Posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha zakončila svůj premiérový start v Poháru 2+ pódiovým umístěním. V 27. ročníku soutěže Rentor Rallysprint Kopná obsadila v cíli třetí místo v absolutním pořadí.
Téměř ideální počasí s příjemnými jarními teplotami přivítalo ve Slušovicích necelou stovku soutěžních posádek, startujících se soudobými i historickými vozy. O úžasnou sportovní atmosféru se na trati se sedmi rychlostními zkouškami o celkové délce 70 kilometrů postaralo velké množství fanoušků české rallye. Jejich podpora směřovala přirozeně více k moravským matadorům, pro které to byla soutěž v domácím prostředí, což je mírně favorizovalo ve výsledkových očekáváních.
Pražský jezdec Vojtěch Štajf navigovaný Františkem Rajnohou zařadil jednodenní soutěže Poháru 2+ v rámci Pirelli Rallysprint série do svého letošního náročného sportovního programu a snahu o nejvyšší cíle podpořil i výběrem kvalitní techniky v podobě soutěžního vozu Volkswagen Polo GTI R5. Shodou okolností se jednalo o stejný vůz s výrobním číslem #021, se kterým startoval již v roce 2019. V současnosti je tento závodní speciál kvalitně připravován v dílnách maďarského týmu Turán Motorsport.
Průběh soutěže byl pro Vojtěcha Štajfa z pohledu jeho dosažených časů na jednotlivých rychlostních zkouškách poměrně vyrovnaný. Během úvodních třech měřených úseků si za dvojicí, soupeřící o vedení v soutěži, vytvořil dostatečný časový odstup od zbylých jezdců startovního pole. V průběžné klasifikaci si tak držel celkově třetí místo. Umístěním mezi pěticí nejrychlejších v každé rychlostní zkoušce se poté dařilo posádce Štajf – Rajnoha kontrolovat situaci a udržet bronzovou příčku absolutního pořadí až do cílové rampy, umístěné v areálu dostihového závodiště ve Slušovicích.
„Já jsem s naším výsledkem velmi spokojený. V Polu GTI R5 jsem sice neseděl téměř rok, ale nastavili jsme ho tak, jak jsem byl zvyklý, a to mi na trati hodně vyhovovalo. K cennému třetímu místu v celkové klasifikaci přidáváme s Františkem také vítězství v poháru Pirelli, což považuji za dobrý rozjezd do letošní sezóny. Byla to také ideální příprava na letošní start v šampionátu historiků,“ řekl v cíli jednodenní soutěže Vojtěch Štajf.
Další účastí týmu Racing21 bude 30. Historic Vltava Rallye, druhý podnik seriálu FIA European Historic Championship 2022, která koná v Klatovech a okolí ve dnech 5. - 6. května. Vojtěch Štajf a František Rajnoha zde premiérově představí svůj historický vůz Toyota Celica GT-Four ST165, a to v kategorii 4.
Tým Racing21 však v Klatovech nasadí do klasifikace MČR historických vozů také vloni zlatem ověnčený Opel Kadett C GT/E, ve kterém se představí nová posádka Jan Bejvl – Petr Behro.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?