Audi přijelo do amerického Austinu bojovně naladěné. Po vítězstvích z let 2013 a 2014 chce na zdejším okruhu završit zlatý hattrick.
Letošní ročník seriálu World Endurance Champoinship je z pohledu nejrychlejší kategorie LMP1 velice napínavý, o čemž svědčí jak průběžné pořadí značek (1. a 3. místo dělí 89 bodů), tak i průběžné hodnocení posádek (rozdíl mezi 2. a 4. pořadím je pouhých 8 bodů). Z tohoto stavu hodlá Audi vytěžit maximum možného.
„Poslední závody byly velkou reklamou na WEC,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport a dodává: „po 6 hodinách tvrdého závodění se o konečném pořadí rozhodovalo vždy až v posledních kolech závodu. Vyhrát mohl prakticky kdokoliv, pořadí na stupních vítězů se neustále měnilo až do cíle, ve kterém jednotlivé posádky dělily jen minimální rozdíly. V posledním závodě v Mexiku byly na prvních 3 místech 3 různí výrobci. Diváci si užívají napětí až do konce. Tým Audi získal v 5 letošních závodech 5 trofejí. V Austinu chceme přidat další, samozřejmě tu nejcennější.“
V Mexiku si posádka Audi #8 ve složení Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis zajistila 3 letošní pole position. V průběhu závodu se však díky defektům a následným opravám propadla na konečné 27. místo, což v pořadí posádek znamenalo pokles z 2. na 3. průběžné místo v hodnocení šampionátu. Na nejlepší posádku tak nyní ztrácejí 43,5 bodu, ale mistrovství je stále otevřené, protože do konce sezóny zbývá rozdělit ještě 104 bodů.
Audi #7 s posádkou Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer je průběžně na 4. místě. Ale i tato posádka dokazuje svou rychlost, o čemž svědčí 2 letošní pole position a celkově 5. místo ve SPA, 4. v Le Mans, 3. na Nürburgringu a 2. v Mexiku. Tuto stoupající tendenci by posádka Audi #7 ráda završila vítězstvím v Austinu. Jak chutná zdejší zlato si ostatně tato posádka vyzkoušela už v roce 2014.
V hodnocení značek patří Audi Sport Team Joest průběžné 2. místo se ztrátou 43 bodů. O zbývajících 176 bodů v hodnocení značek se ve zbývajících 4 závodech ještě jistě svedou tvrdé souboje.
Trať zdejšího „Circuit of the Americas“ ležící na jihu Texasu nedaleko Austinu měří 5513 m, má 20 zatáček a její převýšení je 41 m. Tyto parametry představují poměrně složitou výzvu pro závodní inženýry. Jezdci zde, kromě zmíněných parametrů, musí čelit i opačnému směru jízdy, neboť na zdejším okruhu, jako jediném v kalendáři WEC 2016 se jezdí proti směru otáčení hodinových ručiček. Tento fakt je pro mnohé jezdce velmi limitující, protože odstředivé síly v zatáčkách působí opačným směrem, než jsou jezdci zvyklí. To je, společně se zdejšími vysokými teplotami, pro všechny jezdce mimořádně namáhavé. Obrácený směr jízdy ovlivní také práci mechaniků v boxech. Je to zkrátka velká výzva pro celý tým.
Závod v Austinu, který je prezentován jako „Lone Star Le Mans“, nabídne kombinaci vytrvalostních závodů americké série IMSA a mezinárodního mistrovství FIA WEC. Audi zde bude, kromě hlavního týmu Audi Sport Team Joest, zastoupeno také vozy Audi R8 LMS, které nasazují místní týmy Magnus Racing a Stevenson Motorsports ve třídě IMSA GTD. „Er osmičky“ letos získaly již 7 trofejí, včetně dvou vítezství týmu Magnus Racing v Daytoně a Lime Rock Parku. Díky tomuto propojení budou moci fanoušci v Austinu sledovat celých 9 hodin závodění. Hlavní závod FIA WEC startuje až v 17:00 hodin zdejšího času (00:00 SELČ), takže diváci si užijí i atraktivní noční jízdu a samozřejmě nezbytný „vítězný“ ohňostroj.
Pro Audi je závod v Austinu klíčový také z marketingového hlediska. Audi, jako jediná značka na americkém trhu, dokázala v prvních 7 měsících letošního roku navýšit tržby z prodeje svých vozů. Zda se jej podaří pozlatit se dozvíme v neděli ráno našeho času.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.