11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice má na semaforu zelenou. Tradiční loučení s motoristickou sezonou na Moravě proběhne v termínu 26. – 27. listopadu 2021. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili pro soutěžní posádky na poslední listopadovou sobotu opět oblíbenou okruhovou rychlostní zkoušku kolem slušovické dostihové dráhy, ale i náročný úsek z Trnavy do Kašavy.
Současný vývoj pandemické situace v České republice nenechal organizátory v podobě motoristické rodiny Minaříků v klidu spát. „Vzhledem k současné covidové situaci ve Zlínském kraji se odehraje veškerý program mikulášské show ve venkovním prostoru. Nemáme žádný uzavřený prostor, aby nedocházelo ke kumulaci osob. Nepořádáme slavnostní start na slušovickém náměstí a technickou přejímku, původně plánovanou do vnitřních prostor autoservisu Vraník, jsme přesunuli do venkovní části v servisní zóně na letišti Bílá Hlína u Slušovic,“ uvedl Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele VHS Mikuláš Rally Slušovice.
Pořadatelé z Podkopné Lhoty rychle zareagovali na současný nepříznivý epidemiologický stav a neproběhne ani tradiční slavnostní vyhlášení výsledků a rozdílení cen v Derby clubu u dostihové dráhy. „Posádky se nemusí obávat, že přijdou o krásné poháry. Budou jim předány po skončení rally v servisní zóně, případně je předáme jiným způsobem,“ upřesnil Josef Minařík. Populární rozlučka s rallyovou sezonou se odjede i s fanoušky podél trati rychlostních zkoušek a v servisní zóně. Pořadatelé je nicméně žádají, aby dodržovali rozestupy, neshlukovali se a ve větších skupinách osob nosili respirátor podle aktuálně platných pravidel Ministerstva zdravotnictví České republiky.
Letošní 11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice měří celkem 90,15 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Bernardýnská a Mikulášská v celkové délce 24,93 km. Pojede se opět oblíbený okruh kolem dostihové dráhy (5,37 km), který se uskuteční ve stejné podobě jako v předchozím ročníku. Při třetím průjezdu je připraven průjezd s názvem Mikulášská (1,17 km) v podobě nejatraktivnější části okruhu. Zařazen je úsek z Trnavy do Kašavy (4,34 km) s tradičním atraktivním místem u penzionu nad Podkopnou Lhotou, který najdeme v itineráři hned třikrát.
První vůz vyjede na trať v sobotu 27. listopadu v 10:30 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:30 hodin. Ze zvučných jmen se objeví na startu vítěz z roku 2017 Martin Vlček, dále Ondřej Bisaha (oba Hyundai i20 R5), Dominik Stříteský, Adam Březík (oba Škoda Fabia R5) nebo Antonín Tlusťák. Ze Slovenska přijede na Moravu Tomáš Ondrej (Škoda Fabia Rally2). Omluvenka bohužel dorazila od pětinásobného vítěze mikulášské exhibice Tomáše Kostky a také od slovenského hosta Jaroslava Melichárka,
Další zpravodajský servis v rámci 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice 2021 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.