Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích má za sebou své úvodní klání a je nutno podotknout, že to byl jeden z nejnáročnějších úvodů sezony vůbec. Letošní ročník Valašské Rally byl totiž poznamenaný častou změnou počasí, kdy se během pár minut klidně i několikrát vystřídalo slunce, déšť nebo dokonce sníh. Alfou a omegou byla pak správná volba pneumatik. Apríl si tak se soutěžními posádkami pohrál, jak se sluší a patří.
Právě pneumatiky byly jedním z klíčových faktorů od začátku až do posledních metrů soutěže. O náročnosti tratě se přesvědčila nejedna přední posádka. Bylo mnoho výletů mimo trať a jezdeckých chyb. Posádka LAURETA AUTO Škoda Teamu se však mohla spolehnout na své pneumatiky Michelin a trať zvládla také díky nim projet bez většího zaváhání.
„Valaška byla hodně náročná. Počasí si s námi už od shakedownu pohrávalo a volba pneumatik byla celý víkend náročná. Někdy se nám jí podařilo trefit dobře, jindy to bylo horší. V sobotu bylo hodně vytahaného bahna a v neděli to bez kompromisu v obutí podle mě ani nešlo. Po první etapě jsme nebyli od vedení daleko, proto jsme i s volbou obutí trochu zariskovali a pokusili se stáhnout naší ztrátu. Nedělní ráno nám ale úplně nevyšlo. Odpoledne jsme ale s pneumatikami zariskovali ještě víc a vyplatilo se to. Do poslední sekce jsme vyrazili se čtyřmi slicky, ale jen s jednou mokrou rezervou. Když pak začalo už před startem Juřinky docela hustě sněžit, nebyl jsem příliš optimistický. Juřinka nám ale vyšla a tu jednu mokrou pneumatiku jsme s Radkem nasadili až na poslední RZ. Radar mi totiž ukazoval, že bude sněžit nebo pršet zrovna v době, kdy budeme na trati. Nakonec se podmínky střídaly, ale na vodě jsme jeli až posledních 5 kilometrů a to bylo opravdu hodně těžké," komentuje průběh soutěže Filip Mareš, který zaznamenal během závodu tři dílčí vítězství na rychlostních zkouškách.
Filip s Radkem dokázali ze závěrečné sekce rychlostních zkoušek po prvotním nepříliš optimistickém výhledu vytěžit maximum. Ačkoliv se před ně v předposledním měřeném testu dostal Václav Pech, v tom závěrečném získali cenný skalp úřadujícího mistra Jana Kopeckého a poskočili před něj na druhé místo absolutního pořadí. Na vítězného Pecha ztratili pouhých 4,1 vteřiny!
Dramatický průběh Valašské rallye sledoval s velkým napětím i Jaroslav Jelínek, předseda představenstva akciové společnosti LAURETA AUTO: „Letos jsme zahájili s podporou ŠKODA AUTO již třetí sezónu spolupráce s Filipem Marešem a Radkem Buchou. Z umístění týmu mám obrovskou radost. Posádka odvedla fantastický výkon, dostat se před Jana Kopeckého je ohromný úspěch. Navíc soutěž byla vzhledem k proměnlivému počasí opravdu velice náročná. Za nás tedy obrovská gratulace a díky za skvělou reprezentaci!"
Filip Mareš z Valašského Meziříčí nakonec odjel jako lídr absolutní klasifikace mistrovství České republiky v rally před Janem Kopeckým, protože vůz kategorie WRC Václava Pecha nespadá do divize 1, která se počítá do celkového hodnocení MČR. Jako bonus se Mareš s Buchou vyhoupli i do čela průběžného hodnocení slovenského mistrovství.
„S výsledkem i výkonem celého týmu jsem spokojený. Vítězství nám uteklo sice o kousek, ale byl to pro nás první společný start v novém týmu a víme, kde se můžeme ještě posunout kupředu. O moc lepší vstup do nové sezony jsme si tak nemohli přát. Proto děkuji všem v týmu, Radkovi za super výkon na sedadle spolujezdce, soupeřům za krásné a vyrovnané souboje a hlavně všem partnerům za jejich podporu. Už teď se připravujeme na Rallye Šumava, kam se moc těšíme," dodává semčický jezdec, do kterého vkládá svou podporu již čtvrtým rokem také společnost Entry Engineering.
Další soutěž v rámci mistrovství České republiky v rally je na programu o prvním květnovém víkendu na Šumavě a LAURETA AUTO Škoda Team nebude na startu chybět.
PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.