Mladíci s Corvette se opět radují

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 7. listopadu 2011 21:00
Sdílej:

SAN LUIS, ZÁVOD; Jezdci Exim Bank Corvette, Yelmer Buurman a Francesco Pastorelli, dokázali i v hlavním závodu podat fantastický výkon a svoji pouť v Jižní Americe zakončili ceněným doublem. Tento výsledek je o to cennější, že to byla jejich premiéra s tímto vozem v MS GT1.

Mladíci ujeli na startu kolizi, která se udála za nimi, a dokázali zvítězit s náskokem 4s. Někteří potenciální rivalové ale dostali penalizace. „Tým pomohl neskutečně jak mě, tak i Francescovi, v učení se s vozem. Tento šampionátu opravdu miluji, ale momentálně bych se chtěl spíše zaměřit na závody monopostů. Nic proti, ale zde mohu jezdit, i když budu starší, ale monoposty jsou buď teď a nebo nikdy,“ řekl debutant Buurman.

Hexis vstupoval do víkendu s tím, že se pokusí získat titul mistrů mezi týmy. Clivio Piccione a Stef Dusseldorp pro francouzský tým třetí místo, před nimi bylo DKR Lamborghini s číslem 47, a kolegové Andrea Piccini a Christian Hohenadel dovezli druhý Hexis DBR9 na místě pátém.

Hned na startu jsme viděli zajímavý moment, když se Enrique Bernoldi se Sumo Power Nissanem dostal do sevření dvou vozů, těmi byly zprava JRM Nissan s Lucasem Luhrem za volantem a zleva All-Inkl Lamborghini s číslem 37 posádky Dominik Schwager a Nicky Pastorelli.

Luhr byl předkem vozu Bernoldiho roztočen a trefil při tom i Aston Martin týmu Young Driver. Dalšími oběťmi incidentu byli oba vozy All-Inkl Lamborghini, Jonathan Kennard s  DKR Lamborghini, Luhr a David Brabham se Sumo Nissanem.

Na druhém místě se tak po skrumáži v úvodních okamžicích závodu objevilo DKR Lamborghini posádky Manuel Lauck a Christopher Haase. Zdálo se, že právě oni by mohli být největšími konkurenty Corvette v boji o vítězství. Jenže předjížděli ve fázi safety-caru, který na trať vyjel v důsledku odklízení trosek vozu Müller (Aston Martin), a tak si museli odpykat penalizaci průjezd boxovou uličkou.

Mechanikům vítězného vozu při výměně kol v boxech sice upadla matka, ale svoji chybu dokázali napravit. Po výjezdu z boxů se ale mladé posádce podařilo během dvou kol propracovat ze 4. místa na 2.

V té době ve vedení Dumbreck s Nissanem JRM. Jenže i on musel do boxů, aby si odpykal penalizaci průjezd boxovou uličkou za chybu, které se dopustil jeho kolega, Richard Westbrook. I ten předjížděl v rámci safety-caru.

Výsledky naleznete zde.
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.