Česká rallyeová naděje má za sebou první letošní podnik. Erik Cais skončil v náročné italské Rally Ciocco na jedenáctém místě. Z vítězství se radoval zkušený Belgičan Thierry Neuville a Cais na něj ztratil přes minutu a půl. Zlínský pilot s navigátorkou Jindřiškou Žákovou se stali nejlepší českou posádkou, když v poslední rychlostní zkoušce přeskočili Filipa Mareše. „Je to parádní výsledek. Zvlášť po tom, čím jsme si prošli před startem,“ prohlásil 21letý Cais, který se v letošní sezoně soustředí na juniorskou kategorii mistrovství Evropy. Zároveň by se mohl objevit také na Valašské rallye.
Náročně začal nový rok pro Erika Caise. Talentovaný pilot rallye v únoru prodělal Covid-19, nemohl naplno trénovat. A kvůli vládním nařízením nešlo na Moravě závodní Ford Fiesta Rally2 pořádně otestovat. I proto se členové týmu Orsák Rallysport rozhodli zúčastnit se italské Rally Ciocco. Dvoudenní soutěž posádky pořádně prověřila. „Bohužel bylo hodně havárií, naštěstí bez vážných zranění. I když podnik nebyl významně dlouhý, bylo to daleko náročnější než delší soutěže, kterých jsem se zúčastnil,“ popisoval Cais.
4. místo v poslední RZ!
Kromě členité tratě a rozbitého asfaltu znepříjemňovalo posádkám průjezdy vylezlé bahno. Jenže právě tyhle podmínky má Cais, jako bývalý profesionální cyklista na horských kolech, velmi rád. „Ještě mohlo trochu více pršet, aby to klouzalo,“ dodal s úsměvem rodák z Fryštáku, který ukázal výbornou rychlost hlavně ke konci. Před závěrečnou sekcí byl na 13. místě a na Filipa Mareše ztrácel osm vteřin. V posledních třech rychlostních zkouškách ale pokaždé zajel do desátého místa, v té konečné vybojoval dokonce čtvrté místo! A díky tomu poskočil na konečnou 11. příčku na Rally Ciocco.
„Podle mých zkušeností se všechno rozhoduje na poslední zkoušce, takže jsem do toho dal všechno. A výsledek nás potěšil, protože jsme se dokázali prosadit v obrovské konkurenci italských pilotů. Tempo je tu neskutečně vysoké a vyrovnané,“ tvrdil Cais, jeden z největších talentů evropské rallye. Kromě podmínek a vysoké konkurence musel český pilot bojovat také se zdravotními komplikacemi, tedy konkrétně s Covid-19, který prodělal koncem února.
„A bohužel post-covidového syndromu jsem se ještě zcela nezbavil. Třeba na dlouhých rychlostních zkouškách jsem se zadýchával, soustředěnost občas kolísala, a to i když s maximální koncentrací nemám žádný problém. Nebylo to však tak hrozné, abych někoho ohrozil. Spíše to nebylo komfortní,“ popisoval Cais, který je z profesionální cyklistiky zvyklý na tréninkový dril a stará se o něm kondiční trenér Erik Kimmel. „Po závodě jsem absolvoval klidové a zátěžové EKG a už by to mělo být v pohodě.“
Caise čeká letos osm soutěží v rámci ERC, první se jede v květnu na Azorských ostrovech. Koncem března by se mohl objevit také na Valašské rallye. „Původně jsme o tom neuvažovali, ale situace ve sportu je náročná. Musí se využít každého závodu, který je,“ prohlásil člen týmu Orsák Rallysport.
PR, Jiří Uhlíř
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.