IMSA: Cadillac byl v Sebringu suverénně nejrychlejší, Montoya chce do Ferrari

Wayne Taylor Racing
Wayne Taylor Racing, foto: ROLEX
iM3 27. února 2017 07:21
Sdílej:

Dvoudenní kolektivní testování na okruhu v Sebringu se stalo doménou prototypů Cadillac DPi-V.R, které v obou dnech obsadily první tři příčky. Testů v seriálu IMSA SportsCar Championship se zúčastnil i bývalý pilot formule 1 a IndyCar Juan Pablo Montoya a hned pokukoval po závodním angažmá.

Nejrychlejších časů jsme se dočkali na závěr testů, kdy Jordan Taylor objel jedno kolo za 1:49.600. O pouhých padesát jedna setin za ním skončil Filipe Albuquerque a dalších 36 setin ztratil třetí Dane Cameron. Prototypy Cadillac tak na hrbolatém Sebringu nenašly soupeře a jako jediní se dostaly pod hranici jedné minuty a padesáti vteřin.

Prototypy ORECA, Ligier Nissan a Mazda výrazně ztrácely a nejrychlejší Stephen Simpson s ORECOU měl o sedm desetin pomalejší čas. Naopak poslední Renger van der Zande měl s vozem Riley/Multimatic ztrátu 2,3 sekundy.

Na závěr testovacího dne přeskočila Corvetta v rukou Jana Magnussena dominují fordy zaznamenala čas 1:58.525. Dirk Werner s novým Porsche 911 byl pomalejší jen o šest tisícin a až třetí v kategorii GTLM byl nakonec Ford Ryana Briscoa.

Šesté místo v GTLM patřilo Ferrari 488 týmu Risi Competizione, s nímž se v Sebringu vozil i dvojnásobný vítěz Indianapolis 500 Juan Pablo Montoya. Kolumbijec se nechal slyšet, že by svezení s Ferrari nenechal jen u testů a rád by své zkušenosti rozšířil i na závod. Na dvanáctihodinovku v Sebringu má však Risi Competizione potvrzenou posádku ve složení Toni Vilander, Giancarlo Fisichella a James Calado. Na 24h v Le Mans však Calado pojede za tým AF Corse a sedačka v americkém ferrari je zatím neobsazená.

V kategorii PC zůstal na čele navzdory absenci v odpoledním testu tým Starworks Motorsport a v GTD byl s vozem Porsche 911 GT3 R nadále nejrychlejší Colin Braun z týmu CORE autosport.

Výsledky třetího testuVýsledky čtvrtého testu

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.