Tým Manor Endurance Racing Limited je prvním týmem, který se spojil s Ginettou a od sezóny 2018 míří do kategorie nejrychlejších prototypů.
Anglická stáj, kterou založili bývalí šéfové týmu F1, se do světa vytrvalostního mistrovství světa poprvé zapojila v loňské sezóně a jejím hlavním cílem bylo sbírat zkušenosti a pokusit se o co nejlepší výsledek. Skutečnost, že tým nemá co ztratit, ale naopak může jen získat, dokládá i její konečné poslední místo v šampionátu, když nejlepším výsledkem bylo 5. místo v závodě na Nürburgringu.
Britský tým však nyní přeci jen dosáhl svého prvenství - je prvním týmem, který se dohodl s výrobcem sportovních a závodních vozidel Ginetta a v sezóně 2018 nastoupí s jejich nově vyvíjeným prototypem na start World Endurance Championship v kategorii LMP1.
Sportovní ředitel týmu Greame Lowdon tuto skutečnost okomentoval pro Autosport: „S ohledem na současnou situaci v kategorii P1 si myslíme, že sezóna 2018 bude tím správným okamžikem pro vstup Manoru mezi soukromé týmy této nejvyšší kategorie. Již nějakou dobu jsme s Ginettou v kontaktu a máme za to, že v kategorii P1 můžeme dále rozvinout svůj potenciál, který jsme dříve uplatňovali při vývoji a stavbě vlastních vozů. Vše samozřejmě závisí na financích, ale pokud náš plán nezačneme naplňovat již nyní, tak jej nikdy neuskutečníme. A pokud nebude náš nový model úspěšný, zůstaneme dál v kategorii LMP2. Je to pro nás cesta dalšího rozvoje, nikoliv alternativa, takže stále zůstáváme součástí skupiny slabších prototypů P2, to je náš primární cíl, se kterým jsme tento tým budovali a se kterým jsme vstoupili do WEC. Sezónu 2017 odjedeme s Orecou, resp. místo loňských šasi 05 nyní připravujeme dvě jejich nová šasi 07 pro kompletní letošní sezónu.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?