11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice má na semaforu zelenou. Tradiční loučení s motoristickou sezonou na Moravě proběhne v termínu 26. – 27. listopadu 2021. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili pro soutěžní posádky na poslední listopadovou sobotu opět oblíbenou okruhovou rychlostní zkoušku kolem slušovické dostihové dráhy, ale i náročný úsek z Trnavy do Kašavy.
Současný vývoj pandemické situace v České republice nenechal organizátory v podobě motoristické rodiny Minaříků v klidu spát. „Vzhledem k současné covidové situaci ve Zlínském kraji se odehraje veškerý program mikulášské show ve venkovním prostoru. Nemáme žádný uzavřený prostor, aby nedocházelo ke kumulaci osob. Nepořádáme slavnostní start na slušovickém náměstí a technickou přejímku, původně plánovanou do vnitřních prostor autoservisu Vraník, jsme přesunuli do venkovní části v servisní zóně na letišti Bílá Hlína u Slušovic,“ uvedl Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele VHS Mikuláš Rally Slušovice.
Pořadatelé z Podkopné Lhoty rychle zareagovali na současný nepříznivý epidemiologický stav a neproběhne ani tradiční slavnostní vyhlášení výsledků a rozdílení cen v Derby clubu u dostihové dráhy. „Posádky se nemusí obávat, že přijdou o krásné poháry. Budou jim předány po skončení rally v servisní zóně, případně je předáme jiným způsobem,“ upřesnil Josef Minařík. Populární rozlučka s rallyovou sezonou se odjede i s fanoušky podél trati rychlostních zkoušek a v servisní zóně. Pořadatelé je nicméně žádají, aby dodržovali rozestupy, neshlukovali se a ve větších skupinách osob nosili respirátor podle aktuálně platných pravidel Ministerstva zdravotnictví České republiky.
Letošní 11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice měří celkem 90,15 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Bernardýnská a Mikulášská v celkové délce 24,93 km. Pojede se opět oblíbený okruh kolem dostihové dráhy (5,37 km), který se uskuteční ve stejné podobě jako v předchozím ročníku. Při třetím průjezdu je připraven průjezd s názvem Mikulášská (1,17 km) v podobě nejatraktivnější části okruhu. Zařazen je úsek z Trnavy do Kašavy (4,34 km) s tradičním atraktivním místem u penzionu nad Podkopnou Lhotou, který najdeme v itineráři hned třikrát.
První vůz vyjede na trať v sobotu 27. listopadu v 10:30 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:30 hodin. Ze zvučných jmen se objeví na startu vítěz z roku 2017 Martin Vlček, dále Ondřej Bisaha (oba Hyundai i20 R5), Dominik Stříteský, Adam Březík (oba Škoda Fabia R5) nebo Antonín Tlusťák. Ze Slovenska přijede na Moravu Tomáš Ondrej (Škoda Fabia Rally2). Omluvenka bohužel dorazila od pětinásobného vítěze mikulášské exhibice Tomáše Kostky a také od slovenského hosta Jaroslava Melichárka,
Další zpravodajský servis v rámci 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice 2021 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?