Závod na 24 hodin v Daytoně už sice neplatí za první vytrvalostní závod sezony, tento primát vyfoukla Američanům již před dvanácti lety čtyřiadvacetihodinovka v Dubaji, nicméně Daytona stále patří do pětice nejprestižnějších vytrvalostních podniků planety.
Nejinak je tomu i letos, kdy se uskuteční již pětapadesátý ročník tohoto floridského maratonu. A jak už to tak na konci ledna bývá, i tentokrát se na okruhu v Daytoně představí to nejlepší z nejlepších. Tovární i netovární týmy povolávají ty nejlepší jezdce, kteří jsou k dispozici a obě třídy vozů GT tak opět nabídnou souboje těch největších es.
Velký zájem bude, jak jinak, o třídu GTLM, kde se sejde hned 11 továrních posádek. Vloni v této třídě rozhodlo neskutečných 0,034 sekund a tým Corvette Racing navíc slavil double. Nedá se predikovat, jaký rozdíl bude mezi prvním a druhý v cíli letos, nicméně již teď je jasné, že nás čeká opět pořádně našlapaný souboj o vítězství.
Jako osamělí bojovníci si budou nejspíše připadat Toni Vilander s Giancarlem Fisichellou a Jamesem Caladem, kteří jako jediní budou hájit ve třídě GTLM čest značky Ferrari. Proti čtyřem vozům Ford to bude mít trojice s číslem 62 velmi obtížné, obzvlášť když vozy s modrým oválem ve znaku ovládly kolektivní testy na začátku roku.
Ostře sledovaný bude taktéž závodní debut nového Porsche se špičkovými posádkami. Pro hvězdu GT závodů Laurense Vanthoora to bude navíc první závod se stuttgartským speciálem.
Nejvíc posádek se letos představí ve třídě GTD. V počtu sedmadvaceti vozů se pak jen těžce hledají favorité, protože co vůz, to skvělí jezdci a top týmy. Bleekemolen, van Gisbergen, Long, Müller, Bergmeister nebo Lamy, to je jen stručný výčet největších hvězd, které budou krotit vozy třídy GT3.
I třída GTD pak zažije několik premiér. Novozélanďan Shane van Gisbergen poprvé usedne za volant Mercedesu AMG GT3 a na americké půdě dojde také k závodním debutům vozů značek Lexus a Acura.
Volné tréninky začínají již ve čtvrtek 26. ledna a odpoledne tamního času budou na řadě kvalifikace pro všechny čtyři kategorie. Na pátek je naplánován poslední trénink a v sobotu 28. 1. v 20:30 SEČ bude odstartován 55. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně.
Seznam přihlášených naleznete ZDE.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.