Tuto neděli se v Japonsku na okruhu Fuji Speedway uskuteční v pořadí 7. závod letošního seriálu World Endurance Championship. Stáj Toyota Gazoo Racing se bude chtít před domácím publikem předvést v tom nejlepším světle.
Závodní trať Fuji Speedway se na začátku šedesátých let začala stavět jako 2,5 míle dlouhý ovál se dvěma klopenými zatáčkami. Původní projekt ale ztroskotal na nedostatku financí, přičemž v té chvíli byla stavebně dokončena zhruba polovina tratě včetně jedné klopené zatáčky. Tento úsek se stal základem později dobudované tratě, která byla otevřena v roce 1965. Za dobu své existence prošla dráha několika přestavbami, ale ani její současná podoba nepostrádá původní klopenou zatáčku a také 1475 m dlouhou rovinku, která je mimochodem po 5 km dlouhé rovince Mulsane Straight v Le Mans druhá nejdelší v kalendáři WEC. Již v roce 1967 se zde konal první vytrvalostní závod 1000 km Fuji, ve kterém zvítězili Shihomi Hosoya a Yoshio Ohtsubo s vozem Toyota 2000 GT.
Ve vzdálenosti několika málo kilometrů od závodní dráhy Fuji Speedway se nachází Higashi - Fuji Technical Centre, které stojí za vývojem a výrobou hybridního systému, který pohání závodní prototypy Toyota TS 050 Hybrid. Pro japonskou stáj se blíží velký okamžik, kdy budou moci před zraky zaměstnanců továrny, ale i ostatních japonských fanoušků předvést své závodní prototypy v ostrém tempu na závodní dráze. Toyotě se v posledním závodě v Austinu celkem dařilo, vůz #6 skončil na pódiu a posádka Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi bude chtít na okruhu pod posvátnou horou Fuji pojistit své průběžné druhé místo v Poháru jezdců. Posádka #5 ve složení Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi bude v Japonsku usilovat o protržení letošní smůly, když tato posádka v probíhající sezóně nedojela žádný závod na lepším než 5. místě.
Trať ve Fuji je pro Toyotu nejen tratí domácí, ale také zaslíbenou. Vždyť od roku 2012, kdy Toyota vstoupila do obnoveného vytrvalostního mistrovství, se na této trati 3x po sobě radovala z vítězství. V letech 2012 - 2014 prototypy Toyota pod horou Fuji nenašly přemožitele. Z tohoto pohledu se pro Toyotu jedná o jejich nejúspěšnější okruh v celém seriálu WEC. V letošním roce stála Toyota na stupních vítězů ve 4 z dosavadních 6 závodů a bude jistě chtít svou pódiovou sbírku rozšířit.
Toshio Sato, prezident týmu Toyota Gazoo Racing: „Je to náš domácí závod a zároveň jeden z vrcholů naší sezóny. Je úžasné vidět zdejší nadšené fanoušky a jsme velmi hrdí na to, že se nám podařilo pomocí aerodynamických úprav zvýšit konkurenceschopnost našich TS050 Hybrid v posledních dvou závodech a těšíme se na další těsné souboje zde na Fuji Speedway. Na dráze nás budou podporovat také naši kolegové z Higashi-Huji, kteří po celý rok tvrdě pracovali na vývoji naší účinné pohonné jednotky. Celý tým Toyota Gazoo Racing má o to větší motivaci, než kdy jindy, bojovat zde o nejcennější trofej.“
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Velmi se sem těším. Trať se mi moc líbí a bude to zvláštní závod, protože Toyota je zde doma. Jsem si jistý, že si mnoho japonských fanoušků nenechá tento závod ujít a že nás budou podporovat, ostatně jako obvykle tady. Cítíme se zde velmi dobře, vnímáme jejich přízeň a podporu a to nás motivuje, abychom zde předvedli co možná nejlepší výkon. Doufám, že budeme mít konečně i více štěstí s naším vozem #5. Opravdu bych si přál vrátit se konečně na pódium a to hlavně zde, ve Fuji, před naším domácím publikem.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Je skvělé být zase ve Fuji. Je to náš domácí závod a je to trať, kde jsme 3x z posledních 4 závodů vyhráli. Doufám, že budeme mít znovu příležitost bojovat znovu o vítězství. Myslím si, že předvedeme dobrý výkon a doufám konečně i v trochu toho pomyslného štěstí. Těším se na zdejší skvělou atmosféru se všemi zaměstnanci a fanoušky značky Toyota.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Je vždy příjemné vrátit se na domácí okruh. Bude zde mnoho fanoušků a fantastická atmosféra, ostatně jako vždy. Pojedeme naplno, dáme do toho vše, čeho jsme schopní, s ohledem na vývoj letošního šampionátu nemáme co ztratit. Uděláme maximum pro to, abychom se zde na naší domácí trati konečně vrátili na stupně vítězů.“
Stéphane Sarazin (TS050 Hybrid #6): „Naší posádce se povedly dva poslední závody, zejména v Austinu jsme měli vítězství na dosah. Takže cíl pro Fuji je jasný, chceme zde bojovat o vítězství. Vždy si sem do Fuji jedeme pro vítězství, protože to je náš domácí závod a máme zde velkou podporu fanoušků. Navíc zdejší trať by našemu autu měla vyhovovat více, než okruh v Austinu, takže jsem optimista.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Fuji patří k jedněm z mých nejoblíbenějších okruhů, protože fanoušci zde jsou velmi specifičtí. Závodit v Japonsku jako jezdec Toyoty je velký zážitek. Cítím se zde dobře, protože jsme od Nürburgringu dosáhli velkého pokroku a myslím, že Fuji by mohl být další milník. V posledních dvou závodech jsem byl na pódiu a mým cílem je tam být i tuto neděli.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Bude to můj první závod v Japonsku za Toyotu, tak bych si to měl pořádně užít. Okruh znám ze svého dřívějšího působení v Super Formuli, takže to bude zajímavá změna vrátit se sem v LMP1. Jedeme sem s velkou motivací, protože jsme velmi blízko našich soupeřů. Samozřejmě v tomto našem domácím závodě chceme dosáhnout na nejlepší výsledek.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?