Sebring: Audi nedalo nikomu šanci

Lehto/Kristensen/Werner
Lehto/Kristensen/Werner, foto: ALMS
Daniel Šupa 20. března 2005 12:34
Sdílej:

Náročný vytrvalostní závod dokončilo pouze 20 vozů.

Prakticky stylem start - cíl vyhrála 12hodinový závod posádka Lehto/Werner/Kristensen s Audi R8 před druhou posádkou týmu ADT Champion Biela/McNish/Pirro. Vůz se startovním číslem 2 ztratil jen 6 vteřin a možná mohl Biela slavit 4. vítězství, kdyby je v úvodu nezdržela penalizace stop&go. Audi získalo svoje celkové 6. vítězství v řadě a pouze Porsche je se svými 12 vítězstvími v tomto hodnocení úspěšnější. Třetí místo celkově i ve třídě patří týmu Dyson Racing a posádce Weaver/Leitzinger/Wallace.

„Bylo to krásné vítězství pro tým ADT Champion. Startovali jsme s tvrdší směsí, než vůz s číslem 2, a tvrdě nám cestu k vítězství komplikovali po celý závod,“ prohlásil JJ Lehto.

Třídu P2 vyhrál Courage C65 AER týmu Miracle Motorsport. James/McMurry/Bucknum, kteří převzali vedení dvě hodiny před koncem závodu od odstoupivší a v tu dobu vedoucí posádky stáje Kruse Motorsports s tímž vozem.

Ve druhé polovině závodu nastal zvrat v ostře sledované kategorii GT1, kde měřily své síly tovární týmy Chevroletu, Aston Martinu a Maserati. Corvetty se držely ve vedení třídy, ale rychlejšího z dvojice zelených britských vozů se nemohly zbavit. Nakonec se z úspěchu radovala právě posádka Turner/Ortelli/Brabham, jejichž Aston Martin DBR9 předjel rychlejší z amerických strojů dokonce o kolo. Další Corvetta ztratila 15 kol. Druhý vůz Aston Martin dokončil závod na 15. místě celkově. Jediné Maserati MC12 italské továrny závod taktéž dokončilo, ale až na 9. místě celkově a 5. ve třídě. „Fantastický závod. Je úžasné vyhrát v tak silné konkurenci. Máme skvělý tým a skvělý vůz, tohle vítězství patří všem, kdo se na něm podíleli,“ řekl po závodě David Brabham, pilot vítězného vozu Aston Martin. Nejslabší třídu GT2 vyhrálo trio týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing s Porsche 911 GT3 RSR. Luhr/Long/Bergmeister dojeli na celkovém sedmém místě. Sebring, celkové výsledky 1. JJ Lehto, Marco Werner, Tom Kristensen; Audi R8 (1, P1), 361. 2. Emanuele Pirro,Allan McNish, Frank Biela; Audi R8 (2, P1), 361. 3. James Weaver, Butch Leitzinger, Andy Wallace; Lola EX257 AER (3, P1), 341. 4. Darren Turner, Stephane Ortelli, David Brabham; Aston Martin DBR9 (4, GT1), 338. 5. Ron Fellows, Johnny O'Connell, Max Papis; Corvette C6-R (5, GT1), 337. 6. Oliver Gavin, Olivier Beretta, Jan Magnussen; Corvette C6-R (6, GT1), 323. 7. Jorg Bergmeister, Lucas Luhr, Patrick Long; Porsche 911 GT3 RSR (7, GT2), 321. 8. Johnny Mowlem, Ralf Kelleners, Terry Borcheller; Saleen S7R (8, GT1), 318. 9. Andrea Bertolini, Fabio Babini, Fabrizio De Simone; Maserati MC12 (9, GT1), 316. 10. Ryan Dalziel, Alex Figgie, David Empringham; Corvette C5-R (10, GT1), 315. Foto: ALMS

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?