Závodní jezdci Audi vzpomínají na svou bývalou závodní inženýrku.
Leena Gade, dlouholetá závodní inženýrka týmu Audi Sport Team Joest, letos na jaře opustila svůj post u posádky #7 a v rámci koncernu VW se přesunula do týmu Bentley, který se účastní kontinentálních vytrvalostních seriálů (ELMS, Blancpain, ALMS...). Letošní první 3 závody WEC (Silverstone, Spa Francorchamps a Le Mans) ještě Leena pomáhala svému nástupci, ale závod na Nürburgringu byl pro tým Audi prvním, ve kterém se vůz #7 musel obejít bez pomoci této sympatické a velmi schopné závodní inženýrky.
Leena Gade začala svou kariéru u týmu Audi Motorsport v roce 2006, od roku 2011 působila ve vytrvalostním šampionátu u týmu Audi Sport Team Joest, se kterým mimo jiné i 3x pozlatila legendární Le Mans v letech 2011, 2012 a 2014. Andre Lotterer pro Motorsport.com uvedl, jaké to je, když Leena v týmu chybí: „Samozřejmě, že je to jiné, když s námi Leena není. Bez ní je to teprve první ostrý závod, ale musíme si zvyknout, že už není mezi námi v týmu. Pořád ale sleduje dění a snaží se s námi komunikovat. Občas přispěje svými postřehy a radami, občas přidá nějaký ten vtípek. Pořád alespoň na dálku cítíme její přítomnost. Byla to úžasná doba, když zde byla osobně s námi.“
Jeho týmový kolega Marcel Fässler k tomu dodává: „Leena po celé ty společné roky v týmu odváděla skvělou práci. Jsme jí velmi vděční a moc jí děkujeme. Pomohla nám 3x vyhrát Le Mans, výrazně přispěla k zisku našich titulů. Společně jsme dosáhli mnoha úspěchů a zažívali jsme společně krásné časy, ale všechno jednou skončí, život přináší změny. Rozhodla se odejít a my jí přejeme v jejím novém působišti mnoho úspěchů.“
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport, je dalším, kdo zhodnotil úspěšnou spolupráci: „Leena byla nedílnou součástí našeho týmu. Mnoho let úspěšně „jela“ s posádkou #7, ale nyní se rozhodla pro změnu. Zůstává ale „v naší týmové rodině“ a to je dobře. Udělala další krok vzhůru ve své kariéře a já jí plně chápu."
Místo závodního inženýra po Leeně Gade převzal Erik Schuivens, který dříve působil, mimo jiné, u týmu Sauber F1. André Lotterer jeho první samostatné vystoupení hodnotí slovy: „Vypadá to, jako by zde s námi byl už dlouho. Má rozsáhlé zkušenosti a spoustu znalostí, do týmu přinesl nové pohledy a postřehy. Jde to dobře a rozumíme si.“
Marcel Fässler k tomu dodává: „Byl to trochu nezvyk slyšet z rádia jeho hlas, ale Erik dobře doplnil naši posádku. Jeho rozsáhlé zkušenosti nám výrazně pomáhají. Má na věc trochu jiný pohled, ale v konečném důsledku to je dobré. Spolupráce funguje bezchybně.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?