Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích má za sebou své třetí letošní pokračování. Potřetí v této sezóně dokončila na bronzovém stupínku posádka hájící barvy LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU, ve složení Filip Mareš a Radovan Bucha.
Do jihomoravské soutěže vstoupila tradičně zbarvená Fabia Rally2 evo sérii třetích nejrychlejších časů a stejná pozice Filipovi s Radkem patřila i po úvodní etapě závodu. Ještě vyšším tempem se boleslavská dvojice prezentovala ve druhé, sobotní etapě. I v ní ale nakonec obsadila třetí příčku, byť odstup na nejrychlejší byl jen v řádu několika vteřin. „Mám z našeho výkonu v Hustopečích docela radost. Nejméně se nám dařilo v obou průjezdech RZ Němčičky, kde jsme ztratili v součtu nejvíce času. V ostatních RZ jsme se dokázali stabilně držet s malým odstupem za Kopeckým a Pechem, kteří bojovali o vítězství," hodnotí pozitivně výkon celého týmu Filip Mareš a pokračuje: „Ve druhé etapě se nám povedlo je tu a tam i porážet, i přesto, že v prvním průjezdu nejdelší RZ nás připravila o lepší čas hloupá situace. Po jednom z šotolinových úseků uvízl v disku velký kámen. To způsobilo nemalé vibrace, podobné těm, které značí defekt pneumatiky. V těžkém úzkém sjezdu do Diváků jsme museli zpomalit a tím výrazně ztratili. Až po necelých třech kilometrech, při technickém průjezdu obcí, kámen vypadl a ukázalo se, že naštěstí nejde o defekt," podělil se Filip Mareš o zajímavou zkušenost.
Spokojený s výkonem posádky i týmu, byl i Pavel Paickr za Entry Engineering: „Posádka i nový vůz fungovali skvěle a daří se nám držet předsezónního plánu. Po Filipovi s Radkem chceme, aby šli krok za krokem, což na 100 % plní. Bodově je mistrovství stále otevřené. V Hustopečích jsme byli objektivně nejblíže bojům o vítězství, a to i za situace, kdy nikdo z posádek před námi nemohl polevit. Na tom chceme stavět na domácí Bohemii, která je i pro naši společnost velmi důležitá."
Nyní se už celý tým připravuje na první z vrcholů domácí soutěžácké scény, kterým bude červencová Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Na jejím startu se očekává ještě silnější konkurence, než tomu bylo v dosud odjetých závodech MČR. „Nemáme v úmyslu polevit z našeho úsilí přiblížit se bojům o vítězství. Bohemia je naší domácí soutěží, pořadatel navíc připravil i zcela nové úseky, což vždy vítáme. Už teď se těšíme, až v ulicích Mladé Boleslavi odstartujeme do první RZ," doplňuje Radovan Bucha, pro nějž půjde o jedenáctý start po boku Filipa Mareše.
Celý LAURETA AUTO ŠKODA TEAM děkuje za podporu všem svým partnerům a fanouškům, kteří u tratí Rally Hustopeče byli v hojných zástupech.
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.