Letošní mistrovská sezona v automobilových soutěžích dojela v Českém Krumlově úspěšně do cílové mety. V samotném závěru roku se konají volné exhibiční podniky a jedním z nich bude 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice. Tradiční loučení s motoristickou sezonou na Moravě se uskuteční v termínu 26. – 27. listopadu 2021. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili pro fanoušky opět oblíbenou okruhovou rychlostní zkoušku kolem slušovické dostihové dráhy, ale i náročný úsek z Trnavy do Kašavy.
Pořadatelský tým kolem motoristické rodiny Minaříků pevně věří, že populární rozlučka s rallyovou sezonou se odjede s fanoušky podél tratě rychlostních zkoušek a v servisní zóně. Současný vývoj pandemické situace v České republice nenechává organizátory větších akcí v klidu spát. Kvůli pandemii onemocnění Covid-19 a rozhodnutí výkonného výboru Autoklubu České republiky o předčasném ukončení sezony byla Mikuláš Rally v závěru loňské sezony odvolána. „Pevně věříme, že soutěž letos odjedeme i s diváky, i když nárust nakažených je v posledním týdnu značný. Přejeme si, aby se Mikuláš konal bez omezení pro diváky,“ uvedl Josef Minařík, předseda organizačního týmu a zástupce ředitele VHS Mikuláš Rally Slušovice. Do názvu oblíbené rallyshow se v pozici hlavního partnera dostala společnost Vodohospodářské stavby Brno, a.s., která působí na stavebním trhu doma i v zahraničí již od roku 1957. „Jsme rádi, že nám podařilo najít významného partnera. Těší nás, že s ním můžeme počítat i do budoucna, a to nejen při podpoře Mikuláš Rally,“ pověděl Minařík.
Letošní 11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice měří celkem 90,15 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Bernardýnská a Mikulášská v celkové délce 24,93 km. Fanoušci se mohou těšit opět na oblíbený okruh kolem dostihové dráhy, který se pojede ve stejné podobě jako v předchozím ročníku. „Pro diváky i soutěžní posádky je okruh velmi atraktivní. Při třetím průjezdu s názvem Mikulášská jsme připravili opět parádu pro diváky v podobě nejatraktivnější části okruhu. Nepojedeme Zádveřice, ale zařadili jsme úsek z Trnavy do Kašavy s tradičním diváckým místem u penzionu nad Podkopnou Lhotou, který najdeme v itineráři hned třikrát. Věříme, že nás nepřekvapí počasí a nepřijde sníh. Přece jen tento úsek je výše položeným místem na trati než Slušovice a řešit přezouvání gum může být problém,“ řekl Josef Minařík.
Podstatnou novinkou je umístění servisního parkoviště v prostoru letiště Bílá Hlína. Dosavadní prostor „u skleníků“ pronajal majitel pozemku pro komerční účely a pořadatelé hledali náhradní prostor. „Zvolili jsme variantu letiště, ve hře byla i možnost místní silnice na příjezdu z Hrobic, směrem do Březové. Na letišti máme pronajaté celé prostory včetně přistávací dráhy. Navíc se vyhneme při odjezdu ze servisu i průjezdu Slušovicemi, neboť zde probíhá Adventní jarmark a bude zvýšený pohyb vozidel a osob,“ vysvětlil Lubomír Minařík, ředitel rally.
Další změnou v programu rally je konání technické přejímky, která se uskuteční již v pátek 26. listopadu v odpoledních a večerních hodinách (16:30 - 20:30 hodin) v prostorách autoservisu firmy Vraník. „Letos startujeme již v 10:30 hodin a od časných ranních hodin posádky absolvují seznamovací jízdy. Jedeme erzety třikrát, a pokud bychom startovali až v poledne, dostávali bychom se do časové tísně a dojížděli do cíle za tmy. Tímto krokem jsme vyšli vstříc posádkám,“ upřesnil šéf organizačního výboru.
Ředitelství rally je umístěné opět v nové administrativní budově firmy Fagus v Nových Dvorech. První vůz vyjede na trať v sobotu 27. listopadu v 10:30 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:30 hodin. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen proběhne tradičně v Derby clubu (sud) u dostihové dráhy ve Slušovicích se začátkem v 18 hodin.
V minulých dnech byla zveřejněna po schválení Autoklubem České republiky zvláštní ustanovení, najdete je na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz. Soutěžící si mohou hlásit pomocí registračního systému Autoklubu ČR. Ten zatím čítá téměř třicet posádek, přihlášeni jsou například vítěz z roku 2017 Martin Vlček, dále Martin Bujáček, Vladimír Hanuš ze Slovenska (všichni Hyundai i20 R5), další slovenský jezdec Tomáš Ondrej (Škoda Fabia Rally2 Evo), Marek Vlček (Škoda Fabia R5), Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer EVO IX), Daniel Polášek (Ford Fiesta Rally4) a další. „Závěr sezony provází značný úbytek startujících na všech podnicích rally. Viděli jsme to ve Šternberku, Vsetíně a nyní v Českém Krumlově. Doufám, že k nám přijede alespoň 50 aut a tento počet naplníme. Propustnost tratě máme 70 posádek, ale nejsem velký optimista, že dosáhneme této cifry. Věřím, že se přihlásí místní matadoři Tomáš Kostka, Antonín Tlusťák, kteří se na startu Mikuláše každoročně objeví. Tomáš má sice omezený program, ale vždy sedne po pauze do auta a poráží absolutní špičku. Zkrátka pan jezdec,“ řekl Josef Minařík na adresu pětinásobného vítěze slušovické rozlučky. Dodejme, že do mikulášské show se mohou přihlásit všechny soutěžní vozidla včetně těch historických s platným testováním. Fanoušci rallysportu se mají poslední listopadovou sobotu ve Slušovicích opravdu na co těšit!
Další zpravodajský servis v rámci 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice 2021 přineseme v následujících dnech v tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?