11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice má na semaforu zelenou. Tradiční loučení s motoristickou sezonou na Moravě proběhne v termínu 26. – 27. listopadu 2021. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili pro soutěžní posádky na poslední listopadovou sobotu opět oblíbenou okruhovou rychlostní zkoušku kolem slušovické dostihové dráhy, ale i náročný úsek z Trnavy do Kašavy.
Současný vývoj pandemické situace v České republice nenechal organizátory v podobě motoristické rodiny Minaříků v klidu spát. „Vzhledem k současné covidové situaci ve Zlínském kraji se odehraje veškerý program mikulášské show ve venkovním prostoru. Nemáme žádný uzavřený prostor, aby nedocházelo ke kumulaci osob. Nepořádáme slavnostní start na slušovickém náměstí a technickou přejímku, původně plánovanou do vnitřních prostor autoservisu Vraník, jsme přesunuli do venkovní části v servisní zóně na letišti Bílá Hlína u Slušovic,“ uvedl Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele VHS Mikuláš Rally Slušovice.
Pořadatelé z Podkopné Lhoty rychle zareagovali na současný nepříznivý epidemiologický stav a neproběhne ani tradiční slavnostní vyhlášení výsledků a rozdílení cen v Derby clubu u dostihové dráhy. „Posádky se nemusí obávat, že přijdou o krásné poháry. Budou jim předány po skončení rally v servisní zóně, případně je předáme jiným způsobem,“ upřesnil Josef Minařík. Populární rozlučka s rallyovou sezonou se odjede i s fanoušky podél trati rychlostních zkoušek a v servisní zóně. Pořadatelé je nicméně žádají, aby dodržovali rozestupy, neshlukovali se a ve větších skupinách osob nosili respirátor podle aktuálně platných pravidel Ministerstva zdravotnictví České republiky.
Letošní 11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice měří celkem 90,15 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Bernardýnská a Mikulášská v celkové délce 24,93 km. Pojede se opět oblíbený okruh kolem dostihové dráhy (5,37 km), který se uskuteční ve stejné podobě jako v předchozím ročníku. Při třetím průjezdu je připraven průjezd s názvem Mikulášská (1,17 km) v podobě nejatraktivnější části okruhu. Zařazen je úsek z Trnavy do Kašavy (4,34 km) s tradičním atraktivním místem u penzionu nad Podkopnou Lhotou, který najdeme v itineráři hned třikrát.
První vůz vyjede na trať v sobotu 27. listopadu v 10:30 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:30 hodin. Ze zvučných jmen se objeví na startu vítěz z roku 2017 Martin Vlček, dále Ondřej Bisaha (oba Hyundai i20 R5), Dominik Stříteský, Adam Březík (oba Škoda Fabia R5) nebo Antonín Tlusťák. Ze Slovenska přijede na Moravu Tomáš Ondrej (Škoda Fabia Rally2). Omluvenka bohužel dorazila od pětinásobného vítěze mikulášské exhibice Tomáše Kostky a také od slovenského hosta Jaroslava Melichárka,
Další zpravodajský servis v rámci 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice 2021 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?