Americký tým Extreme Speed Motorsport, který se svými zelenými vozy startuje v šampionátu WEC v kategorii LMP2, představil pro zbývající 3 závody letošní sezóny nového partnera.
Do konce letošní sezóny, ve které zbývá odjet ještě 3 závody (Japonsko, Shanghai, Bahrain), rozšiřuje tým ESM Tequila Patrón okruh svých partnerů o společnost Jagonya Ayam, provozovatele sítě fastfoodů KFC v oblasti Indonésie. Jagonya Ayam má v motorsportu bohaté zkušenosti prostřednictvím týmu GP a mnoha dalších nižších okruhových sérií. Jagonya Ayam se v poslední třetině letošní sezóny stává hlavním partnerem vozu #30, ve kterém se bude střídat nová posádka ve složení Giedo Van der Garde, Sean Gelael, Antonio Giovinazzi. Bývalý pilot F1 Van der Garde se letos účastnil vytrvalostních závodů kategorie ELMS i několika závodů WEC včetně Le Mans. Gelael a Giovinazzi jezdili v letech 2013 a 2014 F3, ve které Giovinazzi získal v jednom ze závodů první místo, Galael se účastnil také seriálu GP2. V letošní sezóně se oba jezdci pravidelně střídali v Asian Le Mans Series, kde dokonce dvakrát zvítězili.
Scot Sharp, majitel týmu ESM k dané změně uvedl: „Jagonya Ayam projevila zájem o vstup do kategorie LMP2 a u nás se našel volný vůz a kapacity pro zbytek sezóny. Dohodli jsme se, že převezmou vůz #30, což nám umožní začít s předstihem s přípravami na sezónu 2017.“
Francesco Principe, sportovní manažer Jagonya Ayam k tomu dodal: „Jsme opravdu hrdí na spojení s profesionálním týmem, jakým Tequila Patrón ESM bezesporu je, a na to, že se můžeme etablovat v tak hodnotném seriálu. Vozy jsou konkurenceschopné a věřím, že získáme dobré umístění v nadcházejících závodech.“
Nasazení druhého vozu ESM #31zůstává beze změn a to včetně posádky Ryan Dalziel, Pipo Derani, Chris Cumming. Tato posádka dosáhla v letošním roce dobrých výsledků a v průběžném pořadí jí patří 4. místo v hodnocení jezdců.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.