Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích má za sebou své úvodní klání a je nutno podotknout, že to byl jeden z nejnáročnějších úvodů sezony vůbec. Letošní ročník Valašské Rally byl totiž poznamenaný častou změnou počasí, kdy se během pár minut klidně i několikrát vystřídalo slunce, déšť nebo dokonce sníh. Alfou a omegou byla pak správná volba pneumatik. Apríl si tak se soutěžními posádkami pohrál, jak se sluší a patří.
Právě pneumatiky byly jedním z klíčových faktorů od začátku až do posledních metrů soutěže. O náročnosti tratě se přesvědčila nejedna přední posádka. Bylo mnoho výletů mimo trať a jezdeckých chyb. Posádka LAURETA AUTO Škoda Teamu se však mohla spolehnout na své pneumatiky Michelin a trať zvládla také díky nim projet bez většího zaváhání.
„Valaška byla hodně náročná. Počasí si s námi už od shakedownu pohrávalo a volba pneumatik byla celý víkend náročná. Někdy se nám jí podařilo trefit dobře, jindy to bylo horší. V sobotu bylo hodně vytahaného bahna a v neděli to bez kompromisu v obutí podle mě ani nešlo. Po první etapě jsme nebyli od vedení daleko, proto jsme i s volbou obutí trochu zariskovali a pokusili se stáhnout naší ztrátu. Nedělní ráno nám ale úplně nevyšlo. Odpoledne jsme ale s pneumatikami zariskovali ještě víc a vyplatilo se to. Do poslední sekce jsme vyrazili se čtyřmi slicky, ale jen s jednou mokrou rezervou. Když pak začalo už před startem Juřinky docela hustě sněžit, nebyl jsem příliš optimistický. Juřinka nám ale vyšla a tu jednu mokrou pneumatiku jsme s Radkem nasadili až na poslední RZ. Radar mi totiž ukazoval, že bude sněžit nebo pršet zrovna v době, kdy budeme na trati. Nakonec se podmínky střídaly, ale na vodě jsme jeli až posledních 5 kilometrů a to bylo opravdu hodně těžké," komentuje průběh soutěže Filip Mareš, který zaznamenal během závodu tři dílčí vítězství na rychlostních zkouškách.
Filip s Radkem dokázali ze závěrečné sekce rychlostních zkoušek po prvotním nepříliš optimistickém výhledu vytěžit maximum. Ačkoliv se před ně v předposledním měřeném testu dostal Václav Pech, v tom závěrečném získali cenný skalp úřadujícího mistra Jana Kopeckého a poskočili před něj na druhé místo absolutního pořadí. Na vítězného Pecha ztratili pouhých 4,1 vteřiny!
Dramatický průběh Valašské rallye sledoval s velkým napětím i Jaroslav Jelínek, předseda představenstva akciové společnosti LAURETA AUTO: „Letos jsme zahájili s podporou ŠKODA AUTO již třetí sezónu spolupráce s Filipem Marešem a Radkem Buchou. Z umístění týmu mám obrovskou radost. Posádka odvedla fantastický výkon, dostat se před Jana Kopeckého je ohromný úspěch. Navíc soutěž byla vzhledem k proměnlivému počasí opravdu velice náročná. Za nás tedy obrovská gratulace a díky za skvělou reprezentaci!"
Filip Mareš z Valašského Meziříčí nakonec odjel jako lídr absolutní klasifikace mistrovství České republiky v rally před Janem Kopeckým, protože vůz kategorie WRC Václava Pecha nespadá do divize 1, která se počítá do celkového hodnocení MČR. Jako bonus se Mareš s Buchou vyhoupli i do čela průběžného hodnocení slovenského mistrovství.
„S výsledkem i výkonem celého týmu jsem spokojený. Vítězství nám uteklo sice o kousek, ale byl to pro nás první společný start v novém týmu a víme, kde se můžeme ještě posunout kupředu. O moc lepší vstup do nové sezony jsme si tak nemohli přát. Proto děkuji všem v týmu, Radkovi za super výkon na sedadle spolujezdce, soupeřům za krásné a vyrovnané souboje a hlavně všem partnerům za jejich podporu. Už teď se připravujeme na Rallye Šumava, kam se moc těšíme," dodává semčický jezdec, do kterého vkládá svou podporu již čtvrtým rokem také společnost Entry Engineering.
Další soutěž v rámci mistrovství České republiky v rally je na programu o prvním květnovém víkendu na Šumavě a LAURETA AUTO Škoda Team nebude na startu chybět.
PR
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.