Závod na 24 hodin v Daytoně už sice neplatí za první vytrvalostní závod sezony, tento primát vyfoukla Američanům již před dvanácti lety čtyřiadvacetihodinovka v Dubaji, nicméně Daytona stále patří do pětice nejprestižnějších vytrvalostních podniků planety.
Nejinak je tomu i letos, kdy se uskuteční již pětapadesátý ročník tohoto floridského maratonu. A jak už to tak na konci ledna bývá, i tentokrát se na okruhu v Daytoně představí to nejlepší z nejlepších. Tovární i netovární týmy povolávají ty nejlepší jezdce, kteří jsou k dispozici a obě třídy vozů GT tak opět nabídnou souboje těch největších es.
Velký zájem bude, jak jinak, o třídu GTLM, kde se sejde hned 11 továrních posádek. Vloni v této třídě rozhodlo neskutečných 0,034 sekund a tým Corvette Racing navíc slavil double. Nedá se predikovat, jaký rozdíl bude mezi prvním a druhý v cíli letos, nicméně již teď je jasné, že nás čeká opět pořádně našlapaný souboj o vítězství.
Jako osamělí bojovníci si budou nejspíše připadat Toni Vilander s Giancarlem Fisichellou a Jamesem Caladem, kteří jako jediní budou hájit ve třídě GTLM čest značky Ferrari. Proti čtyřem vozům Ford to bude mít trojice s číslem 62 velmi obtížné, obzvlášť když vozy s modrým oválem ve znaku ovládly kolektivní testy na začátku roku.
Ostře sledovaný bude taktéž závodní debut nového Porsche se špičkovými posádkami. Pro hvězdu GT závodů Laurense Vanthoora to bude navíc první závod se stuttgartským speciálem.
Nejvíc posádek se letos představí ve třídě GTD. V počtu sedmadvaceti vozů se pak jen těžce hledají favorité, protože co vůz, to skvělí jezdci a top týmy. Bleekemolen, van Gisbergen, Long, Müller, Bergmeister nebo Lamy, to je jen stručný výčet největších hvězd, které budou krotit vozy třídy GT3.
I třída GTD pak zažije několik premiér. Novozélanďan Shane van Gisbergen poprvé usedne za volant Mercedesu AMG GT3 a na americké půdě dojde také k závodním debutům vozů značek Lexus a Acura.
Volné tréninky začínají již ve čtvrtek 26. ledna a odpoledne tamního času budou na řadě kvalifikace pro všechny čtyři kategorie. Na pátek je naplánován poslední trénink a v sobotu 28. 1. v 20:30 SEČ bude odstartován 55. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně.
Seznam přihlášených naleznete ZDE.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.