Náročný vytrvalostní závod dokončilo pouze 20 vozů.
Prakticky stylem start - cíl vyhrála 12hodinový závod posádka Lehto/Werner/Kristensen s Audi R8 před druhou posádkou týmu ADT Champion Biela/McNish/Pirro. Vůz se startovním číslem 2 ztratil jen 6 vteřin a možná mohl Biela slavit 4. vítězství, kdyby je v úvodu nezdržela penalizace stop&go. Audi získalo svoje celkové 6. vítězství v řadě a pouze Porsche je se svými 12 vítězstvími v tomto hodnocení úspěšnější. Třetí místo celkově i ve třídě patří týmu Dyson Racing a posádce Weaver/Leitzinger/Wallace.
„Bylo to krásné vítězství pro tým ADT Champion. Startovali jsme s tvrdší směsí, než vůz s číslem 2, a tvrdě nám cestu k vítězství komplikovali po celý závod,“ prohlásil JJ Lehto.
Třídu P2 vyhrál Courage C65 AER týmu Miracle Motorsport. James/McMurry/Bucknum, kteří převzali vedení dvě hodiny před koncem závodu od odstoupivší a v tu dobu vedoucí posádky stáje Kruse Motorsports s tímž vozem.
Ve druhé polovině závodu nastal zvrat v ostře sledované kategorii GT1, kde měřily své síly tovární týmy Chevroletu, Aston Martinu a Maserati. Corvetty se držely ve vedení třídy, ale rychlejšího z dvojice zelených britských vozů se nemohly zbavit. Nakonec se z úspěchu radovala právě posádka Turner/Ortelli/Brabham, jejichž Aston Martin DBR9 předjel rychlejší z amerických strojů dokonce o kolo. Další Corvetta ztratila 15 kol. Druhý vůz Aston Martin dokončil závod na 15. místě celkově. Jediné Maserati MC12 italské továrny závod taktéž dokončilo, ale až na 9. místě celkově a 5. ve třídě. „Fantastický závod. Je úžasné vyhrát v tak silné konkurenci. Máme skvělý tým a skvělý vůz, tohle vítězství patří všem, kdo se na něm podíleli,“ řekl po závodě David Brabham, pilot vítězného vozu Aston Martin. Nejslabší třídu GT2 vyhrálo trio týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing s Porsche 911 GT3 RSR. Luhr/Long/Bergmeister dojeli na celkovém sedmém místě. Sebring, celkové výsledky 1. JJ Lehto, Marco Werner, Tom Kristensen; Audi R8 (1, P1), 361. 2. Emanuele Pirro,Allan McNish, Frank Biela; Audi R8 (2, P1), 361. 3. James Weaver, Butch Leitzinger, Andy Wallace; Lola EX257 AER (3, P1), 341. 4. Darren Turner, Stephane Ortelli, David Brabham; Aston Martin DBR9 (4, GT1), 338. 5. Ron Fellows, Johnny O'Connell, Max Papis; Corvette C6-R (5, GT1), 337. 6. Oliver Gavin, Olivier Beretta, Jan Magnussen; Corvette C6-R (6, GT1), 323. 7. Jorg Bergmeister, Lucas Luhr, Patrick Long; Porsche 911 GT3 RSR (7, GT2), 321. 8. Johnny Mowlem, Ralf Kelleners, Terry Borcheller; Saleen S7R (8, GT1), 318. 9. Andrea Bertolini, Fabio Babini, Fabrizio De Simone; Maserati MC12 (9, GT1), 316. 10. Ryan Dalziel, Alex Figgie, David Empringham; Corvette C5-R (10, GT1), 315. Foto: ALMS
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?