Úžasná atmosféra, úžasní diváci, úžasný závod - co říkají někteří jezdci před závodem v Mexiku?
Lucas Di Grassi (Audi Sport Team Joest)
„Zdejší trať obsahuje mnoho pomalých úzkých zatáček, které projíždíme na první, maximálně druhý stupeň. Pro naše vozy, které jsou konstruované na rychlé tratě, jako je např. Le Mans, je toto určitá nevýhoda. Trať je umístěná ve vysoké nadmořské výšce, což snižuje přilnavost a díky tomu se vozy zde obtížně řídí. Okruh je náročný a poměrně krátký, což výkonové rozdíly násobí. To slibuje zajímavý závod. Vzduch je zde řidčí, což znamená o téměř 20% méně přítlaku, ale zároveň to znamená i nižší odpor vzduchu. Z výkonu hybridní části nemůžete nic ztratit, protože tu nižší množství vzduchu nijak neovlivňuje. Turbodmychadlo naopak eliminuje nižší atmosférický tlak, takže spalovací motor neztrácí výkon. Proti vozům s atmosférickým motorem není ztráta výkonu tak velká, ale pořád je zde díky řidčímu vzduchu nižší přítlak, takže musíte být ve výjezdech ze zatáček velmi opatrní, abyste nezničili pneumatiky. Vůz je zde velmi lehký a je snadné udělat chybu. Kombinace nízké přilnavosti a ostrých zatáček zvyšuje náročnost a ztěžuje předjíždění.“
Luis Diaz (Graves Motorsport)
„Rád jsem se sem vrátil. Toto je nejlepší závodní série na světě a je skvělé, že je zde v Mexiku. V týmu jsem velmi krátkou dobu a navíc poslední moje zkušenost se zdejším okruhem je z roku 2006. Od té doby se ale trať velmi změnila. Musím si rychle zvyknout na auto i na tým. Pro Graves Motorsport je velmi těžké měřit se s nejlepšími týmy i nejlepšími jezdci v rámci jediného závodu. Všichni tvrdě pracují celý rok, kdežto my na to máme jen pár dnů, takže musíme pracovat ještě tvrději, abychom je dohnali. Doufám, že se vyvarujeme chyb, máme dobrý tým, skvělý vůz, takže snad se s tím popasujeme dobře a ostatní proženeme. Rádi bychom bojovali o bednu - to by bylo úžasné.“
Pipo Derani (Extreme Speed Motorsport)
„Učíme se novou trať, k tomu jsme také před minulým závodem změnili dodavatele pneumatik. Taková změna uprostřed sezóny není vůbec jednoduchá. Každý výrobce pneumatik konstruuje své produkty jinak a proto musíte nejprve nalézt odpovídající nastavení vozu tak, aby bylo možné z pneumatik dostat co nejlepší výkonnost. Jsme zde pod velkým tlakem, protože je to pro Tequila Patron domácí závod. Máme zde přes 700 hostů, takže je pro nás velmi důležité dostat oba vozy do cíle.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?