World Endurance Championship bude od roku 2018 bohatší o další tovární tým. Mnichovská automobilka BMW oficiálně potvrdila start příprav stavby svého závodního speciálu.
Představenstvo automobilky BMW oznámilo nový směr své závodní a sportovní filozofie. Její součástí je stanovení nové sportovní strategie BMW Group. V rámci této strategie se nově definují sportovní programy BMW M, BMW i a MINI a jejich přesahy a propojení se sériovou produkcí firmy. Za tím účelem se veškeré sportovní aktivity sjednocují pod nově ustavenou společnost BMW Group Motorsport.
Tato transformace, která přichází 7 let po ukončení aktivit ve F1 a 4 roky po oficiálním návratu do DTM, zajišťuje zacílení BMW Group na důležité oblasti motorsportu a jejich efektivní využití v marketingové komunikaci vůči důležitým cílovým skupinám zákazníků po celém světě. Základními pilíři této nové strategie jsou DTM, FIA WEC, IMSA, Formula E, tovární podpora zákaznických týmů v kategoriích GT3 a GT4, program podpory talentovaných jezdců a rally Dakar.
Vstup do seriálu WEC znamená pro mnichovskou automobilku také návrat do Le Mans. V roce 1999 zde značka BMW triumfovala s vozem BMW V12 LMR (J. Winkelhock, Y. Dalmas, P. Martini), poslední představení na okruhu La Sarthe absolvovaly vozy s modrobílým logem na kapotě v roce 2011. Tehdy skončil model M3 GT třetí ve třídě LMGTE. V rámci své globální strategie v oblasti motorsportu vstoupí BMW do WEC po bok dalších značek, jakými jsou Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche do kategorie LMGTE.
Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k této události uvádí: „Od sezóny 2018 chceme dále rozšiřovat naše aktivity v kategorii GT a zapojíme se do seriálu FIA World Endurance Championship. To samozřejmě zahrnuje i náš návrat do Le Mans. Způsob, jakým se seriál WEC rozvíjí, nám dává jistotu dalšího rozvoje GT závodů do budoucnosti.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.