World Endurance Championship bude od roku 2018 bohatší o další tovární tým. Mnichovská automobilka BMW oficiálně potvrdila start příprav stavby svého závodního speciálu.
Představenstvo automobilky BMW oznámilo nový směr své závodní a sportovní filozofie. Její součástí je stanovení nové sportovní strategie BMW Group. V rámci této strategie se nově definují sportovní programy BMW M, BMW i a MINI a jejich přesahy a propojení se sériovou produkcí firmy. Za tím účelem se veškeré sportovní aktivity sjednocují pod nově ustavenou společnost BMW Group Motorsport.
Tato transformace, která přichází 7 let po ukončení aktivit ve F1 a 4 roky po oficiálním návratu do DTM, zajišťuje zacílení BMW Group na důležité oblasti motorsportu a jejich efektivní využití v marketingové komunikaci vůči důležitým cílovým skupinám zákazníků po celém světě. Základními pilíři této nové strategie jsou DTM, FIA WEC, IMSA, Formula E, tovární podpora zákaznických týmů v kategoriích GT3 a GT4, program podpory talentovaných jezdců a rally Dakar.
Vstup do seriálu WEC znamená pro mnichovskou automobilku také návrat do Le Mans. V roce 1999 zde značka BMW triumfovala s vozem BMW V12 LMR (J. Winkelhock, Y. Dalmas, P. Martini), poslední představení na okruhu La Sarthe absolvovaly vozy s modrobílým logem na kapotě v roce 2011. Tehdy skončil model M3 GT třetí ve třídě LMGTE. V rámci své globální strategie v oblasti motorsportu vstoupí BMW do WEC po bok dalších značek, jakými jsou Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche do kategorie LMGTE.
Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k této události uvádí: „Od sezóny 2018 chceme dále rozšiřovat naše aktivity v kategorii GT a zapojíme se do seriálu FIA World Endurance Championship. To samozřejmě zahrnuje i náš návrat do Le Mans. Způsob, jakým se seriál WEC rozvíjí, nám dává jistotu dalšího rozvoje GT závodů do budoucnosti.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.