World Endurance Championship bude od roku 2018 bohatší o další tovární tým. Mnichovská automobilka BMW oficiálně potvrdila start příprav stavby svého závodního speciálu.
Představenstvo automobilky BMW oznámilo nový směr své závodní a sportovní filozofie. Její součástí je stanovení nové sportovní strategie BMW Group. V rámci této strategie se nově definují sportovní programy BMW M, BMW i a MINI a jejich přesahy a propojení se sériovou produkcí firmy. Za tím účelem se veškeré sportovní aktivity sjednocují pod nově ustavenou společnost BMW Group Motorsport.
Tato transformace, která přichází 7 let po ukončení aktivit ve F1 a 4 roky po oficiálním návratu do DTM, zajišťuje zacílení BMW Group na důležité oblasti motorsportu a jejich efektivní využití v marketingové komunikaci vůči důležitým cílovým skupinám zákazníků po celém světě. Základními pilíři této nové strategie jsou DTM, FIA WEC, IMSA, Formula E, tovární podpora zákaznických týmů v kategoriích GT3 a GT4, program podpory talentovaných jezdců a rally Dakar.
Vstup do seriálu WEC znamená pro mnichovskou automobilku také návrat do Le Mans. V roce 1999 zde značka BMW triumfovala s vozem BMW V12 LMR (J. Winkelhock, Y. Dalmas, P. Martini), poslední představení na okruhu La Sarthe absolvovaly vozy s modrobílým logem na kapotě v roce 2011. Tehdy skončil model M3 GT třetí ve třídě LMGTE. V rámci své globální strategie v oblasti motorsportu vstoupí BMW do WEC po bok dalších značek, jakými jsou Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche do kategorie LMGTE.
Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k této události uvádí: „Od sezóny 2018 chceme dále rozšiřovat naše aktivity v kategorii GT a zapojíme se do seriálu FIA World Endurance Championship. To samozřejmě zahrnuje i náš návrat do Le Mans. Způsob, jakým se seriál WEC rozvíjí, nám dává jistotu dalšího rozvoje GT závodů do budoucnosti.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?