Letošní mistrovská sezona v automobilových soutěžích dojela v Českém Krumlově úspěšně do cílové mety. V samotném závěru roku se konají volné exhibiční podniky a jedním z nich bude 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice. Tradiční loučení s motoristickou sezonou na Moravě se uskuteční v termínu 26. – 27. listopadu 2021. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili pro fanoušky opět oblíbenou okruhovou rychlostní zkoušku kolem slušovické dostihové dráhy, ale i náročný úsek z Trnavy do Kašavy.
Pořadatelský tým kolem motoristické rodiny Minaříků pevně věří, že populární rozlučka s rallyovou sezonou se odjede s fanoušky podél tratě rychlostních zkoušek a v servisní zóně. Současný vývoj pandemické situace v České republice nenechává organizátory větších akcí v klidu spát. Kvůli pandemii onemocnění Covid-19 a rozhodnutí výkonného výboru Autoklubu České republiky o předčasném ukončení sezony byla Mikuláš Rally v závěru loňské sezony odvolána. „Pevně věříme, že soutěž letos odjedeme i s diváky, i když nárust nakažených je v posledním týdnu značný. Přejeme si, aby se Mikuláš konal bez omezení pro diváky,“ uvedl Josef Minařík, předseda organizačního týmu a zástupce ředitele VHS Mikuláš Rally Slušovice. Do názvu oblíbené rallyshow se v pozici hlavního partnera dostala společnost Vodohospodářské stavby Brno, a.s., která působí na stavebním trhu doma i v zahraničí již od roku 1957. „Jsme rádi, že nám podařilo najít významného partnera. Těší nás, že s ním můžeme počítat i do budoucna, a to nejen při podpoře Mikuláš Rally,“ pověděl Minařík.
Letošní 11. ročník VHS Mikuláš Rally Slušovice měří celkem 90,15 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Bernardýnská a Mikulášská v celkové délce 24,93 km. Fanoušci se mohou těšit opět na oblíbený okruh kolem dostihové dráhy, který se pojede ve stejné podobě jako v předchozím ročníku. „Pro diváky i soutěžní posádky je okruh velmi atraktivní. Při třetím průjezdu s názvem Mikulášská jsme připravili opět parádu pro diváky v podobě nejatraktivnější části okruhu. Nepojedeme Zádveřice, ale zařadili jsme úsek z Trnavy do Kašavy s tradičním diváckým místem u penzionu nad Podkopnou Lhotou, který najdeme v itineráři hned třikrát. Věříme, že nás nepřekvapí počasí a nepřijde sníh. Přece jen tento úsek je výše položeným místem na trati než Slušovice a řešit přezouvání gum může být problém,“ řekl Josef Minařík.
Podstatnou novinkou je umístění servisního parkoviště v prostoru letiště Bílá Hlína. Dosavadní prostor „u skleníků“ pronajal majitel pozemku pro komerční účely a pořadatelé hledali náhradní prostor. „Zvolili jsme variantu letiště, ve hře byla i možnost místní silnice na příjezdu z Hrobic, směrem do Březové. Na letišti máme pronajaté celé prostory včetně přistávací dráhy. Navíc se vyhneme při odjezdu ze servisu i průjezdu Slušovicemi, neboť zde probíhá Adventní jarmark a bude zvýšený pohyb vozidel a osob,“ vysvětlil Lubomír Minařík, ředitel rally.
Další změnou v programu rally je konání technické přejímky, která se uskuteční již v pátek 26. listopadu v odpoledních a večerních hodinách (16:30 - 20:30 hodin) v prostorách autoservisu firmy Vraník. „Letos startujeme již v 10:30 hodin a od časných ranních hodin posádky absolvují seznamovací jízdy. Jedeme erzety třikrát, a pokud bychom startovali až v poledne, dostávali bychom se do časové tísně a dojížděli do cíle za tmy. Tímto krokem jsme vyšli vstříc posádkám,“ upřesnil šéf organizačního výboru.
Ředitelství rally je umístěné opět v nové administrativní budově firmy Fagus v Nových Dvorech. První vůz vyjede na trať v sobotu 27. listopadu v 10:30 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:30 hodin. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen proběhne tradičně v Derby clubu (sud) u dostihové dráhy ve Slušovicích se začátkem v 18 hodin.
V minulých dnech byla zveřejněna po schválení Autoklubem České republiky zvláštní ustanovení, najdete je na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz. Soutěžící si mohou hlásit pomocí registračního systému Autoklubu ČR. Ten zatím čítá téměř třicet posádek, přihlášeni jsou například vítěz z roku 2017 Martin Vlček, dále Martin Bujáček, Vladimír Hanuš ze Slovenska (všichni Hyundai i20 R5), další slovenský jezdec Tomáš Ondrej (Škoda Fabia Rally2 Evo), Marek Vlček (Škoda Fabia R5), Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer EVO IX), Daniel Polášek (Ford Fiesta Rally4) a další. „Závěr sezony provází značný úbytek startujících na všech podnicích rally. Viděli jsme to ve Šternberku, Vsetíně a nyní v Českém Krumlově. Doufám, že k nám přijede alespoň 50 aut a tento počet naplníme. Propustnost tratě máme 70 posádek, ale nejsem velký optimista, že dosáhneme této cifry. Věřím, že se přihlásí místní matadoři Tomáš Kostka, Antonín Tlusťák, kteří se na startu Mikuláše každoročně objeví. Tomáš má sice omezený program, ale vždy sedne po pauze do auta a poráží absolutní špičku. Zkrátka pan jezdec,“ řekl Josef Minařík na adresu pětinásobného vítěze slušovické rozlučky. Dodejme, že do mikulášské show se mohou přihlásit všechny soutěžní vozidla včetně těch historických s platným testováním. Fanoušci rallysportu se mají poslední listopadovou sobotu ve Slušovicích opravdu na co těšit!
Další zpravodajský servis v rámci 11. VHS Mikuláš Rally Slušovice 2021 přineseme v následujících dnech v tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?