Posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha zakončila svůj premiérový start v Poháru 2+ pódiovým umístěním. V 27. ročníku soutěže Rentor Rallysprint Kopná obsadila v cíli třetí místo v absolutním pořadí.
Téměř ideální počasí s příjemnými jarními teplotami přivítalo ve Slušovicích necelou stovku soutěžních posádek, startujících se soudobými i historickými vozy. O úžasnou sportovní atmosféru se na trati se sedmi rychlostními zkouškami o celkové délce 70 kilometrů postaralo velké množství fanoušků české rallye. Jejich podpora směřovala přirozeně více k moravským matadorům, pro které to byla soutěž v domácím prostředí, což je mírně favorizovalo ve výsledkových očekáváních.
Pražský jezdec Vojtěch Štajf navigovaný Františkem Rajnohou zařadil jednodenní soutěže Poháru 2+ v rámci Pirelli Rallysprint série do svého letošního náročného sportovního programu a snahu o nejvyšší cíle podpořil i výběrem kvalitní techniky v podobě soutěžního vozu Volkswagen Polo GTI R5. Shodou okolností se jednalo o stejný vůz s výrobním číslem #021, se kterým startoval již v roce 2019. V současnosti je tento závodní speciál kvalitně připravován v dílnách maďarského týmu Turán Motorsport.
Průběh soutěže byl pro Vojtěcha Štajfa z pohledu jeho dosažených časů na jednotlivých rychlostních zkouškách poměrně vyrovnaný. Během úvodních třech měřených úseků si za dvojicí, soupeřící o vedení v soutěži, vytvořil dostatečný časový odstup od zbylých jezdců startovního pole. V průběžné klasifikaci si tak držel celkově třetí místo. Umístěním mezi pěticí nejrychlejších v každé rychlostní zkoušce se poté dařilo posádce Štajf – Rajnoha kontrolovat situaci a udržet bronzovou příčku absolutního pořadí až do cílové rampy, umístěné v areálu dostihového závodiště ve Slušovicích.
„Já jsem s naším výsledkem velmi spokojený. V Polu GTI R5 jsem sice neseděl téměř rok, ale nastavili jsme ho tak, jak jsem byl zvyklý, a to mi na trati hodně vyhovovalo. K cennému třetímu místu v celkové klasifikaci přidáváme s Františkem také vítězství v poháru Pirelli, což považuji za dobrý rozjezd do letošní sezóny. Byla to také ideální příprava na letošní start v šampionátu historiků,“ řekl v cíli jednodenní soutěže Vojtěch Štajf.
Další účastí týmu Racing21 bude 30. Historic Vltava Rallye, druhý podnik seriálu FIA European Historic Championship 2022, která koná v Klatovech a okolí ve dnech 5. - 6. května. Vojtěch Štajf a František Rajnoha zde premiérově představí svůj historický vůz Toyota Celica GT-Four ST165, a to v kategorii 4.
Tým Racing21 však v Klatovech nasadí do klasifikace MČR historických vozů také vloni zlatem ověnčený Opel Kadett C GT/E, ve kterém se představí nová posádka Jan Bejvl – Petr Behro.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.