Manor míří do LMP1

Prototyp Oreca 05 týmu Manor WEC s posádkou Roberto Merhi, Julien Canal, Roberto Gonzales na okruhu Bahrain International Circuit.
Prototyp Oreca 05 týmu Manor WEC s posádkou Roberto Merhi, Julien Canal, Roberto Gonzales na okruhu Bahrain International Circuit., foto: manorwec.com
iM1 12. ledna 2017 20:40
Sdílej:

Tým Manor Endurance Racing Limited je prvním týmem, který se spojil s Ginettou a od sezóny 2018 míří do kategorie nejrychlejších prototypů.

Anglická stáj, kterou založili bývalí šéfové týmu F1, se do světa vytrvalostního mistrovství světa poprvé zapojila v loňské sezóně a jejím hlavním cílem bylo sbírat zkušenosti a pokusit se o co nejlepší výsledek. Skutečnost, že tým nemá co ztratit, ale naopak může jen získat, dokládá i její konečné poslední místo v šampionátu, když nejlepším výsledkem bylo 5. místo v závodě na Nürburgringu.

Britský tým však nyní přeci jen dosáhl svého prvenství - je prvním týmem, který se dohodl s výrobcem sportovních a závodních vozidel Ginetta a v sezóně 2018 nastoupí s jejich nově vyvíjeným prototypem na start World Endurance Championship v kategorii LMP1.

Sportovní ředitel týmu Greame Lowdon tuto skutečnost okomentoval pro Autosport: „S ohledem na současnou situaci v kategorii P1 si myslíme, že sezóna 2018 bude tím správným okamžikem pro vstup Manoru mezi soukromé týmy této nejvyšší kategorie. Již nějakou dobu jsme s Ginettou v kontaktu a máme za to, že v kategorii P1 můžeme dále rozvinout svůj potenciál, který jsme dříve uplatňovali při vývoji a stavbě vlastních vozů. Vše samozřejmě závisí na financích, ale pokud náš plán nezačneme naplňovat již nyní, tak jej nikdy neuskutečníme. A pokud nebude náš nový model úspěšný, zůstaneme dál v kategorii LMP2. Je to pro nás cesta dalšího rozvoje, nikoliv alternativa, takže stále zůstáváme součástí skupiny slabších prototypů P2, to je náš primární cíl, se kterým jsme tento tým budovali a se kterým jsme vstoupili do WEC. Sezónu 2017 odjedeme s Orecou, resp. místo loňských šasi 05 nyní připravujeme dvě jejich nová šasi 07 pro kompletní letošní sezónu.“

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?