Česká rallyeová naděje má za sebou první letošní podnik. Erik Cais skončil v náročné italské Rally Ciocco na jedenáctém místě. Z vítězství se radoval zkušený Belgičan Thierry Neuville a Cais na něj ztratil přes minutu a půl. Zlínský pilot s navigátorkou Jindřiškou Žákovou se stali nejlepší českou posádkou, když v poslední rychlostní zkoušce přeskočili Filipa Mareše. „Je to parádní výsledek. Zvlášť po tom, čím jsme si prošli před startem,“ prohlásil 21letý Cais, který se v letošní sezoně soustředí na juniorskou kategorii mistrovství Evropy. Zároveň by se mohl objevit také na Valašské rallye.
Náročně začal nový rok pro Erika Caise. Talentovaný pilot rallye v únoru prodělal Covid-19, nemohl naplno trénovat. A kvůli vládním nařízením nešlo na Moravě závodní Ford Fiesta Rally2 pořádně otestovat. I proto se členové týmu Orsák Rallysport rozhodli zúčastnit se italské Rally Ciocco. Dvoudenní soutěž posádky pořádně prověřila. „Bohužel bylo hodně havárií, naštěstí bez vážných zranění. I když podnik nebyl významně dlouhý, bylo to daleko náročnější než delší soutěže, kterých jsem se zúčastnil,“ popisoval Cais.
4. místo v poslední RZ!
Kromě členité tratě a rozbitého asfaltu znepříjemňovalo posádkám průjezdy vylezlé bahno. Jenže právě tyhle podmínky má Cais, jako bývalý profesionální cyklista na horských kolech, velmi rád. „Ještě mohlo trochu více pršet, aby to klouzalo,“ dodal s úsměvem rodák z Fryštáku, který ukázal výbornou rychlost hlavně ke konci. Před závěrečnou sekcí byl na 13. místě a na Filipa Mareše ztrácel osm vteřin. V posledních třech rychlostních zkouškách ale pokaždé zajel do desátého místa, v té konečné vybojoval dokonce čtvrté místo! A díky tomu poskočil na konečnou 11. příčku na Rally Ciocco.
„Podle mých zkušeností se všechno rozhoduje na poslední zkoušce, takže jsem do toho dal všechno. A výsledek nás potěšil, protože jsme se dokázali prosadit v obrovské konkurenci italských pilotů. Tempo je tu neskutečně vysoké a vyrovnané,“ tvrdil Cais, jeden z největších talentů evropské rallye. Kromě podmínek a vysoké konkurence musel český pilot bojovat také se zdravotními komplikacemi, tedy konkrétně s Covid-19, který prodělal koncem února.
„A bohužel post-covidového syndromu jsem se ještě zcela nezbavil. Třeba na dlouhých rychlostních zkouškách jsem se zadýchával, soustředěnost občas kolísala, a to i když s maximální koncentrací nemám žádný problém. Nebylo to však tak hrozné, abych někoho ohrozil. Spíše to nebylo komfortní,“ popisoval Cais, který je z profesionální cyklistiky zvyklý na tréninkový dril a stará se o něm kondiční trenér Erik Kimmel. „Po závodě jsem absolvoval klidové a zátěžové EKG a už by to mělo být v pohodě.“
Caise čeká letos osm soutěží v rámci ERC, první se jede v květnu na Azorských ostrovech. Koncem března by se mohl objevit také na Valašské rallye. „Původně jsme o tom neuvažovali, ale situace ve sportu je náročná. Musí se využít každého závodu, který je,“ prohlásil člen týmu Orsák Rallysport.
PR, Jiří Uhlíř
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.