V ALMS omezují náklady předpisy

Fellows/O'Connell
Fellows/O'Connell, foto: ALMS
Daniel Šupa 4. prosince 2004 11:13
Sdílej:

Také v americkém vytrvalostním šampionátu přistoupili k umělému vyrovnávání rozdílů.

Ve všech motoristických seriálech bez výjimky platí, že ekonomicky silnější mají k úspěchu blíže. Tato skutečnost redukuje startovní pole, snižuje zájem diváků a neúměrně zvyšuje náklady. IMSA jako nadřízený orgán ALMS přistoupila k redukci nákladů uměle, a to omezením testů ve třídách GT a LMP2 a novými předpisy týkajícími se pneumatik. V ALMS již nebudou nyní používány přechodné pneumatiky. Jejich počet na závod není striktně omezen, ale pro závodní víkend bude k dispozici pouze 20 suchých pneumatik. „Pro závod je zbytečné gumy omezovat, nikdo nechce jezdit zbytečně do boxů. Přechodné gumy jsou zakázány, v závodech se používaly minimálně, stály hromadu peněz a nakonec se mnohdy vyhodily,“ vysvětluje změny u pneumatik Tim Mayer z IMSA. Týmy se nově budou pro testy centrálně evidovat u IMSA, který povede evidenci. „Týmy ve třídách GT a LMP2 mají omezené rozpočty, proto toto pravidlo,“ dodává k omezení testů Mayer. „Díky změně bude před sezonou jasné, kolik bude účast ve skutečnosti stát.“ IMSA úzce spolupracuje s ACO, pořadatelem závodu 24 hodin v Le Mans a podobné úpravy se dají očekávat i v evropské obdobě LMES. Foto: ALMS
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?