Aston Martin se vrací na závodní dráhu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: ALMS
Daniel Šupa 7. listopadu 2004 14:18
Sdílej:

Britský výrobce nasadí v Sebringu a Le Mans dva tovární vozy DBR9.

Po svém posledním triumfu v Le Mans v roce 1959 se vrací opět v tradičních barvách, kterými naváže na závodní tradici Aston Martinu. Vůz bude lakován v britské tmavě zelené s výrazným žlutým oválem kolem mohutného předního chladiče. Vozy jsou připravovány ve specifikaci GT1, kde poměří síly s konkurenčními vozy Ferrari, Chevrolet Corvette, Saleen, Maserati, Lamborghini, Lister Storm a Chrysler Viper. Speciály budou připravovány ve spolupráci s renomovanou ladičskou firmou Prodrive a před březnovým závodním debutem při 12hodinovém závodě v Sebringu jsou plánovány rozsáhlé testy. „Potřebujeme zvýšit povědomí Aston Martinu a motoristický sport nám to umožní nejlépe,“ vysvětluje důvody investic výkonný ředitel továrny Dr. Ulrich Benz. Aston Martin plánuje startovat se třemi týmy s tovární podporou v různých šampionátech. Lze předpokládat, že půjde o ALMS, evropské FIA GT či LMES a britský šampionát vozů GT. Továrna však myslí i na soukromníky a přislíbila připravit až 20 vozů pro soukromé stáje. Vůz vychází ze sériového DB9, ale celkově je výrazně přepracovaný s cílem maximálně snížit váhu při zachování dostatečné tuhosti podvozku. Základ motoru bude stejný jako v sériovém voze. Celohliníkový dvanáctiválec s objemem 6 litrů by měl dodávat potřebný výkon a točivý moment. Uváděno je 550 koní při váze vozu 1100 kg. Počítá se s šestistupňovou převodovkou, brzdnými kotouči z uhlíkových vláken a kompletně přepracovaným zavěšením kol. Foto: ALMS
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.