Po úspěchu na Bohemii míří Dominik Stříteský do Mistrovství Evropy
Letošní sezona je pro celý tým nejen ve znamení tvrdé práce, přípravy a tréninků, ale i nečekaných příjemných překvapení. Dominikovy výborné výkony v prvních třech rally letošní sezóny zaujaly vedení týmu ŠKODA MOTORSPORT, který se rozhodl mu nabídnout jedinečnou možnost podílet se na oslavách 120 let mladoboleslavského motorsportu za volantem továrního vozu. Dominik důvěru nezklamal a obsadil v Rally Bohemia druhé místo za Janem Kopeckým.
Pro Eduarda Skabu, jednatele hlavního týmového partnera Autocentrála Hlučín, který dlouhodobě podporuje talentované jezdce, to byl nezapomenutelný zážitek. „Podporoval jsem již řadu jezdců v různých motoristických disciplínách, ale to, co prožíváme s Dominikem, je neuvěřitelné. Od mého prvního setkání s ním jsem měl velmi silný pocit, že naše spolupráce přinese pěkné výsledky. Dosavadní průběh sezony však předčil má nejodvážnější očekávání. Dominik za volantem tovární Škody Fabia Rally2 předvedl neuvěřitelně vyspělý výkon. Jsem rád, že Autocentrála Hlučín jako významný prodejce vozů Škoda mohla být u toho. A jsem rád, že můžeme Dominikovi jako tým nabídnout další příležitosti k jezdeckému rozvoji. Pro mě je to velká radost a velké zadostiučinění.“ Výborné výsledky první poloviny sezony nezůstaly nepovšimnuty ani v Autoklubu České republiky a s jeho podporou se tým ACA ŠKODA Vančík Motorsport tento týden zúčastní Rally di Roma Capitale, třetího podniku Mistrovství Evropy. Manager týmu Jaroslav Vančík ví, že účast na podniku Mistrovství Evropy je novou výzvou pro tým i jezdce. „Velký dík Škoda Auto za podporu, kterou dala Dominikovi možností startu v továrním týmu. Chceme pokračovat v jeho jezdeckém rozvoji a teď musíme udělat další krok a využít zkušeností, které při práci se ŠKODA MOTORSPORT nasbíral. Mistrovství Evropy bude pro něj i pro tým novou velkou výzvou. Složitější logistika, neznámé tratě a silná konkurence evropských i místních jezdců budou výzvou nejen pro něj, ale i pro celý tým. Jedeme si pro nové zkušenosti a možnost porovnání naší výkonnosti na evropské úrovni.“
Dominikovi nezbylo moc času k ohlédnutí za Rally Bohemia a již jej čeká další výzva. „Chci především poděkovat Škoda Auto a Škoda Motorsport za jedinečnou možnost startovat v továrním týmu, panu Skabovi, který vlastně toto všechno umožnil i Jardovi Vančíkovi, který je již druhým rokem mým mentorem. Možnost nahlédnout do fungování vrcholného týmu ŠKODA MOTORSPORT byla inspirativní a poučná. Budu z ní těžit ještě dlouho. Hodně přínosné bylo rozsáhlé testování, které mi umožnilo přesné detailní nastavení a určité přizpůsobení mého jezdeckého stylu vozu FABIA RALLY2 evo. Jsem zvědavý na novou zkušenost v Itálii a doufám, že budeme důstojně reprezentovat náš tým i Autoklub České Republiky. Uděláme pro to s Jirkou Hovorkou maximum.“
Výsledky Rally di Roma Capitale můžete sledovat on-line v sobotu a neděli na https://www.ewrc-results.com/final/68445-rally-di-roma-capitale-2021/. Držte nám palce.
TZ ACA ŠKODA Vančík Motorsport
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?