Po úspěchu na Bohemii míří Dominik Stříteský do Mistrovství Evropy
Letošní sezona je pro celý tým nejen ve znamení tvrdé práce, přípravy a tréninků, ale i nečekaných příjemných překvapení. Dominikovy výborné výkony v prvních třech rally letošní sezóny zaujaly vedení týmu ŠKODA MOTORSPORT, který se rozhodl mu nabídnout jedinečnou možnost podílet se na oslavách 120 let mladoboleslavského motorsportu za volantem továrního vozu. Dominik důvěru nezklamal a obsadil v Rally Bohemia druhé místo za Janem Kopeckým.
Pro Eduarda Skabu, jednatele hlavního týmového partnera Autocentrála Hlučín, který dlouhodobě podporuje talentované jezdce, to byl nezapomenutelný zážitek. „Podporoval jsem již řadu jezdců v různých motoristických disciplínách, ale to, co prožíváme s Dominikem, je neuvěřitelné. Od mého prvního setkání s ním jsem měl velmi silný pocit, že naše spolupráce přinese pěkné výsledky. Dosavadní průběh sezony však předčil má nejodvážnější očekávání. Dominik za volantem tovární Škody Fabia Rally2 předvedl neuvěřitelně vyspělý výkon. Jsem rád, že Autocentrála Hlučín jako významný prodejce vozů Škoda mohla být u toho. A jsem rád, že můžeme Dominikovi jako tým nabídnout další příležitosti k jezdeckému rozvoji. Pro mě je to velká radost a velké zadostiučinění.“ Výborné výsledky první poloviny sezony nezůstaly nepovšimnuty ani v Autoklubu České republiky a s jeho podporou se tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport tento týden zúčastní Rally di Roma Capitale, třetího podniku Mistrovství Evropy. Manager týmu Jaroslav Vančík ví, že účast na podniku Mistrovství Evropy je novou výzvou pro tým i jezdce. „Velký dík Škoda Auto za podporu, kterou dala Dominikovi možností startu v továrním týmu. Chceme pokračovat v jeho jezdeckém rozvoji a teď musíme udělat další krok a využít zkušeností, které při práci se ŠKODA MOTORSPORT nasbíral. Mistrovství Evropy bude pro něj i pro tým novou velkou výzvou. Složitější logistika, neznámé tratě a silná konkurence evropských i místních jezdců budou výzvou nejen pro něj, ale i pro celý tým. Jedeme si pro nové zkušenosti a možnost porovnání naší výkonnosti na evropské úrovni.“
Dominikovi nezbylo moc času k ohlédnutí za Rally Bohemia a již jej čeká další výzva. „Chci především poděkovat Škoda Auto a Škoda Motorsport za jedinečnou možnost startovat v továrním týmu, panu Skabovi, který vlastně toto všechno umožnil i Jardovi Vančíkovi, který je již druhým rokem mým mentorem. Možnost nahlédnout do fungování vrcholného týmu ŠKODA MOTORSPORT byla inspirativní a poučná. Budu z ní těžit ještě dlouho. Hodně přínosné bylo rozsáhlé testování, které mi umožnilo přesné detailní nastavení a určité přizpůsobení mého jezdeckého stylu vozu FABIA RALLY2 evo. Jsem zvědavý na novou zkušenost v Itálii a doufám, že budeme důstojně reprezentovat náš tým i Autoklub České Republiky. Uděláme pro to s Jirkou Hovorkou maximum.“
Výsledky Rally di Roma Capitale můžete sledovat on-line v sobotu a neděli na https://www.ewrc-results.com/final/68445-rally-di-roma-capitale-2021/. Držte nám palce.
TZ ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?