Závodní jezdci Audi vzpomínají na svou bývalou závodní inženýrku.
Leena Gade, dlouholetá závodní inženýrka týmu Audi Sport Team Joest, letos na jaře opustila svůj post u posádky #7 a v rámci koncernu VW se přesunula do týmu Bentley, který se účastní kontinentálních vytrvalostních seriálů (ELMS, Blancpain, ALMS...). Letošní první 3 závody WEC (Silverstone, Spa Francorchamps a Le Mans) ještě Leena pomáhala svému nástupci, ale závod na Nürburgringu byl pro tým Audi prvním, ve kterém se vůz #7 musel obejít bez pomoci této sympatické a velmi schopné závodní inženýrky.
Leena Gade začala svou kariéru u týmu Audi Motorsport v roce 2006, od roku 2011 působila ve vytrvalostním šampionátu u týmu Audi Sport Team Joest, se kterým mimo jiné i 3x pozlatila legendární Le Mans v letech 2011, 2012 a 2014. Andre Lotterer pro Motorsport.com uvedl, jaké to je, když Leena v týmu chybí: „Samozřejmě, že je to jiné, když s námi Leena není. Bez ní je to teprve první ostrý závod, ale musíme si zvyknout, že už není mezi námi v týmu. Pořád ale sleduje dění a snaží se s námi komunikovat. Občas přispěje svými postřehy a radami, občas přidá nějaký ten vtípek. Pořád alespoň na dálku cítíme její přítomnost. Byla to úžasná doba, když zde byla osobně s námi.“
Jeho týmový kolega Marcel Fässler k tomu dodává: „Leena po celé ty společné roky v týmu odváděla skvělou práci. Jsme jí velmi vděční a moc jí děkujeme. Pomohla nám 3x vyhrát Le Mans, výrazně přispěla k zisku našich titulů. Společně jsme dosáhli mnoha úspěchů a zažívali jsme společně krásné časy, ale všechno jednou skončí, život přináší změny. Rozhodla se odejít a my jí přejeme v jejím novém působišti mnoho úspěchů.“
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport, je dalším, kdo zhodnotil úspěšnou spolupráci: „Leena byla nedílnou součástí našeho týmu. Mnoho let úspěšně „jela“ s posádkou #7, ale nyní se rozhodla pro změnu. Zůstává ale „v naší týmové rodině“ a to je dobře. Udělala další krok vzhůru ve své kariéře a já jí plně chápu."
Místo závodního inženýra po Leeně Gade převzal Erik Schuivens, který dříve působil, mimo jiné, u týmu Sauber F1. André Lotterer jeho první samostatné vystoupení hodnotí slovy: „Vypadá to, jako by zde s námi byl už dlouho. Má rozsáhlé zkušenosti a spoustu znalostí, do týmu přinesl nové pohledy a postřehy. Jde to dobře a rozumíme si.“
Marcel Fässler k tomu dodává: „Byl to trochu nezvyk slyšet z rádia jeho hlas, ale Erik dobře doplnil naši posádku. Jeho rozsáhlé zkušenosti nám výrazně pomáhají. Má na věc trochu jiný pohled, ale v konečném důsledku to je dobré. Spolupráce funguje bezchybně.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.