Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích má za sebou své třetí letošní pokračování. Potřetí v této sezóně dokončila na bronzovém stupínku posádka hájící barvy LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU, ve složení Filip Mareš a Radovan Bucha.
Do jihomoravské soutěže vstoupila tradičně zbarvená Fabia Rally2 evo sérii třetích nejrychlejších časů a stejná pozice Filipovi s Radkem patřila i po úvodní etapě závodu. Ještě vyšším tempem se boleslavská dvojice prezentovala ve druhé, sobotní etapě. I v ní ale nakonec obsadila třetí příčku, byť odstup na nejrychlejší byl jen v řádu několika vteřin. „Mám z našeho výkonu v Hustopečích docela radost. Nejméně se nám dařilo v obou průjezdech RZ Němčičky, kde jsme ztratili v součtu nejvíce času. V ostatních RZ jsme se dokázali stabilně držet s malým odstupem za Kopeckým a Pechem, kteří bojovali o vítězství," hodnotí pozitivně výkon celého týmu Filip Mareš a pokračuje: „Ve druhé etapě se nám povedlo je tu a tam i porážet, i přesto, že v prvním průjezdu nejdelší RZ nás připravila o lepší čas hloupá situace. Po jednom z šotolinových úseků uvízl v disku velký kámen. To způsobilo nemalé vibrace, podobné těm, které značí defekt pneumatiky. V těžkém úzkém sjezdu do Diváků jsme museli zpomalit a tím výrazně ztratili. Až po necelých třech kilometrech, při technickém průjezdu obcí, kámen vypadl a ukázalo se, že naštěstí nejde o defekt," podělil se Filip Mareš o zajímavou zkušenost.
Spokojený s výkonem posádky i týmu, byl i Pavel Paickr za Entry Engineering: „Posádka i nový vůz fungovali skvěle a daří se nám držet předsezónního plánu. Po Filipovi s Radkem chceme, aby šli krok za krokem, což na 100 % plní. Bodově je mistrovství stále otevřené. V Hustopečích jsme byli objektivně nejblíže bojům o vítězství, a to i za situace, kdy nikdo z posádek před námi nemohl polevit. Na tom chceme stavět na domácí Bohemii, která je i pro naši společnost velmi důležitá."
Nyní se už celý tým připravuje na první z vrcholů domácí soutěžácké scény, kterým bude červencová Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Na jejím startu se očekává ještě silnější konkurence, než tomu bylo v dosud odjetých závodech MČR. „Nemáme v úmyslu polevit z našeho úsilí přiblížit se bojům o vítězství. Bohemia je naší domácí soutěží, pořadatel navíc připravil i zcela nové úseky, což vždy vítáme. Už teď se těšíme, až v ulicích Mladé Boleslavi odstartujeme do první RZ," doplňuje Radovan Bucha, pro nějž půjde o jedenáctý start po boku Filipa Mareše.
Celý LAURETA AUTO ŠKODA TEAM děkuje za podporu všem svým partnerům a fanouškům, kteří u tratí Rally Hustopeče byli v hojných zástupech.
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.