IMSA: Cadillac byl v Sebringu suverénně nejrychlejší, Montoya chce do Ferrari

Wayne Taylor Racing
Wayne Taylor Racing, foto: ROLEX
iM3 27. února 2017 07:21
Sdílej:

Dvoudenní kolektivní testování na okruhu v Sebringu se stalo doménou prototypů Cadillac DPi-V.R, které v obou dnech obsadily první tři příčky. Testů v seriálu IMSA SportsCar Championship se zúčastnil i bývalý pilot formule 1 a IndyCar Juan Pablo Montoya a hned pokukoval po závodním angažmá.

Nejrychlejších časů jsme se dočkali na závěr testů, kdy Jordan Taylor objel jedno kolo za 1:49.600. O pouhých padesát jedna setin za ním skončil Filipe Albuquerque a dalších 36 setin ztratil třetí Dane Cameron. Prototypy Cadillac tak na hrbolatém Sebringu nenašly soupeře a jako jediní se dostaly pod hranici jedné minuty a padesáti vteřin.

Prototypy ORECA, Ligier Nissan a Mazda výrazně ztrácely a nejrychlejší Stephen Simpson s ORECOU měl o sedm desetin pomalejší čas. Naopak poslední Renger van der Zande měl s vozem Riley/Multimatic ztrátu 2,3 sekundy.

Na závěr testovacího dne přeskočila Corvetta v rukou Jana Magnussena dominují fordy zaznamenala čas 1:58.525. Dirk Werner s novým Porsche 911 byl pomalejší jen o šest tisícin a až třetí v kategorii GTLM byl nakonec Ford Ryana Briscoa.

Šesté místo v GTLM patřilo Ferrari 488 týmu Risi Competizione, s nímž se v Sebringu vozil i dvojnásobný vítěz Indianapolis 500 Juan Pablo Montoya. Kolumbijec se nechal slyšet, že by svezení s Ferrari nenechal jen u testů a rád by své zkušenosti rozšířil i na závod. Na dvanáctihodinovku v Sebringu má však Risi Competizione potvrzenou posádku ve složení Toni Vilander, Giancarlo Fisichella a James Calado. Na 24h v Le Mans však Calado pojede za tým AF Corse a sedačka v americkém ferrari je zatím neobsazená.

V kategorii PC zůstal na čele navzdory absenci v odpoledním testu tým Starworks Motorsport a v GTD byl s vozem Porsche 911 GT3 R nadále nejrychlejší Colin Braun z týmu CORE autosport.

Výsledky třetího testuVýsledky čtvrtého testu

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?