Tuto neděli se v Japonsku na okruhu Fuji Speedway uskuteční v pořadí 7. závod letošního seriálu World Endurance Championship. Stáj Toyota Gazoo Racing se bude chtít před domácím publikem předvést v tom nejlepším světle.
Závodní trať Fuji Speedway se na začátku šedesátých let začala stavět jako 2,5 míle dlouhý ovál se dvěma klopenými zatáčkami. Původní projekt ale ztroskotal na nedostatku financí, přičemž v té chvíli byla stavebně dokončena zhruba polovina tratě včetně jedné klopené zatáčky. Tento úsek se stal základem později dobudované tratě, která byla otevřena v roce 1965. Za dobu své existence prošla dráha několika přestavbami, ale ani její současná podoba nepostrádá původní klopenou zatáčku a také 1475 m dlouhou rovinku, která je mimochodem po 5 km dlouhé rovince Mulsane Straight v Le Mans druhá nejdelší v kalendáři WEC. Již v roce 1967 se zde konal první vytrvalostní závod 1000 km Fuji, ve kterém zvítězili Shihomi Hosoya a Yoshio Ohtsubo s vozem Toyota 2000 GT.
Ve vzdálenosti několika málo kilometrů od závodní dráhy Fuji Speedway se nachází Higashi - Fuji Technical Centre, které stojí za vývojem a výrobou hybridního systému, který pohání závodní prototypy Toyota TS 050 Hybrid. Pro japonskou stáj se blíží velký okamžik, kdy budou moci před zraky zaměstnanců továrny, ale i ostatních japonských fanoušků předvést své závodní prototypy v ostrém tempu na závodní dráze. Toyotě se v posledním závodě v Austinu celkem dařilo, vůz #6 skončil na pódiu a posádka Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi bude chtít na okruhu pod posvátnou horou Fuji pojistit své průběžné druhé místo v Poháru jezdců. Posádka #5 ve složení Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi bude v Japonsku usilovat o protržení letošní smůly, když tato posádka v probíhající sezóně nedojela žádný závod na lepším než 5. místě.
Trať ve Fuji je pro Toyotu nejen tratí domácí, ale také zaslíbenou. Vždyť od roku 2012, kdy Toyota vstoupila do obnoveného vytrvalostního mistrovství, se na této trati 3x po sobě radovala z vítězství. V letech 2012 - 2014 prototypy Toyota pod horou Fuji nenašly přemožitele. Z tohoto pohledu se pro Toyotu jedná o jejich nejúspěšnější okruh v celém seriálu WEC. V letošním roce stála Toyota na stupních vítězů ve 4 z dosavadních 6 závodů a bude jistě chtít svou pódiovou sbírku rozšířit.
Toshio Sato, prezident týmu Toyota Gazoo Racing: „Je to náš domácí závod a zároveň jeden z vrcholů naší sezóny. Je úžasné vidět zdejší nadšené fanoušky a jsme velmi hrdí na to, že se nám podařilo pomocí aerodynamických úprav zvýšit konkurenceschopnost našich TS050 Hybrid v posledních dvou závodech a těšíme se na další těsné souboje zde na Fuji Speedway. Na dráze nás budou podporovat také naši kolegové z Higashi-Huji, kteří po celý rok tvrdě pracovali na vývoji naší účinné pohonné jednotky. Celý tým Toyota Gazoo Racing má o to větší motivaci, než kdy jindy, bojovat zde o nejcennější trofej.“
Anthony Davidson (TS050 Hybrid #5): „Velmi se sem těším. Trať se mi moc líbí a bude to zvláštní závod, protože Toyota je zde doma. Jsem si jistý, že si mnoho japonských fanoušků nenechá tento závod ujít a že nás budou podporovat, ostatně jako obvykle tady. Cítíme se zde velmi dobře, vnímáme jejich přízeň a podporu a to nás motivuje, abychom zde předvedli co možná nejlepší výkon. Doufám, že budeme mít konečně i více štěstí s naším vozem #5. Opravdu bych si přál vrátit se konečně na pódium a to hlavně zde, ve Fuji, před naším domácím publikem.“
Sébastien Buemi (TS050 Hybrid #5): „Je skvělé být zase ve Fuji. Je to náš domácí závod a je to trať, kde jsme 3x z posledních 4 závodů vyhráli. Doufám, že budeme mít znovu příležitost bojovat znovu o vítězství. Myslím si, že předvedeme dobrý výkon a doufám konečně i v trochu toho pomyslného štěstí. Těším se na zdejší skvělou atmosféru se všemi zaměstnanci a fanoušky značky Toyota.“
Kazuki Nakajima (TS050 Hybrid #5): „Je vždy příjemné vrátit se na domácí okruh. Bude zde mnoho fanoušků a fantastická atmosféra, ostatně jako vždy. Pojedeme naplno, dáme do toho vše, čeho jsme schopní, s ohledem na vývoj letošního šampionátu nemáme co ztratit. Uděláme maximum pro to, abychom se zde na naší domácí trati konečně vrátili na stupně vítězů.“
Stéphane Sarazin (TS050 Hybrid #6): „Naší posádce se povedly dva poslední závody, zejména v Austinu jsme měli vítězství na dosah. Takže cíl pro Fuji je jasný, chceme zde bojovat o vítězství. Vždy si sem do Fuji jedeme pro vítězství, protože to je náš domácí závod a máme zde velkou podporu fanoušků. Navíc zdejší trať by našemu autu měla vyhovovat více, než okruh v Austinu, takže jsem optimista.“
Mike Conway (TS050 Hybrid #6): „Fuji patří k jedněm z mých nejoblíbenějších okruhů, protože fanoušci zde jsou velmi specifičtí. Závodit v Japonsku jako jezdec Toyoty je velký zážitek. Cítím se zde dobře, protože jsme od Nürburgringu dosáhli velkého pokroku a myslím, že Fuji by mohl být další milník. V posledních dvou závodech jsem byl na pódiu a mým cílem je tam být i tuto neděli.“
Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid #6): „Bude to můj první závod v Japonsku za Toyotu, tak bych si to měl pořádně užít. Okruh znám ze svého dřívějšího působení v Super Formuli, takže to bude zajímavá změna vrátit se sem v LMP1. Jedeme sem s velkou motivací, protože jsme velmi blízko našich soupeřů. Samozřejmě v tomto našem domácím závodě chceme dosáhnout na nejlepší výsledek.“
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?