Závod na 24 hodin v Daytoně už sice neplatí za první vytrvalostní závod sezony, tento primát vyfoukla Američanům již před dvanácti lety čtyřiadvacetihodinovka v Dubaji, nicméně Daytona stále patří do pětice nejprestižnějších vytrvalostních podniků planety.
Nejinak je tomu i letos, kdy se uskuteční již pětapadesátý ročník tohoto floridského maratonu. A jak už to tak na konci ledna bývá, i tentokrát se na okruhu v Daytoně představí to nejlepší z nejlepších. Tovární i netovární týmy povolávají ty nejlepší jezdce, kteří jsou k dispozici a obě třídy vozů GT tak opět nabídnou souboje těch největších es.
Velký zájem bude, jak jinak, o třídu GTLM, kde se sejde hned 11 továrních posádek. Vloni v této třídě rozhodlo neskutečných 0,034 sekund a tým Corvette Racing navíc slavil double. Nedá se predikovat, jaký rozdíl bude mezi prvním a druhý v cíli letos, nicméně již teď je jasné, že nás čeká opět pořádně našlapaný souboj o vítězství.
Jako osamělí bojovníci si budou nejspíše připadat Toni Vilander s Giancarlem Fisichellou a Jamesem Caladem, kteří jako jediní budou hájit ve třídě GTLM čest značky Ferrari. Proti čtyřem vozům Ford to bude mít trojice s číslem 62 velmi obtížné, obzvlášť když vozy s modrým oválem ve znaku ovládly kolektivní testy na začátku roku.
Ostře sledovaný bude taktéž závodní debut nového Porsche se špičkovými posádkami. Pro hvězdu GT závodů Laurense Vanthoora to bude navíc první závod se stuttgartským speciálem.
Nejvíc posádek se letos představí ve třídě GTD. V počtu sedmadvaceti vozů se pak jen těžce hledají favorité, protože co vůz, to skvělí jezdci a top týmy. Bleekemolen, van Gisbergen, Long, Müller, Bergmeister nebo Lamy, to je jen stručný výčet největších hvězd, které budou krotit vozy třídy GT3.
I třída GTD pak zažije několik premiér. Novozélanďan Shane van Gisbergen poprvé usedne za volant Mercedesu AMG GT3 a na americké půdě dojde také k závodním debutům vozů značek Lexus a Acura.
Volné tréninky začínají již ve čtvrtek 26. ledna a odpoledne tamního času budou na řadě kvalifikace pro všechny čtyři kategorie. Na pátek je naplánován poslední trénink a v sobotu 28. 1. v 20:30 SEČ bude odstartován 55. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně.
Seznam přihlášených naleznete ZDE.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?