Na 56. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo šesté pokračování Peugeot Rally Cupu. Celkem osm posádek vyrazilo v pátek do šumavských hvozdů a od prvního kilometru potvrdila roli favoritů zkušená dvojice Tarabus - Trunkát. Nicméně velkým překvapením bylo vystoupení domácího Jakuba Talaše, který dovezl rodinnou dvěstěosmičku na druhé místo v cupu. Třetí pozice v cíli patřila posádce Brož – Navrátil.
Jaromír Tarabus se do průběžného vedení v cupu dostal už na prvním testu a brzy vedl i v hodnocení dvoukolek. V této kategorii nadělil druhému Fránovi bezmála tři minuty. Velké a vyrovnané souboje sváděl i s Honzou Dohnalem. V absolutním pořadí dokončila posádka Tarabus – Trunkát na skvělém 14. místě. „Myslel jsem si, že budeme ze začátku trochu tápat, protože jsme na Šumavě několik let nestartovali a většina tratí pro nás byla nová. Pochopitelně jsem ale v hloubi duše doufal, že budeme rychlí. To jsme nakonec i byli, i když mě překvapila obtížnost šumavských erzet, především úzké pasáže a šotolina. Většinu testů jsme neznali, takže to pro nás byla velmi náročná soutěž. Náročná, ale krásná,“ prozradil v cíli Jaromír Tarabus. „V cupu se nám líbí, Šumava pro nás dopadla skvěle a už se těšíme do Krumlova,“ doplnil krátce Daniel Trunkát.
Velmi rychlé časy zajížděl se starším Peugeotem 208 R2 mladý Jakub Talaš. Bratr Jana Talaše startoval s tímto vozem teprve počtvrté, ale nechal za sebou hodně zkušenějších jezdců. Zúročil tak nejen své dovednosti z motokárových závodů, ale také cenné rady svého bratra. Posádka Talaš – Kalkus dojela v cupu na druhém místě, ve dvoukolkách skončili třetí. „Mně se splnil velký sen. Díky moc bráchovi, že mi půjčil auto a mohl jsem se porovnat s ostatními. Je to skvělý pocit a nová motivace v mé kariéře. V motokárách se už nějakou dobu držíme poměrně vysoko, takže rallye je další výzva, kterou si fakt užívám. Zatím jsem toho moc neodjel, takže o to cennější náš výsledek na domácím podniku je. A je to ještě umocněné pátým místem Honzy v absolutním pořadí. A co mě fakt chytlo u srdíčka, byla gratulace od Míry Tarabuse. Toho si nesmírně vážím,“ poznamenal Jakub Talaš.
Třetí místo v cupu obsadil Dominik Brož s Jakubem Navrátilem v roli navigátora. „Šumavu jsme si jeli hlavně užít, protože ještě nevíme, co všechno letos pojedeme. Těšil jsem se hlavně na šotolinové úseky, na kterých jsme se vyřádili, ale bavili jsme se na všech erzetách. Jinak musím pogratulovat oběma bratrům Talašům, Šumavu zajeli parádně,“ komentoval průběh soutěže Dominik Brož.
Marco Venturini – ředitel značky Peugeot v ČR: „Na Šumavě je vždy skvělá atmosféra. Už jsme se všichni těšili na začátek cupové sezóny a z mého pohledu to byl začátek velmi vydařený. Gratuluji našim posádkám, které skončily velmi vysoko i v hodnocení dvoukolek. A velké uznání patří pochopitelně pořadatelům za skvěle připravený podnik.“
Už za necelých 14 dní pokračuje seriál Peugeot Rally Cup druhým závodem, který se pojede v rámci 49. Rallye Český Krumlov.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.