos pojedeme. Těšil jsem se hlavně na šotolinové úseky, na kterých jsme se vyřádili, ale bavili jsme se na všech erzetách. Jinak musím pogratulovat oběma bratrům Talašům, Šumavu zajeli parádně,“ komentoval průběh soutěže Dominik Brož.

Marco Venturini – ředitel značky Peugeot v ČR: „Na Šumavě je vždy skvělá atmosféra. Už jsme se všichni těšili na začátek cupové sezóny a z mého pohledu to byl začátek velmi vydařený. Gratuluji našim posádkám, které skončily velmi vysoko i v hodnocení dvoukolek. A velké uznání patří pochopitelně pořadatelům za skvěle připravený podnik.“

Už za necelých 14 dní pokračuje seriál Peugeot Rally Cup druhým závodem, který se pojede v rámci 49. Rallye Český Krumlov.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.