Dvoudenní kolektivní testování na okruhu v Sebringu se stalo doménou prototypů Cadillac DPi-V.R, které v obou dnech obsadily první tři příčky. Testů v seriálu IMSA SportsCar Championship se zúčastnil i bývalý pilot formule 1 a IndyCar Juan Pablo Montoya a hned pokukoval po závodním angažmá.
Nejrychlejších časů jsme se dočkali na závěr testů, kdy Jordan Taylor objel jedno kolo za 1:49.600. O pouhých padesát jedna setin za ním skončil Filipe Albuquerque a dalších 36 setin ztratil třetí Dane Cameron. Prototypy Cadillac tak na hrbolatém Sebringu nenašly soupeře a jako jediní se dostaly pod hranici jedné minuty a padesáti vteřin.
Prototypy ORECA, Ligier Nissan a Mazda výrazně ztrácely a nejrychlejší Stephen Simpson s ORECOU měl o sedm desetin pomalejší čas. Naopak poslední Renger van der Zande měl s vozem Riley/Multimatic ztrátu 2,3 sekundy.
Na závěr testovacího dne přeskočila Corvetta v rukou Jana Magnussena dominují fordy zaznamenala čas 1:58.525. Dirk Werner s novým Porsche 911 byl pomalejší jen o šest tisícin a až třetí v kategorii GTLM byl nakonec Ford Ryana Briscoa.
Šesté místo v GTLM patřilo Ferrari 488 týmu Risi Competizione, s nímž se v Sebringu vozil i dvojnásobný vítěz Indianapolis 500 Juan Pablo Montoya. Kolumbijec se nechal slyšet, že by svezení s Ferrari nenechal jen u testů a rád by své zkušenosti rozšířil i na závod. Na dvanáctihodinovku v Sebringu má však Risi Competizione potvrzenou posádku ve složení Toni Vilander, Giancarlo Fisichella a James Calado. Na 24h v Le Mans však Calado pojede za tým AF Corse a sedačka v americkém ferrari je zatím neobsazená.
V kategorii PC zůstal na čele navzdory absenci v odpoledním testu tým Starworks Motorsport a v GTD byl s vozem Porsche 911 GT3 R nadále nejrychlejší Colin Braun z týmu CORE autosport.
Výsledky třetího testuVýsledky čtvrtého testu
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?