Jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín potvrdil skvělou formu Filipa Mareše s Radovanem Buchou. Po defektem pneumatiky pokaženém výsledku na domácí Rally Bohemia, si posádka Škody Fabia Rally 2 Evo v modro – červených barvách Laureta Auto a Entry Engineering vybojovala ve Zlíně bronzovou medaili.
„Dramatická barumka pro nás končí fantastickou bednou! Děkujeme všem fanouškům za neskutečnou podporu, užili jsme si to spolu s vámi," vzkázal viditelně potěšený Filip na cílové rampě soutěže. Výsledek se ale nerodil zrovna lehce. Už v průběhu středečního testu totiž soutěžní Fabia utrpěla vady na kráse, vinnou výletu mimo trať. „Nebyl to zrovna ideální začátek důležitého týdne. Byl to náš jediný test před barumkou a mrzí mě, že jsme kvůli mé chybě nenajeli více kilometrů. Naštěstí šlo převážně o plechy a kluci z Rexteamu dali brzy vše do pořádku."
Peripetie se boleslavské posádce nevyhnuly ani v pátek večer. „To jsem si pro změnu já vybral svou slabou chvíli a nepohlídal si druhou časovku před startem městské erzety. Ztrácet 10 vteřin, v podstatě ještě před závodem, to nám na náladě moc nepřidalo. Ale rychle jsme to hodili za hlavu, a řekli si, že závody končí až v cíli," prozradil spolujezdec Radek Bucha. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu už od úvodních měřených úseků míchala kartami v první desítce pořadí a do cíle první etapy se probojovala až na 6. místo. V nedělní etapě nakonec nepřišel dlouho očekávaný déšť. Přesto se v infarktovém závěru bojovalo do posledních metrů poslední RZ a Filipa s Radkem vynesl jejich srdnatý výkon až ke skvělé třetí pozici v cíli jubilejního ročníku prestižní „barumky". „Jak se říká „Konec dobrý, všechno dobré". Nezačali jsme sice tak jak jsme chtěli, ale během závodu se nám hlavně na dlouhých rychlostkách docela dařilo. Nevyšla nám snad jen ranní volba obutí, v poslední den závodu. To jsem měl sáhnout po tvrdší sadě pneumatik Michelin. Třetí místo z barumky ale bereme všemi deseti! Děkujeme všem partnerům, kteří náš start umožnili," shodli se v cíli Filip s Radkem, kteří si druhým místem v hodnocení MČR upevnili stejnou příčku také v průběžné pořadí.
O posádku Filipa Mareše a Radka Buchy, by čeští fanoušci neměli přijít ani na zbylých podnicích kalendáře. Začátkem října je na programu populární Rally Pačejov a Laureta Auto i Entry Engineering, hodlají svou posádku plně podpořit v boji o titul vicemistra ČR.
PR
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?