Americký tým Extreme Speed Motorsport, který se svými zelenými vozy startuje v šampionátu WEC v kategorii LMP2, představil pro zbývající 3 závody letošní sezóny nového partnera.
Do konce letošní sezóny, ve které zbývá odjet ještě 3 závody (Japonsko, Shanghai, Bahrain), rozšiřuje tým ESM Tequila Patrón okruh svých partnerů o společnost Jagonya Ayam, provozovatele sítě fastfoodů KFC v oblasti Indonésie. Jagonya Ayam má v motorsportu bohaté zkušenosti prostřednictvím týmu GP a mnoha dalších nižších okruhových sérií. Jagonya Ayam se v poslední třetině letošní sezóny stává hlavním partnerem vozu #30, ve kterém se bude střídat nová posádka ve složení Giedo Van der Garde, Sean Gelael, Antonio Giovinazzi. Bývalý pilot F1 Van der Garde se letos účastnil vytrvalostních závodů kategorie ELMS i několika závodů WEC včetně Le Mans. Gelael a Giovinazzi jezdili v letech 2013 a 2014 F3, ve které Giovinazzi získal v jednom ze závodů první místo, Galael se účastnil také seriálu GP2. V letošní sezóně se oba jezdci pravidelně střídali v Asian Le Mans Series, kde dokonce dvakrát zvítězili.
Scot Sharp, majitel týmu ESM k dané změně uvedl: „Jagonya Ayam projevila zájem o vstup do kategorie LMP2 a u nás se našel volný vůz a kapacity pro zbytek sezóny. Dohodli jsme se, že převezmou vůz #30, což nám umožní začít s předstihem s přípravami na sezónu 2017.“
Francesco Principe, sportovní manažer Jagonya Ayam k tomu dodal: „Jsme opravdu hrdí na spojení s profesionálním týmem, jakým Tequila Patrón ESM bezesporu je, a na to, že se můžeme etablovat v tak hodnotném seriálu. Vozy jsou konkurenceschopné a věřím, že získáme dobré umístění v nadcházejících závodech.“
Nasazení druhého vozu ESM #31zůstává beze změn a to včetně posádky Ryan Dalziel, Pipo Derani, Chris Cumming. Tato posádka dosáhla v letošním roce dobrých výsledků a v průběžném pořadí jí patří 4. místo v hodnocení jezdců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.