Úžasná atmosféra, úžasní diváci, úžasný závod - co říkají někteří jezdci před závodem v Mexiku?
Lucas Di Grassi (Audi Sport Team Joest)
„Zdejší trať obsahuje mnoho pomalých úzkých zatáček, které projíždíme na první, maximálně druhý stupeň. Pro naše vozy, které jsou konstruované na rychlé tratě, jako je např. Le Mans, je toto určitá nevýhoda. Trať je umístěná ve vysoké nadmořské výšce, což snižuje přilnavost a díky tomu se vozy zde obtížně řídí. Okruh je náročný a poměrně krátký, což výkonové rozdíly násobí. To slibuje zajímavý závod. Vzduch je zde řidčí, což znamená o téměř 20% méně přítlaku, ale zároveň to znamená i nižší odpor vzduchu. Z výkonu hybridní části nemůžete nic ztratit, protože tu nižší množství vzduchu nijak neovlivňuje. Turbodmychadlo naopak eliminuje nižší atmosférický tlak, takže spalovací motor neztrácí výkon. Proti vozům s atmosférickým motorem není ztráta výkonu tak velká, ale pořád je zde díky řidčímu vzduchu nižší přítlak, takže musíte být ve výjezdech ze zatáček velmi opatrní, abyste nezničili pneumatiky. Vůz je zde velmi lehký a je snadné udělat chybu. Kombinace nízké přilnavosti a ostrých zatáček zvyšuje náročnost a ztěžuje předjíždění.“
Luis Diaz (Graves Motorsport)
„Rád jsem se sem vrátil. Toto je nejlepší závodní série na světě a je skvělé, že je zde v Mexiku. V týmu jsem velmi krátkou dobu a navíc poslední moje zkušenost se zdejším okruhem je z roku 2006. Od té doby se ale trať velmi změnila. Musím si rychle zvyknout na auto i na tým. Pro Graves Motorsport je velmi těžké měřit se s nejlepšími týmy i nejlepšími jezdci v rámci jediného závodu. Všichni tvrdě pracují celý rok, kdežto my na to máme jen pár dnů, takže musíme pracovat ještě tvrději, abychom je dohnali. Doufám, že se vyvarujeme chyb, máme dobrý tým, skvělý vůz, takže snad se s tím popasujeme dobře a ostatní proženeme. Rádi bychom bojovali o bednu - to by bylo úžasné.“
Pipo Derani (Extreme Speed Motorsport)
„Učíme se novou trať, k tomu jsme také před minulým závodem změnili dodavatele pneumatik. Taková změna uprostřed sezóny není vůbec jednoduchá. Každý výrobce pneumatik konstruuje své produkty jinak a proto musíte nejprve nalézt odpovídající nastavení vozu tak, aby bylo možné z pneumatik dostat co nejlepší výkonnost. Jsme zde pod velkým tlakem, protože je to pro Tequila Patron domácí závod. Máme zde přes 700 hostů, takže je pro nás velmi důležité dostat oba vozy do cíle.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.