U Maserati si to špatně spočítali

de Simone/Herbert
de Simone/Herbert, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 11. října 2004 15:18
Sdílej:

Nový tým AF Corse, startující s vozy Maserati MC12, měl na dosah další vítězství.

Při posledním evropském závodě na německém Oscherslebenu triumfovala posádka Bertolini / Salo právě s Maserati. Jejich týmoví kolegové s dalším modrým vozem vedli naopak v prvním mimoevropském závodě tohoto ambiciózního šampionátu. Maserati s číslem 34 si vedlo velmi dobře a rudá smečka Ferrari F550 Maranello měla poměrně slušnou ztrátu. To vše se ale změnilo ve chvíli přerušení závodu, kvůli kterému se dojížděl až po soumraku. „Fabrizio startoval a získal slušný náskok. Když jsem usedl do vozu já, měli jsme nad Ferrari navrch,“ prohlásil po závodě expilot F1 Johnny Herbert. „Ale naše strategie bohužel nakonec nepracovala pro nás. Nečekali jsme, že padne tma tak brzy, a to si vynutilo další zastávku navíc.“ Fabrizio de Simone si závod pochvaloval i přes "jen" druhé místo v cíli. „Náš souboj s Ferrari byl moc fajn, velmi vyrovnaný, přesto jsme byli lepší a rychlejší. Jsem přesvědčen o tom, že bez poslední zastávky v boxech bych Gabrieleho udržel za sebou. Byl by to sice tvrdý souboj až do cíle, ale udržel bych ho.“ Foto: DPPI / FIA GT
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?