Portugalský pilot BMW ze seriálu DTM se v letošním roce rozhodl rozšířit svou působnost i na další okruhové série. Kromě startů ve Formuli E je jeho dalším cílem závodní sedačka v některém z týmů v kategorii WEC LMP2.
25 letý Portugalec má v letošní sezóně dva hlavní cíle - absolvovat seriál Formule E a kromě toho se účastnit pokud možno celé sezóny vytrvalostního mistrovství světa v prototypu kategorie LMP2.
Těmto cílům podřídil už závěr loňského roku, v listopadu nastoupil v závěrečném závodě šampionátu F3 v Macau, kde si dojel pro zlatý věnec.
Po tomto „ostrém tréninku“ se da Costa posadil do monopostu Formule E, který provozuje tým slavného závodnického rodu Andrettiů. V jejich barvách absolvoval Antonio Felix da Costa prozatím první dva závody, po kterých mu v průběžném hodnocení Formule E patří sedmá příčka.
Současně se ale da Costa v týmu MTEK´s podílí společně s Martinem Tomczykem a Alexandrem Simsem na přípravách vstupu BMW do World Endurance Championship v kategorii GTE Pro.
„Pracuji na přípravách vstupu BMW do WEC od sezóny 2018,“ uvedl Antonio Felix da Costa pro server Autosport.com. „V účasti v tomto seriálu spatřuji svou závodnickou budoucnost. Doufám, že se mi to podaří a proto se chci již letos účastnit WEC v některém voze kategorie LMP2. Jsou to velmi rychlé vozy a mým cílem bude hlavně sbírat zkušenosti, které bych mohl využít u BMW v následující sezóně. WEC jsou velmi rychlé závody, které jsem sledoval už jako malý kluk a doufám, že se mi poštěstí se v tomto mistrovství uplatnit jako závodní pilot BMW v příští sezóně. Účast v Le Mans v továrním týmu, to je prostě cool.“
Je zde však ještě jedna možná cesta, kterou by se Antonio Felix da Costa mohl vydat za sbíráním okruhových zkušeností v silných vozech, pokud by nevyšlo jeho angažmá ve WEC LMP2 - japonská série Super Formule.
„Před hlavním závodem v Macau jsem byl osloven šéfy několika týmů s nabídkou, zda bych neměl zájem o účast v šampionátu Super Formule. Zde bych mohl znovu řídit silný vůz a bojovat sám proti mnoha zdatným a zkušeným soupeřům zvučných jmen,“ uvedl portugalský závodník a dodal „já jsem závodník a jsem stále připravený sednout do konkurenceschopného vozu a tvrdě závodit s ostatními. Ta nabídka je velmi lákavá, ale nedávám tomu moc velké naděje. Uvidíme, co se stane, pokud by to vyšlo, rád bych se v Super Formuli svezl.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?