Audi přijelo do amerického Austinu bojovně naladěné. Po vítězstvích z let 2013 a 2014 chce na zdejším okruhu završit zlatý hattrick.
Letošní ročník seriálu World Endurance Champoinship je z pohledu nejrychlejší kategorie LMP1 velice napínavý, o čemž svědčí jak průběžné pořadí značek (1. a 3. místo dělí 89 bodů), tak i průběžné hodnocení posádek (rozdíl mezi 2. a 4. pořadím je pouhých 8 bodů). Z tohoto stavu hodlá Audi vytěžit maximum možného.
„Poslední závody byly velkou reklamou na WEC,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport a dodává: „po 6 hodinách tvrdého závodění se o konečném pořadí rozhodovalo vždy až v posledních kolech závodu. Vyhrát mohl prakticky kdokoliv, pořadí na stupních vítězů se neustále měnilo až do cíle, ve kterém jednotlivé posádky dělily jen minimální rozdíly. V posledním závodě v Mexiku byly na prvních 3 místech 3 různí výrobci. Diváci si užívají napětí až do konce. Tým Audi získal v 5 letošních závodech 5 trofejí. V Austinu chceme přidat další, samozřejmě tu nejcennější.“
V Mexiku si posádka Audi #8 ve složení Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis zajistila 3 letošní pole position. V průběhu závodu se však díky defektům a následným opravám propadla na konečné 27. místo, což v pořadí posádek znamenalo pokles z 2. na 3. průběžné místo v hodnocení šampionátu. Na nejlepší posádku tak nyní ztrácejí 43,5 bodu, ale mistrovství je stále otevřené, protože do konce sezóny zbývá rozdělit ještě 104 bodů.
Audi #7 s posádkou Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer je průběžně na 4. místě. Ale i tato posádka dokazuje svou rychlost, o čemž svědčí 2 letošní pole position a celkově 5. místo ve SPA, 4. v Le Mans, 3. na Nürburgringu a 2. v Mexiku. Tuto stoupající tendenci by posádka Audi #7 ráda završila vítězstvím v Austinu. Jak chutná zdejší zlato si ostatně tato posádka vyzkoušela už v roce 2014.
V hodnocení značek patří Audi Sport Team Joest průběžné 2. místo se ztrátou 43 bodů. O zbývajících 176 bodů v hodnocení značek se ve zbývajících 4 závodech ještě jistě svedou tvrdé souboje.
Trať zdejšího „Circuit of the Americas“ ležící na jihu Texasu nedaleko Austinu měří 5513 m, má 20 zatáček a její převýšení je 41 m. Tyto parametry představují poměrně složitou výzvu pro závodní inženýry. Jezdci zde, kromě zmíněných parametrů, musí čelit i opačnému směru jízdy, neboť na zdejším okruhu, jako jediném v kalendáři WEC 2016 se jezdí proti směru otáčení hodinových ručiček. Tento fakt je pro mnohé jezdce velmi limitující, protože odstředivé síly v zatáčkách působí opačným směrem, než jsou jezdci zvyklí. To je, společně se zdejšími vysokými teplotami, pro všechny jezdce mimořádně namáhavé. Obrácený směr jízdy ovlivní také práci mechaniků v boxech. Je to zkrátka velká výzva pro celý tým.
Závod v Austinu, který je prezentován jako „Lone Star Le Mans“, nabídne kombinaci vytrvalostních závodů americké série IMSA a mezinárodního mistrovství FIA WEC. Audi zde bude, kromě hlavního týmu Audi Sport Team Joest, zastoupeno také vozy Audi R8 LMS, které nasazují místní týmy Magnus Racing a Stevenson Motorsports ve třídě IMSA GTD. „Er osmičky“ letos získaly již 7 trofejí, včetně dvou vítezství týmu Magnus Racing v Daytoně a Lime Rock Parku. Díky tomuto propojení budou moci fanoušci v Austinu sledovat celých 9 hodin závodění. Hlavní závod FIA WEC startuje až v 17:00 hodin zdejšího času (00:00 SELČ), takže diváci si užijí i atraktivní noční jízdu a samozřejmě nezbytný „vítězný“ ohňostroj.
Pro Audi je závod v Austinu klíčový také z marketingového hlediska. Audi, jako jediná značka na americkém trhu, dokázala v prvních 7 měsících letošního roku navýšit tržby z prodeje svých vozů. Zda se jej podaří pozlatit se dozvíme v neděli ráno našeho času.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.