Tým Manor Endurance Racing Limited je prvním týmem, který se spojil s Ginettou a od sezóny 2018 míří do kategorie nejrychlejších prototypů.
Anglická stáj, kterou založili bývalí šéfové týmu F1, se do světa vytrvalostního mistrovství světa poprvé zapojila v loňské sezóně a jejím hlavním cílem bylo sbírat zkušenosti a pokusit se o co nejlepší výsledek. Skutečnost, že tým nemá co ztratit, ale naopak může jen získat, dokládá i její konečné poslední místo v šampionátu, když nejlepším výsledkem bylo 5. místo v závodě na Nürburgringu.
Britský tým však nyní přeci jen dosáhl svého prvenství - je prvním týmem, který se dohodl s výrobcem sportovních a závodních vozidel Ginetta a v sezóně 2018 nastoupí s jejich nově vyvíjeným prototypem na start World Endurance Championship v kategorii LMP1.
Sportovní ředitel týmu Greame Lowdon tuto skutečnost okomentoval pro Autosport: „S ohledem na současnou situaci v kategorii P1 si myslíme, že sezóna 2018 bude tím správným okamžikem pro vstup Manoru mezi soukromé týmy této nejvyšší kategorie. Již nějakou dobu jsme s Ginettou v kontaktu a máme za to, že v kategorii P1 můžeme dále rozvinout svůj potenciál, který jsme dříve uplatňovali při vývoji a stavbě vlastních vozů. Vše samozřejmě závisí na financích, ale pokud náš plán nezačneme naplňovat již nyní, tak jej nikdy neuskutečníme. A pokud nebude náš nový model úspěšný, zůstaneme dál v kategorii LMP2. Je to pro nás cesta dalšího rozvoje, nikoliv alternativa, takže stále zůstáváme součástí skupiny slabších prototypů P2, to je náš primární cíl, se kterým jsme tento tým budovali a se kterým jsme vstoupili do WEC. Sezónu 2017 odjedeme s Orecou, resp. místo loňských šasi 05 nyní připravujeme dvě jejich nová šasi 07 pro kompletní letošní sezónu.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?