Portugalský pilot BMW ze seriálu DTM se v letošním roce rozhodl rozšířit svou působnost i na další okruhové série. Kromě startů ve Formuli E je jeho dalším cílem závodní sedačka v některém z týmů v kategorii WEC LMP2.
25 letý Portugalec má v letošní sezóně dva hlavní cíle - absolvovat seriál Formule E a kromě toho se účastnit pokud možno celé sezóny vytrvalostního mistrovství světa v prototypu kategorie LMP2.
Těmto cílům podřídil už závěr loňského roku, v listopadu nastoupil v závěrečném závodě šampionátu F3 v Macau, kde si dojel pro zlatý věnec.
Po tomto „ostrém tréninku“ se da Costa posadil do monopostu Formule E, který provozuje tým slavného závodnického rodu Andrettiů. V jejich barvách absolvoval Antonio Felix da Costa prozatím první dva závody, po kterých mu v průběžném hodnocení Formule E patří sedmá příčka.
Současně se ale da Costa v týmu MTEK´s podílí společně s Martinem Tomczykem a Alexandrem Simsem na přípravách vstupu BMW do World Endurance Championship v kategorii GTE Pro.
„Pracuji na přípravách vstupu BMW do WEC od sezóny 2018,“ uvedl Antonio Felix da Costa pro server Autosport.com. „V účasti v tomto seriálu spatřuji svou závodnickou budoucnost. Doufám, že se mi to podaří a proto se chci již letos účastnit WEC v některém voze kategorie LMP2. Jsou to velmi rychlé vozy a mým cílem bude hlavně sbírat zkušenosti, které bych mohl využít u BMW v následující sezóně. WEC jsou velmi rychlé závody, které jsem sledoval už jako malý kluk a doufám, že se mi poštěstí se v tomto mistrovství uplatnit jako závodní pilot BMW v příští sezóně. Účast v Le Mans v továrním týmu, to je prostě cool.“
Je zde však ještě jedna možná cesta, kterou by se Antonio Felix da Costa mohl vydat za sbíráním okruhových zkušeností v silných vozech, pokud by nevyšlo jeho angažmá ve WEC LMP2 - japonská série Super Formule.
„Před hlavním závodem v Macau jsem byl osloven šéfy několika týmů s nabídkou, zda bych neměl zájem o účast v šampionátu Super Formule. Zde bych mohl znovu řídit silný vůz a bojovat sám proti mnoha zdatným a zkušeným soupeřům zvučných jmen,“ uvedl portugalský závodník a dodal „já jsem závodník a jsem stále připravený sednout do konkurenceschopného vozu a tvrdě závodit s ostatními. Ta nabídka je velmi lákavá, ale nedávám tomu moc velké naděje. Uvidíme, co se stane, pokud by to vyšlo, rád bych se v Super Formuli svezl.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.