BMW potvrdilo vstup do WEC

BMW V12 LMR při vítězné jízdě v Le Mans v roce 1999
BMW V12 LMR při vítězné jízdě v Le Mans v roce 1999, foto: BMW Motorsport
iM1 28. září 2016 00:00
Sdílej:

World Endurance Championship bude od roku 2018 bohatší o další tovární tým. Mnichovská automobilka BMW oficiálně potvrdila start příprav stavby svého závodního speciálu.

Představenstvo automobilky BMW oznámilo nový směr své závodní a sportovní filozofie. Její součástí je stanovení nové sportovní strategie BMW Group. V rámci této strategie se nově definují sportovní programy BMW M, BMW i a MINI a jejich přesahy a propojení se sériovou produkcí firmy. Za tím účelem se veškeré sportovní aktivity sjednocují pod nově ustavenou společnost BMW Group Motorsport.

Tato transformace, která přichází 7 let po ukončení aktivit ve F1 a 4 roky po oficiálním návratu do DTM, zajišťuje zacílení BMW Group na důležité oblasti motorsportu a jejich efektivní využití v marketingové komunikaci vůči důležitým cílovým skupinám zákazníků po celém světě. Základními pilíři této nové strategie jsou DTM, FIA WEC, IMSA, Formula E, tovární podpora zákaznických týmů v kategoriích GT3 a GT4, program podpory talentovaných jezdců a rally Dakar.

Vstup do seriálu WEC znamená pro mnichovskou automobilku také návrat do Le Mans. V roce 1999 zde značka BMW triumfovala s vozem BMW V12 LMR (J. Winkelhock, Y. Dalmas, P. Martini), poslední představení na okruhu La Sarthe absolvovaly vozy s modrobílým logem na kapotě v roce 2011. Tehdy skončil model M3 GT třetí ve třídě LMGTE. V rámci své globální strategie v oblasti motorsportu vstoupí BMW do WEC po bok dalších značek, jakými jsou Aston Martin, Ferrari, Ford a Porsche do kategorie LMGTE.

Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport k této události uvádí: „Od sezóny 2018 chceme dále rozšiřovat naše aktivity v kategorii GT a zapojíme se do seriálu FIA World Endurance Championship. To samozřejmě zahrnuje i náš návrat do Le Mans. Způsob, jakým se seriál WEC rozvíjí, nám dává jistotu dalšího rozvoje GT závodů do budoucnosti.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.