Václav Pech jun. a Petr Uhel dokončili Rallye Šumava na devátém místě. Posádku EuroOil teamu přibrzdila v závěru první etapy porucha turbodmychadla na jejich Fordu Focusu WRC.
Pech s Uhlem vstoupili do soutěže s druhým nejrychlejším časem a druhou pozici drželi s mírným odstupem na prvního Honzu Kopeckého takřka celý den. „Na poslední rychlostce sobotní etapy se ale rozpadla výfuková turbínka na turbu a její kusy prolétly až do katalizátoru. Stalo se to bohužel brzy po startu dlouhé rychlostky „Strašín“ a do cíle nám zbývalo ještě 18 km. Motor okamžitě ztratil výkon a najednou z toho bylo auto na výlet. Tomu odpovídala rychlost jakou jsme museli dojet až do cíle a při tom ztratili rovné 4 minuty,“ popisuje důvod propadu na 14. pozici Pech a pokračuje. „Během jízdy bez turba, nás předjeli přímo na trati tři posádky startující za námi po minutových intervalech. Snažil jsem se včas uhýbat, abych je nezbrzdil, ale Filip Mareš k nám přiletěl ve velice rychlém úseku a než jsem zareagoval, určitě ztratil nějakou sekundu. Za to se jejich posádce velice omlouvám, protože v cíli byli třetí se ztrátou pouhých 0,3 vteřiny na druhého a bez nás to mohlo dopadnout jinak,“ vysvětluje Pech.
Mechanici EuroOil teamu v servisu poškozené turbodmychadlo vyměnili a Pech s Uhlem se pokusili ve druhé etapě probojovat co nejvýše. Nakonec to bylo deváté místo absolutně a 3. v nedělní etapě, za které jim byly přiděleny body do MČR.
„Chtěli jsme vyhrát alespoň druhou etapu, ale Focus pořád trošku zlobil. Tím jak vrtulka turba a další častí proletěli výfukem, poškodily teplotní čidlo výfukových plynů, které občas zahlásilo vysokou teplotu a tím motoru zrušilo program (ALS) na minimální prodlevu turba. Ten mně chyběl především ve vracečkách na ruční brzdu, kdy to asi nebylo moc na dívání,“ zakončuje s lehkým úsměvem Pech.
Dalším závodem Mistrovství České republiky v rallye, bude v polovině června jihomoravská Rallye Hustopeče.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?