Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích má za sebou své třetí letošní pokračování. Potřetí v této sezóně dokončila na bronzovém stupínku posádka hájící barvy LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU, ve složení Filip Mareš a Radovan Bucha.
Do jihomoravské soutěže vstoupila tradičně zbarvená Fabia Rally2 evo sérii třetích nejrychlejších časů a stejná pozice Filipovi s Radkem patřila i po úvodní etapě závodu. Ještě vyšším tempem se boleslavská dvojice prezentovala ve druhé, sobotní etapě. I v ní ale nakonec obsadila třetí příčku, byť odstup na nejrychlejší byl jen v řádu několika vteřin. „Mám z našeho výkonu v Hustopečích docela radost. Nejméně se nám dařilo v obou průjezdech RZ Němčičky, kde jsme ztratili v součtu nejvíce času. V ostatních RZ jsme se dokázali stabilně držet s malým odstupem za Kopeckým a Pechem, kteří bojovali o vítězství," hodnotí pozitivně výkon celého týmu Filip Mareš a pokračuje: „Ve druhé etapě se nám povedlo je tu a tam i porážet, i přesto, že v prvním průjezdu nejdelší RZ nás připravila o lepší čas hloupá situace. Po jednom z šotolinových úseků uvízl v disku velký kámen. To způsobilo nemalé vibrace, podobné těm, které značí defekt pneumatiky. V těžkém úzkém sjezdu do Diváků jsme museli zpomalit a tím výrazně ztratili. Až po necelých třech kilometrech, při technickém průjezdu obcí, kámen vypadl a ukázalo se, že naštěstí nejde o defekt," podělil se Filip Mareš o zajímavou zkušenost.
Spokojený s výkonem posádky i týmu, byl i Pavel Paickr za Entry Engineering: „Posádka i nový vůz fungovali skvěle a daří se nám držet předsezónního plánu. Po Filipovi s Radkem chceme, aby šli krok za krokem, což na 100 % plní. Bodově je mistrovství stále otevřené. V Hustopečích jsme byli objektivně nejblíže bojům o vítězství, a to i za situace, kdy nikdo z posádek před námi nemohl polevit. Na tom chceme stavět na domácí Bohemii, která je i pro naši společnost velmi důležitá."
Nyní se už celý tým připravuje na první z vrcholů domácí soutěžácké scény, kterým bude červencová Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Na jejím startu se očekává ještě silnější konkurence, než tomu bylo v dosud odjetých závodech MČR. „Nemáme v úmyslu polevit z našeho úsilí přiblížit se bojům o vítězství. Bohemia je naší domácí soutěží, pořadatel navíc připravil i zcela nové úseky, což vždy vítáme. Už teď se těšíme, až v ulicích Mladé Boleslavi odstartujeme do první RZ," doplňuje Radovan Bucha, pro nějž půjde o jedenáctý start po boku Filipa Mareše.
Celý LAURETA AUTO ŠKODA TEAM děkuje za podporu všem svým partnerům a fanouškům, kteří u tratí Rally Hustopeče byli v hojných zástupech.
PR
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.