Po úspěchu na Bohemii míří Dominik Stříteský do Mistrovství Evropy
Letošní sezona je pro celý tým nejen ve znamení tvrdé práce, přípravy a tréninků, ale i nečekaných příjemných překvapení. Dominikovy výborné výkony v prvních třech rally letošní sezóny zaujaly vedení týmu ŠKODA MOTORSPORT, který se rozhodl mu nabídnout jedinečnou možnost podílet se na oslavách 120 let mladoboleslavského motorsportu za volantem továrního vozu. Dominik důvěru nezklamal a obsadil v Rally Bohemia druhé místo za Janem Kopeckým.
Pro Eduarda Skabu, jednatele hlavního týmového partnera Autocentrála Hlučín, který dlouhodobě podporuje talentované jezdce, to byl nezapomenutelný zážitek. „Podporoval jsem již řadu jezdců v různých motoristických disciplínách, ale to, co prožíváme s Dominikem, je neuvěřitelné. Od mého prvního setkání s ním jsem měl velmi silný pocit, že naše spolupráce přinese pěkné výsledky. Dosavadní průběh sezony však předčil má nejodvážnější očekávání. Dominik za volantem tovární Škody Fabia Rally2 předvedl neuvěřitelně vyspělý výkon. Jsem rád, že Autocentrála Hlučín jako významný prodejce vozů Škoda mohla být u toho. A jsem rád, že můžeme Dominikovi jako tým nabídnout další příležitosti k jezdeckému rozvoji. Pro mě je to velká radost a velké zadostiučinění.“ Výborné výsledky první poloviny sezony nezůstaly nepovšimnuty ani v Autoklubu České republiky a s jeho podporou se tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport tento týden zúčastní Rally di Roma Capitale, třetího podniku Mistrovství Evropy. Manager týmu Jaroslav Vančík ví, že účast na podniku Mistrovství Evropy je novou výzvou pro tým i jezdce. „Velký dík Škoda Auto za podporu, kterou dala Dominikovi možností startu v továrním týmu. Chceme pokračovat v jeho jezdeckém rozvoji a teď musíme udělat další krok a využít zkušeností, které při práci se ŠKODA MOTORSPORT nasbíral. Mistrovství Evropy bude pro něj i pro tým novou velkou výzvou. Složitější logistika, neznámé tratě a silná konkurence evropských i místních jezdců budou výzvou nejen pro něj, ale i pro celý tým. Jedeme si pro nové zkušenosti a možnost porovnání naší výkonnosti na evropské úrovni.“
Dominikovi nezbylo moc času k ohlédnutí za Rally Bohemia a již jej čeká další výzva. „Chci především poděkovat Škoda Auto a Škoda Motorsport za jedinečnou možnost startovat v továrním týmu, panu Skabovi, který vlastně toto všechno umožnil i Jardovi Vančíkovi, který je již druhým rokem mým mentorem. Možnost nahlédnout do fungování vrcholného týmu ŠKODA MOTORSPORT byla inspirativní a poučná. Budu z ní těžit ještě dlouho. Hodně přínosné bylo rozsáhlé testování, které mi umožnilo přesné detailní nastavení a určité přizpůsobení mého jezdeckého stylu vozu FABIA RALLY2 evo. Jsem zvědavý na novou zkušenost v Itálii a doufám, že budeme důstojně reprezentovat náš tým i Autoklub České Republiky. Uděláme pro to s Jirkou Hovorkou maximum.“
Výsledky Rally di Roma Capitale můžete sledovat on-line v sobotu a neděli na https://www.ewrc-results.com/final/68445-rally-di-roma-capitale-2021/. Držte nám palce.
TZ ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.