WEC: Antonio Felix da Costa míří do LMP2

Cílem Antonia Felixe da Costy je vstup do WEC s továrním týmem BMW
Cílem Antonia Felixe da Costy je vstup do WEC s továrním týmem BMW, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM1 31. ledna 2017 10:55
Sdílej:

Portugalský pilot BMW ze seriálu DTM se v letošním roce rozhodl rozšířit svou působnost i na další okruhové série. Kromě startů ve Formuli E je jeho dalším cílem závodní sedačka v některém z týmů v kategorii WEC LMP2.

25 letý Portugalec má v letošní sezóně dva hlavní cíle - absolvovat seriál Formule E a kromě toho se účastnit pokud možno celé sezóny vytrvalostního mistrovství světa v prototypu kategorie LMP2.

Těmto cílům podřídil už závěr loňského roku, v listopadu nastoupil v závěrečném závodě šampionátu F3 v Macau, kde si dojel pro zlatý věnec.

Po tomto „ostrém tréninku“ se da Costa posadil do monopostu Formule E, který provozuje tým slavného závodnického rodu Andrettiů. V jejich barvách absolvoval Antonio Felix da Costa prozatím první dva závody, po kterých mu v průběžném hodnocení Formule E patří sedmá příčka.

Současně se ale da Costa v týmu MTEK´s podílí společně s Martinem Tomczykem a Alexandrem Simsem na přípravách vstupu BMW do World Endurance Championship v kategorii GTE Pro.

„Pracuji na přípravách vstupu BMW do WEC od sezóny 2018,“ uvedl Antonio Felix da Costa pro server Autosport.com. „V účasti v tomto seriálu spatřuji svou závodnickou budoucnost. Doufám, že se mi to podaří a proto se chci již letos účastnit WEC v některém voze kategorie LMP2. Jsou to velmi rychlé vozy a mým cílem bude hlavně sbírat zkušenosti, které bych mohl využít u BMW v následující sezóně. WEC jsou velmi rychlé závody, které jsem sledoval už jako malý kluk a doufám, že se mi poštěstí se v tomto mistrovství uplatnit jako závodní pilot BMW v příští sezóně. Účast v Le Mans v továrním týmu, to je prostě cool.“

Je zde však ještě jedna možná cesta, kterou by se Antonio Felix da Costa mohl vydat za sbíráním okruhových zkušeností v silných vozech, pokud by nevyšlo jeho angažmá ve WEC LMP2 - japonská série Super Formule.

„Před hlavním závodem v Macau jsem byl osloven šéfy několika týmů s nabídkou, zda bych neměl zájem o účast v šampionátu Super Formule. Zde bych mohl znovu řídit silný vůz a bojovat sám proti mnoha zdatným a zkušeným soupeřům zvučných jmen,“ uvedl portugalský závodník a dodal „já jsem závodník a jsem stále připravený sednout do konkurenceschopného vozu a tvrdě závodit s ostatními. Ta nabídka je velmi lákavá, ale nedávám tomu moc velké naděje. Uvidíme, co se stane, pokud by to vyšlo, rád bych se v Super Formuli svezl.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.