Na 56. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo šesté pokračování Peugeot Rally Cupu. Celkem osm posádek vyrazilo v pátek do šumavských hvozdů a od prvního kilometru potvrdila roli favoritů zkušená dvojice Tarabus - Trunkát. Nicméně velkým překvapením bylo vystoupení domácího Jakuba Talaše, který dovezl rodinnou dvěstěosmičku na druhé místo v cupu. Třetí pozice v cíli patřila posádce Brož – Navrátil.
Jaromír Tarabus se do průběžného vedení v cupu dostal už na prvním testu a brzy vedl i v hodnocení dvoukolek. V této kategorii nadělil druhému Fránovi bezmála tři minuty. Velké a vyrovnané souboje sváděl i s Honzou Dohnalem. V absolutním pořadí dokončila posádka Tarabus – Trunkát na skvělém 14. místě. „Myslel jsem si, že budeme ze začátku trochu tápat, protože jsme na Šumavě několik let nestartovali a většina tratí pro nás byla nová. Pochopitelně jsem ale v hloubi duše doufal, že budeme rychlí. To jsme nakonec i byli, i když mě překvapila obtížnost šumavských erzet, především úzké pasáže a šotolina. Většinu testů jsme neznali, takže to pro nás byla velmi náročná soutěž. Náročná, ale krásná,“ prozradil v cíli Jaromír Tarabus. „V cupu se nám líbí, Šumava pro nás dopadla skvěle a už se těšíme do Krumlova,“ doplnil krátce Daniel Trunkát.
Velmi rychlé časy zajížděl se starším Peugeotem 208 R2 mladý Jakub Talaš. Bratr Jana Talaše startoval s tímto vozem teprve počtvrté, ale nechal za sebou hodně zkušenějších jezdců. Zúročil tak nejen své dovednosti z motokárových závodů, ale také cenné rady svého bratra. Posádka Talaš – Kalkus dojela v cupu na druhém místě, ve dvoukolkách skončili třetí. „Mně se splnil velký sen. Díky moc bráchovi, že mi půjčil auto a mohl jsem se porovnat s ostatními. Je to skvělý pocit a nová motivace v mé kariéře. V motokárách se už nějakou dobu držíme poměrně vysoko, takže rallye je další výzva, kterou si fakt užívám. Zatím jsem toho moc neodjel, takže o to cennější náš výsledek na domácím podniku je. A je to ještě umocněné pátým místem Honzy v absolutním pořadí. A co mě fakt chytlo u srdíčka, byla gratulace od Míry Tarabuse. Toho si nesmírně vážím,“ poznamenal Jakub Talaš.
Třetí místo v cupu obsadil Dominik Brož s Jakubem Navrátilem v roli navigátora. „Šumavu jsme si jeli hlavně užít, protože ještě nevíme, co všechno letos pojedeme. Těšil jsem se hlavně na šotolinové úseky, na kterých jsme se vyřádili, ale bavili jsme se na všech erzetách. Jinak musím pogratulovat oběma bratrům Talašům, Šumavu zajeli parádně,“ komentoval průběh soutěže Dominik Brož.
Marco Venturini – ředitel značky Peugeot v ČR: „Na Šumavě je vždy skvělá atmosféra. Už jsme se všichni těšili na začátek cupové sezóny a z mého pohledu to byl začátek velmi vydařený. Gratuluji našim posádkám, které skončily velmi vysoko i v hodnocení dvoukolek. A velké uznání patří pochopitelně pořadatelům za skvěle připravený podnik.“
Už za necelých 14 dní pokračuje seriál Peugeot Rally Cup druhým závodem, který se pojede v rámci 49. Rallye Český Krumlov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.