Audi přijelo do amerického Austinu bojovně naladěné. Po vítězstvích z let 2013 a 2014 chce na zdejším okruhu završit zlatý hattrick.
Letošní ročník seriálu World Endurance Champoinship je z pohledu nejrychlejší kategorie LMP1 velice napínavý, o čemž svědčí jak průběžné pořadí značek (1. a 3. místo dělí 89 bodů), tak i průběžné hodnocení posádek (rozdíl mezi 2. a 4. pořadím je pouhých 8 bodů). Z tohoto stavu hodlá Audi vytěžit maximum možného.
„Poslední závody byly velkou reklamou na WEC,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport a dodává: „po 6 hodinách tvrdého závodění se o konečném pořadí rozhodovalo vždy až v posledních kolech závodu. Vyhrát mohl prakticky kdokoliv, pořadí na stupních vítězů se neustále měnilo až do cíle, ve kterém jednotlivé posádky dělily jen minimální rozdíly. V posledním závodě v Mexiku byly na prvních 3 místech 3 různí výrobci. Diváci si užívají napětí až do konce. Tým Audi získal v 5 letošních závodech 5 trofejí. V Austinu chceme přidat další, samozřejmě tu nejcennější.“
V Mexiku si posádka Audi #8 ve složení Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis zajistila 3 letošní pole position. V průběhu závodu se však díky defektům a následným opravám propadla na konečné 27. místo, což v pořadí posádek znamenalo pokles z 2. na 3. průběžné místo v hodnocení šampionátu. Na nejlepší posádku tak nyní ztrácejí 43,5 bodu, ale mistrovství je stále otevřené, protože do konce sezóny zbývá rozdělit ještě 104 bodů.
Audi #7 s posádkou Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer je průběžně na 4. místě. Ale i tato posádka dokazuje svou rychlost, o čemž svědčí 2 letošní pole position a celkově 5. místo ve SPA, 4. v Le Mans, 3. na Nürburgringu a 2. v Mexiku. Tuto stoupající tendenci by posádka Audi #7 ráda završila vítězstvím v Austinu. Jak chutná zdejší zlato si ostatně tato posádka vyzkoušela už v roce 2014.
V hodnocení značek patří Audi Sport Team Joest průběžné 2. místo se ztrátou 43 bodů. O zbývajících 176 bodů v hodnocení značek se ve zbývajících 4 závodech ještě jistě svedou tvrdé souboje.
Trať zdejšího „Circuit of the Americas“ ležící na jihu Texasu nedaleko Austinu měří 5513 m, má 20 zatáček a její převýšení je 41 m. Tyto parametry představují poměrně složitou výzvu pro závodní inženýry. Jezdci zde, kromě zmíněných parametrů, musí čelit i opačnému směru jízdy, neboť na zdejším okruhu, jako jediném v kalendáři WEC 2016 se jezdí proti směru otáčení hodinových ručiček. Tento fakt je pro mnohé jezdce velmi limitující, protože odstředivé síly v zatáčkách působí opačným směrem, než jsou jezdci zvyklí. To je, společně se zdejšími vysokými teplotami, pro všechny jezdce mimořádně namáhavé. Obrácený směr jízdy ovlivní také práci mechaniků v boxech. Je to zkrátka velká výzva pro celý tým.
Závod v Austinu, který je prezentován jako „Lone Star Le Mans“, nabídne kombinaci vytrvalostních závodů americké série IMSA a mezinárodního mistrovství FIA WEC. Audi zde bude, kromě hlavního týmu Audi Sport Team Joest, zastoupeno také vozy Audi R8 LMS, které nasazují místní týmy Magnus Racing a Stevenson Motorsports ve třídě IMSA GTD. „Er osmičky“ letos získaly již 7 trofejí, včetně dvou vítezství týmu Magnus Racing v Daytoně a Lime Rock Parku. Díky tomuto propojení budou moci fanoušci v Austinu sledovat celých 9 hodin závodění. Hlavní závod FIA WEC startuje až v 17:00 hodin zdejšího času (00:00 SELČ), takže diváci si užijí i atraktivní noční jízdu a samozřejmě nezbytný „vítězný“ ohňostroj.
Pro Audi je závod v Austinu klíčový také z marketingového hlediska. Audi, jako jediná značka na americkém trhu, dokázala v prvních 7 měsících letošního roku navýšit tržby z prodeje svých vozů. Zda se jej podaří pozlatit se dozvíme v neděli ráno našeho času.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?