Před 4 týdny oznámil australský matador Mark Webber ukončení své aktivní závodní kariéry. V tu chvíli se začaly množit různé spekulace o možném nástupci. Týden po tomto prohlášení přišla další zásadní zpráva, když Audi oznámilo konec svého působení ve WEC.
S přihlédnutím k okolnostem uvedeným v záhlaví se v rámci uplynulého závodního víkendu v Šanghaji hodně diskutovala možnost, že na uvolněnou sedačku v týmu Porsche by se mohl přesunout někdo ze šestice stávajících pilotů Audi.
„Je to velice zajímavá situace, všech šest jezdců Audi je pro příští sezónu volných. Jsou to špičkoví piloti s dlouhodobými zkušenostmi z vytrvalostního mistrovství světa,“ okomentoval tuto otázku Andreas Seidl, týmový šéf Porsche a dodal: „ale pro nás to v tuto chvíli není žádné téma. V našem seznamu jsou jiná jména a některá z nich hodně vysoko.“ (o možných kandidátech jsme vás informovali ZDE)
Žádné další informace ale nikdo z týmu Porsche nechtěl prozradit. Serveru Motorsport.com se nicméně přeci jen podařilo zjistit, že rozhodnutí o náhradě Marka Webbera již padlo a kdo je oním vyvoleným.
Podle zatím nepotvrzených zpráv se do uvolněné sedačky má posadit Nick Tandy. Tento 31 letý zkušený jezdec byl v roce 2015 členem vítězné posádky, která triumfovala v kategorii LMGTE v závodě Le Mans. Od té doby byl Tandy, společně s protikandidátem Earlem Bamberem, součástí továrního týmu Porsche, který se účastnil americké série IMSA. Letos se také znovu vrátil do Le Mans, ale nepodařilo se mu navázat na loňské vítězství, když jejich vůz nedojel do cíle.
V tuto chvíli ještě není zcela jasné, zda Tandy v roce 2017 doplní posádku Brendon Hartley/Timo Bernhard nebo zda dojde ke změně v obou posádkách Porsche Teamu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.