Posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha zakončila svůj premiérový start v Poháru 2+ pódiovým umístěním. V 27. ročníku soutěže Rentor Rallysprint Kopná obsadila v cíli třetí místo v absolutním pořadí.
Téměř ideální počasí s příjemnými jarními teplotami přivítalo ve Slušovicích necelou stovku soutěžních posádek, startujících se soudobými i historickými vozy. O úžasnou sportovní atmosféru se na trati se sedmi rychlostními zkouškami o celkové délce 70 kilometrů postaralo velké množství fanoušků české rallye. Jejich podpora směřovala přirozeně více k moravským matadorům, pro které to byla soutěž v domácím prostředí, což je mírně favorizovalo ve výsledkových očekáváních.
Pražský jezdec Vojtěch Štajf navigovaný Františkem Rajnohou zařadil jednodenní soutěže Poháru 2+ v rámci Pirelli Rallysprint série do svého letošního náročného sportovního programu a snahu o nejvyšší cíle podpořil i výběrem kvalitní techniky v podobě soutěžního vozu Volkswagen Polo GTI R5. Shodou okolností se jednalo o stejný vůz s výrobním číslem #021, se kterým startoval již v roce 2019. V současnosti je tento závodní speciál kvalitně připravován v dílnách maďarského týmu Turán Motorsport.
Průběh soutěže byl pro Vojtěcha Štajfa z pohledu jeho dosažených časů na jednotlivých rychlostních zkouškách poměrně vyrovnaný. Během úvodních třech měřených úseků si za dvojicí, soupeřící o vedení v soutěži, vytvořil dostatečný časový odstup od zbylých jezdců startovního pole. V průběžné klasifikaci si tak držel celkově třetí místo. Umístěním mezi pěticí nejrychlejších v každé rychlostní zkoušce se poté dařilo posádce Štajf – Rajnoha kontrolovat situaci a udržet bronzovou příčku absolutního pořadí až do cílové rampy, umístěné v areálu dostihového závodiště ve Slušovicích.
„Já jsem s naším výsledkem velmi spokojený. V Polu GTI R5 jsem sice neseděl téměř rok, ale nastavili jsme ho tak, jak jsem byl zvyklý, a to mi na trati hodně vyhovovalo. K cennému třetímu místu v celkové klasifikaci přidáváme s Františkem také vítězství v poháru Pirelli, což považuji za dobrý rozjezd do letošní sezóny. Byla to také ideální příprava na letošní start v šampionátu historiků,“ řekl v cíli jednodenní soutěže Vojtěch Štajf.
Další účastí týmu Racing21 bude 30. Historic Vltava Rallye, druhý podnik seriálu FIA European Historic Championship 2022, která koná v Klatovech a okolí ve dnech 5. - 6. května. Vojtěch Štajf a František Rajnoha zde premiérově představí svůj historický vůz Toyota Celica GT-Four ST165, a to v kategorii 4.
Tým Racing21 však v Klatovech nasadí do klasifikace MČR historických vozů také vloni zlatem ověnčený Opel Kadett C GT/E, ve kterém se představí nová posádka Jan Bejvl – Petr Behro.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.