SAN LUIS, ZÁVOD; Jezdci Exim Bank Corvette, Yelmer Buurman a Francesco Pastorelli, dokázali i v hlavním závodu podat fantastický výkon a svoji pouť v Jižní Americe zakončili ceněným doublem. Tento výsledek je o to cennější, že to byla jejich premiéra s tímto vozem v MS GT1.
Mladíci ujeli na startu kolizi, která se udála za nimi, a dokázali zvítězit s náskokem 4s. Někteří potenciální rivalové ale dostali penalizace. „Tým pomohl neskutečně jak mě, tak i Francescovi, v učení se s vozem. Tento šampionátu opravdu miluji, ale momentálně bych se chtěl spíše zaměřit na závody monopostů. Nic proti, ale zde mohu jezdit, i když budu starší, ale monoposty jsou buď teď a nebo nikdy,“ řekl debutant Buurman.
Hexis vstupoval do víkendu s tím, že se pokusí získat titul mistrů mezi týmy. Clivio Piccione a Stef Dusseldorp pro francouzský tým třetí místo, před nimi bylo DKR Lamborghini s číslem 47, a kolegové Andrea Piccini a Christian Hohenadel dovezli druhý Hexis DBR9 na místě pátém.
Hned na startu jsme viděli zajímavý moment, když se Enrique Bernoldi se Sumo Power Nissanem dostal do sevření dvou vozů, těmi byly zprava JRM Nissan s Lucasem Luhrem za volantem a zleva All-Inkl Lamborghini s číslem 37 posádky Dominik Schwager a Nicky Pastorelli.
Luhr byl předkem vozu Bernoldiho roztočen a trefil při tom i Aston Martin týmu Young Driver. Dalšími oběťmi incidentu byli oba vozy All-Inkl Lamborghini, Jonathan Kennard s DKR Lamborghini, Luhr a David Brabham se Sumo Nissanem.
Na druhém místě se tak po skrumáži v úvodních okamžicích závodu objevilo DKR Lamborghini posádky Manuel Lauck a Christopher Haase. Zdálo se, že právě oni by mohli být největšími konkurenty Corvette v boji o vítězství. Jenže předjížděli ve fázi safety-caru, který na trať vyjel v důsledku odklízení trosek vozu Müller (Aston Martin), a tak si museli odpykat penalizaci průjezd boxovou uličkou.
Mechanikům vítězného vozu při výměně kol v boxech sice upadla matka, ale svoji chybu dokázali napravit. Po výjezdu z boxů se ale mladé posádce podařilo během dvou kol propracovat ze 4. místa na 2.
V té době ve vedení Dumbreck s Nissanem JRM. Jenže i on musel do boxů, aby si odpykal penalizaci průjezd boxovou uličkou za chybu, které se dopustil jeho kolega, Richard Westbrook. I ten předjížděl v rámci safety-caru.
Výsledky naleznete zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?