Portugalský pilot BMW ze seriálu DTM se v letošním roce rozhodl rozšířit svou působnost i na další okruhové série. Kromě startů ve Formuli E je jeho dalším cílem závodní sedačka v některém z týmů v kategorii WEC LMP2.
25 letý Portugalec má v letošní sezóně dva hlavní cíle - absolvovat seriál Formule E a kromě toho se účastnit pokud možno celé sezóny vytrvalostního mistrovství světa v prototypu kategorie LMP2.
Těmto cílům podřídil už závěr loňského roku, v listopadu nastoupil v závěrečném závodě šampionátu F3 v Macau, kde si dojel pro zlatý věnec.
Po tomto „ostrém tréninku“ se da Costa posadil do monopostu Formule E, který provozuje tým slavného závodnického rodu Andrettiů. V jejich barvách absolvoval Antonio Felix da Costa prozatím první dva závody, po kterých mu v průběžném hodnocení Formule E patří sedmá příčka.
Současně se ale da Costa v týmu MTEK´s podílí společně s Martinem Tomczykem a Alexandrem Simsem na přípravách vstupu BMW do World Endurance Championship v kategorii GTE Pro.
„Pracuji na přípravách vstupu BMW do WEC od sezóny 2018,“ uvedl Antonio Felix da Costa pro server Autosport.com. „V účasti v tomto seriálu spatřuji svou závodnickou budoucnost. Doufám, že se mi to podaří a proto se chci již letos účastnit WEC v některém voze kategorie LMP2. Jsou to velmi rychlé vozy a mým cílem bude hlavně sbírat zkušenosti, které bych mohl využít u BMW v následující sezóně. WEC jsou velmi rychlé závody, které jsem sledoval už jako malý kluk a doufám, že se mi poštěstí se v tomto mistrovství uplatnit jako závodní pilot BMW v příští sezóně. Účast v Le Mans v továrním týmu, to je prostě cool.“
Je zde však ještě jedna možná cesta, kterou by se Antonio Felix da Costa mohl vydat za sbíráním okruhových zkušeností v silných vozech, pokud by nevyšlo jeho angažmá ve WEC LMP2 - japonská série Super Formule.
„Před hlavním závodem v Macau jsem byl osloven šéfy několika týmů s nabídkou, zda bych neměl zájem o účast v šampionátu Super Formule. Zde bych mohl znovu řídit silný vůz a bojovat sám proti mnoha zdatným a zkušeným soupeřům zvučných jmen,“ uvedl portugalský závodník a dodal „já jsem závodník a jsem stále připravený sednout do konkurenceschopného vozu a tvrdě závodit s ostatními. Ta nabídka je velmi lákavá, ale nedávám tomu moc velké naděje. Uvidíme, co se stane, pokud by to vyšlo, rád bych se v Super Formuli svezl.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?