Audi přijelo do amerického Austinu bojovně naladěné. Po vítězstvích z let 2013 a 2014 chce na zdejším okruhu završit zlatý hattrick.
Letošní ročník seriálu World Endurance Champoinship je z pohledu nejrychlejší kategorie LMP1 velice napínavý, o čemž svědčí jak průběžné pořadí značek (1. a 3. místo dělí 89 bodů), tak i průběžné hodnocení posádek (rozdíl mezi 2. a 4. pořadím je pouhých 8 bodů). Z tohoto stavu hodlá Audi vytěžit maximum možného.
„Poslední závody byly velkou reklamou na WEC,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport a dodává: „po 6 hodinách tvrdého závodění se o konečném pořadí rozhodovalo vždy až v posledních kolech závodu. Vyhrát mohl prakticky kdokoliv, pořadí na stupních vítězů se neustále měnilo až do cíle, ve kterém jednotlivé posádky dělily jen minimální rozdíly. V posledním závodě v Mexiku byly na prvních 3 místech 3 různí výrobci. Diváci si užívají napětí až do konce. Tým Audi získal v 5 letošních závodech 5 trofejí. V Austinu chceme přidat další, samozřejmě tu nejcennější.“
V Mexiku si posádka Audi #8 ve složení Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis zajistila 3 letošní pole position. V průběhu závodu se však díky defektům a následným opravám propadla na konečné 27. místo, což v pořadí posádek znamenalo pokles z 2. na 3. průběžné místo v hodnocení šampionátu. Na nejlepší posádku tak nyní ztrácejí 43,5 bodu, ale mistrovství je stále otevřené, protože do konce sezóny zbývá rozdělit ještě 104 bodů.
Audi #7 s posádkou Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer je průběžně na 4. místě. Ale i tato posádka dokazuje svou rychlost, o čemž svědčí 2 letošní pole position a celkově 5. místo ve SPA, 4. v Le Mans, 3. na Nürburgringu a 2. v Mexiku. Tuto stoupající tendenci by posádka Audi #7 ráda završila vítězstvím v Austinu. Jak chutná zdejší zlato si ostatně tato posádka vyzkoušela už v roce 2014.
V hodnocení značek patří Audi Sport Team Joest průběžné 2. místo se ztrátou 43 bodů. O zbývajících 176 bodů v hodnocení značek se ve zbývajících 4 závodech ještě jistě svedou tvrdé souboje.
Trať zdejšího „Circuit of the Americas“ ležící na jihu Texasu nedaleko Austinu měří 5513 m, má 20 zatáček a její převýšení je 41 m. Tyto parametry představují poměrně složitou výzvu pro závodní inženýry. Jezdci zde, kromě zmíněných parametrů, musí čelit i opačnému směru jízdy, neboť na zdejším okruhu, jako jediném v kalendáři WEC 2016 se jezdí proti směru otáčení hodinových ručiček. Tento fakt je pro mnohé jezdce velmi limitující, protože odstředivé síly v zatáčkách působí opačným směrem, než jsou jezdci zvyklí. To je, společně se zdejšími vysokými teplotami, pro všechny jezdce mimořádně namáhavé. Obrácený směr jízdy ovlivní také práci mechaniků v boxech. Je to zkrátka velká výzva pro celý tým.
Závod v Austinu, který je prezentován jako „Lone Star Le Mans“, nabídne kombinaci vytrvalostních závodů americké série IMSA a mezinárodního mistrovství FIA WEC. Audi zde bude, kromě hlavního týmu Audi Sport Team Joest, zastoupeno také vozy Audi R8 LMS, které nasazují místní týmy Magnus Racing a Stevenson Motorsports ve třídě IMSA GTD. „Er osmičky“ letos získaly již 7 trofejí, včetně dvou vítezství týmu Magnus Racing v Daytoně a Lime Rock Parku. Díky tomuto propojení budou moci fanoušci v Austinu sledovat celých 9 hodin závodění. Hlavní závod FIA WEC startuje až v 17:00 hodin zdejšího času (00:00 SELČ), takže diváci si užijí i atraktivní noční jízdu a samozřejmě nezbytný „vítězný“ ohňostroj.
Pro Audi je závod v Austinu klíčový také z marketingového hlediska. Audi, jako jediná značka na americkém trhu, dokázala v prvních 7 měsících letošního roku navýšit tržby z prodeje svých vozů. Zda se jej podaří pozlatit se dozvíme v neděli ráno našeho času.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.