Česká rallyeová naděje má za sebou první letošní podnik. Erik Cais skončil v náročné italské Rally Ciocco na jedenáctém místě. Z vítězství se radoval zkušený Belgičan Thierry Neuville a Cais na něj ztratil přes minutu a půl. Zlínský pilot s navigátorkou Jindřiškou Žákovou se stali nejlepší českou posádkou, když v poslední rychlostní zkoušce přeskočili Filipa Mareše. „Je to parádní výsledek. Zvlášť po tom, čím jsme si prošli před startem,“ prohlásil 21letý Cais, který se v letošní sezoně soustředí na juniorskou kategorii mistrovství Evropy. Zároveň by se mohl objevit také na Valašské rallye.
Náročně začal nový rok pro Erika Caise. Talentovaný pilot rallye v únoru prodělal Covid-19, nemohl naplno trénovat. A kvůli vládním nařízením nešlo na Moravě závodní Ford Fiesta Rally2 pořádně otestovat. I proto se členové týmu Orsák Rallysport rozhodli zúčastnit se italské Rally Ciocco. Dvoudenní soutěž posádky pořádně prověřila. „Bohužel bylo hodně havárií, naštěstí bez vážných zranění. I když podnik nebyl významně dlouhý, bylo to daleko náročnější než delší soutěže, kterých jsem se zúčastnil,“ popisoval Cais.
4. místo v poslední RZ!
Kromě členité tratě a rozbitého asfaltu znepříjemňovalo posádkám průjezdy vylezlé bahno. Jenže právě tyhle podmínky má Cais, jako bývalý profesionální cyklista na horských kolech, velmi rád. „Ještě mohlo trochu více pršet, aby to klouzalo,“ dodal s úsměvem rodák z Fryštáku, který ukázal výbornou rychlost hlavně ke konci. Před závěrečnou sekcí byl na 13. místě a na Filipa Mareše ztrácel osm vteřin. V posledních třech rychlostních zkouškách ale pokaždé zajel do desátého místa, v té konečné vybojoval dokonce čtvrté místo! A díky tomu poskočil na konečnou 11. příčku na Rally Ciocco.
„Podle mých zkušeností se všechno rozhoduje na poslední zkoušce, takže jsem do toho dal všechno. A výsledek nás potěšil, protože jsme se dokázali prosadit v obrovské konkurenci italských pilotů. Tempo je tu neskutečně vysoké a vyrovnané,“ tvrdil Cais, jeden z největších talentů evropské rallye. Kromě podmínek a vysoké konkurence musel český pilot bojovat také se zdravotními komplikacemi, tedy konkrétně s Covid-19, který prodělal koncem února.
„A bohužel post-covidového syndromu jsem se ještě zcela nezbavil. Třeba na dlouhých rychlostních zkouškách jsem se zadýchával, soustředěnost občas kolísala, a to i když s maximální koncentrací nemám žádný problém. Nebylo to však tak hrozné, abych někoho ohrozil. Spíše to nebylo komfortní,“ popisoval Cais, který je z profesionální cyklistiky zvyklý na tréninkový dril a stará se o něm kondiční trenér Erik Kimmel. „Po závodě jsem absolvoval klidové a zátěžové EKG a už by to mělo být v pohodě.“
Caise čeká letos osm soutěží v rámci ERC, první se jede v květnu na Azorských ostrovech. Koncem března by se mohl objevit také na Valašské rallye. „Původně jsme o tom neuvažovali, ale situace ve sportu je náročná. Musí se využít každého závodu, který je,“ prohlásil člen týmu Orsák Rallysport.
PR, Jiří Uhlíř
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.