Kam se poděla Leena Gade?

Gade Leena
Gade Leena, foto: Audi Sport Press
iM1 14. srpna 2016 20:00
Sdílej:

Závodní jezdci Audi vzpomínají na svou bývalou závodní inženýrku.

Leena Gade, dlouholetá závodní inženýrka týmu Audi Sport Team Joest, letos na jaře opustila svůj post u posádky #7 a v rámci koncernu VW se přesunula do týmu Bentley, který se účastní kontinentálních vytrvalostních seriálů (ELMS, Blancpain, ALMS...). Letošní první 3 závody WEC (Silverstone, Spa Francorchamps a Le Mans) ještě Leena pomáhala svému nástupci, ale závod na Nürburgringu byl pro tým Audi prvním, ve kterém se vůz #7 musel obejít bez pomoci této sympatické a velmi schopné závodní inženýrky.

Leena Gade začala svou kariéru u týmu Audi Motorsport v roce 2006, od roku 2011 působila ve vytrvalostním šampionátu u týmu Audi Sport Team Joest, se kterým mimo jiné i 3x pozlatila legendární Le Mans v letech 2011, 2012 a 2014. Andre Lotterer pro Motorsport.com uvedl, jaké to je, když  Leena v týmu chybí: „Samozřejmě, že je to jiné, když s námi Leena není. Bez ní je to teprve první ostrý závod, ale musíme si zvyknout, že už není mezi námi v týmu. Pořád ale sleduje dění a snaží se s námi komunikovat. Občas přispěje svými postřehy a radami, občas přidá nějaký ten vtípek. Pořád alespoň na dálku cítíme její přítomnost. Byla to úžasná doba, když zde byla osobně s námi.“

Jeho týmový kolega Marcel Fässler k tomu dodává: „Leena po celé ty společné roky v týmu odváděla skvělou práci. Jsme jí velmi vděční a moc jí děkujeme. Pomohla nám 3x vyhrát Le Mans, výrazně přispěla k zisku našich titulů. Společně jsme dosáhli mnoha úspěchů a zažívali jsme společně krásné časy, ale všechno jednou skončí, život přináší změny. Rozhodla se odejít a my jí přejeme v jejím novém působišti mnoho úspěchů.“

Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport, je dalším, kdo zhodnotil úspěšnou spolupráci: „Leena byla nedílnou součástí našeho týmu. Mnoho let úspěšně „jela“ s posádkou #7, ale nyní se rozhodla pro změnu. Zůstává ale „v naší týmové rodině“  a to je dobře. Udělala další krok vzhůru ve své kariéře a já jí plně chápu."

Místo závodního inženýra po Leeně Gade převzal Erik Schuivens, který dříve působil, mimo jiné, u týmu Sauber F1. André Lotterer jeho první samostatné vystoupení hodnotí slovy: „Vypadá to, jako by zde s námi byl už dlouho. Má rozsáhlé zkušenosti a spoustu znalostí, do týmu přinesl nové pohledy a postřehy. Jde to dobře a rozumíme si.“

Marcel Fässler k tomu dodává: „Byl to trochu nezvyk slyšet z rádia jeho hlas, ale Erik dobře doplnil naši posádku. Jeho rozsáhlé zkušenosti nám výrazně pomáhají. Má na věc trochu jiný pohled, ale v konečném důsledku to je dobré. Spolupráce funguje bezchybně.“

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.