Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích má za sebou své úvodní klání a je nutno podotknout, že to byl jeden z nejnáročnějších úvodů sezony vůbec. Letošní ročník Valašské Rally byl totiž poznamenaný častou změnou počasí, kdy se během pár minut klidně i několikrát vystřídalo slunce, déšť nebo dokonce sníh. Alfou a omegou byla pak správná volba pneumatik. Apríl si tak se soutěžními posádkami pohrál, jak se sluší a patří.
Právě pneumatiky byly jedním z klíčových faktorů od začátku až do posledních metrů soutěže. O náročnosti tratě se přesvědčila nejedna přední posádka. Bylo mnoho výletů mimo trať a jezdeckých chyb. Posádka LAURETA AUTO Škoda Teamu se však mohla spolehnout na své pneumatiky Michelin a trať zvládla také díky nim projet bez většího zaváhání.
„Valaška byla hodně náročná. Počasí si s námi už od shakedownu pohrávalo a volba pneumatik byla celý víkend náročná. Někdy se nám jí podařilo trefit dobře, jindy to bylo horší. V sobotu bylo hodně vytahaného bahna a v neděli to bez kompromisu v obutí podle mě ani nešlo. Po první etapě jsme nebyli od vedení daleko, proto jsme i s volbou obutí trochu zariskovali a pokusili se stáhnout naší ztrátu. Nedělní ráno nám ale úplně nevyšlo. Odpoledne jsme ale s pneumatikami zariskovali ještě víc a vyplatilo se to. Do poslední sekce jsme vyrazili se čtyřmi slicky, ale jen s jednou mokrou rezervou. Když pak začalo už před startem Juřinky docela hustě sněžit, nebyl jsem příliš optimistický. Juřinka nám ale vyšla a tu jednu mokrou pneumatiku jsme s Radkem nasadili až na poslední RZ. Radar mi totiž ukazoval, že bude sněžit nebo pršet zrovna v době, kdy budeme na trati. Nakonec se podmínky střídaly, ale na vodě jsme jeli až posledních 5 kilometrů a to bylo opravdu hodně těžké," komentuje průběh soutěže Filip Mareš, který zaznamenal během závodu tři dílčí vítězství na rychlostních zkouškách.
Filip s Radkem dokázali ze závěrečné sekce rychlostních zkoušek po prvotním nepříliš optimistickém výhledu vytěžit maximum. Ačkoliv se před ně v předposledním měřeném testu dostal Václav Pech, v tom závěrečném získali cenný skalp úřadujícího mistra Jana Kopeckého a poskočili před něj na druhé místo absolutního pořadí. Na vítězného Pecha ztratili pouhých 4,1 vteřiny!
Dramatický průběh Valašské rallye sledoval s velkým napětím i Jaroslav Jelínek, předseda představenstva akciové společnosti LAURETA AUTO: „Letos jsme zahájili s podporou ŠKODA AUTO již třetí sezónu spolupráce s Filipem Marešem a Radkem Buchou. Z umístění týmu mám obrovskou radost. Posádka odvedla fantastický výkon, dostat se před Jana Kopeckého je ohromný úspěch. Navíc soutěž byla vzhledem k proměnlivému počasí opravdu velice náročná. Za nás tedy obrovská gratulace a díky za skvělou reprezentaci!"
Filip Mareš z Valašského Meziříčí nakonec odjel jako lídr absolutní klasifikace mistrovství České republiky v rally před Janem Kopeckým, protože vůz kategorie WRC Václava Pecha nespadá do divize 1, která se počítá do celkového hodnocení MČR. Jako bonus se Mareš s Buchou vyhoupli i do čela průběžného hodnocení slovenského mistrovství.
„S výsledkem i výkonem celého týmu jsem spokojený. Vítězství nám uteklo sice o kousek, ale byl to pro nás první společný start v novém týmu a víme, kde se můžeme ještě posunout kupředu. O moc lepší vstup do nové sezony jsme si tak nemohli přát. Proto děkuji všem v týmu, Radkovi za super výkon na sedadle spolujezdce, soupeřům za krásné a vyrovnané souboje a hlavně všem partnerům za jejich podporu. Už teď se připravujeme na Rallye Šumava, kam se moc těšíme," dodává semčický jezdec, do kterého vkládá svou podporu již čtvrtým rokem také společnost Entry Engineering.
Další soutěž v rámci mistrovství České republiky v rally je na programu o prvním květnovém víkendu na Šumavě a LAURETA AUTO Škoda Team nebude na startu chybět.
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.