Závodní jezdci Audi vzpomínají na svou bývalou závodní inženýrku.
Leena Gade, dlouholetá závodní inženýrka týmu Audi Sport Team Joest, letos na jaře opustila svůj post u posádky #7 a v rámci koncernu VW se přesunula do týmu Bentley, který se účastní kontinentálních vytrvalostních seriálů (ELMS, Blancpain, ALMS...). Letošní první 3 závody WEC (Silverstone, Spa Francorchamps a Le Mans) ještě Leena pomáhala svému nástupci, ale závod na Nürburgringu byl pro tým Audi prvním, ve kterém se vůz #7 musel obejít bez pomoci této sympatické a velmi schopné závodní inženýrky.
Leena Gade začala svou kariéru u týmu Audi Motorsport v roce 2006, od roku 2011 působila ve vytrvalostním šampionátu u týmu Audi Sport Team Joest, se kterým mimo jiné i 3x pozlatila legendární Le Mans v letech 2011, 2012 a 2014. Andre Lotterer pro Motorsport.com uvedl, jaké to je, když Leena v týmu chybí: „Samozřejmě, že je to jiné, když s námi Leena není. Bez ní je to teprve první ostrý závod, ale musíme si zvyknout, že už není mezi námi v týmu. Pořád ale sleduje dění a snaží se s námi komunikovat. Občas přispěje svými postřehy a radami, občas přidá nějaký ten vtípek. Pořád alespoň na dálku cítíme její přítomnost. Byla to úžasná doba, když zde byla osobně s námi.“
Jeho týmový kolega Marcel Fässler k tomu dodává: „Leena po celé ty společné roky v týmu odváděla skvělou práci. Jsme jí velmi vděční a moc jí děkujeme. Pomohla nám 3x vyhrát Le Mans, výrazně přispěla k zisku našich titulů. Společně jsme dosáhli mnoha úspěchů a zažívali jsme společně krásné časy, ale všechno jednou skončí, život přináší změny. Rozhodla se odejít a my jí přejeme v jejím novém působišti mnoho úspěchů.“
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport, je dalším, kdo zhodnotil úspěšnou spolupráci: „Leena byla nedílnou součástí našeho týmu. Mnoho let úspěšně „jela“ s posádkou #7, ale nyní se rozhodla pro změnu. Zůstává ale „v naší týmové rodině“ a to je dobře. Udělala další krok vzhůru ve své kariéře a já jí plně chápu."
Místo závodního inženýra po Leeně Gade převzal Erik Schuivens, který dříve působil, mimo jiné, u týmu Sauber F1. André Lotterer jeho první samostatné vystoupení hodnotí slovy: „Vypadá to, jako by zde s námi byl už dlouho. Má rozsáhlé zkušenosti a spoustu znalostí, do týmu přinesl nové pohledy a postřehy. Jde to dobře a rozumíme si.“
Marcel Fässler k tomu dodává: „Byl to trochu nezvyk slyšet z rádia jeho hlas, ale Erik dobře doplnil naši posádku. Jeho rozsáhlé zkušenosti nám výrazně pomáhají. Má na věc trochu jiný pohled, ale v konečném důsledku to je dobré. Spolupráce funguje bezchybně.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).